Zojuist gezien in 3D dus, als fan van Shyamalan kan ook ik ook deze film waarderen, maar daar is wel het meeste mee gezegd.
Gelet op de verfilming van een 'kinder' anime cartoon is The Last Airbender opzich goed uit de verf gekomen, maar als je verder kijkt naar het script, de dialogen, en het acteerwerk, dan is deze toch ver beneden maats. Het verhaal springt voor de niet Avatar kenners van hak op de tak, en geeft geen tijd voor karakter ontwikkeling of enigzins interesse in de plotwendingen. De special effects en de muziek van James Newton Howard verbloemen het, maar zonder deze elementen is het een slecht toneelstuk.
Erg jammer! maar ondanks alles vond ik de film vermakelijk, een tweede waar de film onder de lijden heeft is dat de film als '3D' wordt verkocht. in heb maar liefst 4 a 5 minuten aan 3D effecten gezien, waarvan 2 minuten de begin credits waren. Erg jammer, en een schande dat Shyamalan zich heeft begeven aan dit marketing truckje.
Al met al, kan er best een tweede deel worden uitgebracht, de film moet het niet hebben van de opbrengsten, helaas.
Gelet op de verfilming, ik zat in een zaal vol met kinderen en die klaagden, vooral dat de karakters niet op de hun anime iconen leken, en dat het verhaal voor de fans ronduit te 'saai' was.
Het had vrij groots kunnen zijn, de trailers leken veel belovend, maar er mankeert te veel aan deze film om te wachten op een succesvolle sequel ben ik bang.
Shyamalan moet het kleiner houden, meer focussen op de karakters en emoties dan een actie verfilming. dat is zijn kracht, laat dit werk maar over aan de grote mannen als Jackson, Spielberg, en Cameron.
Jammer. ik geef de film een 6,5