abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 15 juni 2010 @ 11:28:54 #51
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_82826729
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:20 schreef _Calimero_ het volgende:
chocopasta vervangen door iets zonder suiker, suikerwafel weg (neem een handje noten, een cracker met beleg zonder suiker o.i.d. en je ranje vervangen door water of thee. wellicht wat minder yoghurtdrank drinken (1 glas per dag lijkt me genoeg? ) en als je wil, kun je de vla veranderen voor yoghurt (zonder suiker),lekker om yoghurt met wat vers fruit erdoor te eten! en natuurljik je snoep en muffins... dat is echt een wereld van verschil
Aha, hier kan ik zeker wat mee. Dankjewel!
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Welkom DeLuna . Respect voor je vroege zwemtraining! Op zich kan je 'makkelijk' resultaat behalen door al het snoep weg te laten en te vervangen door goed vullende tussendoortjes, zoals noten/zachtgekookt eitje/rauwkost/kipfilet. Suikerverslaving is echt nasty! Succes!
Ja, zwemmen is een andere (betere) verslaving van mij Ook jij bedankt voor je tips! Heb ik zeker wat aan!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport dinsdag 15 juni 2010 @ 11:31:07 #52
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_82826800
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:26 schreef Syrena het volgende:
W00t DeLuna, zo vroeg op En dan nog werken erachteraan, knap hoor.
Ik ben echt een watje, als ik vroeg op moet, wil ik ook vroeg slapen
Haha, ja, ik heb niet heel veel slaap nodig, hoewel iets meer slapen ook niet verkeerd zou zijn. Dit was wel de laatste ochtendtraining van dit seizoen helaas.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_82826874
Die duizeligheid komt vaak van het orgaantje naast je oor, dat je balans regelt. Die buisjes zitten soms verstopt na een griepje/verkoudheid/ontsteking. Het 'grappige' is, dat je ook kan testen welk buisje, dus welke balans verstoord is, door te kijken welke beweging je duizelig wordt: je moet dan 3 keer een denkbeeldig boogje met je hoofd maken, zodat je aan het eind een 'bolletje' krijgt.
Bij mij zit meestal verstopt: als ik mijn hoofd 90 graden buig (alsof je ligt) tot rechtstandig weer overeind.

En Vik, het is ook een bekend einde-van -het -schooljaarfenomeen hoor! Je doet het juist heel goed, als alleen de ergste klas nu opspeelt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:35:37 #54
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_82826954
Ik snap het denkbeeldige bolletje en boogje niet, leg eens uit als je wil?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:36:45 #55
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82827004
Lijstje:
O: wel 8 kleine koekjes en 2 blokjes chocola
S: 30 minuten hardlopen
T/L: fruitsalade met meloen, mango, sinaasappel, appel en banaan
L: iets van salade ofzo, zit aan een wortelsalade te denken
D: broodjes falafel met knoflooksaus
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82827164
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:56 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Van een willekeurige dag?

Ik neem vandaag maar eens, een planning dus.

O: 1 snee brood met chocopasta + beker yoghurtdrank (5:20u)
S: Zwemtraining 1,5 uur (6:00u - 07:30u)
O/T: 1 beschuitje met 48+ smeerkaas + beker yoghurtdrank (8:15u)
T: beker ranja met suikerwafel (10:00u)
L: 4 sneeën brood met chocopasta + beker yoghurtdrank (12:00u)
T: Apekoppen/chocolade muffins/chocoladerepen/etc. (14:00-17:00?)
D: Sperziebonen met aardappelen en gehaktbal + toetje: chocoladevla. (18:00u)
T: beker ranja met suikerwafel (22:30)

Ik moet vandaag nog werken van 19:30u - 22:00 maar ik weet niet of vakkenvullen onder sport valt

Dit is dus een lijstje zonder afvalplannen.
Je aantal eetmomenten is goed, maar omdat er heel erg veel suiker in zit, krijg je waarschijnlijk vaak trek in nog meer troep!
Neem als brood volkorenbrood:dat duurt langer om te verteren, en geeft dus langer een verzadigd gevoel. Als beleg kan je kijken naar niet suiker-, maar eiwitrijke dingen: mager vlees, avocado, eieren (gebakken, gekookt)
De ranja moet je echt mee stoppen, neem anders lightfrisdrank (ik ben zelf erg gecharmeerd van de Fanta Pomelo Zero) als je persé een zoete smaak wil. Anders gewoon water.
Goede tussendoortjes zijn noten, zoals Cali al zei, of gerookte kipfilet met komkommer, volkorencrackers met filet americain, ham-augurkrolletjes, een bakje kwark of yoghurt...als het maar niet bomvol suikers zit, want dan krijg je na een half uur zin in wéér een zak apekoppen!
En als laatste snack kan je ook beter iets eiwitrijks nemen, kwark met vanilleyoghurt erdoorheen ofzo.
Houd zoiets eens een week vol, dan merk je vanzelf dat de trek in snoep/troep verdwijnt, en wordt het alleen maar makkelijker vol te houden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Laureline op 15-06-2010 11:55:53 ]
pi_82827639
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:35 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik snap het denkbeeldige bolletje en boogje niet, leg eens uit als je wil?
Ja, dat dacht ik al! Ik ben altijd heel slecht in ruimtelijke dingen zonder tekeningtjes uitleggen. Maar als je een bol neemt (zeg: de wereldbol), heb je 3 cirkels nodig, om die bol helemaal ruimtelijk te maken: één cirkel is de evenaar, één is de Greenwich-meridiaan, en dan nog een cirkel die precies haaks op beide cirkels staat. Iedere cirkel staat voor één zo'n boogje, wat voor een bepaald soort evenwicht zorgt.
Je beweegt je hoofd dan
A: heen en weer terwijl je recht vooruit kijkt: je linkeroor naar je linkerschouder, dan weer recht, en dan je rechteroor naar je rechterschouder. (Greenwich-meridiaan )
B: alsof je van links naar rechts kijkt naar een tenniswedstrijd: draaien dus, als een uiltje (evenaar)
C: van voor naar achteren: hoofd naar achteren in de nek (alsof je naar het plafond kijkt) naar voren (alsof je iets op de grond bekijkt)
Nou, zoiets dus!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:06:38 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82828091
@ Lau: klopt, bij mij is het vooral C en lichtelijk B, en de combinatie BC (iets lezen dat je in je handen houdt, zoals een liturgie bij een bruiloft) was echt vreselijk... bladmuziek ook, dat is ook BC combi, maar vaker op en neer ivm dirigent... het is nog steeds niet over merk ik (gisteren wel gelezen maar met mn hoofd rechtop en bijna stil_ maar wel minder erg nu....
Kwak
pi_82828260
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:06 schreef kwakz0r het volgende:
@ Lau: klopt, bij mij is het vooral C en lichtelijk B, en de combinatie BC (iets lezen dat je in je handen houdt, zoals een liturgie bij een bruiloft) was echt vreselijk... bladmuziek ook, dat is ook BC combi, maar vaker op en neer ivm dirigent... het is nog steeds niet over merk ik (gisteren wel gelezen maar met mn hoofd rechtop en bijna stil_ maar wel minder erg nu....
Ook een leuke: je fietsband oppompen, en dan met je hoofd vanaf je ventieltje bij de grond te snel weer omhoog komen Vreselijk, als alles telkens weer begint te draaien! Het kan wel even duren, maar verdwijnt meestal toch vanzelf.
Maar dan begrijp je ineens dat oude omaatjes alles zo heel voorzichtig doen
pi_82828293
Ik heb speculoospasta gekocht Nom nom nom
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:16:47 #61
277802 _Calimero_
pi_82828451
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:11 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ook een leuke: je fietsband oppompen, en dan met je hoofd vanaf je ventieltje bij de grond te snel weer omhoog komen Vreselijk, als alles telkens weer begint te draaien! Het kan wel even duren, maar verdwijnt meestal toch vanzelf.
Maar dan begrijp je ineens dat oude omaatjes alles zo heel voorzichtig doen
Ohja, thanks voor de reminder,ik moet mijn fiets nog oppompen!

Je tweede beschrijving was volkomen helder trouwens
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:31:57 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82829051
Zo, ik heb groepjes toegewezen gekregen voor de activiteiten donderdag. Ik mocht kiezen tussen alleen een groepje begeleiden of samen met iemand anders en ik dacht eerst: "O het lijkt mij wel leuk om het alleen te doen, want dan ben ik een stuk strenger dan als er iemand anders bij is", maar toen hoorde ik dat er allemaal oproerkraaiers in dat groepje zitten, dus nu ga ik toch maar met iemand anders . En blijkbaar moeten we met de bus ergens naartoe, dus ik ben benieuwd. Krijg het programma nog per mail.

Nu even eten en dan m'n portfolio afmaken en inleveren in Zwolle.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:36:50 #63
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82829270
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:59 schreef _Calimero_ het volgende:
sterkte aan de hoofdpijn en duizeligheid-patienten

Ik heb zojuist in 30 min 5 km gelopen Waarvan ik 5 min heb gewandeld.
Het gaat duidelijk vooruit, dat hardlopen
wat goed! lekker tempo ook! ik ben echt bang dat ik <30 minuten niet ga halen.. dit weekend 5.1 km in 33 minuten en 45 seconden maar goed; vanmiddag een nieuwe kans!
Ik merk trouwens wel echt iedere keer duidelijke vooruitgang, dus misschien dat het toch nog haalbaar is
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:41:20 #64
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82829467
oh en welkom deluna! Ik heb niets toe te voegen aan alle tips die je gekregen hebt, daar moet je toch wel mee vooruit kunnen succes!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:44:22 #65
277802 _Calimero_
pi_82829608
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:36 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

wat goed! lekker tempo ook! ik ben echt bang dat ik <30 minuten niet ga halen.. dit weekend 5.1 km in 33 minuten en 45 seconden maar goed; vanmiddag een nieuwe kans!
Ik merk trouwens wel echt iedere keer duidelijke vooruitgang, dus misschien dat het toch nog haalbaar is
vooruitgang is goed! Je zult zien dat het heus steeds beter gaat!
De eerste training kon ik nauwelijks 6 min lopen en had ik een torenhoge hartslag, vandaag was mijn tempo een stukkie lager en mijn hartslag ook gelijk 10-15 slagen lager, dat voelde veel relaxter aan. Je lichaam gaat vanzelf wennen aan de inspaning en dan kun je weer een schepje (temo) er bovenop doen!

ging jij nou ook meedoen de 26e?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:48:25 #66
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82829788
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:44 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

vooruitgang is goed! Je zult zien dat het heus steeds beter gaat!
De eerste training kon ik nauwelijks 6 min lopen en had ik een torenhoge hartslag, vandaag was mijn tempo een stukkie lager en mijn hartslag ook gelijk 10-15 slagen lager, dat voelde veel relaxter aan. Je lichaam gaat vanzelf wennen aan de inspaning en dan kun je weer een schepje (temo) er bovenop doen!

ging jij nou ook meedoen de 26e?
Ja ik denk het wel, ben er iig voor aan het trainen al moet ik me nog wel even inschrijven..
  Vis een optie? dinsdag 15 juni 2010 @ 13:42:15 #67
70532 loveli
N
pi_82832088
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:12 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, dat wordt het zeker. Maar zo doorgaan is niet goed, dus er moet wat veranderen.
Groot voordeel: met je huidige eetpatroon is zoveel mis, dat je snel verbetering gaat merken. Probeer een eetpatroon te zoeken wat je kunt volhouden. Liefst zo weinig mogelijk suiker, dan lukt het makkelijker om van de suiker af te blijven. Maar aan je lijstje te zien heb je geen idee wat er buiten suiker te vinden is, dus dat zou een heel grote omschakeling worden.

Grondslag voor gezond eten: een goede verhouding eiwitten/vetten/koolhydraten. Jouw lijstje bevat heel veel (verkeerde) koolhydraten. Slechte koolhydraten zijn simpele koolhydraten, zoals suikers, witte pasta, wit brood. Doen niet veel voor je lijf, behalve je bloedsuiker laten schommelen en (als je er te veel van neemt) vetkussentjes maken.

Eet meer groente en fruit. Tomaten zijn prima tussendoortjes, als je ze lust. Groene groente is erg gezond. Je hebt voedingsstoffen nodig om je lichaam goed te laten draaien, die haal je niet uit wafels en ranja, maar uit groente, fruit, eieren, etc.

Vetten zijn ook goed voor je, maar niet die uit bakkerijproducten en frituur. Olijfolie is gezond, vette vis, avocado, eieren.

Drinkyoghurt en ranja zijn slik-klare calorieen. Voor een appel moet je werken, voor drinkyoghurt hoef je alleen je keel open te houden.

Probeer voor jezelf alternatieven te vinden voor de suikerbommen die je elke dag eet. Als je je brood met hartig smeert, thee drinkt ipv drinkyoghurt, dan heeft dat minstens zoveel effect als het afschaffen van de apekoppen. Belangrijkste: zoek iets wat je kunt volhouden. En sport veel!
crap in = crap out
pi_82834791
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:42 schreef loveli het volgende:

[..]
Verhaal van loveli vol nuttige wijsheden!
Ik vind het altijd reuze handig als er weer een nieuwe "nieuwe" komt! Ik ga het nog wel eens onthouden...en doen.

lijstje:
O: 2 boterhammen aardbei
T: -
L: 2 boterhammen pindakaas
T: groene salade (ergo: sla met komkommer)
D: spinazie met 2 eitjes en een stukje rundvlees
S: 30 min hometrainer en 60 min pilates

Dit is balansen voor mijn WK-dagje van gisteren gevuld met bitterballen en een Turkse pizza waar ik tot 10:00 vanochtend vol van zat!
pi_82837936
Nou, de broccoli heeft niet geholpen. Ik voel me beroerd.

Ik denk dat ik maar stevig ga ontbijten met een eitje ofzo, aangezien een paar mensen al hebben gezegd dat die zo gezond zijn. Lijstje dus:
O: volkorenbroodje met omelet en kaas, koffie met melk
T: jus d'orange, vitaminesnoepjes
L: yoghurt met aardbeien en cruesli
T: waarschijnlijk weer koffie met melk en een meergranen-krentenbolachtig ding
D: tortellini in tomatensaus met vega-gehaktballetjes, broccoli, paprika en tomaat
T: handje chips of een mini-Bounty

Zou het kunnen dat je de overgang van alleen maar volkoren- naar bijna geen volkorenproducten ook aan je ijzer merkt? Ik heb in elk geval maar weer eens gezocht naar eetbaar volkorenbrood.
Are you pondering what I'm pondering?
  Vis een optie? dinsdag 15 juni 2010 @ 16:21:01 #70
70532 loveli
N
pi_82839131
Vraagje aan Sigme, ligt het echt aan de Hond of kun je gewoon veel minder hebben dan normaal? Kan me op zich wel voorstellen dat je er kriegel van wordt als iets of iemand constant om aandacht vraagt, maar het lijkt me sterk dat dat de oorzaak is.
crap in = crap out
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:30:57 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82839714
@mini: bepaalde b-vitamines krijg je o.a. via granen binnen, en de vezels in je darmen zorgen voor gezondere darmflora. dat is allebei van belang voor je weerstand, en de b-vitamines voor een aantal dingen die te maken hebben met cel-vernieuwing enzo.
Kwak
pi_82839962
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
@mini: bepaalde b-vitamines krijg je o.a. via granen binnen, en de vezels in je darmen zorgen voor gezondere darmflora. dat is allebei van belang voor je weerstand, en de b-vitamines voor een aantal dingen die te maken hebben met cel-vernieuwing enzo.
Oh, daar had ik helemaal niet bij stilgestaan. Thanks voor de uitleg. Dat van dat ijzer was meer een ongerelateerd probleem, maar dit verklaart wel waarom ik nu ziek ben.
  Vis een optie? dinsdag 15 juni 2010 @ 16:48:36 #73
70532 loveli
N
pi_82840509
Zelfbruiner uit spuitbus: volgende keer scrubben ipv scheren, nu zebra.
crap in = crap out
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:14:02 #74
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_82841731
Oeps Loveli

Trouwens, ben ook steeds blij met uitgebreide antwoorden, leer er steeds weer van.

Mini, wat ga je nu doen dan,qua vezels?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_82842136
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:48 schreef loveli het volgende:
Zelfbruiner uit spuitbus: volgende keer scrubben ipv scheren, nu zebra.
Hoe bedoel je, scheren? Voor het inspuiten?

Uniek: het meeste meergranenbrood dat ik hier kon vinden is gezoet (vies!), maar ik heb nu maar een soort meergranenkrentenbollen gekocht, en broodjes die in elk geval niet zo heel zoet zijn. Beter dan niks.
-edit- Verder ook gewoon groente en fruit natuurlijk, als ik mezelf naar de winkel gesleept krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')