Je moest eens weten bij hoeveel functies dat van belang is. Neem daar ook nog eens het persoonlijke belang van de werkgever/chef/manager/collegas in mee.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:50 schreef waht het volgende:
[..]
Maar dan noem je wel een functie waar uiterlijk belangrijk is.
Ik ken iemand en die heet Mohammed en die werkt gewoon hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:20 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk he, generaliseren.
Heb je het een keer geprobeerd? Solliciteren met een naam als 'Achmed".
Jij bent degene die hypocriet is, kerel.
noem je kind dan niet steeds achmed, of mohamed, maar gewoon een nederlandse naam... zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:20 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Precies, je hebt een Nederlands paspoort, wil in Nederland wonen, wil net zo veel rechten als een Nederlander...nou begin eens met je naam.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
noem je kind dan niet steeds achmed, of mohamed, maar gewoon een nederlandse naam... zo moeilijk is het allemaal niet.
lijkt mij ook. gewoon ff niets aantrekken van de gedicteerde namenlijst uit marokko, want die schijnt er te zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, je hebt een Nederlands paspoort, wil in Nederland wonen, wil net zo veel rechten als een Nederlander...nou begin eens met je naam.
Hoe groot is die kans denk je? Dat een moslimkind van zijn autochtone moslimouders een zuivere Nederlandse naam krijgt?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, je hebt een Nederlands paspoort, wil in Nederland wonen, wil net zo veel rechten als een Nederlander...nou begin eens met je naam.
Ja 'positieve' discriminatie brengt vast wel de boel in balans en zal er toe bijdragen dat mensen elkaar meer gaan respecterenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:49 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik ben in principe tegen elke vorm van discriminatie, maar zolang de gewone variant van discriminatie nog bestaat in dit land (zie het beeld van een hier geboren Turk die 200 sollicitatiebrieven stuurt, omdat hij zo'n rare naam heeft)... brengt 'positieve discriminatie' toch enige balans in de brij van vreemdelingenhaat.
Daarom ben ik niet tegen positieve discriminatie.
Ik heet Hakim en ik werk ook.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ken iemand en die heet Mohammed en die werkt gewoon hoorIs na een aantal sollicitatierondes gewoon aangenomen op zijn kunnen, niet om zijn naam.
Jij snapt het. Bij de Turkse kruidenboer/bakker hier op de hoek, of elders in het land, zie je amper tot geen oer-Hollandse knapen aan het werk... om hun moslim gemis.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:53 schreef Amos_ het volgende:
Dat is dus echt niet waar, er zullen inderdaad mafkezen tussen zitten die enkel op naam afwijzen maar als ik ga solliciteren bij de shoarmaboer hier word ik ook niet uitgenodigd voor een gesprek, op basis van naam+afkomst.
Jij bent er zo eentje die gelooft dat er sprake is van discriminatie, puur wanneer het je uitkomt. Walgelijk.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Ik heet Hakim en ik werk ook.![]()
Daar gaat het toch helemaal niet om, man. Niet alle werkgevers zijn racistisch. Je moet erkennen dat een te grote groep werkgevers er een racistisch personeelsbeleid op nahouden. Een autochtone blanke man heeft sneller een baan dan een gekleurde met dezelfde opleiding. Waarom hoor je die mensen die moord en brand schreeuwen bij positieve discriminatie hier nooit over?
Die selectieve verontwaardiging vind ik gewoon om te kotsen. Je mag van mij je aluhoedje opzetten maar de geloofwaardigheid is ver te zoeken.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij bent er zo eentje die gelooft dat er sprake is van discriminatie, puur wanneer het je uitkomt. Walgelijk.
Sure. Als je gewoon een goede brief schrijft en goed voor de dag komt op het sollicitatiegesprek dan is je achtergrond echt niet belangrijk. Doorgaans dan, want er zullen altijd wel rotte appels tussen zitten maar ik heb het gevoel dat het allemaal schromelijk overdreven wordtquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om, man. Niet alle werkgevers zijn racistisch. Je moet erkennen dat een te grote groep werkgevers er een racistisch personeelsbeleid op nahoud. Een autochtone blanke man heeft sneller een baan dan een gekleurde met dezelfde opleiding. Waarom hoor je die mensen die moord en brand schreeuwen bij positieve discriminatie hier nooit over?
Die selectieve verontwaardiging vind ik gewoon om te kotsen. Je mag van mij je aluhoedje opzetten maar de geloofwaardigheid is ver te zoeken.
Ik denk dat je je vergist in de hoeveelheid racisten in dit land, maar dat neemt niet weg dat het raar is op voorhand te proberen dit af te vangen door als het ware 'terug te discrimineren'.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:52 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Sure. Als je gewoon een goede brief schrijft en goed voor de dag komt op het sollicitatiegesprek dan is je achtergrond echt niet belangrijk. Doorgaans dan, want er zullen altijd wel rotte appels tussen zitten maar ik heb het gevoel dat het allemaal schromelijk overdreven wordt
Wut?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:56 schreef Bob-B het volgende:
Volgens mij als er nou een vrouw van allochtone achtergrond naar binnen loopt dan is ze er van!
Omdat dat normaal is. In Hakim-land zou ik meer moeite hebben een baan te vinden.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om, man. Niet alle werkgevers zijn racistisch. Je moet erkennen dat een te grote groep werkgevers er een racistisch personeelsbeleid op nahoud. Een autochtone blanke man heeft sneller een baan dan een gekleurde met dezelfde opleiding. Waarom hoor je die mensen die moord en brand schreeuwen bij positieve discriminatie hier nooit over?
Waarom zou iemand met eigenwaarde solliciteren onder valse vlag?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:20 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Inderdaad, jij vergist je zeer in de hoeveel racisten in dit landquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist in de hoeveelheid racisten in dit land, maar dat neemt niet weg dat het raar is op voorhand te proberen dit af te vangen door als het ware 'terug te discrimineren'.
[..]
Wut?
ik denk toch dat het in de meeste gevallen gaat om 'ervaringsdeskundigen'.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist in de hoeveelheid racisten in dit land
Of gevallen waarin een allochtoon is afgewezen en dat die vent daarom een racist isquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk toch dat het in de meeste gevallen gaat om 'ervaringsdeskundigen'.
Ik ken mensen die brieven hebben gestuurd, waarbij vervolgens na een week de reactie komt 'de vacature is reeds vervuld, succes met uw verdere sollicitaties'. De volgende dag dezelfde brief gestuurd, maar getekend met 'Erik van Bommel' en ja hoor. Kom maar langs voor een gesprek!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:52 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Sure. Als je gewoon een goede brief schrijft en goed voor de dag komt op het sollicitatiegesprek dan is je achtergrond echt niet belangrijk. Doorgaans dan, want er zullen altijd wel rotte appels tussen zitten maar ik heb het gevoel dat het allemaal schromelijk overdreven wordt
Dit is NWS, geen ONZquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:45 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Ik ken mensen die brieven hebben gestuurd, waarbij vervolgens na een week de reactie komt 'de vacature is reeds vervuld, succes met uw verdere sollicitaties'. De volgende dag dezelfde brief gestuurd, maar getekend met 'Erik van Bommel' en ja hoor. Kom maar langs voor een gesprek!
Als ze uberhaupt moeite hadden gedaan om die eerste brief te lezen, dan hadden ze hun pokerface niet verraden.
Maar goed. Kennelijk mag dit in Nederland.
Want hey! Positive discriminatie! Dat is pas gevaarlijk!![]()
Precies, waarom werkt er geen Nederlander bij de shoarma (op 15 jarige blonde serveerstertjes na, toeval?).quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:15 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Jij snapt het. Bij de Turkse kruidenboer/bakker hier op de hoek, of elders in het land, zie je amper tot geen oer-Hollandse knapen aan het werk... om hun moslim gemis.
Daarbij hebben Marokkanen de reputatie kleine provocerende etters en dieven te zijn.
Verschil is dat dit de STAAT is.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
waarom denk je dat werkgevers minder snel allochtonen van bepaalde komaf aanneemt?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
ho, ho. nu heb je het over de oorzaak. in nederland pakken we liever de gevolgen verkeerd aan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:00 schreef freejoran het volgende:
[..]
waarom denk je dat werkgevers minder snel allochtonen van bepaalde komaf aanneemt?
omdat ze zo beleefd zijn en hard werken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |