abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 13 juni 2010 @ 21:37:11 #101
1455 Keroppi
kool kikker
pi_82761101
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Toe maar!

Vraagje, mijn vriendinnetje heeft tot nu toe steeds flink steken in haar zij. Waar ligt dat nou aan? Is dat wat je gegeten hebt van te voren? Of is het conditie?
Er kunnen meerdere redenen voor zijn, maar te snel gaan hardlopen na het eten kan een oorzaak zijn. Ik liep vaak 's ochtends en vertrok minimaal een half uur na m'n ontbijt. Als je 's avonds gaat lopen kan ik me voorstellen dat je misschien nog iets langer moet wachten omdat het meer is, en vaak ook wat vetter is.
Chick on a mission
  zondag 13 juni 2010 @ 21:39:47 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82761278
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Er kunnen meerdere redenen voor zijn, maar te snel gaan hardlopen na het eten kan een oorzaak zijn. Ik liep vaak 's ochtends en vertrok minimaal een half uur na m'n ontbijt. Als je 's avonds gaat lopen kan ik me voorstellen dat je misschien nog iets langer moet wachten omdat het meer is, en vaak ook wat vetter is.

Ja, maar we lopen ong. 2 uur na het eten, dan zou het toch wel ok moeten zijn.

We dachten nog wel dat ze mss toch nog te snel loopt. Ik heb langere benen en loop iets harder en ze loopt wel op haar eigen tempo, maar als ze dan nog ietsje langzamer gaat gaan die steken pas weg. Ik zei al, dan dus op dat tempo lopen. Opbouwen komt dan vanzelf wel toch?
pi_82761976
Zoals Evy altijd zegt uitlopen is belangrijker dan snel lopen. Ik krijg het ook vaak weer onder controle door heel bewust adem te halen.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:53:17 #104
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_82766455
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar we lopen ong. 2 uur na het eten, dan zou het toch wel ok moeten zijn.

We dachten nog wel dat ze mss toch nog te snel loopt. Ik heb langere benen en loop iets harder en ze loopt wel op haar eigen tempo, maar als ze dan nog ietsje langzamer gaat gaan die steken pas weg. Ik zei al, dan dus op dat tempo lopen. Opbouwen komt dan vanzelf wel toch?
Van een website geplukt:
quote:
Steken in de zij kunnen zowel links als rechts voorkomen. De pijnklachten varieren van een licht zeurende pijn tot een tot stoppen toe indringende en stekende pijn. De meeste genoemde en waarschijnlijke oorzaak voor steken in de zij is een zuurstoftekort, dan wel verkramping van de middenrifspier. De middenrifspier, ook wel diafragma genaamd, is een spier die een belangrijke rol speelt bij de ademhaling. De spier ligt dwars op je romp, tussen de buikholte en de borstholte.

Tijdens het lopen kan je de volgende maatregelen nemen om de klachten te laten verdwijnen/verminderen:
Verminder je looptempo.

Bij steken in je rechterzij, adem je uit op het moment dat je linkervoet op de grond komt.

Bij steken in je linkerzij, adem je uit op het moment dat je rechtervoet op de grond komt.

Voorkom deze klachten door de belasting op je middenrif te verminderen door:
Geen zware maaltijd te nuttigen binnen 2-3 uur voor de start van training of wedstrijd.

Tijdens het lopen regelmatig te ademen.

Je buikspieren regelmatig te trainen.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_82775597
Ik zie alleen maar nette tijden hier van het afgelopen weekend
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:09:39 #106
60456 Gesloten
Niet open
pi_82778857
Heb me net ingeschreven voor de 10 km in Wierden op 10 juli. Eens kijken of dat wat wordt
  maandag 14 juni 2010 @ 11:45:09 #107
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_82780276
yay net weer met evy gerend, les 12, hij ging echt super goed
zonder moeite 2x 4 minuten en 1 keer 5 minuten gerend... was nog niet thuis dus heb er nog maar 3 min rennen achteraan geplakt

oh en liefde voor mn schoenen
  maandag 14 juni 2010 @ 11:55:00 #108
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_82780638
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:45 schreef sproetjes het volgende:
yay net weer met evy gerend, les 12, hij ging echt super goed
zonder moeite 2x 4 minuten en 1 keer 5 minuten gerend... was nog niet thuis dus heb er nog maar 3 min rennen achteraan geplakt

oh en liefde voor mn schoenen
Ik heb ook nieuwe schoenen, echt heerlijk!!
Ik kreeg eerst altijd heel erg vermoeide/pijnlijke voeten tijdens het lopen, dat is nu een stuk minder. Plus dat ik geen blaren meer heb (steeds een blaar op dezelfde plek, blaar onder blaar, is niet fijn). Ik vond ze wel duur, maar met mijn gewicht, plus een smalle leest kan dat blijkbaar niet anders.

Misschien vanavond les 24 lopen, of anders wordt het morgen ergens.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:08:52 #109
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_82781179
ohja, blaren op mn hielen en mn kuiten... na woensdag weer op rot schoenen te hebben gerend was ik het zat (ja het heeft 3 maanden geduurd maar ik ben koppig en vond het veel geld) dus ben ik goede schoenen gaan laten aanmeten... uiteindelijk nog 3 dagen ontzettende pijn in mn kuiten gehad... ik vind ze het geld echt waard en uiteindelijk viel het bedrag me nog mee.. (kreeg dan wel korting, omdat ik de vrouw die ze heeft aangemeten kon)
  maandag 14 juni 2010 @ 13:04:52 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82783253
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:53 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Van een website geplukt:
[..]

Thanks! Ik ga het gelijk doorsturen!
pi_82791314
Woei, zit net even de intervallen van Evy les 19 (voor vanavond dus) te bekijken... Waar tot nu toe elke keer begonnen werd met 1 of 2 minuten als eerste interval is het vanavond gelijk 5 minuten! En na 1 minuut rust 6 minuten! En dan 7! En dan 8!!

!
  maandag 14 juni 2010 @ 16:17:25 #112
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_82791985
Zondagochtend heerlijk gelopen in het bos met les 23, 10 + 20
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nou voelen mijn knieen een beetje raar, net onder mijn knie schijf een beetje tintelend ofzo. Maar even aankijken.
pi_82792869
Ik loop nu sinds ik nieuwe inlegzolen heb wel blaarvrij, maar nog niet zonder pijn. Gisteravond 7,15 km gelopen en ondanks dat het niet al te warm was had ik het zwaar. Halverwege bevat deze route bijna een kilometer onverhard het bos in omhoog, maar kon op dit stuk wel mijn tempo vasthouden. Na 4 kilometer merkte ik dat ik te hard gelopen had en het tweede deel van de route ging een stuk langzamer. Wel heb ik in totaal slechts twee keer hoeven wandelen wat betekent dat ik 6,7 km heb hardgelopen met een tempo van 10,8 km/hr. Qua afstand voor dit jaar een record en ook de tijd (41:30) is fors sneller dan de vorige keer dat ik deze route liep twee maanden geleden (46:45).
  maandag 14 juni 2010 @ 18:09:31 #114
277120 Vido
Jeuheu!
pi_82796404
Gefeliciteerd allemaal met jullie nieuwe schoenen Voelt inderdaad aan als een hele investering, maar je moet maar denken dat je weer een heel aantal honderden kilometers vooruit kunt, en dat het je heel wat blessures kan besparen. Dan is het toch niet zo heel duur

Vergeet trouwens (mits je ze hebt aangeschaft bij een professionele hardloopwinkel) niet na circa 2 maanden even terug naar de winkel te gaan voor je 2-maanden-check. Dan controleren ze je schoenen op afwijkingen. Als dan bijvoorbeeld blijkt dat de slijtage van je zool of inlegzool ongelijkmatig is, kunnen ze er nog iets in of onder plakken waardoor dat weer gecorrigeerd wordt. Zeggen ze meestal wel als je ze koopt, maar soms ook niet, vandaar.

Zelf vandaag het rondje gelopen dat ik aanstaande zondag ook moet lopen voor m'n eerste wedstrijd ooit. Of beter gezegd: de twee rondjes die ik dan ook moet lopen, gezien het 2 rondjes van 3km zijn. Aardig nette tijd neergezet van iets meer dan 27 minuten. Kwam uit op 13,1 km/uur gemiddeld. Hoop dat zondag met de wedstrijddrukte ook te lopen.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  maandag 14 juni 2010 @ 18:50:26 #115
67670 Skv
Cynist.
pi_82797963
Tering.

Tijdens de Zandvoort Circuit Run 12 km geblesseerd geraakt (shin splint) en toen 2 maanden rust gehouden.
Ben nu alles waar op aan het pakken. Daarnet 7 km gelopen in 41 minuten. Wat ging dat achterlijk slecht zeg. Conditie is totaal weg. Op een rotstukje van 7 km 5 keer helemaal buiten adem geweest. Godver.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:51:46 #116
67670 Skv
Cynist.
pi_82798038
Het is ook veel te warm.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:59:54 #117
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_82798440
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:50 schreef Skv het volgende:
Tering.

Tijdens de Zandvoort Circuit Run 12 km geblesseerd geraakt (shin splint) en toen 2 maanden rust gehouden.
Ben nu alles waar op aan het pakken. Daarnet 7 km gelopen in 41 minuten. Wat ging dat achterlijk slecht zeg. Conditie is totaal weg. Op een rotstukje van 7 km 5 keer helemaal buiten adem geweest. Godver.
7 km in 41 minuten is toch best goed voor als je er twee maanden uit bent geweest? Rond de 10 km per uur. En het is wel opeens weer warm ja
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:59:56 #118
277802 _Calimero_
pi_82798442
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:01 schreef KingOfMars het volgende:
Woei, zit net even de intervallen van Evy les 19 (voor vanavond dus) te bekijken... Waar tot nu toe elke keer begonnen werd met 1 of 2 minuten als eerste interval is het vanavond gelijk 5 minuten! En na 1 minuut rust 6 minuten! En dan 7! En dan 8!!

!
Die les ga ik morgenochtend ook lopen! Of woensdag, maar denk dat ik er dan geen tijd voor heb.
En het is mijn aller eerste evy les ever..

Ben benieuwd hoe het je is vergaan! succes
  maandag 14 juni 2010 @ 19:01:13 #119
277802 _Calimero_
pi_82798511
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:50 schreef Skv het volgende:
Tering.

Na 2 of 3 keer lopen gaat het direct weer een stuk beter, is gewoon een kwestie van weer even inkomen!
  maandag 14 juni 2010 @ 19:02:43 #120
277802 _Calimero_
pi_82798593
Ohja, ik heb vandaag ontzettend lastvan mijn rug en dat heb ik eigenlijk nooit, met uitzondering van 3 juni, toen ik 3x de alpe d'huez ging opfietsen, dat ging ik ook heel erg in mijn (onder)rug voelen.
Sindsdien geen last meer van gehad, tot vandaag dus.

Zou dat van het hardlopen (3 km..) van gister kunnen komen? Meer mensen last gehad van hun rug hierdoor? Of een andere oorzaak? En dan morgen wel of niet lopen? (zit te denken aan wel, tenzij ik tijdens het lopen ook echt pijn voel)
  maandag 14 juni 2010 @ 19:08:58 #121
67670 Skv
Cynist.
pi_82798875
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:59 schreef lemonlime het volgende:

[..]

7 km in 41 minuten is toch best goed voor als je er twee maanden uit bent geweest? Rond de 10 km per uur. En het is wel opeens weer warm ja
Het is zo traag als ik het vergelijk met wat ik eerst liep. En daar komt nog bij dat ik een paar keer helemaal stuk was daarstraks. Maar dat zal inderdaad te maken hebben met het lange stilzitten en de temperatuur.
  maandag 14 juni 2010 @ 19:09:43 #122
67670 Skv
Cynist.
pi_82798914
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:02 schreef _Calimero_ het volgende:
Ohja, ik heb vandaag ontzettend lastvan mijn rug en dat heb ik eigenlijk nooit, met uitzondering van 3 juni, toen ik 3x de alpe d'huez ging opfietsen, dat ging ik ook heel erg in mijn (onder)rug voelen.

Zou dat van het hardlopen (3 km..) van gister kunnen komen? Meer mensen last gehad van hun rug hierdoor? Of een andere oorzaak? En dan morgen wel of niet lopen? (zit te denken aan wel, tenzij ik tijdens het lopen ook echt pijn voel)
Ik zou bij pijn sowieso even rust nemen. Het is het risico van overbelasten niet waard.
  Redactie Sport maandag 14 juni 2010 @ 19:11:26 #123
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_82799017
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:02 schreef _Calimero_ het volgende:

Ik heb heel gauw last van mijn onderrug dus aan mij heb je niet zoveel. Maar ik heb ook zo mijn oefeningen er voor, dus vandaar.

Maar het zou wel kunnen dat het door het hardlopen komt. Ik heb er soms ook last van.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!fossiel maandag 14 juni 2010 @ 20:01:39 #124
1455 Keroppi
kool kikker
pi_82801864
Hihi ik sta op het filmpje van TV Rijnmond
Chick on a mission
pi_82806231
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:59 schreef _Calimero_ het volgende:

Ben benieuwd hoe het je is vergaan! succes
Het ging lekker! En zo lekker dat ik een beetje stout heb gedaan... na de laatste interval van les 19 (8 minuten dus) ben ik gewoon doorgelopen en heb ik de eerste interval van les 20 gedaan, dus bij elkaar 17 minuten gelopen(en dat dus met al een les in de benen)! . Daarna een minuutje rust en nog eens de halve tweede interval van les 20, een minuut of 4 dus. Kweet nog steeds niet hoe ik het heb gedaan maar het ging prima . Ik heb echt helemaal m'n eigen tempo gevonden, m'n ademhaling, alles.

Ik heb echt die knop van 'verstand op 0, blik op oneindig en doorlopen' gevonden en ben aan het kijken hoe ver ik die kan indrukken geloof ik. .

Lekker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')