Tsja, daar betaal je wel voor inderdaad!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:13 schreef lily het volgende:
Ja, extra zitplaatsen en/of bagageruimte (dat je kunt kiezen)
Dat waren vooral snelwegkilometers zeker?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:55 schreef Fogel het volgende:
Vandaag bleef ik op 4.4/100 steken op een stuk van 350km, en zondag reed ik 600km met 4.8/100.
Is een Passat uit 2000, 1.9 TDI motor.
Ongeveer alles op de E6, wat voor Nederlandse begrippen een maximaal een rijksweg zou mogen heten. Meestal mag je maar 80, soms 60 of 70, en bij hoge uitzondering 90 (en bij Oslo in de buurt een paar km zelfs 100).quote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat waren vooral snelwegkilometers zeker?
Simpel: zoveel mogelijk constante snelheid rijden in een zo hoog mogelijk versnelling (zonder absurd laag in toeren te gaan, uiteraard, want dat is weer onzuinig - als je niet accelereert als je het gas intrapt zit je te laag). Ook zo min mogelijk remmen, vooral niet harder rijden dan 80 a 90, en als 't even kan files vermijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:31 schreef Green1 het volgende:
Hebben jullie nog tips om zo zuinig mogelijk te rijden?
Zeker, vroeg opschakelen, rustig optrekken. Goed anticiperen, voor stoplichten vroeg van het gas af. 100 rijden ipv 120. zorg ook dat je banden goed op spanning zijn :-)quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:31 schreef Green1 het volgende:
Hebben jullie nog tips om zo zuinig mogelijk te rijden?
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:02 schreef JF_ het volgende:
[..]
Simpel: zoveel mogelijk constante snelheid rijden in een zo hoog mogelijk versnelling (zonder absurd laag in toeren te gaan, uiteraard, want dat is weer onzuinig - als je niet accelereert als je het gas intrapt zit je te laag). Ook zo min mogelijk remmen, vooral niet harder rijden dan 80 a 90, en als 't even kan files vermijden.
Af en toe het gas op de bodem trappen maakt btw vrijwel niets uit voor je gemiddelde verbruik, zolang je 't pedaal maar niet continu daar houdt :-)
Oh, en mijn A3 haalt op een tank van 60 liter maar net 550 km :-( En dat is meer dan de fabriekscijfers aangeven, als je die gelooft zou ik nog geen 500km moeten kunnen rijden.
Hmm, oke. Een beetje de standaard dingen die ze je tegenwoordig ook tijdens rijlessen leren dus.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Zeker, vroeg opschakelen, rustig optrekken. Goed anticiperen, voor stoplichten vroeg van het gas af. 100 rijden ipv 120. zorg ook dat je banden goed op spanning zijn :-)
Ik denk dat dat heel weinig uitmaaktquote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:06 schreef Green1 het volgende:
En is het ook zo dat je je bandenspanning iets hoger zou kunnen houden, en dat dat dan ook nog zuiniger is?
Maakt wel een paar % uit hoorquote:
quote:een auto met de juiste spanning tot wel 25% kan besparen op brandstof.
Ja, dat weet ik, dat je met de normale spanning heel wat bereikt. Maar of je ook winst haalt uit een te hoge bandenspanning weet ik niet...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maakt wel een paar % uit hoor![]()
http://www.stille-autobanden.com/bandenspanning.html
[..]
Op tijd je gas los, bij voorkeur zonder te koppelen, scheelt ook een sloot benzine. Ik ben mijn verbruik richting de 1:16 aan te trekken, niet gek met een auto van 12 jaar oud!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Zeker, vroeg opschakelen, rustig optrekken. Goed anticiperen, voor stoplichten vroeg van het gas af. 100 rijden ipv 120. zorg ook dat je banden goed op spanning zijn :-)
Ietsje misschien, maar het komt het comfort niet ten goede en je banden schijnen ook iets anders af te slijten.. zou gewoon de spanning die staat aangegeven aanhouden, misschien 1 tiende hoger ofzo, dan zit je altijd goedquote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:06 schreef Green1 het volgende:
[..]
[..]
Hmm, oke. Een beetje de standaard dingen die ze je tegenwoordig ook tijdens rijlessen leren dus.
En dat doe ik eigenlijk al. Als ik zie dat er een stoplicht op rood staat, laat ik zo vroeg mogelijk mijn gas los. En inderdaad zo min mogelijk remmen.
En is het ook zo dat je je bandenspanning iets hoger zou kunnen houden, en dat dat dan ook nog zuiniger is?
Compleet legaal hoor, kan je gewoon bij kwikfit of profile laten doen.quote:Op zondag 11 juli 2010 09:36 schreef Green1 het volgende:
Ik las ook dat je je banden met stikstof kunt laten vullen, zodat ze langer op spanning blijven. (Nederland kennende zal dat wel weer verboden zijn). Heeft iemand dat?
Als jij je graag wil laten afzetten, moet je dat gewoon doen.quote:Op zondag 11 juli 2010 09:36 schreef Green1 het volgende:
Ik las ook dat je je banden met stikstof kunt laten vullen, zodat ze langer op spanning blijven. (Nederland kennende zal dat wel weer verboden zijn). Heeft iemand dat?
70%?quote:Op zondag 11 juli 2010 18:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Als jij je graag wil laten afzetten, moet je dat gewoon doen.
Hoeveel stikstof denk je dat er in gewone omgevingslucht zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |