Aangezien er zoveel klachten over de PVV zijn, laat ik eens hetzelfde doen over de PVDA
Ten eerste zal ik beginnen met hun kreten:
Na enkele minuten op hun site te hebben doorgebracht kwam ik vaak het woord eerlijk tegen. Volgens mij heeft de PVDA een heel andere betekenis bij het woord eerlijk.
quote:
Eerlijk delen
De PvdA staat voor eerlijk delen. Wij verlagen de belastingen voor inkomens tot 55.000 euro. Zo gaat het tarief van 42% naar 39,8 procent. Zo houden we de koopkracht op peil. Banken en mensen met een belastbaar inkomen van meer dan 150.000 euro gaan meer belasting betalen. Dat vinden wij eerlijk.
Ja, want mensen die zich kapot gewerkt hebben om hoger op te komen of jaren lang doorgestudeerd hebben nog meer te belasten is eerlijk en de belasting te verminderen voor mensen die vroeger nooit hun best deden op school en daardoor een slecht betaalde baan hebben is ook eerlijk.
Maar hoe wil ome Job de criminaliteit aanpakken?
quote:
Een betere organisatie van de politie en het ontnemen van criminele winsten met ‘pluk-ze’ wetgeving moet de komende jaren meer gaan opleveren. Het geld dat door deze maatregelen binnenkomt moet ten goede komen aan meer wijkagenten waar dat nodig is.
Of de echte criminelen dat wat doet, de winst die op drugs gemaakt wordt is zo hoog dat een paar boetes ze echt niet gaat stoppen
quote:
We spreken ouders aan op hun eigen verantwoordelijkheid. Ze krijgen zo nodig begeleiding van gezinscoaches. Veroorzaken hun kinderen schade, dan stellen we de ouders aansprakelijk. Wij binden de strijd aan met de harde straatcultuur.
Of die ouders deze begeleiding zullen accepteren, en die ouders aansprakelijk stellen heeft weinig zin wat je kan een kale kip niet plukken.
quote:
Behalve voor extra wijkagenten en straatcoaches is de PvdA voor intelligenter straffen. Heel gericht kan een straatverbod of meldingsplicht worden opgelegd. Er moet steeds onderscheid worden gemaakt tussen de meelopers en de harde kern die tegen de georganiseerde criminaliteit aanzit. Rechters kunnen tegenwoordig naast celstraf bijzondere maatregelen opleggen zoals verplichte deelname aan onderwijs of werk. Op die manier houden we jongeren langer onder toezicht.
Of deze "intelligente straffen" wat uithalen. Deze mensen hebben vaak al zo'n mindset dat er nog weinig aan te doen valt en dit kost handen vol geld en deze "intelligente straffen" schrikken echt niet af.
quote:
Wat de begeleiding van ex-delinquenten en het voorkomen van recidive betreft, is er nog een lange weg te gaan. Het landelijke gemiddelde van recidive ligt op 70 procent. Wij geloven in een aanpak waarin gemeenten regie nemen op het coördineren van alle voorzieningen (woning, uitkering, werk, gezondheidsvoorzieningen) die nodig zijn om recidive te beperken. Gemeenten die hierin aantoonbaar resultaten bereiken, dienen hierin financieel ondersteund te worden.
Ja, laten we criminelen belonen zodat ze niet weer de fout in gaan.
Zo kan ik wel nog door gaan maar ik heb geen zin meer