quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 01:34 schreef andrew.16 het volgende:[..]
Heb inmiddels 2x gelopen. Ben rustig aan begonnen ~ 10 km/uur. Het hielp wel maar na 3,5 km wilde ik er wel een tempotje bij gooien maar toen ging het mis

.
Twee dagen later geprobeerd rustig te lopen, zelfde tempo maar met m'n duimen in m'n handen. Ging tot 4,5 km redelijk goed, geen tempo erbij, maar alsnog erge steek.
Misschien komt het door m'n in- en uitademen, ik weet het niet. Maar ik experimenteer er komende weken wel op.
ik heb je oorspronkelijke post even teruggelezen.Weet je inmiddels al hoe je via je buik kunt ademen?
hierboven heb ik al ergens een bericht gepost over steken in je zij, het heeft iets te maken met je diafragma (is ademhalingsspier). Door via je buik te ademen, haal je efficienter adem: er komt per keer meer zuurstof in je longen en je lichaam raakt wat meer ontspannen,dan door oppervlakkig te ademen (vaak ga je daar onbewust spieren bij aanspannen).
Je kunt dit oefenen door ademhalingsoefeningen te doen,die je eerst rustig thuis oefent en als dat goed gaat, kun je het tijdens activiteit gaan trainen. Wanneer je rustig je adem hélemaal uitblaast,echt tot je longen helemaal leeg zijn (maar wel zonder te gaan persen) en dan weer inademt, zul je over je buik ademen.
Doe dit 2 of 3 keer (niet vaker want dan kun je gaan hyperventileren/duizelig worden). leg hierbij 1 hand op je buik en 1 hand op je borst en voel welke hand beweegt. na die 2x diep ademen, kun je weer een gewone hoeveelheid lucht ademen, maar concentreer je erop dat de hand op je buik op en neer bljift gaan en de hand op je borst zo stil mogelijk ligt. het is even oefenen in het begin,maar je zult zien dat het steeds beter gaat!
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie