Je hebt me verkeerd begrepen. Wat ik bedoelde is dat als je zelf niet bepaalde veranderingen hebt meegemaakt als gevolg van geloof, waar het verdwijnen van vooroordelen er 1 van kan zijn, je God nooit echt hebt gekend. Daarmee bedoel ik ook weer niet dat mensen die God kennen perfect zijn, maar er dient wel sprake van te zijn dat men positieve veranderingen ondergaat.quote:Lees dan ook eens verder dan alleen die ene zin waarin ik hem uitmaak voor iemand met een plaat voor de kop. Als je goed leest, dan zie je dat hij zei dat met God de vooroordelen weg waren, en dat je dan precies ziet wie we zijn: mensen. Waarop ik dan zei dat ik in de kerk (met mensen die God kennen en uit stralen, dat is althans de bedoeling) veel mensen zag die vooroordelen hebben, en mensen niet accepteren zoals ze zijn. Met veel mensen heb ik daarover gesproken en ook zei vinden dat er extreem veel geroddel en achterklap is in de Kerk. Maar dan beweerd Ali dat ik God niet gekend heb, en anders zou ik er wel anders over denken. Hoezo vooringenomen? Hoe: Als je iets anders beweerd dan mij ken je God niet zoals Hij is?
Bij jou is dat verdwijnen van vooroordelen niet één van de veranderingen begrijp ikquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Link naar vorige deeltje: Maar niet iedereen in de kerk is christen in het hart, en heeft een persoonlijke relatie met God. Dus dan krijg je automatisch een hoop negativiteit.
Maar voor zo'n verandering hoef je niet in de God van de kerk geloven. Je kan ook Boeddhist zijn om te erkennen dat iedereen mens is, je kan ook atheist zijn om te zien dat iedereen mens is.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Link naar vorige deeltje:
Geloof in God II
Even reactie hierop:
[..]
Je hebt me verkeerd begrepen. Wat ik bedoelde is dat als je zelf niet bepaalde veranderingen hebt meegemaakt als gevolg van geloof, waar het verdwijnen van vooroordelen er 1 van kan zijn, je God nooit echt hebt gekend. Daarmee bedoel ik ook weer niet dat mensen die God kennen perfect zijn, maar er dient wel sprake van te zijn dat men positieve veranderingen ondergaat.
Dat er in de kerk veel geroddel en achterklap is, weet ik zelf ook wel. Jezus zegt laat het kaf en het koren samen groeien en wacht op de oogst. Maar niet iedereen in de kerk is christen in het hart, en heeft een persoonlijke relatie met God. Dus dan krijg je automatisch een hoop negativiteit.
Ook daar kan ik inkomen, je kan je gedachten prima veranderen, maar om de menselijke reflexen te veranderen, is toch meer nodig.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:36 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Maar voor zo'n verandering hoef je niet in de God van de kerk geloven. Je kan ook Boeddhist zijn om te erkennen dat iedereen mens is, je kan ook atheist zijn om te zien dat iedereen mens is.
Terwijl juist als Christen en als Moslim je kijkt in de termen: Wij vs de boze buitenwereld.
Wij komen er wel, maar zij niet. Wij zijn behept met de Heilige Geest en zij werken voor de duivel.
9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.quote:En wat bedoel je met een persoonlijke relatie met God? Weer zo'n vaag begrip, aangezien God niet te horen en te zien is, of bedoel je er ook iets mee wat anderen kunnen begrijpen?
En een menselijke reflex is om in wij en zij te denken? Of in wij komen er wel, zij komen er niet. Mijns inziens is dat juist een Christelijke/Moslim reflex om zo te denken. Bij atheisten ben ik zoiets nog niet tegengekomenquote:Ook daar kan ik inkomen, je kan je gedachten prima veranderen, maar om de menselijke reflexen te veranderen, is toch meer nodig.
Teleurstellend ja. Ik had het over je PERSOONLIJK, niet over hoe het moet volgens de Bijbel. En deze woorden slaan mijns inziens niet op een persoonlijke relatie met God. Daarvoor heb je spraak en wederspraak nodig, dat is bij God onmogelijk aangezien God niet terug praat.quote:9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.
10 Doch God heeft het ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.
11 Want wie van de mensen weet, hetgeen des mensen is, dan de geest des mensen, die in hem is? Alzo weet ook niemand, hetgeen Gods is, dan de Geest Gods.
12 Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn;
13 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende.
14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.
15 Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden.
16 Want wie heeft den zin des Heeren gekend, die Hem zou onderrichten? Maar wij hebben den zin van Christus.
Ik zal je denk ik moeten teleurstellen.
Je wilt zeggen dat atheisten nooit vooroordelen hebben?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:49 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
En een menselijke reflex is om in wij en zij te denken? Of in wij komen er wel, zij komen er niet. Mijns inziens is dat juist een Christelijke/Moslim reflex om zo te denken. Bij atheisten ben ik zoiets nog niet tegengekomen
Soms fluistert God zeker wel wat in. Maar gesprek zoals mensen dat voeren zit er inderdaad niet in denk ik. Mijns insziens hoeft dat ook niet om van een persoonlijke relatie, of band, of contact te spreken. Communiceren doe je door gebed. Antwoord komt op verschillende manieren. De tekst slaat niet op 'hoe het moet', maar legt uit dat iemand zonder band met God niet kan begrijpen wat iemand die hem wel heeft voor mindset heeft, in dit specifieke geval ging het over wijsheid die God op ons overbrengt, door middel van Zijn geest, die je niet ziet, of hoort, of voelt, maar er wel is, en ook in ons bewustzijn kan komen en ons nieuwe gedachten of kijk op zaken kan geven. Dit is wat ik persoonlijk ook ervaar.quote:Teleurstellend ja. Ik had het over je PERSOONLIJK, niet over hoe het moet volgens de Bijbel. En deze woorden slaan mijns inziens niet op een persoonlijke relatie met God. Daarvoor heb je spraak en wederspraak nodig, dat is bij God onmogelijk aangezien God niet terug praat.
Ofwel:quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.
10 Doch God heeft het ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.
11 Want wie van de mensen weet, hetgeen des mensen is, dan de geest des mensen, die in hem is? Alzo weet ook niemand, hetgeen Gods is, dan de Geest Gods.
12 Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn;
13 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende.
14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.
15 Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden.
16 Want wie heeft den zin des Heeren gekend, die Hem zou onderrichten? Maar wij hebben den zin van Christus.
quote:Jeremia 8:8
Hoe durven jullie te zeggen: “Wij zijn wijzen,
wij hebben de wet van de HEER”?
De pen van de schrijvers heeft hem vervalst.
1 Ter zelfder tijd, spreekt de HEERE, zullen zij de beenderen der koningen van Juda, en de beenderen hunner vorsten, en de beenderen der priesteren, en de beenderen der profeten, en de beenderen der inwoners van Jeruzalem, uit hun graven uithalen.quote:
Omdat het strijdig is met de eigenschappen 'goedheid' en 'rechtvaardigheid'. We hebben dus een logische contradictie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom geloof je dat/hoe weet je dat?
Nou, met je verhaal tot nu toe vereer je God helemaal niet. Je besmeurt Hem, maakt een monster van Hem. Je lastert God.quote:Ik kan je alleen zeggen waarom ik God vereer op basis van de ervaring die ik tot nu toe met Hem heb opgedaan en op basis van hoe ik Hem en zijn wil heb kunnen beoordelen.
Maar jouw God is juist wel zelfzuchtig: ik, de Heere uw God, ben een jaloers God (Exodus 20). Is dat niet het hele doel van het bestaan van ons mensen, van het universum, van God zelf in jouw visie: de eer van God?quote:God is onzelfzuchtig, alles wat Hij doet, is in het belang van zijn eigen schepselen. Hij kiest voor verdriet, leed, pijn, geduld, in ons belang.
O, maar het is helemaal niet God die ingrijpt. Het is niet God die het stenen uit de hemel doet regenen op alle zondige vrouwen. Integendeel, het zijn juist de fundamentalistische gelovigen die menen dat God aan hun kant staat. Niet zonder God is alles toegestaan (Dostoyevsky), juist met God is alles toegestaan!quote:Maar God is geen slappeling, en laat niet eeuwig over zich heen wandelen. Wanneer Hij ingrijpt, is dat wanneer het terecht en effectief is. God maakt geen fouten hierin.
Sla ik maar even over.quote:[marketingpraatje over de christelijke God]
Hoe egocentrisch: van alle schepselen wil God juist ons het eeuwige leven geven. En dat niet alleen, nee, wij zelf zijn ook nog eens van cruciaal belang om Zijn plan te laten lukken!quote:God wil ons het eeuwige leven geven, maar daarvoor dienen we zelf deze wereld van de dood op te geven. Als we daarvoor kiezen en trouw proberen te blijven aan Hem, onze zonden belijdend, en moeite doen om het beter te doen, biddend om kracht en de liefde van God. Hij zal ons dan alle ervaringen geven die nodig zijn, daarmee verheerlijken we tegelijkertijd God en kunnen we getuigen van Hem, de werken doen die Hij voor ons voorbereid heeft, en zo kunnen we door middel van geloof en vertrouwen in Hem Gods plan verwezenlijken. Voor mij is het een avontuur, een gevecht tegen mijzelf en het kwaad wat mij weg probeert te lokken en opnieuw te binden aan alle dingen die tot de dood lijden.
Wat een slavenmentaliteit. God creëert ons als een soort speelgoedpoppetjes waarmee Hij kan doen wat Hij wil, en als Hij vervolgens naar ons omkijkt, zijn we verplicht (op straffe van dood en hel) om Hem daarvoor te danken en te eren. Je klinkt als een Noord-Koreaan die de Grote Leider dankbaar is voor de kleinste broodkruimel die hij krijgt.quote:Dus ik aanbid God om zijn karakter, de keuzes die Hij maakt voor ons, want Hij is niet verplicht om te handelen zoals Hij handelt. Hij hoeft niet geduldig met ons te zijn, Hij hoeft ons niet te zegenen, Zijn zoon te laten sterven zodat wij kunnen leven, maar zo IS Hij nu eenmaal en dat is aanbidding waardig.
Maar het is juist helemaal niet onzelfzuchtig! Dat is juist het enige waar God de hele tijd op uit is: Zijn eigen eer. Dat is toch waar het hele bestaan van aarde en hemel om draait: God zelf?quote:En elke aanbidding en dienst die ik lever aan Hem, zal Hij nooit gebruiken voor egoistische doelen, de relatie van Zijn kant is al onzelfzuchtig, ik moet in die zin natuurlijk nog groeien. Maar Hij accepteert me, pikt me op waar ik ben, en steunt en sterkt me. Dus waarom zou ik Hem niet aanbidden, dit is de Vader die iedereen nodig heeft.
Hoe enorm onzelfzuchtig!quote:9 Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen, staande voor den troon, en voor het Lam, bekleed zijnde met lange witte klederen, en palmtakken waren in hun handen.
10 En zij riepen met grote stem, zeggende: De zaligheid zij onzen God, Die op den troon zit, en het Lam.
11 En al de engelen stonden rondom den troon, en rondom de ouderlingen en de vier dieren; en vielen voor den troon neder op hun aangezicht, en aanbaden God,
12 Zeggende: Amen. De lof, en de heerlijkheid, en de wijsheid, en de dankzegging, en de eer, en de kracht, en de sterkte zij onzen God in alle eeuwigheid. Amen.
- Openbaring 7
Je begrijpt niet wat Goddelijke jaloezie inhoudt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:13 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Omdat het strijdig is met de eigenschappen 'goedheid' en 'rechtvaardigheid'. We hebben dus een logische contradictie.
[..]
Nou, met je verhaal tot nu toe vereer je God helemaal niet. Je besmeurt Hem, maakt een monster van Hem. Je lastert God.
[..]
Maar jouw God is juist wel zelfzuchtig: ik, de Heere uw God, ben een jaloers God (Exodus 20). Is dat niet het hele doel van het bestaan van ons mensen, van het universum, van God zelf in jouw visie: de eer van God?
Alles wat Hij opdraagt ja.quote:O, maar het is helemaal niet God die ingrijpt. Het is niet God die het stenen uit de hemel doet regenen op alle zondige vrouwen. Integendeel, het zijn juist de fundamentalistische gelovigen die menen dat God aan hun kant staat. Niet zonder God is alles toegestaan (Dostoyevsky), juist met God is alles toegestaan!
Je hoefft er geen deel aan te nemen als je niet wil hoor, zowel punt 1 als 2.quote:Sla ik maar even over.
[..]
Hoe egocentrisch: van alle schepselen wil God juist ons het eeuwige leven geven. En dat niet alleen, nee, wij zelf zijn ook nog eens van cruciaal belang om Zijn plan te laten lukken!
Nee, alleen als het uit het hart komt en eerlijk is heeft het waarde en wordt het aangenomen.quote:Wat een slavenmentaliteit. God creëert ons als een soort speelgoedpoppetjes waarmee Hij kan doen wat Hij wil, en als Hij vervolgens naar ons omkijkt, zijn we verplicht (op straffe van dood en hel) om Hem daarvoor te danken en te eren. Je klinkt als een Noord-Koreaan die de Grote Leider dankbaar is voor de kleinste broodkruimel die hij krijgt.
Ja dat durf ik te zeggen, maar niet met het ziekelijke sadisme wat jij nu in gedachte hebt.quote:Sterker nog, de keuzes die Hij voor ons mensen maakt, zijn niet eens goed, niet geduldig, niet zegenrijk. Je kunt tegen jezelf of tegen ons zeggen dat God toch zo ongelofelijk goed is, dat Hij perfect weet wat we willen en dat Hij ons zoveel goede dingen geeft. Maar durf je dat ook tegen dat Afrikaanse jongetje met aids te zeggen, als zijn oogbal langzaam wordt weggevreten door een worm? Dat het de perfecte, liefdevolle keus van God was om ook die worm te scheppen?
Hey ik neem geen verantwoordelijkheid voor de dingen die jjij zegt. Ik ben eerlijk gezegd alweer vergeten wat je daarover zei, dus je kan best opnieuw beginnen.quote:En over dat 'Zijn zoon laten sterven zodat wij kunnen leven': wat een verschikkelijk primitief heidendom! Het lijden van de onschuldige neemt de straf van de schuldigen weg! Maar daar hebben we het al eerder over gehad, don't get me started again...
Denk je niet dat God een beetje ver gaat als het alleen om de eigen eer te doen is? Lijden en doodgaan? Had dat niet makkelijker gekund?quote:Maar het is juist helemaal niet onzelfzuchtig! Dat is juist het enige waar God de hele tijd op uit is: Zijn eigen eer. Dat is toch waar het hele bestaan van aarde en hemel om draait: God zelf?
Een prachtig beeld ja. Ik hoop daar spoedig deel aan te nemen.quote:Hoe enorm onzelfzuchtig!
Heeft het leven nu niets moois te bieden voor jou?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:06 schreef Berjan1986 het volgende:
Dat is precies mijn punt Gaspedaal
Christenen denken dat God alleen was, en dacht: "Hoe kan Ik Mijzelf laten eren? Ha, weet je wat? Ik maak eerst dieren. Maar die geef ik geen geweten. Dan maak ik mensen, en die kunnen mij dan eren met een geweten. Er zullen ook mensen zijn die mij niet eren, die gooi ik in de hel. Alleen de mensen die mij eren zullen blijven leven. Dan zullen ze mij EEUWIG eren"
Is dit onzelfzuchtig? Neen, bij Zeus nee!
En je maakt van de mens een slaaf en van God een boeman die alles doet en mag wat Hij wil. En dat noem ik Godslastering, want de onpersoonlijke God die ik ken, laat de mens doen wat hij wil, maar met 1 wet: karma. Alles wat de mens overkomt, komt door een vorige actie van hem/haar zelf. God (de Oosterse mensen noemen Het Brahma) zit hier dus niet aan de touwtjes maar aan het begin van het bestaan van de kosmos.
Nu wel jaquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heeft het leven nu niets moois te bieden voor jou?
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:25 schreef Berjan1986 het volgende:
Alsof er alleen de Aarde is, en de voor ons onzichtbare Hemel, wat doet God eigenlijk met de rest van de Kosmos?
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:06 schreef Berjan1986 het volgende:
En je maakt van de mens een slaaf en van God een boeman die alles doet en mag wat Hij wil. En dat noem ik Godslastering, want de onpersoonlijke God die ik ken, laat de mens doen wat hij wil, maar met 1 wet: karma. Alles wat de mens overkomt, komt door een vorige actie van hem/haar zelf. God (de Oosterse mensen noemen Het Brahma) zit hier dus niet aan de touwtjes maar aan het begin van het bestaan van de kosmos.
Zoals?quote:
Ik vindl God aanbidden in zang heerlijk, vind het 1 van de mooiste ervaringen wanneer een volle kerk God prijst op die manier en de mensen werkelijk gevuld zijn met Gods geest, dus waarom niet? Denk je dat die wezens het met tegenzin doen? Denk je dat God wil dat we constant van alles tegen onze zin in doen? Wat is het leven dan waard? Wat voor plezier beleeft Hij daar dan aan? Hij zou me in ieder geval nooit dwingen, dat heeft Hij nog nooit met iets gedaan bij me.quote:Maar zie jij het zitten dan om eeuwig voor de troon van God te staan en te zingen? Totdat de nieuwe Aarde en Hemel er is?
Oh ik geloof dat er nog veel meer schepselen en beschavingen zijn. Wellicht niet allemaal waarneembaar met onze 5 zintuigen op dit moment, en/of simpelweg tever weg voor ons.quote:Alsof er alleen de Aarde is, en de voor ons onzichtbare Hemel, wat doet God eigenlijk met de rest van de Kosmos?
Ik ben/wordt Theosoofquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met de Christelijke God te maken, lijkt me. Waarom wordt je geen Hindoe dan?
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:44 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Ik ben/wordt Theosoof
Dat is meer gericht op de Oosterse wijsheden die ook de wijsheden waren van Joden (mystiek) en waar ook de Christenen weet van hadden, voor ze in 300 nC de staatsgodsdienst werden met alle gevolgen van dien.
Ja, eigenlijk wel. Vroeger vond ik de natuur mooi, maar door de "wetenschap" van de zondeval wist ik dat het nog mooier moest zijn. Dan let je meer op de oneerlijkheden in de natuur, en denk je: "Zie je wel, de zondeval is toch waar want ik zie alweer iets oneerlijks". Tegenwoordig kijk ik naar een hond, of kat en denk ik dat zijn ziel in volle ontwikkeling is en dat wij daarbij moeten helpen. Schitterende gedachtenquote:Zoals?
Zijn de schoonheden van de wereld veranderd doordat jij van t geloof af bent gestapt?
Bloemen, planten, dieren, en al t andere in de natuur, is dat anders geworden? Of waardeer je de natuur niet? Menselijke creaties dan, inventiviteit, architectuur, allemaal veranderd? Kunst? Literatuur? Of kijk je daar niet naar om? Je kan alles wat negatief is en tegen heeft gezeten toch niet op t geloof steken?
Vragen over jullie God moet je zelf maar beantwoordenquote:Ik vindl God aanbidden in zang heerlijk, vind het 1 van de mooiste ervaringen wanneer een volle kerk God prijst op die manier en de mensen werkelijk gevuld zijn met Gods geest, dus waarom niet? Denk je dat die wezens het met tegenzin doen? Denk je dat God wil dat we constant van alles tegen onze zin in doen? Wat is het leven dan waard? Wat voor plezier beleeft Hij daar dan aan? Hij zou me in ieder geval nooit dwingen, dat heeft Hij nog nooit met iets gedaan bij me.
En hoe kan je dat staven met de Bijbel? Staat toch niks in over andere beschavingen en planeten die vol zijn met leven? En is Jezus ook voor hen gestorven? Of moet Hij daar nog sterven? Dat er 20.000 (ik noem maar wat) planeten met leven zijn, en Hij overal geboren moet worden en weer sterven?quote:Oh ik geloof dat er nog veel meer schepselen en beschavingen zijn. Wellicht niet allemaal waarneembaar met onze 5 zintuigen op dit moment, en/of simpelweg tever weg voor ons.
Dus je twijfelde.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:49 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Vroeger vond ik de natuur mooi, maar door de "wetenschap" van de zondeval wist ik dat het nog mooier moest zijn. Dan let je meer op de oneerlijkheden in de natuur, en denk je: "Zie je wel, de zondeval is toch waar want ik zie alweer iets oneerlijks". Tegenwoordig kijk ik naar een hond, of kat en denk ik dat zijn ziel in volle ontwikkeling is en dat wij daarbij moeten helpen. Schitterende gedachten![]()
Het is ook geen doctrine of een dogma. Maar in zo'n groot universum lijkt het mij onwaarschijnlijk als wij idd de enigen zijn.quote:Vragen over jullie God moet je zelf maar beantwoorden
[..]
En hoe kan je dat staven met de Bijbel? Staat toch niks in over andere beschavingen en planeten die vol zijn met leven?
Indien die wezens niet gevallen zijn is dat natuurlijk niet nodig.quote:En is Jezus ook voor hen gestorven? Of moet Hij daar nog sterven? Dat er 20.000 (ik noem maar wat) planeten met leven zijn, en Hij overal geboren moet worden en weer sterven?
Gechannelde geschriften? Nee, geschriften van vroeger wat men eindelijk kan lezen. De Veda's en de Boeddhistische geschriften. Komt geen Channeling bij kijken hoor. Haal Theosofie en New Age niet door elkaar zoals je eerder deed. Die discussie hebben wel al eens gevoerd en die win je niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nu haal je alles door elkaar.
Theosofie is voornamelijk gebaseerd op gechannelde geschriften. Vergelijkbaar met hoe de Koran tot stand is gekomen, en wat mediums tegenwoordig doen.
Waar komen die vandaan denk je?
'Die win je niet'. Ik doe geen wedstrijd met je hoor. Maar Blavatsky is toch duidelijk over de bron van haar werk, de meester Koot Hoomi. En Lucifer die volgens haar de heilige geest is.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:53 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Gechannelde geschriften? Nee, geschriften van vroeger wat men eindelijk kan lezen. De Veda's en de Boeddhistische geschriften. Komt geen Channeling bij kijken hoor. Haal Theosofie en New Age niet door elkaar zoals je eerder deed. Die discussie hebben wel al eens gevoerd en die win je niet.
Dat weet ik niet, er zijn veel atheisten, en veel hebben nog nooit van channeling gehoord denk ik. Maar inspiratie en channeling zijn in ieder geval niet hetzelfde.quote:En over channeling gesproken: Als je tegen een atheist zou zeggen dat de Bijbel door de Heilige Geest geïnspireerd is, waar zou hij/zij het eerst aan denken denk je? Toch aan Channeling?
Oef, ik vertel geen leugens. Ik heb toen aangetoond met bronnen dat ik de waarheid sprak. Dat je de waarheid niet accepteert maakt van mij geen leugenaar.quote:Dat je als Christen geen respect hebt voor Oosterse wijsheden en geschriften, dat is prima. Maar leugens vertellen omwille van je eigen geloof dat hoeft niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |