abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83095700
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:30 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Als die er komen, hoor er niks over en daar zijn ze ook al een tijd mee bezig...
Wat moeten we daarvan horen dat ze weer 200 meter dieper zitten dagelijks.

Men heeft in het begin al gezegd dat het boren daarvan aanzienlijke tijd in beslag zal nemen.
pi_83095821
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:36 schreef Procella het volgende:

[..]

Mee eens Daar zou inderdaad veel meer aandacht voor moeten zijn (niet alleen in het nieuws overigens) en de wetgeving zou asap moeten worden aangepast.
[..]

Oneens. Het is een feit dat men er nog steeds niet in is geslaagd dit lek te dichten. Het begint er steeds meer op te lijken het scenario zoals op The Drum Oil wordt geschetst realistisch is. Als de pijpleidingen ook op andere plaatsen onder de zeebodem lekt kan de bodem destabiliseren en er een gat ontstaan waardoor het hele oliereservoir in de oceaan zal leeglopen. Dit is helaas een reele mogelijkheid en niks overdrevens aan.
Ow het leeglopscenario, dat zou best kunnen gebeuren maar ik was in de veronderstelling dat je het over de soms overdreven wereldwijde gevolgen van de vervuiling had.
pi_83095887
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat moeten we daarvan horen dat ze weer 200 meter dieper zitten dagelijks.

Men heeft in het begin al gezegd dat het boren daarvan aanzienlijke tijd in beslag zal nemen.
Nou, hoe lang het nog duurt voordat die "er zijn". Hoop namelijk dat deze uiteindelijk het gat vanaf onderaf kunnen dichten/afsluiten. (Is dat trouwens wel mogelijk?)
pi_83096787
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:41 schreef Basp1 het volgende:
Ow het leeglopscenario, dat zou best kunnen gebeuren maar ik was in de veronderstelling dat je het over de soms overdreven wereldwijde gevolgen van de vervuiling had.
Dus bijv het leeglopen van het hele oliereservoir in de oceanen zou volgens jou geen wereldwijde gevolgen hebben ?
De ver-van-mijn-bed-show ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_83096903
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dus bijv het leeglopen van het hele oliereservoir in de oceanen zou volgens jou geen wereldwijde gevolgen hebben ?
De ver-van-mijn-bed-show ?
Zeker zal het gevolgen hebben, enkel draaft men nogal door met de scenario's van wat er allemaal fout zal gaan, omdat men nu lekker "legaal" BP kan bashen, en het hoe negatiever de bash, hoe beter, tenminste zo lijkt het op het moment.
pi_83096945
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee, ik had het inderdaad over het 'leegloopscenario'. Dit is realistisch en als dit waarheid zou worden heeft de mensheid toch echt een probleempje. De oceanen zullen vol olie lopen en sterven, of tenminste een groot deel er van.
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_83096998
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:06 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Zeker zal het gevolgen hebben, enkel draaft men nogal door met de scenario's van wat er allemaal fout zal gaan, omdat men nu lekker "legaal" BP kan bashen, en het hoe negatiever de bash, hoe beter, tenminste zo lijkt het op het moment.
Wat vind jij doordraven, noem eens een voorbeeld?
when hatred consumes us
  maandag 21 juni 2010 @ 14:09:12 #283
130803 Gripper
Get a grip
pi_83097009
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:30 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Als die er komen, hoor er niks over en daar zijn ze ook al een tijd mee bezig...
Ze zijn ongeveer halverwege nu, nog een maandje boortijd las ik ergens. En dan maar hopen dat je goed hebt gemikt... http://www.usatoday.com/n(...)il-relief-well_N.htm
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_83097086
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:07 schreef Procella het volgende:
Nee, ik had het inderdaad over het 'leegloopscenario'. Dit is realistisch en als dit waarheid zou worden heeft de mensheid toch echt een probleempje. De oceanen zullen vol olie lopen en sterven, of tenminste een groot deel er van.
Inderdaad. Dit probleem overstijgt toch wel het PB-bashen hoor.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_83097375
Op de live-beelden zie je wel heel erg veel bubbels tussen de olie... weet iemand wat de ratio is van olie/gas daar in die "bron"?
白い付
付いて行く
pi_83097505
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:19 schreef Jungpionier het volgende:
Op de live-beelden zie je wel heel erg veel bubbels tussen de olie... weet iemand wat de ratio is van olie/gas daar in die "bron"?
60% Oli/40% Gas, staat ook ergens in dit topic, dacht op P11 ofzo
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:08 schreef Procella het volgende:

[..]

Wat vind jij doordraven, noem eens een voorbeeld?
Kan zo geen voorbeeld geven, maar krijg er wel het gevoel bij dat men graag overdrijft omdat men lekker op BP kan bashen en iedereen het goed vindt.
pi_83097599
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:09 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ze zijn ongeveer halverwege nu, nog een maandje boortijd las ik ergens. En dan maar hopen dat je goed hebt gemikt... http://www.usatoday.com/n(...)il-relief-well_N.htm
Veel waarnemers zouden niet veel vertrouwen in het slagen van het boren van de relief wells hebben.
when hatred consumes us
pi_83097612
oh sorry, niet gezien. Dankjewel.
Staat idd op pagina 10, laatste post.
白い付
付いて行く
pi_83097807
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:07 schreef Procella het volgende:

De oceanen zullen vol olie lopen en sterven, of tenminste een groot deel er van.
Gaat het waterpeil ook nog stijgen door deze bron, en krijgen we ook nog een overstroming.

Wat was ook alweer de totale inhoud van die bron en hoeveel water zit er in de oceanen? (ja beantwoord die vraag maar eens voor ons)

Sterker nog er zijn genoeg gebieden waar natuurlijke olie constant het milieu in loopt en we ons totaal niet druk over maken omdat het natuurlijke processen zijn.
pi_83097899
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:22 schreef Ermanon het volgende:

[..]

60% Oli/40% Gas, staat ook ergens in dit topic, dacht op P11 ofzo

Klopt. Dit percentage wordt ook genoemd in dit artikel

http://www.trouw.nl/nieuw(...)Golf_van_Mexico.html
quote:
Kan zo geen voorbeeld geven, maar krijg er wel het gevoel bij dat men graag overdrijft omdat men lekker op BP kan bashen en iedereen het goed vindt.
Ben het met je eens dat het bashen van BP een onterechte boventoon voert in veel discussies. Mij lijkt dit eerder een soort afleidingsmanoeuvre, een manier om 'het volk' lekker boos te laten zijn ipv dat men zich gaat realiseren wat deze ramp kan betekenen.
when hatred consumes us
pi_83098362
Het lijkt idd een afleidingsmaneuver, lekker BP trashen, dan hebben de mensen hun scapegoat en minder mensen gaan vragen stellen over de goedkeuring van het aanboren van dit reservaat.
白い付
付いて行く
  maandag 21 juni 2010 @ 15:01:11 #292
130803 Gripper
Get a grip
pi_83099200
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:25 schreef Procella het volgende:

[..]

Veel waarnemers zouden niet veel vertrouwen in het slagen van het boren van de relief wells hebben.
Las ik ook ergens ja. De een zegt dat het een "speld in een hooiberg" klus is om op 3 km beneden de zeespiegel (door 1500 meter steen) een doel ter grootte van een halve meter te raken.

Maar ik zag ook ergens dat ze de boor het eerste stuk met gyroscopen sturen, en als ie binnen 100 feet van de pijp is, er een metaaldetector wordt ingeschakeld die de metalen mantelbuis moet detecteren, en daar dan recht op af gaat. Volgens drill experts, zoals ze op de oil drum zitten, is zo'n klus moeilijk maar niet onmogelijk.

Feit is dat er in het verleden op lagere dieptes ook wel eens relief wells zijn geboord, en daar was lang niet altijd de eerste meteen raak. Dus op grotere dieptes wordt alleen maar moeilijker...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_83099265
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gaat het waterpeil ook nog stijgen door deze bron, en krijgen we ook nog een overstroming.

Wat was ook alweer de totale inhoud van die bron en hoeveel water zit er in de oceanen? (ja beantwoord die vraag maar eens voor ons)

Sterker nog er zijn genoeg gebieden waar natuurlijke olie constant het milieu in loopt en we ons totaal niet druk over maken omdat het natuurlijke processen zijn.
Enige info die ik kan vinden is:
quote:
Woordvoerder van BP spreken van een inhoud van de ongecontroleerd spuitende bron van van 50 miljoen vaten (een vat is 159 liter). Onafhankelijke experts spreken over 100 miljoen vaten; dat zijn dus zo'n 15 tot 30 van de grootste mammoettankers. Mogelijk bevat het olieveld echter veel meer olie.
Van het maximum uitgaande zo'n 16 miljard liter.
Water op aarde zon 1385 miljoen kubieke kilometer? 1.385.000.000.000.000.000.000 liter?

Hoe zit het met de Golfstroom? Versnelde klimaatverandering door alle olie?
pi_83099902
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:02 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Enige info die ik kan vinden is:
[..]

Van het maximum uitgaande zo'n 16 miljard liter.
Water op aarde zon 1385 miljoen kubieke kilometer? 1.385.000.000.000.000.000.000 liter?

Hoe zit het met de Golfstroom? Versnelde klimaatverandering door alle olie?
Dunno wat er met de Golfstroom zou gebeuren, echter als je die 16Miljard tegenover al het water op aarde zet, maakt de olie er maar voor 0,000000000012% deel van uit. Niet echt veel dus
pi_83100041
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:14 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Dunno wat er met de Golfstroom zou gebeuren, echter als je die 16Miljard tegenover al het water op aarde zet, maakt de olie er maar voor 0,000000000012% deel van uit. Niet echt veel dus
Alleen Atlantische Ocean is 323,600,000 Kubieke Kilometers, ff rekenen...
Dan wordt het ongeveer 0,00000005% van het gehele Atlanische Ocean... Echt klein dus...
pi_83102494
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:17 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Alleen Atlantische Ocean is 323,600,000 Kubieke Kilometers, ff rekenen...
Dan wordt het ongeveer 0,00000005% van het gehele Atlanische Ocean... Echt klein dus...
dit stelt je gerust?

Oceanen zijn ook best diep hier en daar De vervuiling zal vooral aan de oppervlakte plaatsvinden, dus eigenlijk zou je het moeten bereken tov de oppervlaktes van de oceanen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Procella op 21-06-2010 16:06:44 ]
when hatred consumes us
pi_83102854
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Las ik ook ergens ja. De een zegt dat het een "speld in een hooiberg" klus is om op 3 km beneden de zeespiegel (door 1500 meter steen) een doel ter grootte van een halve meter te raken.

Maar ik zag ook ergens dat ze de boor het eerste stuk met gyroscopen sturen, en als ie binnen 100 feet van de pijp is, er een metaaldetector wordt ingeschakeld die de metalen mantelbuis moet detecteren, en daar dan recht op af gaat. Volgens drill experts, zoals ze op de oil drum zitten, is zo'n klus moeilijk maar niet onmogelijk.

Feit is dat er in het verleden op lagere dieptes ook wel eens relief wells zijn geboord, en daar was lang niet altijd de eerste meteen raak. Dus op grotere dieptes wordt alleen maar moeilijker...
we lezen dezelfde artikelen zo ongeveer

Ik kan alleen maar hopen dat het lukt, en snel ook. Bij een ander lek, de Montara Well voor de kust van Australië duurde het 105 dagen om de relief well te boren, en dat was maar op 75 meter diepte.
http://www.amsa.gov.au/Ma(...)a_Wellhead/index.asp
when hatred consumes us
pi_83103168
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:43 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Nou, hoe lang het nog duurt voordat die "er zijn". Hoop namelijk dat deze uiteindelijk het gat vanaf onderaf kunnen dichten/afsluiten. (Is dat trouwens wel mogelijk?)
Ze verwachten meen ik eind augustus of begin september daarmee klaar te zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_83103441
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat men slechts schattingen kan maken van de hoeveelheid olie die zich in het reservoir bevindt, ik vond een artikeltje waarin idd over 50 miljoen vaten wordt gesproken, zoals Hydrgeny ook al schreef. Artikel is van eind mei, hopen maar dat die schatting inmiddels niet ook naar boven is bijgesteld.

http://www.theatlantic.co(...)nder-the-gulf/57411/

Ik vraag me af of het rekensommetje zo simpel is dat je het af kunt zetten tegen de totale hoeveelheid water in de oceanen, lijkt me van niet eigenlijk. Ik denk dat je dan eerder naar de oppervlakten en stromingen moet gaan kijken, dus leef je uit
quote:
Ja dat is waar, maar wat heeft dat met deze ramp te maken?
when hatred consumes us
pi_83103886
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:59 schreef Procella het volgende:

[..]

dit stelt je gerust?

Oceanen zijn ook best diep hier en daar De vervuiling zal vooral aan de oppervlakte plaatsvinden, dus eigenlijk zou je het moeten bereken tov de oppervlaktes van de oceanen.
Stelt me zeker niet gerust, wou het enkel in perspectief plaatsen
Oppervlakte is ongeveer 82.362.000 vierkante Kilometer. Nu maken wij dat even 1 cm dik, zodat de inhoud ongeveer 823.620.000.000 liter wordt. (Oei, dat scheelt al...)
Wordt dus 19,43% bedekt met olie, als alles eruit komt... Brr, dat is dus wel klote
En dan zie ik een bericht staan dat vermeld dat er misschien 50 Miljard inzit, en ik reken nu met 16 Miljard...

Maar, een klein deel wordt opgezogen, en een deel drijft onderwater i.v.m chemicalien, maar dan nog, zal zeker meer dan 10% kunnen zijn wat bedenkt wordt door olie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')