quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:05 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Nederlanders hebben een grote bek maar de meesten kennen hun eigen geschiedenis niet eens.. Vroeger.. ja vroeger toen de opgevoede stadse Nederlanders de aso's uit die tijd niet moesten, werden ze ook zonder pardon naar een ander stuk van het land gebracht.. ver weg van de bewoonde wereld.
Maar als je dit over Marokkanen roept.. !OWJEEWACHTEENSEVENDATMAGNIET!
Pleur toch op man.. en dan bedoel ik die typhusmennekes.
Oussie, ik wil niet flauw doen maar jij doet vaak hetzelfde. Hoe vaak heb ik jou niet horen klagen over 'die achterlijke Berbers'.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:07 schreef o.us het volgende:
Terechte klacht. Maar goed, mensen kennen me zoals ik ben en heb geen nadelen mogen meemaken door al dat gedoe, zowel sociaal als met sollicitaties bijvoorbeeld.
Mensen die een heel bevolkingsgroep bij elkaar haat zijn net zo triest als die kutmarokkanen. Nogmaals, ik ondervind er voor zo ver geen hinder aan. Dus 't zit me maar mee, zeker met achterhoofdgedachtes dat de pers het tegenwoordig alleen maar voor het geld doet .
Je hebt gelijk, op die manier ben je net zo slecht als die lui. Maar dat neemt niet weg dat ze het zelf uitlokken, door dat soort 'incidenten' krijg je vanzelf die haat. Denk maar eens aan die lang aanhoudende haat tegen de Duitsers toen een groep van die malloten begonnen te rellen indertijd. Zolang er niks aan gedaan wordt, wordt die haat erger en erger want de meeste mensen pikken het niet langer, zo zijn mensenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:07 schreef o.us het volgende:
Terechte klacht. Maar goed, mensen kennen me zoals ik ben en heb geen nadelen mogen meemaken door al dat gedoe, zowel sociaal als met sollicitaties bijvoorbeeld.
Mensen die een heel bevolkingsgroep bij elkaar haat zijn net zo triest als die kutmarokkanen. Nogmaals, ik ondervind er voor zo ver geen hinder aan. Dus 't zit me maar mee, zeker met achterhoofdgedachtes dat de pers het tegenwoordig alleen maar voor het geld doet .
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:09 schreef seiramu het volgende:
Chai
Nee hoor, ik wilde jullie eens een keer confronteren met het gedrag van Nederlanders die ik persoonlijk heb meegemaakt zodat jullie dit vanuit een ander perspectief kunnen bekijken.
Jouw zielige verhaal moet in het nieuws! en niet dat van een zwerver, want die voegt toch niets toe aan deze maatschappij!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:42 schreef seiramu het volgende:
een zwerver die absoluut niets aan deze maatschappij toevoegd
quote:
Alsof ik de agressieve domme skinheads niet ken. Die mijd ik als autochtone Nederlander ook liever.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:09 schreef seiramu het volgende:
Chai
Nee hoor, ik wilde jullie eens een keer confronteren met het gedrag van Nederlanders die ik persoonlijk heb meegemaakt zodat jullie dit vanuit een ander perspectief kunnen bekijken.
En wie neemt de Telegraaf serieus?
TimMer1981
Alsjeblieft zeg, ik heb zijn uitspraken gehoord en die uitspraken gaan doorgaans niet alleen over 'al het tuig'. En dit was meer gericht op de PVV-stemmer (zie ook mijn reactie op Chai).
Zovty
Juist. Daarnaast maken Nederlanders vaak geen onderscheid tussen Turken en Marokkanen. Sowieso heb ik gewoon schijt genoeg van de negatieve opmerkingen jegens Marokkanen in het algemeen. Het feit dat ik Turks ben moet je maar even achterwege laten: ik wilde alleen vertellen dat Nederlanders zelf ook de mist in gaat en de gebeurtenissen zoals in mijn OP nauwelijks ter sprake komen in het nieuws e.d.
Like you've never complained about Kurds yet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oussie, ik wil niet flauw doen maar jij doet vaak hetzelfde. Hoe vaak heb ik jou niet horen klagen over 'die achterlijke Berbers'.
Net als in ieder ander land. Mensen schijnen een wat sterkere band te hebben met hun vader/moeder/culturele achtergrond land te hebben. Daarmee is echter nog altijd de meerderheid van welke bevolkingsgroep dan ook helemaal niet crimineel. Dus is het ook ontzettend oneerlijk om mensen af te rekenen op iets, waar ze zelf waarschijnlijk part noch deel aan hebben.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Natuurlijk komen er in alle lagen van de bevolking tuig voor.
Maar als je het totaalplaatje bekijkt zijn allochtonen toch wel oververtegenwoordigd in de criminele cijfers.
Daar heb je wel gelijk in maar als het op de media aankomt (waar seiramu op doelt) dan komt autochtoon tuig minder vaak "aan bod", om het zo maar te zeggen. En misdaden van allochtonen worden in de spotlights geschoven.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Natuurlijk komen er in alle lagen van de bevolking tuig voor.
Maar als je het totaalplaatje bekijkt zijn allochtonen toch wel oververtegenwoordigd in de criminele cijfers.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:42 schreef seiramu het volgende:
Maar wanneer een zwerver die absoluut niets aan deze maatschappij toevoegd.
Ik denk dat dat voorbeeld hier wat misplaatst is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Alsof ik de agressieve domme skinheads niet ken. Die mijd ik als autochtone Nederlander ook liever.Verder heb ik met voorbijgangers/omstanders juist goede ervaringen. Toen ik enige tijd terug bij een verkeersongeval betrokken was en met een bebloed gezicht op straat lag, schoten mensen zowel mij als de buitenlandse vrouw - een asielzoekster - die ook bij het ongeluk betrokken was, direct te hulp.
Noch.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Net als in ieder ander land. Mensen schijnen een wat sterkere band te hebben met hun vader/moeder/culturele achtergrond land te hebben. Daarmee is echter nog altijd de meerderheid van welke bevolkingsgroep dan ook helemaal niet crimineel. Dus is het ook ontzettend oneerlijk om mensen af te rekenen op iets, waar ze zelf waarschijnlijk part nog deel aan hebben.
Zocht eigenlijk een artikel over dit onderzoek dat ik eerder al eens gelezen had, maar dit volstaat probably ook wel.quote:In een eigen onderzoek van gemeente Amersfoort bleek eind 2004 dat ruim 40 procent van de Marokkaanse jongens tussen de 15 en 17 jaar oud een politiedossier had.
http://www.elsevier.nl/we(...)l-meer-gemeenten.htm
Ik wel, want alle mooie scandinavische meiden wonen daar en niet hier bij mij in de straatquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:16 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent de eerste
Gelukkig meen je het niet, want niemand heeft iets tegen Scandinavië
Dat kwam inderdaad neerbuigend over en dat geef ik toe. Mijn excuses. Ik wilde alleen een punt maken en mijn verhaal overbrengen. Ik vind het heel zielig voor de man (hey, ik koop regelmatig de daklozenkrantquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:15 schreef rcco het volgende:
Grotendeels terechte klacht.
Maar:
[..]
Jouw zielige verhaal moet in het nieuws! en niet dat van een zwerver, want die voegt toch niets toe aan deze maatschappij!
Nee jij bent van landsbelang TS.
Je hoeft jezelf niet hoger te voelen dan iemand anders.![]()
Dit was meer in reactie op de gewonde man die op straat lag en waarbij niemand bereid was/leek te helpen, om aan te geven dat het ook anders kan en gaat.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:22 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voorbeeld hier wat misplaatst is.![]()
Een situatie waar iemand gewond is geraakt door een ongeluk zonder opzet en een situatie waarin een agressief persoon iemand anders met opzet verwondt zijn natuurlijk heel verschillend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |