bronquote:In Frankrijk is ophef ontstaan rond een oproep om vrijdag in een Parijse allochtonenwijk massaal samen te komen voor een aperitief met worst en drank. De oproep is vermoedelijk afkomstig van rechts-extremistische groepen.
Die zeggen dat "hun wijk is bezet door mensen die niets moeten hebben van vlees en alcohol". Sommige politieke partijen spreken van een provocatie. De organisatie SOS Racisme heeft het Parijse gemeentebestuur gevraagd de bijeenkomst te verbieden.
Internet
In Frankrijk worden al een tijdje in verschillende steden massale picknicks gehouden, zonder politiek oogmerk. Na een oproep op internet komen soms tienduizenden mensen op straat bij elkaar voor een hapje en een drankje.
Dat leidt tot zorgen bij de Franse autoriteiten. Er is geen organisatie waarmee overlegd kan worden en niemand weet vantevoren hoeveel mensen er komen.
Het lijkt me vooral erg moeilijk zoiets tegen te gaan. Verbieden i.v.m. openbare orde? Tsja... Als het al kan is verbieden vaak alsnog niet het antwoord.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:03 schreef Frutsel het volgende:
Dank je voor de bron
Onnodige provocatie idd... zal wel weer ellende opleveren
Dat dus. Misschien moet men is nadenken waarom door deze actie de vlam in de pan zou moeten slaan.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:22 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Ach ja, de ene groep provoceert met een glaasje wijn, de andere door wekenlang honderden auto's in de fik te steken. Dat ze hier maar keihard tegen op gaan treden he?
Dat dus, de wereld op zijn kop.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:37 schreef Flashwin het volgende:
Picknick waar drank en worst wordt genuttigd is al een provocatie tegenwoordig?
Natuurlijk niet, maar wel als je dat met tienduizenden mensen wilt doen, precies in de wijk waar een groot deel van de mensen daar bezwaar tegen maakt. Laat elkaar toch gewoon.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:37 schreef Flashwin het volgende:
Dat begrijp ik ook niet.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:37 schreef Flashwin het volgende:
Hoe kom jij er dan bij dat moslims er massaal bezwaar tegen hebben?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar wel als je dat met tienduizenden mensen wilt doen, precies in de wijk waar een groot deel van de mensen daar bezwaar tegen maakt. Laat elkaar toch gewoon.
Ik heb geen cijfers, maar het ligt in een dergelijke wijk natuurlijk wel gevoeliger.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:48 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hoe kom jij er dan bij dat moslims er massaal bezwaar tegen hebben?
Da's waar, nu eet ik zelf ook geen varkens maar stoor mij er niet aan als anderen dat wel doen.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:49 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik heb geen cijfers, maar het ligt in een dergelijke wijk natuurlijk wel gevoeliger.
Waarom dan? Zijn mensen zo overgevoelig dan?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:49 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik heb geen cijfers, maar het ligt in een dergelijke wijk natuurlijk wel gevoeliger.
Misschien wordt het juist wel gezellig, kan toch ook?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:52 schreef Dagonet het volgende:
Sinds wanneer is die wijk van de mensen die er niet wonen?
En wat doen ze als er een hele wijk vol komt met vegetariërs, hetzelfde?.
Spontane samenscholingen van vele duizenden mensen is natuurlijk wachten op problemen, laten we hopen dat de bewoners niet zo dom zijn om zich uit de tent te laten lokken.
Met tienduizenden mensen varkensvlees en alcohol nuttigen op de stoep bij moslims lijkt me geen succes, nee.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom dan? Zijn mensen zo overgevoelig dan?
De kans is gewoon heel groot dat het fout gaat als er vele duizenden mensen bijelkaar komen, vandaar dat je altijd politiebegeleiding hebt bij grote evenementen. Die is er nu dus niet.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien wordt het juist wel gezellig, kan toch ook?
Maar ze hoeven toch niet alleen varkensvlees te eten, laat ze allerlei soorten vlees meenemen, en frisdrank. Voor elk wat wils. Wie weet wordt het dan wel heel leuk.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:55 schreef TNA het volgende:
[..]
Met tienduizenden mensen varkensvlees en alcohol nuttigen op de stoep bij moslims lijkt me geen succes, nee.
Ja, 1 idioot zou zoiets kunnen verpesten, zo jammer.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De kans is gewoon heel groot dat het fout gaat als er vele duizenden mensen bijelkaar komen, vandaar dat je altijd politiebegeleiding hebt bij grote evenementen. Die is er nu dus niet.
Er hoeft maar één malloot iets verkeerds te roepen en de vlam slaat in de pan.
Ja man, in Frankrijk wijn drinken en vlees eten, kutracisten!quote:Op maandag 14 juni 2010 22:01 schreef TNA het volgende:
[..]
bron
Dit is natuurlijk gewoon een provocatie, ik ben benieuwd wat de autoriteiten hiermee doen. De 'reguliere' spontane bijeenkomsten zijn al omstreden, maar deze heeft daar bovenop nog eens een racistisch karakter.
Ja, natuurlijk, maar extreem-rechts staat niet bekend om haar "Voor elk wat wils"-mottoquote:Op maandag 14 juni 2010 22:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ze hoeven toch niet alleen varkensvlees te eten, laat ze allerlei soorten vlees meenemen, en frisdrank. Voor elk wat wils. Wie weet wordt het dan wel heel leuk.
Lees de rest van het topic even.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja man, in Frankrijk wijn drinken en vlees eten, kutracisten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |