De PVV is van 9 naar 24 gegaan. Dat is de échte winnaar inderdaad. En daar kun je niet omheen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:04 schreef TNA het volgende:
PVV, D66 en GL hebben gewonnen en puur daarom vindt men dat je "er niet om heen kan". Maar then again, gaat het niet gewoon om aantal zetels? Leuk dat de PVV er 24 heeft, maar de PvdA heeft er 30. Kortom: zijn 'winnende' kiezers belangrijker dan 'gewone' kiezers?
Dat kan wel, want het gebeurde ook met de SP.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:07 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
De PVV is van 9 naar 24 gegaan. Dat is de échte winnaar inderdaad. En daar kun je niet omheen.
Dus 1 miljoen mensen die het "plotseling" zien (PVV) zijn belangrijker dan bijna 2 miljoen mensen die het al wisten en het nog steeds weten (PvdA)?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:07 schreef Jac0bus het volgende:
PvdA verliest 3 zetels. Je moet aandacht geven aan iemand die 15 zetels wint. Puur omdat er ineens 1 miljoen mensen die plots die partij zien. Dat is dus een signaal die je serieus moet nemen. Bovendien maakt dat de enige coalitie die echt voor de hand ligt.
Waarvan 1 miljoen strategisch tegen de PVV hebben gestemd?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:10 schreef TNA het volgende:
[..]
dan bijna 2 miljoen mensen die het al wisten en het nog steeds weten (PvdA)?
Intenties meenemen heeft geen zin.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:12 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Waarvan 1 miljoen strategisch tegen de PVV hebben gestemd?
Oh, dus daarom hebben de PVV stemmers niet gestemd vanwege de intentie 'minder islam'?quote:
Ongetwijfeld hebben veel PVV-stemmers alleen voor Wilders gekozen vanwege de Islam, maar het doet er niet toe. Zetels zijn zetels.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:16 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Oh, dus daarom hebben de PVV stemmers niet gestemd vanwege de intentie 'minder islam'?
Dank je.Inderdaad, we hebben vanwege veel meer dingen op de PVV gestemd.
Dus PvdA stemmers hebben inderdaad gestemd uit angst voor Wilders. Bedankt voor je bevestiging. Of geldt het nu ineens niet?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:17 schreef TNA het volgende:
[..]
Ongetwijfeld hebben veel PVV-stemmers alleen voor Wilders gekozen vanwege de Islam, maar het doet er niet toe. Zetels zijn zetels.
Veel PvdA-stemmers hebben PvdA gestemd uit angst voor de VVD. Maar nogmaals: ik vind intenties interessant, maar niet relevant voor de formatie.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:18 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dus PvdA stemmers hebben inderdaad gestemd uit angst voor Wilders. Bedankt voor je bevestiging. Of geldt het nu ineens niet?
Túúrlijk. Draai, draai, draai.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Veel PvdA-stemmers hebben PvdA gestemd uit angst voor de VVD. Maar nogmaals: ik vind intenties interessant, maar niet relevant voor de formatie.
quote:
Dat is waar ik ook op hoop, zodat de PVV straks nog groter wordt als er een paars+ komt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat kan wel, want het gebeurde ook met de SP.
Als ze ook dan weer niet regeren, wat heb je er dan aan? Of verwacht je dan 76 zetels?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:35 schreef Gillette_M5 het volgende:
Dat is waar ik ook op hoop, zodat de PVV straks nog groter wordt als er een paars+ komt.![]()
Dit dus inderdaad. TS past hetzelfde toe als waar hij in de OP over klaagt, alleen dan andersom.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:16 schreef Merkie het volgende:
Winnaars en verliezers zijn leuk voor het sentiment, maar of je nou met 42-21 of met 9+12 zetels in de kamer komt maakt natuurlijk helemaal niets uit. Al denken veel mensen daar anders over.
De coalitie moet gewoon bestaan uit partijen die samen 76 zetels of meer hebben en dus de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen. That's all there is to it.
Hoezo? Ik stel alleen dat ik vind dat men partijen moet beoordelen op basis van hun zetelaantal, niet op basis van winst of verlies.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad. TS past hetzelfde toe als waar hij in de OP over klaagt, alleen dan andersom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |