Het is hetzelfde als op zondagochtend in Staphorst een pro-abortusdemonstratie gaan houden. Dat doe je ook niet, al zou het technisch gezien wel mogen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:21 schreef Vampier het volgende:
ik zie geen provocatie.... dit is een gevaarlijke stap in de verkeerde richting.
Daarmee geef je ook aan dat nederland al een basisprobleem heeft en daarmee per definitie zichzelf een bepaalde vorm van beperkte vrijheid van handelen toekent.quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:15 schreef Iced_Lips het volgende:
Het is duidelijk dat de voorgestelde 'maaltijd' een bewuste provocatie is uit hoek van extreem-rechts. Ze willen hiermee reacties ontlokken.
In Nederland zou met het oog op de openbare veiligheid de maaltijd óf verboden worden óf met bijzonder veel politie-inzet. Je kunt immers verwachten dat er veel anti-demonstranten zullen komen vanuit de extreem-linkse hoek.
Hoezo is het geen provocatie?quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:21 schreef Vampier het volgende:
ik zie geen provocatie.... dit is een gevaarlijke stap in de verkeerde richting.
Uiteraard wordt de vrijheid van handelen beperkt. Dit gebeurt dagelijks, ik moet op de snelweg ook 120 rijden terwijl mijn auto 200 kan. De wetgever zet de vrijheid van handelen af ten opzichte van de risico's die het vormt voor de individu en samenleving in geheel en stelt vervolgens beperkingen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:25 schreef bendk het volgende:
[..]
Daarmee geef je ook aan dat nederland al een basisprobleem heeft en daarmee per definitie zichzelf een bepaalde vorm van beperkte vrijheid van handelen toekent.
Hoe komt dat en wat is dan de toekomst ?
En dit zei ze over de Islam:quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:42 schreef bendk het volgende:
Als ik de naam van de franse minister Fadela Amara en zijn geloof koppel dan kom ik zo goed als zeker uit op een moslim geloof.
Het is volstrekt onduidelijk of het een staatsaangelegenheid is of een persoonlijke keuze in frankrijk !
In nederland gaf enkele weken geleden staatssecrateris Albayrak nog snel even duizenden asielzoekers toestemming om zich blijvend te vestigen in nederland terwijl de rechter al deze asielverzoeken had afgewezen !
enquote:"Daughters, sisters, cousins, female neighbours must either act like submissive but virtuous vassals, or be treated like cheap whores. Any sign of independence or femininity is viewed as a challenge and provocation."
quote:She was active in supporting the expulsion from French secondary schools of young women wearing the Muslim headscarf, and in supporting the 2003 law on this question.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:21 schreef Vampier het volgende:
Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van een ander, ook niet van een tegenstander !quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:46 schreef Zith het volgende:
En het punt van provoceren is juist dat je niets illegaals doet maar de tegenstander probeert uit te lokken om illegale dingen te doen.
Als je de discussie in Frankrijk hierover gevolgd heb (überhaubt m.b.t. religie in de Franse samenleving), zou je kunnen weten dat deze vrouw een zeer liberale minister is en pleit voor bijv. het afschaffen van hoofddoeken op scholen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:42 schreef bendk het volgende:
Als ik de naam van de franse minister Fadela Amara en zijn geloof koppel dan kom ik zo goed als zeker uit op een moslim geloof.
Het is volstrekt onduidelijk of het een staatsaangelegenheid is of een persoonlijke keuze in frankrijk !
Get your facts straight! Zo'n 100 uitgeprocedeerde asielzoekers hebben een verblijfsvergunning gekregen in de laatste 6 maanden van haar staatsecretarisschap. Dat is inderdaad meer dan dat zij eerder deed, maar absoluut geen duizenden in enkele weken. Overigens heeft Rita Verdonk in haar periode het dubbele aantal gratie gegeven dan Albayrak.quote:In nederland gaf enkele weken geleden staatssecrateris Albayrak nog snel even duizenden asielzoekers toestemming om zich blijvend te vestigen in nederland terwijl de rechter al deze asielverzoeken had afgewezen !
Als jij de directe aanleiding vormt voor het gedrag van anderen én daar doelbewust op hebt aangestuurd (met de intentie de andere te ontlokken tot onwettige gedrag), oordeelt de rechter daar toch echt anders over.quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:51 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van een ander, ook niet van een tegenstander !
Daarentegen kwam er onder het kabinet Balkenende IV een generaal pardon, waarmee 27.000 uitgeprocedeerde asielzoekers een verblijfsvergunning kregen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:52 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Als je de discussie in Frankrijk hierover gevolgd heb (überhaubt m.b.t. religie in de Franse samenleving), zou je kunnen weten dat deze vrouw een zeer liberale minister is en pleit voor bijv. het afschaffen van hoofddoeken op scholen.
[..]
Get your facts straight! Zo'n 100 uitgeprocedeerde asielzoekers hebben een verblijfsvergunning gekregen in de laatste 6 maanden van haar staatsecretarisschap. Dat is inderdaad meer dan dat zij eerder deed, maar absoluut geen duizenden in enkele weken. Overigens heeft Rita Verdonk in haar periode het dubbele aantal gratie gegeven dan Albayrak.
Het is immers de taak van de overheid om de orde te bewaken ......en de taak van de politiek is de democratie te bewaken en stimuleren, dat gebeurt niet !quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:03 schreef Compatibel het volgende:
Al die PVV huilies weer. Als de grote blonde leider nou een pro-moslim demonstratie zou verbieden op Urk dan was dat natuurlijk een goede zaak voor de democratie en de veiligheid in dit land. Zulke acties getuigen van hoop en optimisme!
Bekijk dit soort acties nou gewoon pragmatisch in plaats van ideologisch; deze demonstratie zou ongetwijfeld hebben geleid tot ongewenste toestanden. Drank & boze mensen, geïrriteerde omwonenden... Ik zeg pragmatisch: dus niet elke demonstratie bij voorbaat al verbieden, maar wanneer het overduidelijk is dat dit niet goed af gaat lopen kan verbieden prima. Het is immers de taak van de overheid om de orde te bewaken.
Ga eens met je vriendin die nederlands sexy is gekleed wandelen in Kanaleneiland te Utrecht...we horen wel van je !quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:03 schreef Compatibel het volgende:
Al die PVV huilies weer. Als de grote blonde leider nou een pro-moslim demonstratie zou verbieden op Urk dan was dat natuurlijk een goede zaak voor de democratie en de veiligheid in dit land. Zulke acties getuigen van hoop en optimisme!
Bekijk dit soort acties nou gewoon pragmatisch in plaats van ideologisch; deze demonstratie zou ongetwijfeld hebben geleid tot ongewenste toestanden. Drank & boze mensen, geïrriteerde omwonenden... Ik zeg pragmatisch: dus niet elke demonstratie bij voorbaat al verbieden, maar wanneer het overduidelijk is dat dit niet goed af gaat lopen kan verbieden prima. Het is immers de taak van de overheid om de orde te bewaken.
Allereerst heeft het generaal pardon à 27.000 uitgeprocedeerde asielzoekers niets te maken met de discretionaire bevoegdheid van een minister of staatssecretaris. Hiervoor is een speciale wet aangenomen die dit regelde en is door de Tweede en Eerste Kamer goedgekeurd. Dit staat dus los van de discretionaire bevoegdheid.quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:08 schreef bendk het volgende:
[..]
Daarentegen kwam er onder het kabinet Balkenende IV een generaal pardon, waarmee 27.000 uitgeprocedeerde asielzoekers een verblijfsvergunning kregen.
bron: http://www.elsevier.nl/we(...)elzoekers-gratie.htm
Huh...? Waar heb je het nu plotseling over? Ik snap deze opmerking niet in het kader van de bovenstaande discussie.quote:Ik hou mij nu niet bezig met bewijzen, maar -nederlandse- politici vertrouwen op dat wat ze zeggen en dat wat ze doen, moest je maar eens niet meer doen.
Achter de schermen krijgen ze namelijk ook opdrachten van hun partijgenoten...
Dat wat een officieel standpunt is en dat wat politici zeggen haaks staat op dat we ze uiteindelijk doen. Achter de schermen verhaal.quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:15 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Allereerst heeft het generaal pardon à 27.000 uitgeprocedeerde asielzoekers niets te maken met de discretionaire bevoegdheid van een minister of staatssecretaris. Hiervoor is een speciale wet aangenomen die dit regelde en is door de Tweede en Eerste Kamer goedgekeurd. Dit staat dus los van de discretionaire bevoegdheid.
[..]
Huh...? Waar heb je het nu plotseling over? Ik snap deze opmerking niet in het kader van de bovenstaande discussie.
En daar moet de politiek voortdurend een afweging in maken. En als je het in Nederland niet eens bent met de afweging kun je naar de rechter gaan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:10 schreef bendk het volgende:
[..]
Het is immers de taak van de overheid om de orde te bewaken ......en de taak van de politiek is de democratie te bewaken en stimuleren, dat gebeurt niet !
quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:21 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
En daar moet de politiek voortdurend een afweging in maken. En als je het in Nederland niet eens bent met de afweging kun je naar de rechter gaan.
Overigens kunnen rechts-extremistische groepen regelmatig protesten houden, dit gebeurt ook vrij vaak. De overheid verbiedt alleen als er redelijke kans is op ongeregelheden en verstoring van de openbare orde en veiligheid. Overigens wordt er dan nog vaak eerst gekeken naar een andere locatie of tijdstip.
Waaruit blijkt dat in deze casus?quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:21 schreef bendk het volgende:
[..]
Dat wat een officieel standpunt is en dat wat politici zeggen haaks staat op dat we ze uiteindelijk doen. Achter de schermen verhaal.
Nogmaals, get your facts straight! Albayrak was geen Staatssectretaris meer toen het het kabinet demissionair was. Immers de PvdA was uit het kabinet getreden en de discretionaire bevoegdheid lag vervolgens bij Hirsh Ballin.quote:Albayrak had bv het politiek fatsoen moeten opbrengen om geen enkele belissing te nemen daar het kabinet demissionair is. Maar dat is niet gebeurd...omdat ? Juist ja...achter de schermen is ze een en ander ingefluisterd.
In de politiek moet je geen afweging maken over de democratie, die is er of beter gezegd die moet er zijn...quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:21 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
En daar moet de politiek voortdurend een afweging in maken. En als je het in Nederland niet eens bent met de afweging kun je naar de rechter gaan.
Overigens kunnen rechts-extremistische groepen regelmatig protesten houden, dit gebeurt ook vrij vaak. De overheid verbiedt alleen als er redelijke kans is op ongeregelheden en verstoring van de openbare orde en veiligheid. Overigens wordt er dan nog vaak eerst gekeken naar een andere locatie of tijdstip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |