Een laag zand is totaal wat anders als een laag ijzererts.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:10 schreef mediacurator het volgende:
Hoe verklaar je dan dat je op een laag zand een woonwijk kunt bouwen?
Ijzer erts is vele malen het soortelijk gewicht van zand, plus dat het erts nog gaat reageren met zeewater waardoor het uit gaat zetten en de gaatjes nog beter dicht en afsluit
En mits hoog genoeg met deeltjes die niet te groot zijn vormt het een afgesloten schild oftewel aardkorst na verloop van tijd wanneer het tevens meer in gaat klinken
Jou plan is blijkbaar alleen een verwoeste zee en daarom juist het enige "echte" kutplan hier, dan heeft een poging met 100.000 tonnen ijzer erts erop dumpen voorlopig nog wel de voorkeur
jou verhaal over zand is leuk maar de vergelijking gaat niet op want de een zorgt er voor dat huizen niet inzakken en de ander (erts) moet juist het tegenover gestelde doen, namelijk zorgen dat hetgeen onder bodem zit niet naar boven komtquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een laag zand is totaal wat anders als een laag ijzererts.
Zand heeft een heel andere soort korrel dan ijzererts. Ook niet alle zand kan zomaar gebruik worden voor dingen op te spuiten. Niet alle zand is hetzelfde. Men heeft bijvoorbeeld voor de eilanden in dubai zand moeten gebruiken wat 20 kilometer uit de kust ligt, het woestijnzand op land is daar te rond en zou gewoon als een plumpudding in elkaar zakken.
Zoals je al 10maal verteld is zet de roest wel uit maar vormt een poreuze zooi. Dat wil je alleen niet aanemem, als we jou plan uitvoeren worden andere pogingen om het gat te dichten onder ene poreuze laag verstopt en kan nog jarenlang olie door de poriene eruit blijven komen, naar echt een fantastisch plan. We wachten nog steeds op de speciale chemische reacties van jou.
Ik zie meer in een soort topkil waarbij men om de BOP een soort grijper plaats die zichzelf vastzet aan de flens van de BOP.
Mijn plan is dat we allang niet meer zo afhankelijk van olie zouden moeten zijn en per direct een milieuheffing van 10 dollar per vat moeten gaan instellen, met dat geld daarvan wordenwereldwijd alleen nog maar duurzame energie projecten gebouwd.
Het is ook in kleinere deeltjes verkrijgbaar, plus het ontbreken van een alternatief zal er toe leiden dat je iets zal moeten proberenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:38 schreef Amos_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe gaat een enorme, ongekend grote, stapel van dit spul een lek dichten? Zoals Basp1 al terecht opmerkt is erts poreus en dat heeft dan niets meer met "soortelijk gewicht" te maken. De olie gaat hier gewoon nog doorheen en zelfs in combinatie met leidingwerk zal het niets oplossen.
En niemand zit te "zeuren" hou toch eens op met zulke insinuaties...
Dat kan jij niet weten, en gezien jou lange geschiedenis van attaqueren is jouw mening ook niet bepaald betrouwbaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:41 schreef Amos_ het volgende:
Niet als het alternatief een onrealistisch plan is natuurlijk.
Jij snapt niet dat er verschill tussen matrialen is dus zit er echt wel een overeenkomstigheid in de permabilty van gestorte matrialen is en de korrelsoort.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:33 schreef mediacurator het volgende:
jou verhaal over zand is leuk maar de vergelijking gaat niet op want de een zorgt er voor dat huizen niet inzakken en de ander (erts) moet juist het tegenover gestelde doen, namelijk zorgen dat hetgeen onder bodem zit niet naar boven komt
Waarom dan geen afgewerkt uranium gebruiken, dat SG is ook nog een factor 2 hoger dan dat van puur ijzer. ijzerererts heeft een relatief laag soortelijk gewicht vanwege de bindingen met zuurstof.quote:Vandaar dat je een veel hoger soortelijk gewicht nodig hebt in dit geval
Fijn dat je niet op mijn topkill plan met een grijper in gaatquote:Je slaat de plank compleet mis, want elektrische auto's alhoewel niets op tegen houden nu op dit moment niet die 1000den vaten olie tegen die momenteel de zee in stroomt
=quote:Een onwijs bedreigend probleem waar je zelf niets op kunt bedenken
Een laag van bijvoorbeeld 75 meter hoog of hoger van een kleinere korrel ijzer erts hetgeen oxideert en uit gaat zetten houdt best wel wat tegenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:44 schreef Amos_ het volgende:
Dat kan ik wel weten juist om de redenen die Basp1 steeds aandraagt en die jij vakkundig vermijdt door er heel andere zaken bij te slepen steeds.
1. Hoe krijg je de ijzererts daarquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:55 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Een laag van bijvoorbeeld 75 meter hoog of hoger van een kleinere korrel ijzer erts hetgeen oxideert en uit gaat zetten houdt best wel wat tegen
Er is geen ander materiaal in dergelijk grote hoeveelheden aanwezig dus is dat de enige optie
1. Er varen nu al continue schepen met dat spul overal op aarde, alleen een kwestie van andere route richting the gulf nemenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:56 schreef Amos_ het volgende:
[..]
1. Hoe krijg je de ijzererts daar
2. Hoe ga je voorkomen dat de olie alsnog doorlekt? Ijzererts is poreus.
3. Hoe ga je het laten "oxideren" ? Ijzererts = oxidatie
Ja en hoe krijg je het exact op het lek dan?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:04 schreef mediacurator het volgende:
[..]
1. Er varen nu al continue schepen met dat spul overal op aarde, alleen een kwestie van andere route richting the gulf nemen
Dit moet je even opnieuw voor mij formuleren want ik kan er geen spaghetti van maken zo.quote:2. Vanwege de hoogte vd laag erts is bepalend o.a. hetgeen onwijs veel gewicht uitoefent op die plek en door middel van corrosie vorming waardoor de korrels uit gaan zetten houdt het het merendeel vd olie tegen mits bij tijds ook afgetapt middels uitgebreid en van-te-voren aangelegd leidingen netwerk
Heb je hier een link met uitleg voor? Ik heb geen idee wat 3 en 5 waarde inhoudt.quote:3. Ijzer erts kent verschillende graden van corrosie een 3 waarde is van nature vermengt met 5 waarde corrosie. Het erts met 3 waarde corrosie gaat zeker nog reageren wanneer het in aanraking komt met Natrium hetgeen de zee vol mee zit
gps coordinates,quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:05 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja en hoe krijg je het exact op het lek dan?
[..]
dat je wel de stroom kan tegenhouden maar niet voor eeuwig, je zult middels een van te voren leidingen netwerk die troep moeten aftappen anders gaat de olie uiteindelijk alsnog door een barst of zo naar buitenquote:Dit moet je even opnieuw voor mij formuleren want ik kan er geen spaghetti van maken zo.
heb ik mondeling van metaalkundige door gekregen via de telefoon,quote:[..]
Heb je hier een link met uitleg voor? Ik heb geen idee wat 3 en 5 waarde inhoudt.
quote:
Dat kan wel zo zijn maar kun je het dan op een andere manier uitleggen zodat het voor mij begrijpelijk is? Want zoals jij de zinnen formuleert snap ik er geen kont van nog.quote:heb ik mondeling van metaalkundige door gekregen via de telefoon,
Rare mensen en regels daar in de VSAquote:'Amerikanen negeren Nederlandse olie-experts'
15.6.2010 - 10:55
ROTTERDAM (ANP) - De Nederlandse bijdrage aan de bestrijding van de olieramp in de Golf van Mexico wordt onvoldoende benut. De communicatie met de Amerikanen verloopt moeizaam en naar de Nederlandse experts wordt slecht geluisterd.
Een zegsman van het Rotterdamse bedrijf Mariflex heeft dinsdag een bericht daarover van Radio Nederland Wereldomroep bevestigd. Op dit moment zijn zeven Nederlanders in de Verenigde Staten om advies te geven over het gebruik van zes veegarmen die Rijkswaterstaat aan de Amerikaanse kustwacht heeft geleverd. Deze kunnen elk 240 ton olie per uur opzuigen.
Maar de Amerikaanse autoriteiten leggen ,,het Nederlandse advies naast zich neer'', stelt een woordvoerder van Mariflex. ,,Zo denken wij dat het slimmer is verder van de bron olie te ruimen, omdat de olie daar dikker is en dus beter op te zuigen.'' De Amerikanen slaan deze raad echter vooralsnog in de wind. ,,Dat is best frustrerend'', aldus het Nederlandse bedrijf. ,,We zijn toch ingehuurd vanwege onze expertise.''
Amper 5 procent
Sinds de schepen vorige week aan de slag zijn gegaan, wordt er maar 10 ton olie per dag opgeruimd, amper 5 procent van de capaciteit van de armen. ,,De operatie zou een stuk effectiever en sneller kunnen verlopen als er naar de Nederlanders zou worden geluisterd.''
Ook de Amerikaanse wetgeving beperkt de schepen in hun doen en laten. Zo mogen schepen met een grotere opslagcapaciteit niet worden ingezet bij de operatie omdat ze niet onder Amerikaanse vlag varen.
Volgens Mariflex kan de opruimingsoperatie ,,nog zeker enkele maanden gaan duren''. De hulp van Nederland volgde op een Amerikaans hulpverzoek bij de Europese Commissie.
kukeld met een noodvaart lijnrecht naar beneden wegens soortelijk gewicht, tis immers zwaar spul, heel zwaarquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:08 schreef Amos_ het volgende:
[..]Ik bedoel hoe krijg je het op die diepte?
[..]
dat erts wel gecorrodeerd is maar dat er ook nog graden van corrosie zijn waarin het spul verkeerd, het deel vd erts die een lagere graad van corrosie heeft zoals een 3 waarde corrosie zal nog reageren op Natrium in zeewater.quote:Dat kan wel zo zijn maar kun je het dan op een andere manier uitleggen zodat het voor mij begrijpelijk is? Want zoals jij de zinnen formuleert snap ik er geen kont van nog.
Dit is nu al de 6e keer dat je dit schrijft, maar nu ook nog eens de chemische reacties erbij, want volgens mij is dit namelijk totale nonsens.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:04 schreef mediacurator het volgende:
3. Ijzer erts kent verschillende graden van corrosie een 3 waarde is van nature vermengt met 5 waarde corrosie. Het erts met 3 waarde corrosie gaat zeker nog reageren wanneer het in aanraking komt met Natrium hetgeen de zee vol mee zit
Jij hebt het over hele fijne deeltjes ijzererts. Dat kukelt op zee niet bepaald lijnrecht naar beneden.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:11 schreef mediacurator het volgende:
[..]
kukeld met een noodvaart lijnrecht naar beneden wegens soortelijk gewicht, tis immers zwaar spul, heel zwaar
[..]
Zeker nog nooit een muntje in een emmer met water laten vallen en geprobeerd om een schoteltje te raken.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:11 schreef mediacurator het volgende:
[..]
kukeld met een noodvaart lijnrecht naar beneden wegens soortelijk gewicht, tis immers zwaar spul, heel zwaar
[..]
zoals gezegd bij gebrek aan alternatieven kun je beter iets proberen, tevens is "nood breekt wet" wellicht van toepassingquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Jij hebt het over hele fijne deeltjes ijzererts. Dat kukelt op zee niet bepaald lijnrecht naar beneden.
muntjes wordt ook te duur en onpraktisch lijkt me, alhoewel een mooie manier om van onze devalueerde euro munten af te komenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker nog nooit een muntje in een emmer met water laten vallen en geprobeerd om een schoteltje te raken.![]()
Het idee is om een kunstmatige aardkorst aan te leggen bij gebrek aan beter..quote:Verder is een SG van 2.5 helemaal niet zo hoog, want we hebben bij water ook nog te maken met de opwaartse druk van water wat een SG van 1 heeft.
Het gaat bij dit voorbeeld voor jou ook niet perse om het muntje maar wel om de random bewegingen die matrialen maken in water als ze naar bendenen zakken.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:23 schreef mediacurator het volgende:
muntjes wordt ook te duur en onpraktisch lijkt me, alhoewel een mooie manier om van onze euro munten af te komen
Dan ga je marsmannetejs inhuren om in alle porieen van je stortsel rietjes op 1.5 kilmoter diepte er in te stoppen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:23 schreef mediacurator het volgende:
Vervolgens heb je tijd om het spul af te tappen en naar olietankers af te voeren
die porieen valt wel mee hoor met een tientallen meters dikke laag erts erop, stuur die marsmannetjes maar naar een andere klusquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan ga je marsmannetejs inhuren om in alle porieen van je stortsel rietjes op 1.5 kilmoter diepte er in te stoppen.
Nou kom dan eens met een serieuze berekening dat het wel meevalt, graag ook nog even de chemische reacties van je 5 waardig ijzererts erbij.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:28 schreef mediacurator het volgende:
[..]
die porieen valt wel mee hoor met een tientallen meters dikke laag erts erop, stuur die marsmannetjes maar naar een andere klus![]()
Ja maar wat heeft het voor nut om ijzererts te gaan dumpen terwijl je gewoon 100% zeker weet dat het niet op de plek komt waar je het wil hebben? Dan kun je nog beter met je halfslappe penis op het wateroppervlak slaan om de olie weg te jagen, dat zal net zoveel opleveren...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:22 schreef mediacurator het volgende:
[..]
zoals gezegd bij gebrek aan alternatieven kun je beter iets proberen, tevens is "nood breekt wet" wellicht van toepassing
Zijn voorbeeld is bedoeld om aan te tonen dat materiaal wanneer het in water zakt niet loodrecht naar beneden gaat, helemaal niet als het ijzerertsdeeltjes zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:23 schreef mediacurator het volgende:
[..]
muntjes wordt ook te duur en onpraktisch lijkt me, alhoewel een mooie manier om van onze devalueerde euro munten af te komen
[..]
Het idee is om een kunstmatige aardkorst aan te leggen bij gebrek aan beter..
Vervolgens heb je tijd om het spul af te tappen en naar olietankers af te voeren
wanneer een huis in brand staat kun je 2 dingen doen, blussen of met een reken machientje eerst uitrekenen hoeveel water je nodig hebtquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou kom dan eens met een serieuze berekening dat het wel meevalt, graag ook nog even de chemische reacties van je 5 waardig ijzererts erbij.
quote:
Nee wat jij doet kun je vergelijken met het blussen van een brandend huis door er van 1 kilometer hoogte een pak veren op te proberen te laten landen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:39 schreef mediacurator het volgende:
[..]
wanneer een huis in brand staat kun je 2 dingen doen, blussen of met een reken machientje eerst uitrekenen hoeveel water je nodig hebt
Ik stel voor de eerste optie
[..]
een pak veren? ga toch fietsen man, ik heb betere dingen te doenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee wat jij doet kun je vergelijken met het blussen van een brandend huis door er van 1 kilometer hoogte een pak veren op te proberen te laten landen.
Zelfs als het je al lukt wat veren op het brandende huis te laten landen, dan gaat het nog niks tegen de brand doen.
Dit is beeldspraak, ik maak een vergelijking omdat jij begint over een brandend huis.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:41 schreef mediacurator het volgende:
[..]
een pak veren? ga toch fietsen man, ik heb betere dingen te doen
Dus jij wilt een plan uitvoeren waarbij er een gedegen risico bestaat dat we eigenlijk de schade nog groter maken en het moeilijker voor ons zelf maken om het nog een beetje beheersbaar te maken.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:39 schreef mediacurator het volgende:
wanneer een huis in brand staat kun je 2 dingen doen, blussen of met een reken machientje eerst uitrekenen hoeveel water je nodig hebt
Ik stel voor de eerste optie is verstandiger
Desnoods water, ga met een helicopter op 1.5 kilometer boven dat brandende huis hangen en blussen maar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:41 schreef mediacurator het volgende:
[..]
een pak veren? ga toch fietsen man, ik heb betere dingen te doen
als jou risico management inhoudt alleen alle mogelijke praktische problemen tot in den treuren bekritiseren zonder zelf iets te bedenken mag je van mij dat gedoe ergens "where the sun doesn't shine" steken..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus jij wilt een plan uitvoeren waarbij er een gedegen risico bestaat dat we eigenlijk de schade nog groter maken en het moeilijker voor ons zelf maken om het nog een beetje beheersbaar te maken.Zulke mensen hebben we meer nodig, juist door slecht risiciomanagament heeft dit ongeluk kunnen plaatsvinden, maar voor een uit de duim gezogen mediacurator oplossing hoeven we geen risicomanagment te doen.
Ijzererts dumpen op een lek in de hoop dat daarmee een soort afdeklaag ontstaat is schadelijker voor het milieu dan een oplossing bedenken die wel werkt maar waar wat meer tijd overheen gaat.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:56 schreef mediacurator het volgende:
[..]
als jou risico management inhoudt alleen alle mogelijke praktische problemen tot in den treuren bekritiseren mag je van mij dat gedoe ergens "where the sun doesn't shine" steken..
je wil namelijk ook nog een leefbare wereld overhouden na al dat gereken van jou en gezeur en gebrek aan eigen aanvullende ideeën
Lekker constructief bezig Basp1
aha het bekende tag-team effect, 2 tegen 1, ja zo kan mn grootje het ook he? dus nogmaals doeiiiquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:57 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ijzererts dumpen op een lek in de hoop dat daarmee een soort afdeklaag ontstaat is schadelijker voor het milieu dan een oplossing bedenken die wel werkt maar waar wat meer tijd overheen gaat.
Tag-team effect? 2 tegen 1? Zie de dingen nu eens niet als een persoonlijke aanval, je maakt het er zo zelf naar door in een verongelijkte slachtoffer-rol te kruipen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
aha het bekende tag-team effect, 2 tegen 1, ja zo kan mn grootje het ook he?
Trek het je niet aan @mediacurator..ikzelf heb ook al eens een poging gewaagd om een idee te opperen, een beetje hetzelfde idee als met jouw ijzererts, maar dan met blokken lood, waarbij, gebruikmakend van de zwaartekracht en de eroderende werking van het zeewater, een goede kans bestaat het lek te dichten..helaas word je dan, net als ik..een onderwerp van spot...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
aha het bekende tag-team effect, 2 tegen 1, ja zo kan mn grootje het ook he? dus nogmaals doeiii![]()
Nogmaals er is helemaal niets mis met het opperen van ideeen maar het moet wel realistisch zijn. Anders kun je net zo goed een regendans gaan houden op het dek van een schip boven het lek.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:11 schreef Maron het volgende:
[..]
Trek het je niet aan @mediacurator..ikzelf heb ook al eens een poging gewaagd om een idee te opperen, een beetje hetzelfde idee als met jouw ijzererts, maar dan met blokken lood, waarbij, gebruikmakend van de zwaartekracht en de eroderende werking van het zeewater, een goede kans bestaat het lek te dichten..helaas word je dan, net als ik..een onderwerp van spot...
Men ziet blijkbaar liever dat de profetiën van de Hopi en de bijbel uitkomen..
verongelijkte slachtoffer-rol? verveel me een ongeluk met dat eentonige geneuzel van jou en aanhang.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:00 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Tag-team effect? 2 tegen 1? Zie de dingen nu eens niet als een persoonlijke aanval, je maakt het er zo zelf naar door in een verongelijkte slachtoffer-rol te kruipen.
quote:Jij poneert een stelling dat je met het dumpen van ijzererts een soort afdeklaag maakt. Leuk initiatief maar er wordt gewoon aangetoond dat dit niet realistisch is.
jammeren is jou afdeling... nogmaals, je kunt beter handelen dan alleen negatief lopen doen..quote:Het is alleen jammer dat jij vervolgens elke inhoudelijke discussie uit de weg gaat ten faveure van kinderlijk gejammer waar dat helemaal niet nodig of gerechtvaardigd is.
Het is nogal moeilijk om een goed idee te hebben als BP het al moeilijk heeft met het snel op te lossen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:14 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nogmaals er is helemaal niets mis met het opperen van ideeen maar het moet wel realistisch zijn. Anders kun je net zo goed een regendans gaan houden op het dek van een schip boven het lek.
Door het niet op die laag zand te bouwen maar de fundering via heipalen op een veel stevigere laag onder dat zand te laten rustenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:10 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat je op een laag zand een woonwijk kunt bouwen?
Ik ook niet als ik aan 1 user een teringhekel heb ben jij het bij veel onderwerpen vaak wel.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:17 schreef Amos_ het volgende:
En welke "aanhang" heb je het over?Ik ben geen onderdeel van een groep.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ook niet als ik aan 1 user een teringhekel heb ben jij het bij veel onderwerpen vaak wel.![]()
eens, ik wilde expres een keer niet zaniken in feedback maar het wordt wel eentonig zo.quote:En frutsel heel leuk en aardig dat je dit topic wilt sluiten je zou ook mediacurator eens kunnen vragen om in te gaan op specifieke vragen over zijn idee, als deze er niet op in gaat en dan gaat jammeren is het niet meer dan logisch dat er op een gegeven moment irritaties ontstaan.
wat een onzin, heien doe je op zand. Ga er verder ook geen woorden aan vuil maken, wat een bullshit wordt hier geluld, hou het even ontopicquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:22 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Door het niet op die laag zand te bouwen maar de fundering via heipalen op een veel stevigere laag onder dat zand te laten rusten
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:17 schreef wimbaens het volgende:
[..]
Het is nogal moeilijk om een goed idee te hebben als BP het al moeilijk heeft met het snel op te lossen.
Zij zouden toch de specialist erin moeten zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |