Wat ik me van boekhouden herinner was dat je het vooal veel moest doen en dan opeens gaat het automatisch.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:33 schreef P.F het volgende:
Ik voel me zo dom dat ik 't niet kan, al die mbo'ers kunnen het namelijk wel en heel goedMBO sluit er ook beter op aan of zo (zeggen ze in blok 4
)
Maar ja, vol goede moed!
En dat ik m'n laatste tentamen boekhouden gehaald heb omdat de docent was 'vergeten' het tentamen in te leveren, dus opdagen was een 7. Had tot 4 uur 's nachts geleerd met een pot koffie.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat ik me van boekhouden herinner was dat je het vooal veel moest doen en dan opeens gaat het automatisch.
Ja ik was al bij het begin begonnen,quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat ik me van boekhouden herinner was dat je het vooal veel moest doen en dan opeens gaat het automatisch.
Mwoah, ik heb elke dag wat anders maar of het beter is kan ik niet echt zeggenquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:14 schreef Phaidra het volgende:
Hee mini, voel je je al wat beter dan gister?
Ja, het plan was inderdaad om taart mee te nemen, ik moet alleen nog een bakker zoeken.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:18 schreef P.F het volgende:
Gewoon iets uitdelen of zo, of is dat raar?
Of bel een collega om het te vragen?
Inderdaad verstandig om nog een dagje thuis te blijvenquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb elke dag wat anders maar of het beter is kan ik niet echt zeggenOp dit moment is het vooral veel (en hard) hoesten, dus ik durf nog niet echt naar m'n werk te gaan.
Wel stom, want ik ben morgen jarig maar dat weten mijn nieuwe collega's vast niet, en dan is het zo raar als ik morgen voor het eerst weer ga werken en dan zelf moet vertellen dat ik jarig ben.Anders had ik dat eerder deze week vast eens kunnen vermelden.
Wat een non-probleem hè?
Lief dat je het vraagt.
Ik heb mij denk ik een beetje verkeken op het boekhouden, economie: leuk, wiskunde: leuk, etc.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dank voor de felicitaties die nog in dit topic staan![]()
P.F. is het geen idee om te switchen naar deeltijd en er dan een baan als beginnend assistent accountant bij te zoeken? Zo doet iedereen het op mijn werk en dan leer je journaalposten e.d. in de praktijk en je krijgt punten voor je werkervaring ook nog. En waarschijnlijk ook een studieovereenkomst waarbij je 50% of meer van je studiekosten van je werkgever krijgt.
Ik ben al blij dat ik deze tweede school aangeboden kreeg! Dus nee, verdere keuze heb ik niet. Maar dat hoeft ook niet, want ik voel me hier goed bij. En het is onbetaald omdat ik nog niet vanaf het begin van het schooljaar zelfstandig klassen heb. Maar dat interesseert me echt niet.quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:23 schreef Viking84 het volgende:
Even bijgelezen.
voor de mini van Lau.
voor het stagegesprek van DaD. Heb je nog meer scholen waar je uit kunt kiezen of hoe zit dat? En als LiO krijg je toch wel betaald? (neem aan dat je op de universitaire lerarenopleiding ook na een half jaar LiO wordt?).
Je kunt na een half jaar altijd nog van school switchen hèquote:Op donderdag 17 juni 2010 15:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ben al blij dat ik deze tweede school aangeboden kreeg! Dus nee, verdere keuze heb ik niet. Maar dat hoeft ook niet, want ik voel me hier goed bij. En het is onbetaald omdat ik nog niet vanaf het begin van het schooljaar zelfstandig klassen heb. Maar dat interesseert me echt niet.
Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad! Je had er heerlijk weer bij!
Gefeliciteerd! Mijn zusje weet het nog niet, spannend!quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:24 schreef P.F het volgende:
BROERTJE IS GESLAAGDEINDELIJK
!!!!!!!!!!!!
Oooo kudt, nu moet ik m'n P SNEL halen, hij ligt voor!!!
quote:zeurpost:
verder ben ik een beetje chaggo. mn contract blijkt 30 augustus in te gaan ipv 1 augustus. nu ben ik dus een halve maand zonder werk en salaris, terwijl ik wel al aan de slag moet voor de voorbereiding enzo.
Ze zijn t daarnaast niet met me eens over mn aanstelling bij mn toekomstige werk- ik krijg gewoon 0.44 voor 11 uur, en ik vond dat er een opslag in moest zitten, ivm trekkingsrecht voor startende docenten dat 20% korting op de lestaak geeft. ze willen me immers 11 uur voor de klas hebben. maar de school is van mening dat het feit dat ik geen mentoraat doe me 90 taakuren scheelt (50 mentoraat, 40 overig). En dat daar dus die compensatie in zit.
ik doe geen mentoraat het eerste jaar omdat me dat werd afgeraden naast de opleiding - die gewoon echt in 1 jaar af moet want twee jaar op half salaris én zonder stufi trek ik echt niet. maar nu doen ze alsof ik ze voorgehouden had dat ik dat wel wilde, en dat is gewoon niet waar. bovendien wil ik best mijn taakuren doen in werkgroepen etc. dus het gaat dan al niet meer om 90 uur maar om 50 uur (en wat mij betreft nog om minder uren, ik wil best meer werkgroepen doen. alleen geen mentoraat omdat dat veel meer dan 50 uur kost die er voor staat...)
daarnaast begonnen ze weer over dat ze immers geen officiële opleidingsschool zijn, alsof ik daarom minder rechten heb ofzo. t valt me flink tegen allemaal, ik had een enorm goed gevoel bij deze school, en ik dacht zij ook bij mij. we hebben eind mei al besproken dat er, ondanks onduidelijkheden over aanstellingsgrootte ivm vervanging (wat ik eigenlijk ga doen dus) voor mij gekozen werd als ik ook voor hen wilde kiezen, heb er 8(!!!) andere sollicitatiegesprekken voor afgezegd (op 13 brieven, ben na mn tweede gesrpek gestopt met brieven schrijven) maar ze worden nu ineens een beetje vervelend dus, nu het erop aankomt.
daarnaast weet ik niet hoe het na een jaar verder gaat, want ook al hebben ze me gezegd dat ik een jaar lang in elk geval voldoende uren kan draaien voor mn opleiding, er komt na de zomer iemand terug en in januari ook weer (van allebei zeiden ze eerst dat de kans groot was dat ze uberhaupt niet meer terug zouden komen) dus ik weet niet hoe ik ná volgende zomer ervoor sta. als het een halve baan blijft, dan wil ik weg, want ik moet meer uren draaien ivm geld...
nou ja, ik leg me er maar bij neer, ik heb geen puf om nu het gevecht aan te gaan (midden in de stress over mn proefschrift dat af moet en niet af komt), en ik moet gewoon aan de slag in september anders heb ik een groot probleem. maar als er nog meer tegenvallers komen dan weet ik wel dat ik als ik mijn bevoegdheid binnen heb hard op zoek ga naar een andere school....
ohja, ook nog over de inschaling: ik start in LB5... is dat ongeveer ok? ik ben nog niet bevoegd, dus LC leek me ook al uitgesloten eigenlijk..
enige punt is dat dat 20% korting op de lestaak alleen geldt voor je allereerste baan in t onderwijs ooit. omdat je het dán nodig hebt. om je de school en het voor de klas staan eigen te maken, en om eventueel een opleiding af te ronden. kortom: alles waar ik het ook voor nodig heb...quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:17 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat jammer dat het allemaal zo moeizaam gaat, Kwak.Aan de andere kant, wat DaD ook zegt, je komt er om te leren en als het tegenvalt dan pak je gewoon de ervaring mee en ga je voor het jaar daarna op zoek naar iets leukers. Ik zou het niet te veel op de spits drijven, als het mensen zijn waar je later nog mee moet samenwerken.
In elk geval sterkte ermee.
Oh, en over die kansen: je weet ook niet of dat beter zou zijn geweest. Het ging toch hartstikke goed met solliciteren, dan lukt dat volgend schooljaar vast ook wel weer.
Oh... Geldt die 20% dan ook alleen in je eerste jaar, of zou het langer kunnen gelden als je na je opleiding wel op je eerste school blijft?quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
enige punt is dat dat 20% korting op de lestaak alleen geldt voor je allereerste baan in t onderwijs ooit. omdat je het dán nodig hebt. om je de school en het voor de klas staan eigen te maken, en om eventueel een opleiding af te ronden. kortom: alles waar ik het ook voor nodig heb...
ik hoor net van mensen dat de mentoraatsmoes niet op gaat, omdat het écht om lestaak gaat. op veel scholen hoeven eerstejaars docenten uberhaupt niks aan andere taken te doen en zeker geen mentoraat. het is echt best gemeen dat ze mij laten voelen alsof ik minder doe dan de rest omdat ik geen mentor ben.
aan de andere kant is de salarisschaal waar ik inkom riant, anderen doen daar 5 jaar over, dus ik ben daar wel blij mee. ook goed voor mn salarispositie als ik naar een andere school ga (je kan niet meer terug in salarischaal én trede volgens mij.) maakt mn concurrentiepositie wel weer zwakker omdat ik duurder ben, maar goed, ik wil ook niet echt voor minder aan de slag.
denk er wel over om zodra ik lid ben van de bond mijn casus voor te leggen.
Met alleen fruit en een blender maak je geen milkshake maar een smoothiequote:Op donderdag 17 juni 2010 16:48 schreef neen het volgende:
O, uitslagen van de examens vandaag? Wilde op stap, maar laat nu maar ongetwijfeld allemaal irritante koters in de stad
Feli met de 1e SDB!
En nu drink ik lekker mijn milkshake op want ik heb fruit en een blender gekochtLekker.
Tevens: Griekenland
+ schop onder m'n hol![]()
Binnen nu en 1 week!quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Shiny, geweldig! Ik duim voor je andere examen! Wanneer hoor je dat?
Melk had ik nog in huisquote:Op donderdag 17 juni 2010 16:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met alleen fruit en een blender maak je geen milkshake maar een smoothie.
Waarom duurt dat nu zo lang?quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:00 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Binnen nu en 1 week!
Dank jullie!
het is alweer gezakt: irritant, want de ene keer heb ik dan te veel gegeten, de andere keer te weinig.. En m'n deur staat gewoon openquote:Op donderdag 17 juni 2010 16:41 schreef Chicolate het volgende:
Oh kwak dat klinkt echt helemaal niet leuk nee. Ook apart van die taakuren, het klinkt alsof ze opeens zo min mogelijk geld aan je kwijt willen zijn (en je wel zoveel mogelijk taken willen geven). Hopelijk zijn de collega's en lessen idd leuk genoeg om alles goed te maken, en anders ben je volgend jaar ongetwijfeld nog veel populairder dan dit jaar.
@PF: snel koel plekje opzoeken, glas water drinken en wat lichts eten? (als je wil kotsen, komt dat daarna vanzelf wel)
Haaarbal ie tegenwoordigquote:Op donderdag 17 juni 2010 17:03 schreef kwakz0r het volgende:
ohja, en ook gefeliciteerd voor Pretkroket!
ik heb nog steeds niks gegeten.... ik moet nog naar de supermarkt ook... nou, dat wordt feest!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |