quote:
Vandaag zijn FremantleMedia Enterprises (FME) (onderdeel van FremantleMedia) en FOX International Channels een vijfjarige samenwerking aangegaan. Programma’s van Jamie Oliver vinden in Nederland een nieuw thuis op de digitale zender 24Kitchen, die afgelopen zaterdag is gelanceerd. 24Kitchen is een zender over eten – waar komt ons voedsel vandaan, hoe wordt het bereid en hoe kan eten onze levens beter, langer en rijker maken?
Het kanaal is een gezamenlijk initiatief van FOX Channels Benelux en Jan Dekker Holding. 24Kitchen is beschikbaar in meer dan drie miljoen Nederlandse huishoudens. Met deze overeenkomst brengt 24Kitchen een reeks programma’s van Jamie Oliver, inclusief de gloednieuwe serie Jamie’s Great Britain (6 x 1 uur). In deze serie ontdekt Jamie al het goede van Britse gerechten, terwijl hij rondreist in Engeland en zich verdiept in de tradities en culturen, die het Britse eten zo enerverend maken.
Als onderdeel van de samenwerking zijn ook andere foodprogramma’s voor 24Kitchen aangekocht door FOX International Channels, waaronder de titels FME’s Anthony Bourdain, Annabel Langbein, Donna Hay en Bill Grainger. De overeenkomst werd gesloten door Richard Tulk-Hart, FME’s VP Sales, Distributie (Benelux, Malta, Sub-Saharisch Afrika & Cyprus) en Home Entertainment (EMEA) en Moreyba Bidessie, Global Acquisitions, FOX International Channels.
Tulk-Hart: “Jamie Olivier is over de gehele wereld geliefd om zijn inspirerende benadering van koken en zijn enthousiasme voor kwalitatief eten. Hij heeft een enorme achterban in Nederland en 24Kitchen is de perfecte thuisbasis voor zijn programma’s, dat de kijker de kans biedt om zowel gloednieuwe series, als eerdere favorieten te zien.”
Moreyba Bidessie voegt daar aan toe: “We zijn erg verheugd dat 24Kitchen de nieuwe Nederlandse thuisbasis is van Jamie Oliver. Zijn gehele benadering van voedsel en zijn dynamische persoonlijkheid passen perfect bij 24Kitchen.”
Jan Dekker, Managing Director van 24Kitchen in Nederland, zegt: "Jamie Oliver is de perfecte aanvulling op onze lokaal geproduceerde programma's. Met Jamie aan boord, biedt 24Kitchen de beste internationale en lokale foodprogramma's aan de Nederlandse kijkers aan." Al sinds 2002 vertegenwoordigt FremantleMedia Enterprises wereldwijd de programma’s van Jamie Oliver, die aan meer dan 140 landen zijn verkocht en in meer dan dertig talen vertaald.
winnaar wielerprono 2007 :)
Last.FM