Er kunnen meerdere redenen voor zijn, maar te snel gaan hardlopen na het eten kan een oorzaak zijn. Ik liep vaak 's ochtends en vertrok minimaal een half uur na m'n ontbijt. Als je 's avonds gaat lopen kan ik me voorstellen dat je misschien nog iets langer moet wachten omdat het meer is, en vaak ook wat vetter is.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Toe maar!
Vraagje, mijn vriendinnetje heeft tot nu toe steeds flink steken in haar zij. Waar ligt dat nou aan? Is dat wat je gegeten hebt van te voren? Of is het conditie?
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Er kunnen meerdere redenen voor zijn, maar te snel gaan hardlopen na het eten kan een oorzaak zijn. Ik liep vaak 's ochtends en vertrok minimaal een half uur na m'n ontbijt. Als je 's avonds gaat lopen kan ik me voorstellen dat je misschien nog iets langer moet wachten omdat het meer is, en vaak ook wat vetter is.
Van een website geplukt:quote:Op zondag 13 juni 2010 21:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar we lopen ong. 2 uur na het eten, dan zou het toch wel ok moeten zijn.
We dachten nog wel dat ze mss toch nog te snel loopt. Ik heb langere benen en loop iets harder en ze loopt wel op haar eigen tempo, maar als ze dan nog ietsje langzamer gaat gaan die steken pas weg. Ik zei al, dan dus op dat tempo lopen. Opbouwen komt dan vanzelf wel toch?
quote:Steken in de zij kunnen zowel links als rechts voorkomen. De pijnklachten varieren van een licht zeurende pijn tot een tot stoppen toe indringende en stekende pijn. De meeste genoemde en waarschijnlijke oorzaak voor steken in de zij is een zuurstoftekort, dan wel verkramping van de middenrifspier. De middenrifspier, ook wel diafragma genaamd, is een spier die een belangrijke rol speelt bij de ademhaling. De spier ligt dwars op je romp, tussen de buikholte en de borstholte.
Tijdens het lopen kan je de volgende maatregelen nemen om de klachten te laten verdwijnen/verminderen:
Verminder je looptempo.
Bij steken in je rechterzij, adem je uit op het moment dat je linkervoet op de grond komt.
Bij steken in je linkerzij, adem je uit op het moment dat je rechtervoet op de grond komt.
Voorkom deze klachten door de belasting op je middenrif te verminderen door:
Geen zware maaltijd te nuttigen binnen 2-3 uur voor de start van training of wedstrijd.
Tijdens het lopen regelmatig te ademen.
Je buikspieren regelmatig te trainen.
Ik heb ook nieuwe schoenen, echt heerlijk!!quote:Op maandag 14 juni 2010 11:45 schreef sproetjes het volgende:
yay net weer met evy gerend, les 12, hij ging echt super goed
zonder moeite 2x 4 minuten en 1 keer 5 minuten gerend... was nog niet thuis dus heb er nog maar 3 min rennen achteraan geplakt
oh en liefde voor mn schoenen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar nou voelen mijn knieen een beetje raar, net onder mijn knie schijf een beetje tintelend ofzo. Maar even aankijken.
7 km in 41 minuten is toch best goed voor als je er twee maanden uit bent geweest? Rond de 10 km per uur. En het is wel opeens weer warm jaquote:Op maandag 14 juni 2010 18:50 schreef Skv het volgende:
Tering.
Tijdens de Zandvoort Circuit Run 12 km geblesseerd geraakt (shin splint) en toen 2 maanden rust gehouden.
Ben nu alles waar op aan het pakken. Daarnet 7 km gelopen in 41 minuten. Wat ging dat achterlijk slecht zeg. Conditie is totaal weg.Op een rotstukje van 7 km 5 keer helemaal buiten adem geweest. Godver.
![]()
Die les ga ik morgenochtend ook lopen! Of woensdag, maar denk dat ik er dan geen tijd voor heb.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:01 schreef KingOfMars het volgende:
Woei, zit net even de intervallen van Evy les 19 (voor vanavond dus) te bekijken... Waar tot nu toe elke keer begonnen werd met 1 of 2 minuten als eerste interval is het vanavond gelijk 5 minuten! En na 1 minuut rust 6 minuten! En dan 7! En dan 8!!!
Na 2 of 3 keer lopen gaat het direct weer een stuk beter, is gewoon een kwestie van weer even inkomen!quote:Op maandag 14 juni 2010 18:50 schreef Skv het volgende:
Tering.
Tijdens de Zandvoort Circuit Run 12 km geblesseerd geraakt (shin splint) en toen 2 maanden rust gehouden.
Ben nu alles waar op aan het pakken. Daarnet 7 km gelopen in 41 minuten. Wat ging dat achterlijk slecht zeg. Conditie is totaal weg.Op een rotstukje van 7 km 5 keer helemaal buiten adem geweest. Godver.
![]()
Het is zo traag als ik het vergelijk met wat ik eerst liep. En daar komt nog bij dat ik een paar keer helemaal stuk was daarstraks. Maar dat zal inderdaad te maken hebben met het lange stilzitten en de temperatuur.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:59 schreef lemonlime het volgende:
[..]
7 km in 41 minuten is toch best goed voor als je er twee maanden uit bent geweest? Rond de 10 km per uur. En het is wel opeens weer warm ja
Ik zou bij pijn sowieso even rust nemen. Het is het risico van overbelasten niet waard.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:02 schreef _Calimero_ het volgende:
Ohja, ik heb vandaag ontzettend lastvan mijn rug en dat heb ik eigenlijk nooit, met uitzondering van 3 juni, toen ik 3x de alpe d'huez ging opfietsen, dat ging ik ook heel erg in mijn (onder)rug voelen.
Sindsdien geen last meer van gehad, tot vandaag dus.
Zou dat van het hardlopen (3 km..) van gister kunnen komen? Meer mensen last gehad van hun rug hierdoor? Of een andere oorzaak? En dan morgen wel of niet lopen? (zit te denken aan wel, tenzij ik tijdens het lopen ook echt pijn voel)
Ik heb heel gauw last van mijn onderrug dus aan mij heb je niet zoveel. Maar ik heb ook zo mijn oefeningen er voor, dus vandaar.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:02 schreef _Calimero_ het volgende:
Ohja, ik heb vandaag ontzettend lastvan mijn rug en dat heb ik eigenlijk nooit, met uitzondering van 3 juni, toen ik 3x de alpe d'huez ging opfietsen, dat ging ik ook heel erg in mijn (onder)rug voelen.
Sindsdien geen last meer van gehad, tot vandaag dus.
Zou dat van het hardlopen (3 km..) van gister kunnen komen? Meer mensen last gehad van hun rug hierdoor? Of een andere oorzaak? En dan morgen wel of niet lopen? (zit te denken aan wel, tenzij ik tijdens het lopen ook echt pijn voel)
Het ging lekker! En zo lekker dat ik een beetje stout heb gedaan... na de laatste interval van les 19 (8 minuten dus) ben ik gewoon doorgelopen en heb ik de eerste interval van les 20 gedaan, dus bij elkaar 17 minuten gelopen(en dat dus met al een les in de benen)!quote:Op maandag 14 juni 2010 18:59 schreef _Calimero_ het volgende:
Ben benieuwd hoe het je is vergaan! succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |