abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:54:31 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82946764
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De andere hebben het in ieder beter onderbouwd dan de PVV. Niet alle en sommige zelfs slechter. Maar PVV heeft het wel erg makkelijke taal in het verkiezingsprogramma en dat is jammerlijk genoeg niet realistisch. Een partij met rechtse veiligheid en links op sociale zekerheid. Dat is niet te betalen.
Niet alles nee...
pi_82946835
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want? Alsof elk punt bij de andere partijen uniek is? Volgens mij heeft geen enkele partij behalve de PVV 10.000 extra agenten in hun programma staan.
Net of die 10.000 agenten realistisch zijn en het dus maar behaald zal worden. Wie zal dat betalen? En sinds wanneer is meer politie meer veiligheid? Zoals ik al eerder zei, er zitten te veel simplistische leuzen in dat verkiezingsboekje van de PVV wat slecht onderbouwd is. (met name financieel..)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 19:56:33 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_82946850
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inzet op veiligheid? Inzet op zorg? Inzet op kleinschaliger klassen? Om maar eens 3 punten uit het PVV programma te noemen.
De PVV was idd de enige partij die steeds weer terugkwam op de zorg, dat dat anders en beter moet.
Veiligheid, ook een speerpunt, voor heel veel mensen het belangrijkste probleem momenteel.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 20:00:35 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82947030
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Net of die 10.000 agenten realistisch zijn en het dus maar behaald zal worden. Wie zal dat betalen? En sinds wanneer is meer politie meer veiligheid? Zoals ik al eerder zei, er zitten te veel simplistische leuzen in dat verkiezingsboekje van de PVV wat slecht onderbouwd is. (met name financieel..)
Ik post er net hierboven 1 van een andere partij. Hun programma staat vol met dat soort leuzen.

En joh, al blijven er 5k over van die 10k is dat al meer dan 1.5k die bv het SP voor ogen hebben. En of dat veiligheid brengt weten we niet. Want er wordt al 10 jaar gepleit voor meer blauw op straat terwijl er steeds MINDER blauw op straat komt. Het minste wat we kunnen doen is het proberen niet waar

Prima dat jij het niet met het programma eens ben, maar het is niet te ontkennen dat de PVV gewoon programma punten heeft die mensen kan aanspreken. Er is NIEMAND die verwacht dat een partijprogramma volledig tot uitvoer gebracht wordt en andere partijen hebben even zozeer populistische slecht onderbouwde partijprogramma's of staan vol met wollige taal.

Kortom, er kunnen zat redenen zijn om op de PVV te stemmen, waarbij racisme geen overweging hoeft te zijn.
pi_82947115
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:

Hoe moeilijk is het nu om te accepteren dat de PVV gewoon prima punten in hun programma hebben die mensen kunnen aanspreken zonder dat deze personen alle moslims over de grens willen pleuren?
Niet moeilijk. Niet moeilijker dan accepteren dat er mensen zijn die niet op de PVV stemmen vanwege enkele extremistische standpunten, hoe goed de andere standpunten ook mogen zijn.
pi_82947141
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De PVV was idd de enige partij die steeds weer terugkwam op de zorg, dat dat anders en beter moet.
Veiligheid, ook een speerpunt, voor heel veel mensen het belangrijkste probleem momenteel.
De PVV de enige partij die steeds terugkwam op de zorg? Waar heb je het over? Ik weet niet welke debatten jij hebt lopen kijken maar de SP heeft het er vaker over gehad. Zelfs nog op terugkomen toen Roemer het had over het feit dat ouderen moesten betalen voor een douche of een wandeling.

En veiligheid is inderdaad een speerpunt. Ik vraag me alleen af of dat echt een belangrijk probleem is voor veel mensen. We zijn nog steeds een van de rijkste, welvarende en veiligste landen van Europa. Waar we het een stuk beter voor elkaar hebben dan andere grote landen zoals Duitsland, Frankrijk en Engeland. Alleen de Scandinavische landen hebben het qua veiligheid een stuk beter dan hier.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 20:04:45 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82947222
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:02 schreef Light het volgende:

[..]

Niet moeilijk. Niet moeilijker dan accepteren dat er mensen zijn die niet op de PVV stemmen vanwege enkele extremistische standpunten, hoe goed de andere standpunten ook mogen zijn.
Tja, dan vul je de motivatie voor die mensen toch lekker in gebaseerd op jouw onderbuik gevoel.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 20:05:36 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82947259
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:

En veiligheid is inderdaad een speerpunt. Ik vraag me alleen af of dat echt een belangrijk probleem is voor veel mensen. We zijn nog steeds een van de rijkste, welvarende en veiligste landen van Europa. Waar we het een stuk beter voor elkaar hebben dan andere grote landen zoals Duitsland, Frankrijk en Engeland. Alleen de Scandinavische landen hebben het qua veiligheid een stuk beter dan hier.
Dus omdat jij je niet kan voorstellen dat veiligheid voor veel mensen wellicht een belangrijk standpunt is moeten ze dus racistische motieven hebben om op de PVV te stemmen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 20:07:26 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82947340
Nog zo'n 'onderbouwd' verkiezingsprogramma. Vol met dit soort stukjes proza
quote:
Een schone, veilige en dus leefbare buurt is een buurt waarin jongeren veilig naar school gaan, waarin kinderen op speelveldjes spelen, waarin hun ouders met een gerust hart wonen, werken en winkelen en waarin ouderen van de oude dag genieten. Als mensen zich niet veilig voelen, leggen ze minder snel contact of trekken ze weg uit hun wijk. De ChristenUnie vindt veiligheid op straat en in de wijk heel belangrijk. Daar moet ieder op zijn eigen manier een steentje aan bijdragen, door op te letten, door mee te doen en lokale bedrijfjes en winkels te stimuleren. De overheid moet jongeren waar nodig helpen om een goede startkwalificatie te halen, een goede school, een stageplek of een baan te vinden. Jongeren hebben plekken nodig om te relaxen en te sporten, dan wordt de overlast vanzelf minder.
Hoe willen ze dat gaan realiseren? DAT staat er niet. Geen enkel concreet voorstel.
pi_82947390
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus omdat jij je niet kan voorstellen dat veiligheid voor veel mensen wellicht een belangrijk standpunt is moeten ze dus racistische motieven hebben om op de PVV te stemmen.
Waarom moet het direct racistisch zijn? Ik zie het meer als niet verder kijken dan je neus lang is en mee gaan in de zoet sappige verhalen van Wilders. Wil je het in andere termen? Volgens mij noemen ze het dom.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 20:15:15 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82947680
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom moet het direct racistisch zijn? Ik zie het meer als niet verder kijken dan je neus lang is en mee gaan in de zoet sappige verhalen van Wilders. Wil je het in andere termen? Volgens mij noemen ze het dom.
Dat zeg je toch? Wilders stemmers zijn racistisch of dom.

Maar dit soort verkiezingsprogramma's zijn opeens bon ton
quote:
Het armoedeprobleem in onze samenleving neemt toe. Een van de grootste oorzaken van armoede zijn schulden, vooral ook onder jongeren. Kinderen moeten beter leren omgaan met geld en ook leren sparen. Kwetsbaar zijn ook de daklozen, ex-gedetineerden en prostituees. Zij hebben hulp nodig om een goede plek te vinden in de maatschap- pij. Op scholen, in jeugdcentra en asielzoekerscentra moet goede voorlichting worden gegeven. Pooierboys moeten hard worden aangepakt, de slachtoffers moeten beter worden opgevangen.
Prachtige luchtfietserij zonder concreet HOE kinderen geleerd moet worden beter met geld om te gaan
quote:
We investeren in een huisarts om de hoek en een zorgcentrum in de buurt
Hoeveel? Op welke manier? Hoe stimuleer je artsen zich op minder interessante plekken te vestigen?
quote:
Nederland heeft een open economie. Dit betekent dat we sterk afhankelijk zijn van de handel met het buitenland. Daarnaast is Nederland een innovatief land waarin kennis en creativiteit een grote rol spelen. We staan al eeuwenlang bekend om onze handelsgeest en om ons commercieel talent om op de wereldmarkt successen te boeken. Dat geeft ons een sterke concurrentiepositie. Daarom blijven we investeren in innovatie en kennis. Zodat we erop kunnen vertrouwen dat ons land ook in de toekomst blijft meetellen.

Het begrotingstekort en de staatsschuld zijn in korte tijd sterk gestegen. Door de economische crisis, maar ook door de maatregelen die nodig zijn om de crisis te bestrijden. Het is nu belangrijk om de economie te stimuleren, zolang het nog slecht gaat. Maar zodra het beter gaat willen we beginnen met het aflossen van de enorm gestegen staatsschuld.
Zozo, we gaan de economie stimuleren en investeren in innovatie en kennis. HOE moet je er maar bij verzinnen.
quote:
Betere beloning voor leraren op achterstandsscholen en in exacte vakken
Goh! Hoeveel? En hoeveel betekent dat concreet?

4 willekeurige standpunten uit verkiezingsprogramma's van 4 gevestigde poltieke partijen. Even vaag en simplistisch als het programma van de pvv.

[ Bericht 1% gewijzigd door Swetsenegger op 17-06-2010 20:22:39 ]
pi_82947966
Politiek is ZO 9 juni....

HUP HOLLAND HUP !!!!
pi_82951524
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zeg je toch? Wilders stemmers zijn racistisch of dom.

Maar dit soort verkiezingsprogramma's zijn opeens bon ton
[..]

Prachtige luchtfietserij zonder concreet HOE kinderen geleerd moet worden beter met geld om te gaan
[..]

Hoeveel? Op welke manier? Hoe stimuleer je artsen zich op minder interessante plekken te vestigen?
[..]

Zozo, we gaan de economie stimuleren en investeren in innovatie en kennis. HOE moet je er maar bij verzinnen.
[..]

Goh! Hoeveel? En hoeveel betekent dat concreet?

4 willekeurige standpunten uit verkiezingsprogramma's van 4 gevestigde poltieke partijen. Even vaag en simplistisch als het programma van de pvv.
Dat verkiezingsprogramma's niet in klare taal duidelijk maken welke maatregelen ze gaan nemen (volgens mij is een verkiezingsprogramma ook meer bedoelt om een visie neer te zetten, maargoed) zorgt er echt niet voor dat PVV'ers niet óf racistisch óf dom zijn hoor! Waarom ze dit zijn is al talloze keren door meerdere personen duidelijk verwoord (met name door Pool).

De voorbeelden die je aanhaalt zijn echt niet even simplistisch als het programma van de PVV trouwens, wat daar voor denigrerende oorlogsretoriek in staat, ongelooflijk.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 21:33:15 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82951808
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:28 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dat verkiezingsprogramma's niet in klare taal duidelijk maken welke maatregelen ze gaan nemen (volgens mij is een verkiezingsprogramma ook meer bedoelt om een visie neer te zetten, maargoed) zorgt er echt niet voor dat PVV'ers niet óf racistisch óf dom zijn hoor! Waarom ze dit zijn is al talloze keren door meerdere personen duidelijk verwoord (met name door Pool).

De voorbeelden die je aanhaalt zijn echt niet even simplistisch als het programma van de PVV trouwens, wat daar voor denigrerende oorlogsretoriek in staat, ongelooflijk.
Inderdaad, nietszeggende verkiezingsprogramma's zijn bon ton, behalve als het van de PVV is. Dan ben je opeens 'dom' als je je kan vinden in een aantal punten of racist. Volledig logisch.

"We gaan ons inzetten voor innovatie" is inderdaad een staaltje doordachte proza van ongekende omvang.
pi_82952073
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad, nietszeggende verkiezingsprogramma's zijn bon ton, behalve als het van de PVV is. Dan ben je opeens 'dom' als je je kan vinden in een aantal punten of racist. Volledig logisch.

"We gaan ons inzetten voor innovatie" is inderdaad een staaltje doordachte proza van ongekende omvang.
Nee hoor, je bent een racist wanneer je weloverwogen op het PVV programma stemt. Dit verkiezingsprogramma is gebouwd op een fundament van vreemdelingenhaat. Ben je geen racist, terwijl je wel op de PVV stemt, dan ben je gewoon een klapjosti die niet door heeft dat hij op een racistische partij stemt.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 21:39:35 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82952140
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:38 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Nee hoor, je bent een racist wanneer je weloverwogen op het PVV programma stemt. Dit verkiezingsprogramma is gebouwd op een fundament van vreemdelingenhaat. Ben je geen racist, terwijl je wel op de PVV stemt, dan ben je gewoon een klapjosti die niet door heeft dat hij op een racistische partij stemt.
Of je weet dat extremistische ideeën in ons meer partijenstelsel het nooit tot beleid maken.
pi_82952596
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of je weet dat extremistische ideeën in ons meer partijenstelsel het nooit tot beleid maken.
Dus moet je er maar op stemmen ofzo? Ga toch weg man, als ik weet dat iemand hele bevolkingsgroepen wegzet als dieren die maar belasting moeten betalen als ze zo nodig hun achterlijke religie willen uiten, dan ga ik toch niet op deze persoon stemmen zonder een racist te zijn? Dat je de westerse cultuur als superieur ziet als PVV'er kan ik nog begrijpen, maar dat hele bevolkingsgroepen zich religieus maar gedwongen aan moeten passen aan de zogenaamde Joods-christelijke-humanistische cultuur...

(wat is dat trouwens, de Joods-christelijke-humanistische cultuur?)
  donderdag 17 juni 2010 @ 21:48:43 #243
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82952655
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen het geschreeuw en gestigmatiseer van Wilders in de Kamer zet moslims al in een hoekje. Ik zou het niet kunnen uitleggen aan de vrouw met het hoofddoekje die iedere dag mijn kantoor prima schoonmaakt en vriendelijk dag zegt.

"Ja, klopt, volgens de PVV heeft u geen hoofd, maar een kop. Oja, dat ding om uw kop, dat is geen doekje, maar een vod. Grappig trouwens, dat u mijn kantoor nu schoonmaakt, maar wel het straatbeeld vervuilt en daarvoor moet gaan betalen, hihi. Ja, ik stem natuurlijk ook op de PVV, want ze hebben wel een aantal goede punten met veiligheid en zo. Dat tegen moslims meent 'ie vast niet hoor. "

Door op Wilders te stemmen legitimeer je zijn dagelijkse vuilspuierij en zijn discriminerende gejank. Om nog maar te zwijgen over zijn continue slachtofferrol, zijn beroerde economische programma en het voor aap zetten van Nederland bij onze handelspartners.

Dus, ja, je bent óf een racist óf dom als je PVV stemt.
pi_82952766
Trieste shit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 21:50:55 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82952827
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:47 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dus moet je er maar op stemmen ofzo?
Als er punten in het programma staan die je zeer aanspreken zie ik niet in waarom niet.
quote:
Ga toch weg man, als ik weet dat iemand hele bevolkingsgroepen wegzetten als dieren die maar belasting moeten betalen als ze zo nodig hun achterlijke religie willen uiten dan ga ik daar toch niet op stemmen zonder een racist te zijn?
Fijn dat jij dat niet doet, jammer dat je vanachter je toetsenbord denkt te weten wat de motivatie of het intellect is van de anderhalf miljoen mensen die dat wel gedaan hebben.

Overigens zijn er ook zat mensen die geen christen zijn en toch op een partij met een christelijke grondslag stemmen. En dat is heus niet omdat ze graag willen dat we allemaal verplicht vroom naar de kerk moeten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 21:52:16 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82952919
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:48 schreef Pool het volgende:

[..]

Alleen het geschreeuw en gestigmatiseer van Wilders in de Kamer zet moslims al in een hoekje. Ik zou het niet kunnen uitleggen aan de vrouw met het hoofddoekje die iedere dag mijn kantoor prima schoonmaakt en vriendelijk dag zegt.

"Ja, klopt, volgens de PVV heeft u geen hoofd, maar een kop. Oja, dat ding om uw kop, dat is geen doekje, maar een vod. Grappig trouwens, dat u mijn kantoor nu schoonmaakt, maar wel het straatbeeld vervuilt en daarvoor moet gaan betalen, hihi. Ja, ik stem natuurlijk ook op de PVV, want ze hebben wel een aantal goede punten met veiligheid en zo. Dat tegen moslims meent 'ie vast niet hoor. "

Door op Wilders te stemmen legitimeer je zijn dagelijkse vuilspuierij en zijn discriminerende gejank. Om nog maar te zwijgen over zijn continue slachtofferrol, zijn beroerde economische programma en het voor aap zetten van Nederland bij onze handelspartners.

Dus, ja, je bent óf een racist óf dom als je PVV stemt.
Inderdaad, en christen als je CDA stemt. En voorstander van de republiek als je SP stemt. En tegen gelijke rechten voor vrouwen als je SGP stemt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 21:56:48 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82953205
Maar goed, ik ben nu wel weer genoeg uitgescholden in dit topic.
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:00:55 #248
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82953461
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad, en christen als je CDA stemt. En voorstander van de republiek als je SP stemt. En tegen gelijke rechten voor vrouwen als je SGP stemt.
-Het 1e niet, want het CDA wil geen verplicht christendom of iets dergelijks invoeren. Als de christelijke moraal een beetje dicht bij je eigen moraal ligt...
-Het 2e enigszins. Als je erg koningsgezind bent kun je beter geen SP stemmen. En koningsgezinden kunnen je er zeker op aanspreken. Alleen is de norm 'niet discrimineren' in Nederland wel een stuk sterker dan de norm 'je moet van het koningshuis houden!', dus veel problemen zul je er niet mee krijgen.
-Het 3e absoluut. Als je SGP stemt, dan steun je discriminatie van vrouwen. Mijn moeder zou nooit meer voor me koken als ze zou weten dat ik daarop stem.
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:01:53 #249
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82953514
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, ik ben nu wel weer genoeg uitgescholden in dit topic.
Niet door mij hoor. Of is dit de beroemde slachtofferrol?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 22:02:07 #250
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82953531
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:00 schreef Pool het volgende:

[..]

-Het 1e niet, want het CDA wil geen verplicht christendom of iets dergelijks invoeren. Als de christelijke moraal een beetje dicht bij je eigen moraal ligt...
-Het 2e enigszins. Als je erg koningsgezind bent kun je beter geen SP stemmen. En koningsgezinden kunnen je er zeker op aanspreken. Alleen is de norm 'niet discrimineren' in Nederland wel een stuk sterker dan de norm 'je moet van het koningshuis houden!', dus veel problemen zul je er niet mee krijgen.
-Het 3e absoluut. Als je SGP stemt, dan steun je discriminatie van vrouwen. Mijn moeder zou nooit meer voor me koken als ze zou weten dat ik daarop stem.
Precies, elke politieke partij terug gebracht tot one issue.... en dan zijn PVV stemmers dom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')