abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85506383
Ik heb vrijkaartjes gewonnen, heb er wel zin in. Alleen zal ik mijn verwachtingen laag houden.
pi_85526612
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:50 schreef 7eVeNL het volgende:

Erg jammer! maar ondanks alles vond ik de film vermakelijk, een tweede waar de film onder de lijden heeft is dat de film als '3D' wordt verkocht. in heb maar liefst 4 a 5 minuten aan 3D effecten gezien, waarvan 2 minuten de begin credits waren. Erg jammer, en een schande dat Shyamalan zich heeft begeven aan dit marketing truckje.

Is het zo dat er maar enkele minuten 3d zijn? Of de hele film en enkele minuten duidelijke 3d effecten?
Ik wil hem erg graag in de bios zien maar de vorige 3d films waar ik heen ging werd ik misselijk en kreeg ik ontzettende hoofdpijn. Om maar niet te praten van dat brilletje wat constant van mijn neus afvalt omdat ik het over mijn normale bril moet dragen.
pi_85611914
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:41 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

Is het zo dat er maar enkele minuten 3d zijn? Of de hele film en enkele minuten duidelijke 3d effecten?
Ik wil hem erg graag in de bios zien maar de vorige 3d films waar ik heen ging werd ik misselijk en kreeg ik ontzettende hoofdpijn. Om maar niet te praten van dat brilletje wat constant van mijn neus afvalt omdat ik het over mijn normale bril moet dragen.
Je zal hier niet misselijk in worden, omdat de film niet in 3D is opgenomen, maar zeer enkele effecten in 3D bevat, maar echt minimaal, het geeft wel iets van diepte maar het is echt lachwekkend, zoals ik al zei; het intro en hier en daar een 'bend' effectje. Maar ik begreep dat de film niet anders dan in 3D te bekijken is.
pi_85613083
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:13 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Je zal hier niet misselijk in worden, omdat de film niet in 3D is opgenomen, maar zeer enkele effecten in 3D bevat, maar echt minimaal, het geeft wel iets van diepte maar het is echt lachwekkend, zoals ik al zei; het intro en hier en daar een 'bend' effectje. Maar ik begreep dat de film niet anders dan in 3D te bekijken is.
Geweldig! Dankjewel dat je het even laat weten. Ga hem vrijdag middag maar eens bekijken dan.
pi_85706775
Vreselijke tegenvaller, voor toelichting zie mijn post in het 'Welke film heb je voor het laatst gezien'-topic.
pi_85708510
Eigenlijk besef ik me nu dat ik de film alleen heb afgekeken omdat ik de serie zo goed vond en de film dus wel goed MOEST vinden. De waarheid is echter dat de film niet in de buurt kwam van het origineel, op geen enkele manier.

Bij ons in de bios hadden ze geen 3D brilletjes ook...

Dat er nog twee (of drie) vervolgen op de film komen was al lang bekend trouwens Trinity. :) Ze kunnen niet alle 4 de boeken in één film proppen, echt niet. Daarvoor was de serie te lang.

[ Bericht 12% gewijzigd door -Strawberry- op 25-08-2010 23:23:35 ]
pi_85708742
Vond de cast wel oke trouwens qua uiterlijk. En wat Zuko qua uiterlijk niet heeft, maakt ie goed door zijn persoonlijkheid. Ongeveer de enige in de film die nog een beetje lijkt op het personage in de serie qua innerlijk. Aang is zoals in de serie ook wel aandoenlijk, maar toch minder aanwezig of zo qua persoonlijkheid. Daar is hij één en al vrolijkheid, in deze film totaal niet. Denk toch dat het meer een fout van de regisseur is.

En de humor? Er is GEEN humor.

quote:
Gelet op de verfilming, ik zat in een zaal vol met kinderen en die klaagden, vooral dat de karakters niet op de hun anime iconen leken, en dat het verhaal voor de fans ronduit te 'saai' was.
In de zaal waar ik zat zaten vrijwel geen kinderen en vooral veel mensen van mijn leeftijd (18+)

Ik hoop trouwens dat de kritiek ervoor kan zorgen dat de verfilming van boek 2 beter wordt....of moet ik misschien hopen dat boek 2 er helemaal niet komt? Ze hebben de personages echt kapot gemaakt.

[ Bericht 21% gewijzigd door -Strawberry- op 25-08-2010 23:26:33 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:40:45 #83
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_85719328
Wat een rukfilm was dit zeg. De tekenfilmserie vond ik altijd wel geinig, maar deze verfilming slaat echt alles. Slecht uitgewerkt verhaal, warrig en alles springt gewoon van de ene grote gebeurtenis naar de andere. Superslechte dialogen, platte personages zonder enige diepgang, humorloos en die dansjes wanneer ze hun toverkunstjes doen (die er in de tekenfilm nog wel geinig uitzien) zijn hier echt lachwekkend. En dan nog zo'n enorm open eind!

Het enige wat ik nog wel leuk vond was dat die vlieghond (waar Aang altijd op vliegt) wel goed gelukt was en de decors zijn leuk.

Echt een afrader dus, terwijl ik er wel erg naar uitgekeken had :(
pi_85733960
Wat een onwijze schijtfilm zeg. Heb me echt kapot gelachen om dat gehuppel voordat ze hun element afschieten :') Vond het ook wel lachwekkend dat de hele vuurnatie pakistanen waren? :')
pi_85762095
Haha gister gezien..

Die waterbender, Katara, wat een slechte actrice! Desonnietemin maakte ze mij wel lachen.. Dat sokka en die nepblonde meters verder waren en ze dan heel zacht zegt tegen hen, we have to help..
Of dat ze daar met die handen van 'help us' staat tijdens de Earthbender-Camp..
Ja.. Deze film liet me lachen. Kan niet w8en tot deel 2 3 en 4! Hoop dat ze komen!!
Hoe erg ze toch een film kunnen verneuken :D
pi_85762131
Oh.. Katara is in het echt pas 15..

She is funny!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:19:00 #87
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_85766771
kutttttfilm
pi_85766858
Ik snap nogsteeds niet hoe M. Night dit ZO heeft weten te verkloten.
Hij heeft de humor, de kracht van de serie, compleet weggelaten.
pi_85774137
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap nogsteeds niet hoe M. Night dit ZO heeft weten te verkloten.
Hij heeft de humor, de kracht van de serie, compleet weggelaten.
Ja ik snap het ook echt niet!
_O_ dat je zo'n eikel kan zijn
pi_86544646
Heb de film gisteren ook eindelijk eens gekeken in een (bijna lege) MustSee Euroborg. De film scoort helaas geen voldoende, maar valt me, gezien de reacties en recensies, nog wel mee. M. Knight Shyamalan krijgt voor het regisseren echt een dikke onvoldoende: hij weet absoluut niet het beste uit de acteurs te halen. Katara, Sokka, Zuko, Iroh: het is van een schoolmusical-niveau. En dat is nog mild uitgedrukt eigenlijk. Een 2.4 of iets in die richting.

Het schrijfwerk van Shyamalan krijgt van mij een net geen voldoende, een 5.2 ofzo... De 'shortcuts' in het verhaal vond ik namelijk nog wel te verdedigen voor een film die geen 3 uur duurt:
SPOILER: lange recensie :P
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het produceerwerk, en ik schaar daar gemakshalve de investeringen in beeld onder, krijgt Shyamalan van mij wel een voldoende/goed op zijn rapport. De effecten vond ik namelijk wel geloofwaardig... Als sturen zou bestaan ( ;) ) zou het er inderdaad zo uitzien. Een 6.8 ofzo...

Al met al, voor verschillende wegingen van de door mij beoordeelde onderdelen, (verhaal > acteerwerk > visueel) krijgt de film een 4,5... En dat is toch wel heel erg jammer van zo'n gave serie met zoveel potentie... ;(
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:58:53 #91
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87127430
Gekeken en matig bevonden. Leek soms wel een overzicht van 50 jaar cinema. Dit is daar gepikt, dat is daarvan gekopieerd, dat is ginds geleend,...

Ik ben totaal onbekend met de serie, maar inhoudelijk vond ik de film iig. weinig voorstellen door het constant van de hak op de tak springen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')