abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82828572
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:15 schreef TheFrankey het volgende:
Maar gezien de markt op het moment moet ik er ook rekening mee houden dat het huis dat ik dan koop voor zegge 280, over een paar jaar nog minder waard is geworden. Het is ook zoeken naar 'wat is wijsheid' .
Goh, toch wel...

Veel meer dan dit zeg ik ook niet hoor. Je verwijt mij/ons negativiteit, maar meer dan dit beweer ik ook niet.
pi_82829144
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:20 schreef dpgargoyle het volgende:

Goh, toch wel...

Veel meer dan dit zeg ik ook niet hoor. Je verwijt mij/ons negativiteit, maar meer dan dit beweer ik ook niet.
Ik word altijd negativiteit verweten en ik gooi natuurlijk mijn geld weg. Wat ik mensen echter verwijt is naïveteit en het heilige geloof in het pyramidespel, een hoop mensen kunnen nl. niet goed voor zichzelf denken en laten zich meevoeren met de stroom, dat is imho de weg van de minste weerstand kiezen. Ik fiets liever tegen de wind in
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_82829266
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:20 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Goh, toch wel...

Het is meer naïviteit wat hij uitspreekt. Zijn woning wil hij namelijk niet verkopen met verlies, terwijl hij dat wel verwacht bij andermans huizen
pi_82829282
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik word altijd negativiteit verweten en ik gooi natuurlijk mijn geld weg. Wat ik mensen echter verwijt is naïveteit en het heilige geloof in het pyramidespel, een hoop mensen kunnen nl. niet goed voor zichzelf denken en laten zich meevoeren met de stroom, dat is imho de weg van de minste weerstand kiezen. Ik fiets liever tegen de wind in
Precies. Lekker met oogkleppen op meefietsen met al die andere lui die niet voor zichzelf kunnen nadenken. En vervolgens keihard op hun bek gaan, waarna het grote janken kan beginnen en ik alsnog m'n portemonnee mag trekken.
pi_82829526
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:49 schreef eleusis het volgende:

Nu begint men een beetje te morren, maar het is geen georganiseerde groep en ze hebben niet veel invloed.
"Huizenbezitters" zijn samen met "werknemers" zo'n beetje de invloedrijkste maatschappelijke groepering, en daarvoor hoeven ze zich niet eens te organiseren. Kijk maar hoe de politiek de HRA met fluwelen handschoentjes aanpakt. Terwijl notabene een meerderheid van huizenbezitters voor hervorming is, durven politici het nauwelijks aan daarover te beginnen.
pi_82829534
Mensen die het niet somber inzien worden hier als naïef weggezet. Ik hoor hier dingen voorbij komen waarvan ik denk dat de mensen die ze zeggen hoog van de toren blazen maar er geen verstand van hebben.

Daarnaast zijn het voornamelijk stuurlui die aan wal staan.

Want je leest nergens van al die slimmeriken die het al zagen. De orakels..... wat dan wijsheid is op dit moment.... immers dat weten ze zelf ook niet.

Nu blijf ik echt weg. Totdat ik een update heb natuurlijk. :-)
pi_82829807
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:42 schreef TheFrankey het volgende:
Mensen die het niet somber inzien worden hier als naïef weggezet. Ik hoor hier dingen voorbij komen waarvan ik denk dat de mensen die ze zeggen hoog van de toren blazen maar er geen verstand van hebben.

Daarnaast zijn het voornamelijk stuurlui die aan wal staan.

Want je leest nergens van al die slimmeriken die het al zagen.
Oh, want ik had 8 jaar geleden (ongeveer het moment dat ik doorkreeg dat een huis kopen op dat moment ongeveer het domste is wat je doen kunt) ook een weblog moeten beginnen, om jou te behoeden voor al het aankomend onheil?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:53:49 #108
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82830049
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:15 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Maar gezien de markt op het moment moet ik er ook rekening mee houden dat het huis dat ik dan koop voor zegge 280, over een paar jaar nog minder waard is geworden. Het is ook zoeken naar 'wat is wijsheid' .
Als je daar van uit gaat kan je beter KLEINER gaan wonen, om je verlies te beperken, en zodra je de prijzen laag genoeg vindt een groter huis kopen. Het blijft een gok, welke kant je ook op gaat.
censuur :O
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:27:02 #109
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82831493
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:42 schreef dvr het volgende:

[..]

"Huizenbezitters" zijn samen met "werknemers" zo'n beetje de invloedrijkste maatschappelijke groepering, en daarvoor hoeven ze zich niet eens te organiseren. Kijk maar hoe de politiek de HRA met fluwelen handschoentjes aanpakt. Terwijl notabene een meerderheid van huizenbezitters voor hervorming is, durven politici het nauwelijks aan daarover te beginnen.
Huizenbezitters zijn dan ook niet degene die hoofdzakelijk morren tegen het systeem, die zijn al verslaafd gemaakt aan hun aftrek en bang voor waardedaling. Ik doel op de flinterdunne groep die zich nog moet "invechten"!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82832395
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:27 schreef eleusis het volgende:

Huizenbezitters zijn dan ook niet degene die hoofdzakelijk morren tegen het systeem, die zijn al verslaafd gemaakt aan hun aftrek en bang voor waardedaling. Ik doel op de flinterdunne groep die zich nog moet "invechten"!
Huizenbezitters zullen ook gaan morren omdat vele over the top geleend hebben en dit systeem niet langer kunnen handhaven. Echter tot die tijd zullen zij alles op alles zetten om iedereen deel te laten nemen aan het systeem. "And we would all go down together"
Tegen de mensen die nog niet deelnemen, houd je ver van de koopmarkt, zodoende kunnen we de markt opbreken en onze belangen en die van de komende generaties beter behartigen. O.a. de BB'ers hebben laten zien dat zij niet verantwoordelijk om kunnen gaan met onze wereld.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:58:03 #111
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_82832690
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:42 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Mooi verhaal weer.

Maar banken die hun vuile was binnen houden? Laat nou eens zien dat dit zo is dan? Ik hoor al jarenlang mensen over allemaal onderwerpen hoog van de toren blazen maar is nooit gebazeert op concrete zaken.

Graag een bewijs over die vuile was om mee te beginnen. En ook even die probleemhypotheken.

Al die 'van middelkoop' -figuren hier.

Nout W. moet het de nr.2 van de VVD ook uitleggen.....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Edith_Schippers
pi_82832738
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:48 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Oh, want ik had 8 jaar geleden (ongeveer het moment dat ik doorkreeg dat een huis kopen op dat moment ongeveer het domste is wat je doen kunt) ook een weblog moeten beginnen, om jou te behoeden voor al het aankomend onheil?
8 Jaar geleden?

Ik ken mensen die in die 8 jaar 100.000 euro verdiend hebben op hun woning.

Als dat het domste is wat je kunt doen ben ik benieuwd naar het slimste.....

Ik heb gehuurd in die periode en heb 12 x 750 x 8 = 72.000 euro huur betaald
pi_82833574
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:59 schreef HansvD het volgende:

[..]

Overwaarde verkregen is iets anders als verdienen
pi_82833578
quote:

[..]

8 Jaar geleden?

Als dat het domste is wat je kunt doen ben ik benieuwd naar het slimste.....

Ik heb gehuurd in die periode en heb 12 x 750 x 8 = 72.000 euro huur betaald
Als ze ook gecashed hebben, dan hebben ze het top gedaan.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:35:10 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82834255
quote:

[..]
Ja? Hebben ze dat geld cash in handen gekregen? Of is het "overwaarde" die OF weer verdwijnt OF ze pas benutten als ze hun huis definitief verlaten?

Wat wel daadwerkelijk echt is gebeurd, is een enorme toename van de hypotheekschulden! En als "we" met z'n alleen meer schuld hebben, waardoor huizen meer "waard" zijn, is dat nogal een vreemde manier van "rijker worden": meer lenen zodat we meer hebben...
pi_82834600
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:

Ja? Hebben ze dat geld cash in handen gekregen? Of is het "overwaarde" die OF weer verdwijnt OF ze pas benutten als ze hun huis definitief verlaten?

Wat wel daadwerkelijk echt is gebeurd, is een enorme toename van de hypotheekschulden! En als "we" met z'n alleen meer schuld hebben, waardoor huizen meer "waard" zijn, is dat nogal een vreemde manier van "rijker worden": meer lenen zodat we meer hebben...
Als de meeste mensen jouw redenatie konden volgen dan zouden we nu niet met een schuldencrisis zitten

Echter de gemiddelde mens is helemaal niet zo'n creatief denker, het liefst hollen ze 'veilig' met de kudde mee
I'll sing you a lullaby.
pi_82836741
quote:
Ik ken mensen die in één maand 250.000 euro verloren hebben op hun woning. Gewoon, omdat het "ineens" crisis was en hun mooie, dure vrijstaanda villa daardoor onverkoopbaar werd.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:38:27 #118
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82836920
Ik ken een heleboel mensen die alleen in hun hoofd winst of verlies maakten omdat hun positie toch altijd 1 huis was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82837950
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ze hebben een ander huis gekocht en hebben door het verdiende geld veel lagere maandlasten.

Ze hebben nu iets van 350 euro woonlasten per maand gegarandeerd 20 jaar lang.

Ga daar maar eens iets voor huren.
pi_82837955
Gelukkig ken ik ook mensen die wel lekker in hun koophuis wonen, niet aan 'winst' denken (of overwaarde) en gewoon de toko lekker aan het aflossen zijn en over 10 jaar geen hypotheek meer hebben gelukkig was mijn koopsom meer dan goed te doen en hoop ik het boeltje over 20jaar afgelost te hebben!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:00:12 #121
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82838058
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:58 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ze hebben een ander huis gekocht en hebben door het verdiende geld veel lagere maandlasten.
Dan hebben ze dus een goedkoper huis gekocht? Dan behoren ze tot de weinigen die echt profiteren... Of eigenlijk: tot de categorie babyboomers die kleiner gaan wonen omdat ze toch oud worden, en 2 ton overhielden aan de verkoop minus nieuwkoop.
pi_82838256
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:58 schreef inXs het volgende:
Gelukkig ken ik ook mensen die wel lekker in hun koophuis wonen, niet aan 'winst' denken (of overwaarde) en gewoon de toko lekker aan het aflossen zijn en over 10 jaar geen hypotheek meer hebben gelukkig was mijn koopsom meer dan goed te doen en hoop ik het boeltje over 20jaar afgelost te hebben!
Ik los ook vrij veel af op het moment. Het kan er nml makkelijk vanaf. Als mijn hypotheekrente verloopt (oftewel, je moet weer een nieuwe hypo) heb ik gegarandeerd 72.000 afgelost in 15 jaar. Dan blijft er op dat moment nog 158 over.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:54:26 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82840803
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom toch die enorme focus op "geen verlies draaien"? Je draait "verlies" op alle producten die je jaren gebruikt en dan verkoopt. En als jouw huis 20% goedkoper wordt, en je nieuwe duurdere huis ook, ben je netto toch beter af dan als huizen duurder worden?
Maar weinig mensen zijn in staat om economisch-rationeel te denken. Zo is er hier ook een topic over iemand die lever 3 jaar lang 1000 euro per maand kosten betaalt (=36.000 euro), dan 15.000 euro van de vraagprijs af te halen. 'want dan heeft ze een schuld'. Als ze echter meteen zou verkopen en 3 jaar lang 500 euro zou afbetalen dan was ze én haar huis kwijt, én haar schuld. Voor minder geld.
The End Times are wild
pi_82841176
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan hebben ze dus een goedkoper huis gekocht? Dan behoren ze tot de weinigen die echt profiteren... Of eigenlijk: tot de categorie babyboomers die kleiner gaan wonen omdat ze toch oud worden, en 2 ton overhielden aan de verkoop minus nieuwkoop.
Nee, ze hebben een duurder en groter huis gekocht.

Ze hadden iets van 40000 afgelost + 100000 winst
Met die 140000 heb je ook voor een duurder huis en lage hypotheek nodig.
pi_82842797
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:02 schreef HansvD het volgende:

Dan is dat grotere en nieuwe huis in diezelfde periode toch ook minstens een ton duurder geworden? Ik snap je redenering niet.
Als ze lagere maandlasten hebben, hebben ze minder geleend, of tegen een lagere rente, of voor een langere termijn, of met een kortere rentevaste periode, of met andere voorwaarden dan voorheen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:31:46 #126
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82845132
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:02 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ze hadden iets van 40000 afgelost + 100000 winst
Met die 140000 heb je ook voor een duurder huis en lage hypotheek nodig.
Die mag je me uitleggen:
Stel: huis gekocht voor 100k, 40k afgelost, 100k winst, verkoopprijs dus 200k, maar de hypotheek was slechts 100-40 = 60k.
Duurder huis, 140k gaat daar aan op, stel dat duurder huis 300k kost, blijft over 160k hypotheek, aanzienlijk meer dan voor het eerdere huis.
pi_82848588
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zeg: compleet opheffen en nationaliseren!
Mee eens, en daarna geleidelijk saneren en liquideren.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:03:40 #128
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_82849449
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:47 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Mee eens, en daarna geleidelijk saneren en liquideren.
Dat gaat de overheid nooit doen, er zijn andere belangen die hier meespelen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_82866223
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die mag je me uitleggen:
Stel: huis gekocht voor 100k, 40k afgelost, 100k winst, verkoopprijs dus 200k, maar de hypotheek was slechts 100-40 = 60k.
Duurder huis, 140k gaat daar aan op, stel dat duurder huis 300k kost, blijft over 160k hypotheek, aanzienlijk meer dan voor het eerdere huis.
Ik heb nergens gezegd dat ze nu veel goedkoper zitten.
Ze zitten na een appartement nu in een 2 onder 1 kap met garage en tuin met maandlasten van 350 euro

Dankzij het kopen 8 jaar geleden. Hun zijn er dus flink op vooruit gegaan terwijl hier eerder beweerd werd dat 8 jaar geleden kopen al dom was.
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:45:36 #130
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82868583
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 01:35 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ze nu veel goedkoper zitten.
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:58 schreef HansvD het volgende:

[..]

pi_82879298
De enige huizen waar je de afgelopen 8 jaar nog zo'n winst op had kunnen maken zijn nieuwbouwwoningen in nieuwe wijken waar 8 jaar geleden nog geen voorzieningen waren en waar het aanbod van nieuwe woningen inmiddels opgedroogd is. Dat valt bij mij onder de noemer speculatie. Voor hetzelfde geld blijf je zitten met je hut op een plek waar na 8 jaar nog steeds geen voorzieningen zijn en waar niemand wil wonen. Zie wat dat betreft de foto's van die woningen in Dronten een paar topics geleden.

Ik heb zelf in 2004 een nieuwbouwwoning gekocht in een kleinschalig uitbreidingswijkje op een goede lokatie in de randstad (niet uit speculatiemotief maar uit kwalitatieve woningnood en gebrek aan acceptabele alternatieven in de huursector), en mijn woning is in al die tijd nauwelijks in waarde gestegen. Ook niet gedaald overigens. De vraagprijzen in mijn buurt zijn wél een stuk hoger, maar daar worden de woningen niet voor verkocht; de transactieprijs ligt doorgaans rond de WOZ-waarde. Hetzelfde bij een kennis die zijn woning, gekocht in 2000, vorig jaar moest laten taxeren i.v.m. een scheiding. Ook daar bleek nauwelijks sprake van overwaarde.
pi_82883281
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 08:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij kan de huis wel duurder zijn. Je kunt dan toch lagere maandlasten hebben zolang de nieuwe huis niet duurder is dan de overwaarde / winst van de vorige huis.

Maar 350 euro is wel laag. Denk dat het ook deels te maken heeft met de opmerking "gegarandeerd 20 jaar lang." Dus de looptijd is ook verlengd, vergeleken met de resterende looptijd van de vorige hypotheek.

Mijn ouders hebben deze 'truuk' ook uitgehaald. En zitten nu ook met een groter huis welke nagenoeg afbetaald is. Bewust niet volledig afbetaald, om nog een stukje HRA te kunnen trekken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Terrorizer op 16-06-2010 15:09:06 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:58:23 #133
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82886992
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:50 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Volgens mij kan de huis wel duurder zijn. Je kunt dan toch lagere maandlasten hebben zolang de nieuwe huis niet duurder is dan de overwaarde / winst van de vorige huis.
Ideaal geloof in de bubble? Eerst koop je een klein huis met hypotheek, dat verkoop je voor een groter huis met minder hypotheek, en dat ruil je in voor een villa met nog minder hypotheek?
Lees dit voorbeeld nog eens door:
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die mag je me uitleggen:
pi_82887638
De exacte financiele situatie en hypotheek vorm ken ik niet maar in elk geval zijn de kosten op dit moment 350 euro per maand in een groter huis

Dit hebben ze kunnen doen dankzij de aankoop van een appartement ongeveer 8 jaar geleden en de verkoop kort geleden.

Ik heb 8 jaar geleden niet gekocht, geld weggebracht naar de woningstichting ( +- 72000)

Inmiddels heb ik wel gekocht , betaal nu minder als de laatste huur en heb een grotere en nieuwe woning.

Alleen betaal ik het dubbele aan vaste lasten dan het stel wat 8 jaar geleden wel gekocht heeft.
pi_82889131
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ideaal geloof in de bubble? Eerst koop je een klein huis met hypotheek, dat verkoop je voor een groter huis met minder hypotheek, en dat ruil je in voor een villa met nog minder hypotheek?
Lees dit voorbeeld nog eens door:
[..]

De restrictie is dus dat je 2e huis onder de 200k blijft. Dus 'duurder' huis in de zin van: duurder dan de oorspronkelijke aanschaf van de 1e huis. En eventueel daarboven zelf aanvult met gespaard geld.

Als je op die manier een 'oud krot' in kan ruilen voor nieuwbouw, vind ik het een goede deal.

Dan vraag je je af:

Waarom in hemelsnaam wilt iemand je 'oude krot' kopen?
Geen idee.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:14:22 #136
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82891324
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:35 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

De restrictie is dus dat je 2e huis onder de 200k blijft. Dus 'duurder' huis in de zin van: duurder dan de oorspronkelijke aanschaf van de 1e huis. En eventueel daarboven zelf aanvult met gespaard geld.
Maar dan was het 2e huis toen je het 1e huis kocht ook goedkoper dan het 1e huis, en het ging over groter wonen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:20:28 #137
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82891675
Als je ziet wat ik gisteren bezichtigd heb, twee absolute troepwoningen, bevolkt door ouden van dagen die blijkbaar te stijf waren om onderhoud te plegen, ééntje met kwaaitaal vloer, ééntje in de middle of shit, alles oud, hout en met een piepklein tuintje, en dan het lef hebben om er 450k voor te vragen...

Ik was een beetje soft door die mooie bezichtiging van vorige week, maar ik begin weer militant te worden Al lonk ik nog steeds naar die goeie woning... Volgens de verkopende makelaar was er wel "onderhandelingsruimte", maar ja dat is vast die 10k die hij er zelf van tevoren al bovenop heeft gegooid.
pi_82891767
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar dan was het 2e huis toen je het 1e huis kocht ook goedkoper dan het 1e huis, en het ging over groter wonen.
En als het 2e huis toen niet bestond? (nieuwbouw)
pi_82891854
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:10 schreef HansvD het volgende:
De exacte financiele situatie en hypotheek vorm ken ik niet maar in elk geval zijn de kosten op dit moment 350 euro per maand in een groter huis

Dit hebben ze kunnen doen dankzij de aankoop van een appartement ongeveer 8 jaar geleden en de verkoop kort geleden.

Ik heb 8 jaar geleden niet gekocht, geld weggebracht naar de woningstichting ( +- 72000)

Inmiddels heb ik wel gekocht , betaal nu minder als de laatste huur en heb een grotere en nieuwe woning.

Alleen betaal ik het dubbele aan vaste lasten dan het stel wat 8 jaar geleden wel gekocht heeft.
Wat betaal je aan rente?
pi_82891956
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:50 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Maar 350 euro is wel laag. Denk dat het ook deels te maken heeft met de opmerking "gegarandeerd 20 jaar lang." Dus de looptijd is ook verlengd, vergeleken met de resterende looptijd van de vorige hypotheek.

Mijn ouders hebben deze 'truuk' ook uitgehaald. En zitten nu ook met een groter huis welke nagenoeg afbetaald is. Bewust niet volledig afbetaald, om nog een stukje HRA te kunnen trekken.

Bijleenregeling
Als u uw eigen woning verkoopt en een andere woning koopt, kan dat gevolgen hebben voor uw (hypotheek)renteaftrek. Bij verkoop is de opbrengst meestal hoger dan de schuld. Uw woning heeft dan overwaarde. Deze overwaarde moet u gebruiken voor de aankoop van uw nieuwe eigen woning.

Gebruikt u de overwaarde niet, maar leent u dit bedrag (voor een deel) bij? Dan is de (hypotheek)rente over het bijgeleende bedrag niet aftrekbaar. De lening waarover u de rente mag aftrekken, mag dus niet hoger zijn dan de aankoopprijs van uw nieuwe woning min de overwaarde van uw oude woning.

Voorbeeld

Uw nieuwe woning kost ¤ 100.000 en de overwaarde van uw oude woning is ¤ 20.000. U kunt dan een (hypotheek)lening van ¤ 80.000 afsluiten waarover de rente aftrekbaar is in box 1. Leent u meer dan ¤ 80.000? Dan kunt u over het bedrag boven die ¤ 80.000 geen rente aftrekken.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:38:27 #141
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_82892668
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:26 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Bijleenregeling
Als u uw eigen woning verkoopt en een andere woning koopt, kan dat gevolgen hebben voor uw (hypotheek)renteaftrek. Bij verkoop is de opbrengst meestal hoger dan de schuld. Uw woning heeft dan overwaarde. Deze overwaarde moet u gebruiken voor de aankoop van uw nieuwe eigen woning.

Gebruikt u de overwaarde niet, maar leent u dit bedrag (voor een deel) bij? Dan is de (hypotheek)rente over het bijgeleende bedrag niet aftrekbaar. De lening waarover u de rente mag aftrekken, mag dus niet hoger zijn dan de aankoopprijs van uw nieuwe woning min de overwaarde van uw oude woning.

Voorbeeld

Uw nieuwe woning kost ¤ 100.000 en de overwaarde van uw oude woning is ¤ 20.000. U kunt dan een (hypotheek)lening van ¤ 80.000 afsluiten waarover de rente aftrekbaar is in box 1. Leent u meer dan ¤ 80.000? Dan kunt u over het bedrag boven die ¤ 80.000 geen rente aftrekken.
Ja de HRA is op sterven na dood, de VVD geeft nu op aanwijzen van de OESO de laatste zet
http://www.z24.nl/economi(...)pak_huizenmarkt.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Verburg_K op 16-06-2010 20:30:50 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_82894917
Het is en blijft een pracht topic reeks waarvan de frustratie vanaf spat.

Ik zou mijn eigen haardje nog eens aansteken ware het niet dat het zonnetje in mijn bostuin staat
pi_82896895
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik zou mijn eigen haardje nog eens aansteken ware het niet dat het zonnetje in mijn bostuin staat
De frustratie komt vooralsnog van de mensen die het liefst iedereen in de shit zien raken die een eigen huis hebben. Vooral omdat ALLE huizenbezitters losers zijn die het verdienen om zwaar in de problemen te komen
  donderdag 17 juni 2010 @ 07:01:17 #144
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_82916401
De politiek is subsidie verslaafd, er is kennelijk nog veel te veel geld bij de overheid
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:
Van Middelkoop trekt 100 miljoen euro uit om de bouw van zo'n 15.000 huizen aan te slingeren. De aarzeling bij veel woningzoekenden om een hypotheek af te sluiten is volgens hem onterecht.
  donderdag 17 juni 2010 @ 07:54:47 #145
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82916746
6.666,67 euro per huis. Een fractie van wat de koper moet betalen voor het kleine stukje zand onder het huis. Alles om de bubbel in stand te houden!
quote:
Het geld wordt beschikbaar gesteld aan gemeenten die er de prijs van nieuwbouwwoningen of van de grond mee verlagen.
En alles om te voorkomen dat het dure zand minder oplevert voor de gemeenten...
pi_82917087
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:05 schreef inXs het volgende:

De frustratie komt vooralsnog van de mensen die het liefst iedereen in de shit zien raken die een eigen huis hebben. Vooral omdat ALLE huizenbezitters losers zijn die het verdienen om zwaar in de problemen te komen

De frustraties is vooral dat het tijdens de tweede kamer verkiezingen enkel gaat over de HRA en hoofddoekjes. Vele andere en vele malen belangrijker onderwerpen krijgen geen enkele aandacht, dat moet je toch te denken geven
I'll sing you a lullaby.
pi_82917110
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

eigen haard is 'goud' waard
I'll sing you a lullaby.
pi_82917207
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 07:54 schreef RemcoDelft het volgende:
6.666,67 euro per huis. Een fractie van wat de koper moet betalen voor het kleine stukje zand onder het huis. Alles om de bubbel in stand te houden!
[..]

En alles om te voorkomen dat het dure zand minder oplevert voor de gemeenten...
Wat is 7k op een gemiddelde prijs van 230k

Als je denkt dat je daarmee een voordeeltje opdoet ben je 'knettergek', overigens vraag ik mij af of het enig effect gaat sorteren. De afgelopen maanden kreeg je op sommige woningen wel 15k 'korting', beetje van de provincie, beetje van de gemeente en een beetje van de projectontwikkelaar, er werd geen huis extra door verkocht. The endgame is here
I'll sing you a lullaby.
pi_82917791
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De frustraties is vooral dat het tijdens de tweede kamer verkiezingen enkel gaat over de HRA en hoofddoekjes. Vele andere en vele malen belangrijker onderwerpen krijgen geen enkele aandacht, dat moet je toch te denken geven
O ik ben het helemaal met je eens hoor, dat de aandacht totaal verkeerd ligt, dat het systeem niet goed is en dat er nogal wat scheef gegroeid is. Maar de manier waarop mensen reageren duidt toch wel duidelijk op veel frustratie en hoop op het mislukken en falen van veel mensen
pi_82918383
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:59 schreef inXs het volgende:
Maar de manier waarop mensen reageren duidt toch wel duidelijk op veel frustratie en hoop op het mislukken en falen van veel mensen
Dat is geen ongewone reactie als je je realiseert dat een hoop mensen jarenlang buitenspel zijn gezet. Wonen is een eerste levensbehoefte en zou tegen realistische kosten beschikbaar moeten zijn aan de bevolking. Echter heeft de maatschappij zich laten gijzelen door de vastgoedmaffia en de banken, ik kan me alleen maar verheugen als dit kartel ten val komt, dat is een feestje waard
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')