abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82887882
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, met koninginnedag zie je steeds meer culturen hun eetkraampjes oprichten op de vrijmarkt.
Vind dat wel leuk. En lekker!
Dat is al sinds jaar en dag zo. Dat jij voor het eerst dit jaar met koninginnedag naar de grote stad ging en het dus allemaal nieuw lijkt, is een ander verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2010 16:16:26 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:15:42 #152
3542 Gia
User under construction
pi_82887887
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:55 schreef Amos_ het volgende:
Wat is nou een typisch islamitisch gerecht dat ik eens geprobeerd moet hebben? Of kun je niet echt spreken van islamitische gerechten? Omdat je ook niet echt christelijke gerechten hebt volgens mij
Ken wel een typisch Turks gerecht: Sarma. Gevulde druivenbladeren. Wordt ook wel Dolmadès genoemd en de grieken hebben het in de vorm van de Dolmadakia.

Erg lekker moet ik zeggen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:17:56 #153
3542 Gia
User under construction
pi_82888008
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is al sinds jaar en dag zo. Dat jij voor het eerst dit jaar met koninginnedag naar de grote stad gaat en het dus allemaal nieuw lijkt, is een ander verhaal.
Ik zeg 'steeds meer' andere culturen.
Vietnamezen staan er inderdaad al jaren.

Turken hier pas voor het eerst dit jaar. Voor de rest valt het nog wel tegen. Mag wmb nog wel meer worden.
Een shoarmatent die toevallig in de route ligt, telt niet als hij geen kraam heeft.
pi_82888090
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zeg 'steeds meer' andere culturen.
Vietnamezen staan er inderdaad al jaren.

Turken hier pas voor het eerst dit jaar. Voor de rest valt het nog wel tegen. Mag wmb nog wel meer worden.
Een shoarmatent die toevallig in de route ligt, telt niet als hij geen kraam heeft.
Waarom zou een shoarmatenthouder een kraam neerplempen als hij reeds een tent heeft.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:06:51 #155
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82890927
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou een shoarmatenthouder een kraam neerplempen als hij reeds een tent heeft.
Sja, waarom zou die dat doen. Goh...
pi_82890953
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Sja, waarom zou die dat doen. Goh...
Goed geld verdienen inderdaad.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:55:10 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82893719
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

en jij beticht iemand dat ze voor het eerst koninginnedag in een grote stad heeft gevierd? gast, ga lekker wieberen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82894928
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en jij beticht iemand dat ze voor het eerst koninginnedag in een grote stad heeft gevierd? gast, ga lekker wieberen.
Ik raad je aan om eerst te lezen, dan te begrijpen en dan pogen een zinvolle reactie te plaatsen. Naast je standaard toko op dezelfde plek nog een tent opzetten is onlogisch, aangezien je alles al op lokatie hebt. Daar hadden we het over. Niet over toko's die hun tentjes op een andere route opzetten.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:23:43 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82895021
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik raad je aan om eerst te lezen, dan te begrijpen en dan pogen een zinvolle reactie te plaatsen. Naast je standaard toko op dezelfde plek nog een tent opzetten is onlogisch, aangezien je alles al op lokatie hebt. Daar hadden we het over. Niet over toko's die hun tentjes op een andere route opzetten.
nee man ,

ben jij zelf wel eens met koninginnedag in een grote stad geweest? elke shoarma-, kebap- of shasliektent heeft een grill buitenstaan. pal voor zijn deuren! lekker op straat verkopen, in de loop van mensen. verkopen ze honderd keer meer dan op een reguliere dag.

ik vraag me echt af of jij een beetje loopt te trollen of in de moskee zit gedurende koninginnedag. en laat dat goed lezen maar aan mij over.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:25:25 #160
117098 Hathor
Effe niet
pi_82895102
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet echt, op de Amsterdamse Straatweg in Utrecht zet iedereen ook eens per jaat een tent buiten recht voor hun toko. Je kunt het ook niet doen, maar dat zul je dan dik merken in je omzet, omdat de mensen met dat soort evenementen het liefst snel een broodje kopen en dan weer doorslenteren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_82895324
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee man ,

ben jij zelf wel eens met koninginnedag in een grote stad geweest? elke shoarma-, kebap- of shasliektent heeft een grill buitenstaan. pal voor zijn deuren! lekker op straat verkopen, in de loop van mensen. verkopen ze honderd keer meer dan op een reguliere dag.

ik vraag me echt af of jij een beetje loopt te trollen of in de moskee zit gedurende koninginnedag. en laat dat goed lezen maar aan mij over.
Ik WOON notabene in een grote stad. De shoarmatenten hier doen dat dus echt niet, hoogstens wat lokkertjes buiten zetten om ze de tent binnen te halen, of wat tafels. Maar een echt volledige tent buiten hun eigen zaak is een zeldzaamheid. Ik weet dat dit in Amsterdam wel wat anders is, maar dat heeft ook weer te maken met de locaties waar koninginnedag gevierd worden. Op doorlooproutes zal zo'n tent zeker wel van die lokkertjes buiten plaatsen. Maar de rest doet dat dus echt niet (hier in R'dam iig). Daarentegen zetten shoarmatenten die omzet binnen willen halen, maar zelf buiten de doorlooproutes zitten wel tentjes op, en dan met name natuurlijk op de doorlooproutes zelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2010 18:33:29 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:43:04 #162
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_82895770
Blijft echt een puberale actie, dit.

Volgens mij zal er ook geen moslim naar kraaien.

Het enige wat ze zullen doen, is noteren dat er tienduizenden mensen protesteren tegen... tsja... hun gewoontes? Hun moslim gewoontes? En dus het feit dat ze moslim zijn? Wokay.

Volgens mij wordt daar niks mee opgelost.

Ik vraag me ook echt af hoe de actie tot stand is gekomen.

A: Ik vind het tijd voor een protest actie tegen die moslims.
B: Ja man. Ik ook.
A: Hmmm. Wat is nou typisch moslim?
B: Umm, ze mogen geen alcohol of vlees?

*A denkt na*

A: Oh my God. Ik heb het.
B: Wat? Wat?
A: We gaan gewoon..
B: Ja?
A: RECHT voor hun neus wijn en worst eten en drinken!

B: OOOOOOOW dat is echt pampa stoer, man!

A: Ja he?

___

Puberaal.
pi_82895877
Weet je wat pas puberaal is? Dat die picknick officieel verboden is
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:46:12 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82895920
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik WOON notabene in een grote stad. De shoarmatenten hier doen dat dus echt niet, hoogstens wat lokkertjes buiten zetten om ze de tent binnen te halen, of wat tafels. Maar een echt volledige tent buiten hun eigen zaak is een zeldzaamheid. Ik weet dat dit in Amsterdam wel wat anders is, maar dat heeft ook weer te maken met de locaties waar koninginnedag gevierd worden. Op doorlooproutes zal zo'n tent zeker wel van die lokkertjes buiten plaatsen. Maar de rest doet dat dus echt niet (hier in R'dam iig). Daarentegen zetten shoarmatenten die omzet binnen willen halen, maar zelf buiten de doorlooproutes zitten wel tentjes op, en dan met name natuurlijk op de doorlooproutes zelf.
nou dan. ik vier overigens koninginnedag bij voorkeur niet alleen in mijn eigen buurt, maar ga juist de hele stad door. biertje hier, jointje daar en ondertussen bij de buitenkraampjes voor snacktenten wat aangeschoten vreten.

en je had het tegen gia over "een keer naar de grote stad". dus kom op...
pi_82896086
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou dan. ik vier overigens koninginnedag bij voorkeur niet alleen in mijn eigen buurt, maar ga juist de hele stad door. biertje hier, jointje daar en ondertussen bij de buitenkraampjes voor snacktenten wat aangeschoten vreten.

en je had het tegen gia over "een keer naar de grote stad". dus kom op...
Ja, mensen die multiculti eten als een soort van bijzonderheid ervaren, daar sloeg mijn reactie op.

Ik vier koninginnedag ook niet in mijn eigen buurt, want dat is een ordinaire woonwijk waar alleen evenementen voor kleine kinderen zijn. Het centrum is altijd gezellig daarentegen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:52:35 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82896247
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Blijft echt een puberale actie, dit.

Volgens mij zal er ook geen moslim naar kraaien.

Het enige wat ze zullen doen, is noteren dat er tienduizenden mensen protesteren tegen... tsja... hun gewoontes? Hun moslim gewoontes? En dus het feit dat ze moslim zijn? Wokay.

Volgens mij wordt daar niks mee opgelost.

Ik vraag me ook echt af hoe de actie tot stand is gekomen.

A: Ik vind het tijd voor een protest actie tegen die moslims.
B: Ja man. Ik ook.
A: Hmmm. Wat is nou typisch moslim?
B: Umm, ze mogen geen alcohol of vlees?

*A denkt na*

A: Oh my God. Ik heb het.
B: Wat? Wat?
A: We gaan gewoon..
B: Ja?
A: RECHT voor hun neus wijn en worst eten en drinken!

B: OOOOOOOW dat is echt pampa stoer, man!

A: Ja he?

___

Puberaal.
ik denk ook dat linkse groeperingen, met hun 'morele mantel der liefde', (ongewenst) moslims tegen niet-moslims opzetten. dat doen ze al jaren. het werkt allemaal zo averechts. mooie woordspeling

ik denk idd dat moslims hier nog het minst probleem mee hebben.

daarnaast zie ik niet zoals jij dat de picknickers willen protesteren tegen de gewoontes van moslims, maar laten zien dat de westerse vrijheden van de fransen, niet bespuugd, beschimpt, op neergekeken, veroordeeld of nageroepen moeten worden. ook niet in de moskee.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:59:43 #167
256363 ZoKanIkHetOok
pi_82896610
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:45 schreef Amos_ het volgende:
Weet je wat pas puberaal is? Dat die picknick officieel verboden is
Ja, ook dat.

Of trouwens, puberaal. Dat is eerder een angstige volwassen reactie. Van zo'n linkse 30+er die moslims wil beschermen waar ze dat helemaal niet nodig hebben. Dom en averechts werkend.

Puberaal, dat is de actie zelf.
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:08:39 #168
256363 ZoKanIkHetOok
pi_82897072
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk ook dat linkse groeperingen, met hun 'morele mantel der liefde', (ongewenst) moslims tegen niet-moslims opzetten. dat doen ze al jaren. het werkt allemaal zo averechts. mooie woordspeling

ik denk idd dat moslims hier nog het minst probleem mee hebben.
Precies. Dat werkt het allemaal niet in de hand. Dat dit verboden is is natuurlijk echt een flink facepalm moment. Zo geef je de pubers die dit organiseren juist gelijk.
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:52 schreef zoalshetis het volgende:daarnaast zie ik niet zoals jij dat de picknickers willen protesteren tegen de gewoontes van moslims, maar laten zien dat de westerse vrijheden van de fransen, niet bespuugd, beschimpt, op neergekeken, veroordeeld of nageroepen moeten worden. ook niet in de moskee.
Mwah. Daar kun je op veel betere manieren tegen protesteren dan een issue te maken van hun gewoontes. Dan leg je dus gewoon totaal geen link naar de straat terreur. Het is alsof je protesteert tegen de terreur van de IRA door te protesteren tegen de Ierse Taal door tradionele Ierse liedjes in een andere taal te zingen. Dat slaat evengoed nergens op. Want wat je dan doet is actie voeren tegen hun gewoontes waar je totaal geen last van hebt terwijl je dus eigenlijk actie wilt voeren tegen hun gedrag waar je WEL problemen mee hebt.

Ik ben het met je eens dat het in het geding komen van westerse vrijheden om actie vraagt, om protest, om woede, en gewoon om een heel krachtig signaal. Maar zoals ik eerder in het topic schreef, dit is dat dus allesbehalve.

Ga gewoon keihard protesteren met een heel erg duidelijke boodschap: je moet onze vrijheden respecteren anders ben je hier niet meer welkom. Maar in plaats daarvan wordt het dus: jullie mogen geen worst en wij wel. Slaat de plank volledig mis.

Enorm zonde, want de punten die je aanhaalt verdienen een GOED protest, en niet halfbakken puberaal wannabe-provocatief gedoe als dit.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:12:36 #169
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_83094651
De 'picknick' heeft iniddels plaatsgevonden; talloze neo-nazi's en racisten kwamen opdagen.

Foto's zie hier:

http://www.bivouac-id.com(...)is-photos-et-videos/
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_83094757
Nou nou wat een racisten
  maandag 21 juni 2010 @ 14:30:51 #171
3542 Gia
User under construction
pi_83097790
Zaterdag 21 augustus een herhaling?
pi_83097836
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
De 'picknick' heeft iniddels plaatsgevonden; talloze neo-nazi's en racisten kwamen opdagen.

Foto's zie hier:

http://www.bivouac-id.com(...)is-photos-et-videos/
dat is heel iets anders
pi_83098750
Laat ze toch picknicken.. Tolerantie bevordert de integratie..

Als de mensen die zich aangesproken voelen slim zijn, gaan ze niet lopen huilen maar organiseren ze een picknick in andere buurten, met vruchtensappen en vegetarische lekkernijen ofzo.

Zo kan het nog best gezellig worden en dit soort provocaties wordt effectiever geneutraliseerd dan wanneer je erop ingaat.
  maandag 21 juni 2010 @ 14:58:12 #174
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_83099032
Dus ik klik zo op dit topic, ik dacht even te kunnen genieten van het Parijse multiculti gedoe. Maar nee, hier gaat het over shoarmatenten op Koninginnedag ...
  maandag 21 juni 2010 @ 15:02:08 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_83099263
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:58 schreef YazooW het volgende:
Dus ik klik zo op dit topic, ik dacht even te kunnen genieten van het Parijse multiculti gedoe. Maar nee, hier gaat het over shoarmatenten op Koninginnedag ...
dan lees je wel erg selectief.
pi_83100689
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:58 schreef YazooW het volgende:
beetje vreemd idd.
  maandag 21 juni 2010 @ 15:38:32 #177
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83101364
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:01 schreef TNA het volgende:
racistisch karakter.
Het racistische aspect ontgaat mij een beetje......
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_83108896
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:38 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het racistische aspect ontgaat mij een beetje......
ja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')