Ik ga het dus wéér zelf doen heh.. en ik heb er de kracht voor en nu de juiste hulp. En dat stemt zeer goed.
Ik kan en mag de schuldsanering weigeren, althans.. de aanmeldprocedure of weg via de Gemeente. Deze faalt namelijk enorm, zwart op wit en nog nét niet discriminerend. Sterker nog, mijn gegevens liggen blijkbaar op straat, behalve mijn PIN en DigiD code. Volgens de Gemeente is dit volslagen onzin en weigerde ze verder ook te luisteren, ik werd totaal een hoek in geluld. Ik was slim genoeg om daar schriftelijk bewijs van te vragen, een verzekering/garantie.. en die heb ik!

En in een geval van een rechtzaak weet ik dat het gesprek met die betreffende persoon op te vragen is. Nog wel.
Ik krijg vanuit het GGZ begeleiding, ben ik voor aangemeld.. maar ik krijg dus iemand die met regelmaat langs komt en dingen van mij overneemt. ZELF GEREGELD.
Ik ga de confrontatie zelf aan, met hulp van MEE en maatschappelijk werk, ZELF GEREGELD.
Ik heb alle bewijzen rond dat ik alles zelf uitstekend gedaan heb en zelfs 2 maanden geleden al had ingegrepen dat er iets niet klopte, dit werd door de gemeente afgewezen als totale flauwekul. En ik heb dat zwart op wit, godzijdank! Net als de gegevens van ene mevrouw X wonende op X nummer X en dat die nog steeds elke maand onterecht 636 euro bijstand ontvangt ondanks dat zij al meerdere keren heeft aangegeven dat ze inmiddels werk heeft. Hoe weet ik dat? Nou, niet door te hacken hoor.. lag gewoon zo zichtbaar bij de balie toen ik mijn rijbewijs kwam verlengen. ROF formuliertje met een volgeschreven opmerkingen vakje, interessante leesstof als die baliemuts met de telefoon bezig is.
En zo heb ik nog veel meer. En ik ben niet de enige, en er gaan nog veel meer dingen mis in de bureaucratie, mensen die liever tijdens werktijd op FOK! zitten of over het weekend praten en hun werk niet goed doen.
Dat gebeurt heel erg veel, ongemotiveerd volk.. ook een vorm van tokkies. Vooral herkenbaar aan een extreme grote bek maar geen daadkracht. En vooral volhouden dat ze ook keihard werken.. Kilo's aan zitvlees... bijna een strontsilo te noemen, werktijden en arbeidsvoorwaarden die hemels zijn. En het zelf dus ook verdomme om eventueel aan een lopende band te moeten gaan staan of fysiek zwaar werk te gaan doen voor het mininumloon. Of zeggen dat 1700 bruto wel heel erg weinig is.. OMFG.
Welkom in de ECHTE wereld.
Iemand die 40 uur per week in het distributiecentrum van een supermarkt oid werkt en maakt niet uit wat voor afdeling, lonen zijn gelijk.. maar doe maar lekker de kratten frisdrank of de 12x grote potten HAK groente etc etc.. allemaal lekker op een karretje stapelen, van laag naar vrij hoog.. steeds bukken en bla bla.. oh ja.. Je MOET minstens 140 colli per uur anders lig je eruit. 2 fouten je ligt eruit. 2 keer te laat, ongeacht de reden, je ligt eruit. Komt er ook nooit meer terug ook.. voor jou 10 anderen, desnoods Polen.
En ik kan uren doorgaan over diverse sectors en onveiligheden, uitbuiten, arbo overtredingen etc etc.. Dat is standaard bij de pauperbaantjes hoor.. wist je dat nog niet? En dat er op je gekotst wordt door de rest van het volk, dát krijg je er gratis bij!
Generatieverschil noem ik het, levenservaring etc etc.. Ik heb wel zo'n beetje alle hoeken gezien hoor.
Alsof het zeiken is, ik post mijn realiteit..
Tijns realiteit is dat hij op dit moment prima in zijn vel zit en een leuke baan heeft, een huis etc.. maar is en blijft dat ook zo als die baan zomaar weg raakt en kom je dan ook weer zo aan het werk? Dat is nog maar de vraag. Al ben jij wel goed wel bezig, maar dat heb ik ook jaren gedaan.. Maar iedereen is anders.
Feit is dat je nergens van uit kan gaan.. Of heb je een glazen bol?
Je kan wel lijnen trekken... connect the dots..
Ik zeg, ik ben gek.. feit, ontken ik niet.. er wordt beweerd dat ik het onderken en alleen maar als excuus gebruik maar dat is totale onzin, ik ga alleen geen uitgebreid persoonlijk rapport hier opstellen als je snapt wat ik bedoel. Maar ik ben dus gek, chronisch psychisch gestoord etc.. maar ik ben geen Forrest Gump.
Misschien is samen met mij de hele wereld wel een beetje gek? Kijk eens om je heen... wordt wakker?
Ontken eens dat het een losgeslagen teringzooi is.. een kudde kippen zonder kop..
Doe eens slim...
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.