abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:08:35 #76
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82918014
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Halve finale HE3 is best netjes met jouw speelsterkte
HE3 is gewoon een veredelde 5, had de mazzel dat ik ook 1 walkover kreeg in de poule dus hoefde alleen gisteren te winnen om tweede te worden in de poule (tegen een 4.8 ofzo) dus
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:47:19 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82919066
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:08 schreef Salamando het volgende:

[..]

HE3 is gewoon een veredelde 5, had de mazzel dat ik ook 1 walkover kreeg in de poule dus hoefde alleen gisteren te winnen om tweede te worden in de poule (tegen een 4.8 ofzo) dus
Tssss met walkovers kan ik het ook

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_82919904
Ik heb zelfs een keer in de HD3 finale gestaan als 6je! of toen was ik zelf nog 8 denk ik
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:34:36 #79
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82925687
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:16 schreef Norrage het volgende:
Ik heb zelfs een keer in de HD3 finale gestaan als 6je! of toen was ik zelf nog 8 denk ik
Ik ook

Maar dat was een afvalsheet met 4 deelnemers, waarvan wij eerst een walkover kregen (en daarna met 6-1 6-2 geveegd werden)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_82946293
Hmm ik ga binnenkort toch maar een bespanmachine kopen. Nu wil ik een beetje gaan " klooien " met snaren en dus wat uitproberen. Hebben jullie misschien nog goede tips qua snaren? Ik wil wat spin en comfort snaren gaan proberen ( liefst bij tennisdirect ).
pi_82950819
Deze zomervakantie ga ik mijn eerste echte toernooien spelen die ook eens gaan meetellen voor speelsterkte! Drie jaar clubkampioenschappen en ik vind het nu wel eens tijd om me te meten met anderen en wat hoger op te komen. Al drie jaar jeugdcompetitie op zaterdag en nog niet echt iets bijzonders gebeurd eigenlijk. Ik ben 88 en zal me in de toernooien waar mogelijk inschrijven voor HE8 en als het dichtbij is ook nog HE7.

Nu is mijn vraag; wat kan ik verwachten t.o.v. jeugdspelers met speelsterkte 88 en volwassenen met speelsterkte 88? Zullen ze juist slechter zijn, omdat ze in al die jaren tennis niet hoger hebben kunnen komen of zijn ze juist beter omdat ze harder kunnen slaan etc? Zelf kan ik wel een aardig balletje slaan en ga hopelijk ook wat potten breken, maar ben bang dat ik het niveau onderschat.
pi_82951014
Senoiren 8 is hoge ballen, afschuwelijk veel fouten en weinig aanvallend tennis. Dat moet je gewoon kunnen winnen door de ballen terug te slaan om hun zwakke kant, lees altijd hun backhand Oke je hebt soms van die verdwaalde 8jes die opeens weer eens gaan ballen en dus wel goed zijn, dat zijn de uitzonderingen.
pi_82951220
Thanks, je maakt me blij . Is 7 al gelijk een stuk beter of ook nog van dat niveau?
pi_82951628
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:22 schreef EdNoolk het volgende:
Thanks, je maakt me blij . Is 7 al gelijk een stuk beter of ook nog van dat niveau?
De 7 is een grote mix van spelers. Daar zitten gasten in die al 10 jaar lang rustig ballen, maar toch een aardig niveau hebben. Tevens kom je er veel studenten tegen die redelijk kunnen ballen, maar gewoon niet goed genoeg zijn. Ook verdwaalde 8jes die het eens gaan proberen...

Nadeel voor jou zal zijn dat je rating laag is dus grote kans dat je tegen geplaatste spelers zal ballen in het begin van het toernooi. Dan is het geluk hebben, soms zit het dan ook echt tegen...

2008 was ik nog een 8,5, 2009 een 7,3 en nu zit ik rond de 6,8. Het gaat wat minder snel en ik merk dat ik net iets te kort kom in de 6. Ik ben in de 7 erg vast, maar in de 6 krijg je te maken met iets meer druk + diepere slagen wat mij iig opbreekt.

Samengevat in de 8 gewoon vast alles terugbrengen en je wint 9 van de 10 potten normaal gesproken. In de 7 is het soms gissen wat je tegen je krijgt en moet je wat aanvallender gaan ballen om fouten van je tegenstander af te dwingen, of natuurlijk winners slaan
pi_82952278
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:30 schreef Drassss het volgende:

[..]

De 7 is een grote mix van spelers. Daar zitten gasten in die al 10 jaar lang rustig ballen, maar toch een aardig niveau hebben. Tevens kom je er veel studenten tegen die redelijk kunnen ballen, maar gewoon niet goed genoeg zijn. Ook verdwaalde 8jes die het eens gaan proberen...

Nadeel voor jou zal zijn dat je rating laag is dus grote kans dat je tegen geplaatste spelers zal ballen in het begin van het toernooi. Dan is het geluk hebben, soms zit het dan ook echt tegen...

2008 was ik nog een 8,5, 2009 een 7,3 en nu zit ik rond de 6,8. Het gaat wat minder snel en ik merk dat ik net iets te kort kom in de 6. Ik ben in de 7 erg vast, maar in de 6 krijg je te maken met iets meer druk + diepere slagen wat mij iig opbreekt.

Samengevat in de 8 gewoon vast alles terugbrengen en je wint 9 van de 10 potten normaal gesproken. In de 7 is het soms gissen wat je tegen je krijgt en moet je wat aanvallender gaan ballen om fouten van je tegenstander af te dwingen, of natuurlijk winners slaan
Ik hoop niet dat ik in die categorie zit .
pi_82952625
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:42 schreef luckass het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ik in die categorie zit .
Geen idee , 2 jaar terug was ik nog wel zo hehe.
pi_82953235
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:48 schreef Drassss het volgende:

[..]

Geen idee , 2 jaar terug was ik nog wel zo hehe.
Nja ik ben een jaartje 6 geweest, maar nu weer 7. Progressie is prima mogelijk.
pi_82965332
2 Drassss

Ikzelf bespan mijn rackets ook, en heb veeeeel tijd gestoken in het proberen van allerlei snaren, en verschillende hoeveelheid kilo's.

Veel is afhankelijk van hoe iemand speelt, en wat voor racket diegene heeft (16x19 of bijv. 18x20 snaren) Met een 16x19 racket, spin je nou eenmaal makkelijker als met een 18x20 racket. Zeker als je er een dunne snaar in zet. het is natuurlijk ook afhankelijk van welke snaar je er in zet.

Ik gebruik nu zelf deze
http://www.tennisdirect.n(...)control-17-1-20-set/

En dat is een hele comfortabele snaar, met veel spinpotentie.

Puur voor comfort is deze ook heel fijn
http://www.tennisdirect.n(...)sation-16l-1-30-set/

Blijf af van polyester snaren, of je moet een feilloze techniek hebben, en elke bal perfect in je sweetspot te raken. Polyester is superduurzaam, maar veel mensen krijgen last van polsen, schouders, en ellebogen, en is de minst armvriendelijke snarensoort die er is.

Als je een fijne snaar hebt, die bevalt, en je wilt er wat meer spin in hebben, bespan dan een kilootje lichter. Je bal "pocket" dan beter in je snarenbed, waardoor je meer grip op de bal hebt.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust...
pi_82965747
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:08 schreef Salamando het volgende:

[..]

Bij onze clubkampioenschappen schrijft iedereen zich ook minimaal 1 klasse hoger in dan dat ze zijn , dan kom je uiteindelijk alsnog tegen dezelfde maar staat het stoer dat dan in die 5 ipv de 6 was .

Ik haal zeer waarschijnlijk onze clubkampioenschappen niet, het is al maandag over een week maar het herstel van mijn enkel gaat traaaaaag. Elke ochtend is ie stijf en echt krachtig aanzetten kan ik nog niet . Het is nu al meer dan een maand geleden, ik wil tennis .
pi_82967567
Bedankt Magik hier heb ik wat aan.

Ja ik zit tussen comfort en spin in en wil ze duurzaam hebben, omdat ik redelijk veel tennis. Binnenkort maar eens wat setjes uitproberen op wat rackets.

Vraagje inzake het bespannen. Gaat dat na 2/3x gewoon vanzelf? Dus de handigheid zit er snel in of duurt dat iets langer? Tennisdirect heeft nu een mooie aanbieding:

http://www.tennisdirect.n(...)emium-stringer-3600/

Enig idee of dit iets is?
pi_82968303
Prima ding hoor, ik heb volgens mij ongeveer dezelfde. Na een paar keer heb je wel door hoe je snel kan bespannen. Het scheelde dat ik eerst bij een maat van me bespande, dus die kon het me leren, als je zelf alles moet uitvogelen duurt het misschien iets langer. In ieder geval is het een investering waard Dras .
pi_82968413
Skon, gaan we dit weekend eens kijken hoe en wat allemaal. Ja ik was die user die keihard afgezet werd voor het bespannen van een racket ( lees 30 euro ). Dus dat gaan we eens anders doen.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:24:21 #93
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82970185
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:10 schreef Drassss het volgende:
Bedankt Magik hier heb ik wat aan.

Ja ik zit tussen comfort en spin in en wil ze duurzaam hebben, omdat ik redelijk veel tennis. Binnenkort maar eens wat setjes uitproberen op wat rackets.

Vraagje inzake het bespannen. Gaat dat na 2/3x gewoon vanzelf? Dus de handigheid zit er snel in of duurt dat iets langer? Tennisdirect heeft nu een mooie aanbieding:

http://www.tennisdirect.n(...)emium-stringer-3600/

Enig idee of dit iets is?
Ik heb bijna dezelfde al meer dan 10 jaar, maar dan van Tyger en hij bespant nog steeds mijn racketjes prima
Zeker als je niet super vaak bespant (dus eigen racketjes en eventueel af en toe een racketje erbij) is het echt een prima ding. Als je echt veel bespant (of wilt gaan bespannen) moet je naar iets anders kijken wat iets sneller werkt, maar dan ben je een heleboel meer geld kwijt voor iets wat meer onderhoud vergt en niet per definitie veel beter is. Voornamelijk gewoon sneller gaat. Of je nu een half uur of 3 kwartier met een racket bezig bent... tja.... (ik doe het dan nog redelijk rustig aan)

Als je het een paar keer gedaan hebt, doe je het nooit meer fout. Het is niet bepaald rocketscience ofzo. Je moet alleen vaak op van die kleine dingetjes letten die je de eerste keer vergeet of fout doet.
Als je de eerste keer de breedtesnaar erin doet en niet oplet waardoor de snaar ineens niet kruislings met de snaar ernaast zit, maar gelijk. Vooral bij de eerste paar breedtesnaren gebeurt dat nog wel eens omdat je dan met zowel links als rechts van je nog een lengte snaar. Beetje vreemde uitleg en je zult het nu misschien nog niet begrijpen, maar als je rackets bespant dan weet je wat ik bedoel. En anders leg ik het krom uit
Dat zijn van die kleine dingetjes die in het begin fout gaan.

Ook een leuke is het knoopje aan het einde. Ik trek hem altijd even aan met de hefboom zodat hij goed vast zit. Als je dan de hefboom te snel laat vallen knapt je draadje natuurlijk. Moet je weer helemaal opnieuw beginnen, want je hebt dan niet meer genoeg snaar voor een nieuw knoopje.
Dat doe je ook maar 1 keer
pi_82970799
Ik ben ook beginnen uit financiele overwegingen. Ik had 2 rackets die elke maand bespannen moesten worden, kostte me 50 Euro per maand in totaal.
Ik heb een soortgelijke machine als dat jij gaat kopen, hefboomgewicht, en 2 vaste 2 trapsklemmen. Heb het apparaat mu een jaar of 4 en bevalt prima.
Heb het in Oss gekocht, en kreeg een half uurtje instructie, en hup aan de gang, eerste racket duurde 2 uur, maar nu incl uitknippen en inklemmen minder dan 3 kwartier.
Tis een apparaat dat vaak beter bespant dan een systeem met een veer, of een goedkoop (tot 1000 Euro ofzo) elektrische bespanner. Waarom? Omdat het een constant pull systeem is, waardoor je goed de rek uit de snaar haalt, en omdat het apparaat niet ge-ijkt hoeft te worden.
Draai systemen met een veer locken de snaar, waardoor je tegen de tijd dat je je klem vastzet, al een aantal kilo's kwijt bent. Oftewel, je trekt je snaar met 25kg aan, en het trekmechanisme word vastgezet, ondertussen word de kracht waarmee de snaar word aangetrokken kleiner, omdat er dus op iedere snaar rek zit (op polyester snaren minder)

Goed apparaat, klem het racket goed in, en als je voor andere mensen gaat bespannen, kijk of er scheuren of barstjes in het racket zitten. Er zijn voldoende bespanhandleidingen te downloaden. Meet liever iets teveel snaar af, dan 20 cm. te weinig.

Ik hiel altijd bij, wanneer ik mijn racket bespannen had, met welke snaar, en hoeveelheid kg. Zodat ik altijd wist, wat voor mij, en andere mensen die ideale set up was.

Ik speel nu met 1 racket darmsnaar op 24,5 kg, en 1 racket Head RIP control 23,5 kg.

Veel plezier met je nieuwe hobby...
pi_82971054
tvp

[ Bericht 97% gewijzigd door rooneyelst op 18-06-2010 12:35:25 ]
pi_82971153
knopen trek ik NOOIT met de hefboom aan, als je hem goed knoopt, kan hij onmogelijk losschieten, want hij trekt zichzelf aan. wat ik soms wel doe, is mijn laatste 2 snaren een kilootje of 2 extra aantrekken. Dit omdat ik de knoop met de hand (platte tang op de snaar zetten, en een paar keer ronddraaien, zodat je snaar om je platte tang heen gewikkeld zit) aantrek, en dan niet met 25 kilo aantrek. Dus je compenseert het als het ware.
pi_82971260
Wedstrijdje gewonnen GD6, ging niet goed....mede door de wind, (damn wat is wind toch irritant), mede door dat zo'n week zo'n toernooi organiseren echt fucking vermoeiend is als je ook nog overdag moet studeren en druk druk druk bent.....
Maar in ieder geval door. Toernooi organiseren is in ieder geval supermooi
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:49:29 #98
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82971312
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:48 schreef Norrage het volgende:
damn wat is wind toch irritant
inderdaad, sterf wind
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_82971605
Komaki en Magik nogmaals bedankt voor de uitleg. Ik ga aan de slag.

Morgen twee enkel 7 potjes na Nederland.. Hopelijk valt het mee met de regen/wind zucht.
pi_82971922
Vanavond kwartfinale HE5.
Komend weekend begint meteen ander toernooi waar ik HE5 meedoe. Is een poule van 4, dus dat is wel leuk.
Week daarop doe ik HD4 met een vriend van me. Hij is gelukkig heel goed en zal waarschijnlijk wel 3-3 worden, maar ik ben maar 5 . Krijg ik gisteren mail of het goed is dat ze de HD4 (3 inschrijvingen) doorschuiven naar de HD3 (1 inschrijving) zodat we poule van 4 hebben
Ben benieuwd...
~Si vis amari, ama~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')