abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82751377
nmiddels zitten wij met ons handen in het haar en de reden is oppas.

Wij hebben een dochtertje van 18 maanden oud, die tot 12 maanden normaal goed at, omdat ze tot die tijd geen suikerhoudende producten mocht. Sinds haar verjaardag krijgt ze iedere dag bij opa en oma erg veel suikergoed binnen en bestaat haar dag maaltijd tussen 7 en 12 uur uit:

- 1 beker peutermelk.
- 3-4 snacktomaatjes.
- 2 boterhammen met bebogeen (akka 100% toffeepasta)
- 2-3 suikerschuimpjes
- 1 vanille vla of bakje roompudding met room
- stuk worst en of kaas
- 2 bekers aanmaak limonade of piratensap,

Wij hebben opa en oma inmiddels al meerdere malen gezegt dat we niet willen dat ze dit allemaal krijgt. Het is teveel suiker voor een kind van 18 maanden naar onze mening, maar als antwoord krijgen we, dat kregen haar neefjes ook altijd.

Nu is het inmiddels zo dat onze dochter dunne poep heeft, wallen heeft en soms gewoon niet op haar benen kan staan. Ook niet normaal meer wil eten en alles waar geen suiker inzit weigerd, uit haar mond laat lopen, uitspuwd, over de tafel uitsmeert etc.

Wij geven iedere dag voldoende brood, fruit en een yogurtje mee, zelfs genoeg peutermelk voor 500ml, maar daar word alleen 250ml van gebruikt en de rest blijft allemaal in de tas zitten.

We hebben inmiddels al zware gesprekken gevoerd, waarbij we hebben aangegeven dat het onze dochter betreft en het ons niet kan schelen wat haar neefjes hebben gehad of niet, onze dochter is 18 maanden en heeft een hartruis, wat haar neefjes niet hadden. Niets maar dan ook niets helpt.

We hebben echter geen alternatief en moeten beiden iedere dag rond 7 a 7.30 beginnen met werken, dat sluit bij ons in de buurt oppascentrales al uit, want die beginnen dan pas met de inloop. Geluukig is een van ons wel iedere dag rond 12 uur klaar, zodat ze niet de hele dag suiker krijgt, want dat vermoeden hebben we wel als ze de hele dag oppassen.

Ze geven aan oppassen leuk te vinden en dat ze het graag doen, maar we zien onze dochter met de dag slechter worden en zijn instaat te stoppen met werken om verdere problemen te voorkomen. Alleen is dat niet te redden voor ons er zal altijd een full en een parttime moeten blijven werken.

O-ja als ze door vrije dagen bv eeb week of 2 gewoon thuis is dan bestaat haar dag maal uit.

- 500 ml peutermelk
- 3-4 boterhammen met kaas, worst
- 2 stuks fruit
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee
- warme maaltijd (gevarieerd)
- Danoontje.

Ze is pas geleden 2 weken thuis geweest ivm ziekte van een van ons en binnen een paar dagen at ze normaal, normale ontlasting en trokken de wallen weg. Na 3 dagen bij oma en opa was het al weer raak.

Wie kan ons goede tips geven om dit op te lossen.
Nogmaals kwa werk kunnen we momenteel (nog) niet anders.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:20:49 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82751459
ik zou heel duidelijk zijn: je doet het zoals wij als ouders dat willen en anders komt mijn kind niet meer bij jullie. En nee, da´s geen fijn gesprek maar als ik het zo lees wel de enige toon die tot opa en oma door gaat dringen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 13 juni 2010 @ 18:23:49 #3
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_82751553
Het is natuurlijk jullie dochter en dus jullie opvoeding . Dus in mijn ogen bepalen jullie de voeding en dus ook de manier van opvoeden.
Echter heeft hartruis te maken met de hoeveelheid suiker die een kind binnen krijgt? Of het niet meer op de benen kunnen staan ? Dit vraag ik omdat ik het dus echt niet weet .

Beseffen de opa en oma wel echt dat ze hiermee hun kleinkind wellicht schade toebrengen?

Een beetje suiker in de vorm van danoontjes, rozijntjes of appelsap (of iets in die richting)zie ik echter geen kwaad in , maar dat is mijn persoonlijke mening . Zolang het maar niet de hele dag door is .

Succes lijkt mij namelijk niet makkelijk om dit duidelijk te maken aan familie.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:26:33 #4
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_82751637
Oh en ik lees nu dat het halve dagen zijn , dan krijgt ze over het algemeen wel veel suiker binnen inderdaad. Ik las over een paar producten heen zoals de boterhammen en de pudding .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_82751649
Ga maar alvast zoeken naar een andere degelijk oppas.

Ja dat is rot omdat je niemand op de tenen wil trappen heb ik zo het gevoel.
Maar dit is jullie kind.. niks of niemand gaat voor. ( + haar/zijn gezondheid)
pi_82751672
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:23 schreef tuintegel het volgende:
Het is natuurlijk jullie dochter en dus jullie opvoeding . Dus in mijn ogen bepalen jullie de voeding en dus ook de manier van opvoeden.
Echter heeft hartruis te maken met de hoeveelheid suiker die een kind binnen krijgt? Of het niet meer op de benen kunnen staan ? Dit vraag ik omdat ik het dus echt niet weet .

Beseffen de opa en oma wel echt dat ze hiermee hun kleinkind wellicht schade toebrengen?

Een beetje suiker in de vorm van danoontjes, rozijntjes of appelsap (of iets in die richting)zie ik echter geen kwaad in , maar dat is mijn persoonlijke mening . Zolang het maar niet de hele dag door is .

Succes lijkt mij namelijk niet makkelijk om dit duidelijk te maken aan familie.
Daarom moet je ze niet bij opa en oma dumpen.
pi_82751675
Mail hun dit topique.
pi_82751688
ouders die falen in de opvoeding van hun kinderen in 2010
$$$$$$$$$$$$$$$
pi_82751691
Is dat kind niet onderhand modder en moddervet?
  zondag 13 juni 2010 @ 18:29:00 #10
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_82751705
Volgens mij begrijpen jullie elkaar niet of niet voldoende. Het komt wat respectloos over als men geen boodschap heeft aan jullie idee en manier van (op)voeden.
Ik zou kiezen voor het kind en eens kijken of er geen andere dagopvang mogelijk is icm bijv. ouderschapsverlof oid.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 13 juni 2010 @ 18:29:09 #11
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_82751708
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:20 schreef teamlead het volgende:
ik zou heel duidelijk zijn: je doet het zoals wij als ouders dat willen en anders komt mijn kind niet meer bij jullie. En nee, da´s geen fijn gesprek maar als ik het zo lees wel de enige toon die tot opa en oma door gaat dringen
Precies.. Beetje lomp idd ook om zo gruwelijk veel suiker te geven.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 13 juni 2010 @ 18:29:36 #12
244933 trovey
Nachtoele
pi_82751725
Als het jullie niet bevalt wat opa en oma geven en je kunt er met gesprekken niet uitkomen zou ik uitkijken naar een andere oppas (en dat kan natuurlijk ook een particulier zijn hoeft niet via zoiets als een oppascentrale te zijn). Wie weet zit er wel een moeder in julllie buurt die niet buitenshuis werkt en die dit wel voor extra inkomen wil doen. Met goede afspraken maken moet je er dan wel uit kunnen komen. Succes!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 13 juni 2010 @ 18:30:02 #13
190853 RockabeIIa
pi_82751737
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:28 schreef TheTemperTrap het volgende:
Wat bedoel je hier nu mee?
pi_82751750
Als het je niet bevalt zoek je een andere oppas.
Ouders zijn te beschermend. Opa en oma hebben wel meer kinderen grootgebracht . Dus ze kunnen het wel
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zondag 13 juni 2010 @ 18:33:22 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82751855
mag ik trouwen opmerken dat ik dit soort topics heel apart vind? Nog niet zo heel lang geleden namen ouders zélf verantwoordelijkheid voor de opvoeding van hun kinderen ipv ze onder te brengen bij een oppas/dagverblijf-unit. Een oppas was een uitzondering voor een zaterdagavond ofzo...

En zonder iemand te willen veroordelen voor zijn of haar keuzes, vraag ik me serieus af waarom je kinderen in de wereld wilt zetten als je ze niet zelf wilt opvoeden.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_82751885
Ik zou jouw daglijstje uitprinten en meegeven. Dat de neefjes iets anders kregen betekent niet dat je dochter dit ook moet hebben.

Als ze het niet snappen met gewoon vertellen, dan de lijst maar uitprinten.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82751897
Teamlead : dat maakt niks uit voor dit topic en hoort hier dus ook niet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82751931
Wel kinderen willen maar als het niet uitkomt ergens dumpen en daarna gaan klagen ja wat wil je dan
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:36:14 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82751945
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:34 schreef McLaura het volgende:
Teamlead : dat maakt niks uit voor dit topic en hoort hier dus ook niet.
dit is juist de kern van dit topic! als de ouders zélf de verantwoordelijkheid zouden nemen, zou het kind niet bij opa en oma volgestouwd worden met suiker en andere meuk. Nu brengen de ouders het kind weg (en hebben daar ongetwijfeld over nagedacht) maar balen van de consequenties van hun keuze
  zondag 13 juni 2010 @ 18:36:33 #20
303044 Chuam77
Alles kan
pi_82751957
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:28 schreef TheTemperTrap het volgende:
Heeft niets met de ouders te maken. Wij doen ons best en hebben gewoon op dit moment geen andere mogelijkheid anders hadden we dat al gedaan, daarbij helpt jouw opmerking totaal niet en slaat nog kant nog wal.
pi_82752022
Nou, ik eet liever bij opa en oma dan bij jou merk ik al...

Krijgt het ook alleen rauw voedsel bij jullie? Of bewaar je dat totdat het tanden heeft voordat het al dat rauwe voer kan verwerken?
I feel kinda Locrian today
  zondag 13 juni 2010 @ 18:41:18 #22
190853 RockabeIIa
pi_82752109
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:36 schreef teamlead het volgende:

[..]

dit is juist de kern van dit topic! als de ouders zélf de verantwoordelijkheid zouden nemen, zou het kind niet bij opa en oma volgestouwd worden met suiker en andere meuk. Nu brengen de ouders het kind weg (en hebben daar ongetwijfeld over nagedacht) maar balen van de consequenties van hun keuze
we moeten maar weer terug naar de 50's waar de vrouwen thuis waren voor de kinderen en de mannen de hele dag weg waren om geld te verdienen.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:43:27 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_82752183
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:41 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

we moeten maar weer terug naar de 50's waar de vrouwen thuis waren voor de kinderen en de mannen de hele dag weg waren om geld te verdienen.
neuh, delen van zorgtaken lijkt me tegenwoordig niet eens meer een punt van discussie, dat ga je me ook niet horen beweren.... maar beide ouders in deeltijd werken is anno 2010 echt niet meer zo bijzonder
pi_82752203
quote:

[..]

Dat zou idd niet verkeerd zijn, krijgen die blagen tenminste weer is wat fatsoen in hun donder.
Ik zwaai naar dieren.
pi_82752237
quote:

[..]

Tegenwoordig kan het ook prima andersom hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')