abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82896063
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk voor iedereen.
Inderdaad, ook voor de hoogopgeleide blanken dus. En die krijgen dan ook nog eens vaak te horen dat ze overgekwalificeerd zijn als ze het beneden hun niveau proberen.
pi_82896159
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:48 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben er juist niet voor om op je afkomst geselecteerd te worden. Vind ik juist dicriminatie
Precies maar dan verpakken we het met een strikje dat zegt ja maar dat is positieve discriminatie en dan is het ineens iets goeds
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82896175
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:49 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Inderdaad, ook voor de hoogopgeleide blanken dus. En die krijgen dan ook nog eens vaak te horen dat ze overgekwalificeerd zijn als ze het beneden hun niveau proberen.
Geloof mij maar, dat is hetzelfde wat allochtone hogeropgeleiden te horen krijgen. Het standaard riedeltje van of overgekwalificeerd of te weinig werkervaring (als je het juist WEL op eigen niveau poogt).
Allah Al Watan Al Malik
pi_82896287
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:48 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben er juist niet voor om op je afkomst geselecteerd te worden. Vind ik juist dicriminatie
Leuk, maar dat gebeurt in de praktijk aan de lopende band. Ook zonder dat het zo openlijk in een advertentie staat. De overheid is wat dat betreft transparant, het bedrijfsleven doet daarentegen heimelijk aan discriminatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82896321
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Erg leuk dat jij toevallig een Marokkaanse man kent die hier geboren is en daarnaast ook al kinderen heeft, maar de statistieken wijzen uit dat de zogenaamde derde generatie (die kinderen van deze man waar jij het over hebt) erg schaars zijn - en als ze er al zijn, ze ook nog zeer jong zijn. In ieder geval zijn derde generatie kinderen die reeds gestudeerd hebben al helemaal uniek.
[..]

De factoren voor emigratie verschillen onder bevolkingsgroepen. Hoger opgeleide Marokkanen en Turken zullen eerder vertrekken vanwege het politieke klimaat, dan vanwege het geld.
Toch heb ik daar juist mijn vraagtekens bij. Juist omdat het voor hun eenvoudiger is, en ook welkomer zijn dan lageropgeleiden in het land van hun andere paspoort. Dit gaat trouwens niet alleen op voor Turkije en Marokko waar de vraag naar hogeropgeleide er is.

En veel van die kinderen zijn niet klein, maar aan de voorstart van die hogere opleidingen. Zijn autochtoon (tenzij natuurlijk de moeder of vader later nog uit Marokko of turkije is gehaald) Hier ken ik er weinig van. Zie de meeste vrouwen hier ook gewoon ABN praten.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82896459
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk, maar dat gebeurt in de praktijk aan de lopende band. Ook zonder dat het zo openlijk in een advertentie staat. De overheid is wat dat betreft transparant, het bedrijfsleven doet daarentegen heimelijk aan discriminatie.
Ben ik dus net zo min voor. Zie het hier dus ook aan beide kanten. Al dan niet de vraag naar hogeropgeleide mensen, maar gebeurt hier wel.

We hebben toen in een discussie ook een soort van voorstel gehad (volgens mij was je het er toen mee eens) hoe je dat kunt voorkomen.

Wanneer een regering ook nog eens mee gaat doen aan deze discriminatie zien juist de bedrijven niet in dat het niet wenselijk is, maar dat het toegestaan moet worden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_82896607
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 02:18 schreef Samson_en_Gert het volgende:

[..]

De intellectuelen, veel hoogopgeleide allochtonen, zij die het zich kunnen permitteren dus emigreren. De mensen zonder kansen, zonder geld, met een slechte gezondheid blijven achter, want zij kunnen niet weg, zij zitten vast hier.

Dus bereid je maar voor op een samenleving waar de hogere klasse de benen neemt, omdat ze geen zin hebben om in een Noord-Korea-achtige samenleving te wonen met meneer Wilders en wat je overhoudt is Henk en Ingrid.

Een land vol met Henk en Ingrids, dus veel omzet voor Schultenbrau. Nou dat wordt een geweldige toekomst voor Nederland.

Als die coalitie er komt ben ik weg, alleen weet ik nog niet waar naar toe. Turkije wellicht.
Ik ben zelf Nederlands, heb niet erg veel geld, dus emigratie is lastig en betekent dat ik een eerst een tijdje ergens in een pension moet wonen, alleen. Ook wel eenzaam dus, tenzij familie en vrienden mee willen.
Tuurlijk hoor, jij gaat ook echt weg vanwege een kabinet met de PVV, waarvan jij nog niet eens het coalitie-akkoord van kent.

Mensen met hun denkbeeldige emigratie-plannen en denken het in het buitenland te kunnen maken
Ooit, ooit ga ik...zo zeiden ze al jaren.... tot vervelends toe van alle anderen, die het zelfs tot op de dag van vandaag nog moeten aanhoren.....maar wanneer rotten ze dan ook eens op met hun gezeur.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_82896674
Ow, en ik vind dus niet dat een blanke meer waard is dan iemand met een kleurtje. Ik vind het wel belangrijk dat iemand wil werken voor de Nederlandse economie, maar ik leef dus meer in hoop dan in droom, want geloof er eigenlijk niet in dat een werkgever in het belang van Nederland Nederlanders aan zal nemen, voordat het een goedkopere kracht aan zal nemen uit een ander land (Polen bijvoorbeeld..die nu soms nog in dat lage loon trappen)
pi_82896829
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:54 schreef paddy het volgende:
Toch heb ik daar juist mijn vraagtekens bij. Juist omdat het voor hun eenvoudiger is, en ook welkomer zijn dan lageropgeleiden in het land van hun andere paspoort. Dit gaat trouwens niet alleen op voor Turkije en Marokko waar de vraag naar hogeropgeleide er is. [

En veel van die kinderen zijn niet klein, maar aan de voorstart van die hogere opleidingen. Zijn autochtoon (tenzij natuurlijk de moeder of vader later nog uit Marokko of turkije is gehaald) Hier ken ik er weinig van. Zie de meeste vrouwen hier ook gewoon ABN praten.
Het is juist (in tegenstelling tot wat veel Nederlanders denken) moeilijk om voor die mensen te starten in het land van hun andere paspoort. Niet alleen omdat er in dat andere land een overschot is aan hoger opgeleiden (en de werkloosheid onder hoger opgeleiden in die landen aldaar hoog is), maar ook omdat ze totaal geintegreerd zijn geweest. Nederlandse wijze van handelen, denken, ondernemen. En het vergt nogal wat aanpassingen om dat weer af te leren.

Het CBS houdt volgens mij bij hoeveel zogenaamde 3e generatie kinderen er zijn, vergeleken met het percentage 2e en 1e generatie kinderen is dit nog nihil. Ikzelf ben in NL geboren en ben een twintiger, kan je dus nagaan hoeveel tijd er nodig is voordat mijn kinderen (die daadwerkelijk autochtoon zullen zijn) een hogere opleiding hebben afgerond. En dan stamt mijn vader nog van de gastarbeiders uit de jaren 70.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82896926
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is juist ter bevordering van de integratie, dat is wat anders dan een hele bevolkingsgroep wegzetten als zijnde minderwaardig.
Kun je nog meer "newspeak" introduceren.
Discriminatie is en blijft discriminatie.
Daar is niks positiefs aan.

Dat jij dit ziet als zogenaamd iets wat "juist ter bevordering van de integratie" is dan zit er niet alleen een steekje bij je los maar laat het ook meteen je lelijke kant zien door de mate van discriminatie dat jij accepteert in de maatschappij.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_82897300
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is juist ter bevordering van de integratie, dat is wat anders dan een hele bevolkingsgroep wegzetten als zijnde minderwaardig.
We leven al jaren niet meer in de jaren zeventig tachtig hoor Is gewoon discriminatie.Ben het dus niet met je eens dat een regering zich ook nog eens schuldig gaat maken aan discriminatie. Is ook een reden waarom ik niet stem op de PVV, PVDA en GL
pi_82897488
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is juist (in tegenstelling tot wat veel Nederlanders denken) moeilijk om voor die mensen te starten in het land van hun andere paspoort. Niet alleen omdat er in dat andere land een overschot is aan hoger opgeleiden (en de werkloosheid onder hoger opgeleiden in die landen aldaar hoog is), maar ook omdat ze totaal geintegreerd zijn geweest. Nederlandse wijze van handelen, denken, ondernemen. En het vergt nogal wat aanpassingen om dat weer af te leren.
Mja, uiteraard, maar ik neem aan dat ze liever een iemand aannemen die in ieder geval gedeeltelijk toch nog Turk is, dan iemand die geen turk is? Of is dat een verkeerd gevoel van mij? Trouwens dezelfde moeiten zou ook een westerling hebben die gaat solliciteren in Turkije toch?
quote:
Het CBS houdt volgens mij bij hoeveel zogenaamde 3e generatie kinderen er zijn, vergeleken met het percentage 2e en 1e generatie kinderen is dit nog nihil. Ikzelf ben in NL geboren en ben een twintiger, kan je dus nagaan hoeveel tijd er nodig is voordat mijn kinderen (die daadwerkelijk autochtoon zullen zijn) een hogere opleiding hebben afgerond. En dan stamt mijn vader nog van de gastarbeiders uit de jaren 70.
Mja, ik zie dat gewoon anders hier. Ik vind trouwens dat er wel iets aangepast mag worden aan het systeem qua sollicitaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')