In Duitsland is downloaden in zijn geheel verboden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:59 schreef Byte_Me het volgende:
ik denk toch dat je de boete hebt gekregen voor het sharen van het album (gedownload via torrent)
weet ik, maar gezien de hoogte van de boete lijkt het me niet enkel om downloaden te gaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:01 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
In Duitsland is downloaden in zijn geheel verboden.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:04 schreef deenigeechteTS het volgende:
Zouden ze in Nederland ook moeten doen. Downloaden is diefstal.![]()
Oldskool branden moet weer terug komen!
Ik weet één ding zeker. SInds ik weet dat downloaden legaal is in nederland geef ik alleen nog geld uit aan download-abonnementen, en koop ik geen films op albums meer. Daarvoor deed ik dat wel.quote:
Zo, jij bent echt grandioos geweldig stoer!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:25 schreef Achterlijke-Gladiool het volgende:
De eerste de beste keer dat ik een dergelijk pakketje in de bus krijg, gaat er bij alle betrokken partijen, inclusief justitie, platenmaatschappij, advocatenkantoren en andere persoonlijk betrokkenen, een dikke molotov-cocktail door de ramen naar binnen.
Moeten meer mensen doen. Kijken hoe lang die etterbakken dan nog met deze TERREUR door blijven gaan. Misschien vinden ze het dan toch een beter idee om met hun tijd mee te gaan en hun oplichtingspraktijken te stoppen. Een bedrag ten hoogste van het dubbele van het bedrag van het betreffende album kunnen ze krijgen. En dat is al ZEER riant. Als ze meer willen, kunnen ze meer krijgen
Nope. Je laat alleen maar zien dat je heel erg stom bent. Want zelfs met een plaatje wat een baby-schaap begrijpen kan, kom je met een verhaal wat kant noch wal raakt ten aanzien van het aangevoerde argument.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:22 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
Ik weet één ding zeker. SInds ik weet dat downloaden legaal is in nederland geef ik alleen nog geld uit aan download-abonnementen, en koop ik geen films op albums meer. Daarvoor deed ik dat wel.
Zo, daar gaat je argument!
Vind je? Ik vind van niet. Ik vind het vreselijk. Maar ja, jij laat je met 85% van de rest van de bevolking klaarblijkelijk graag lekker diep uitwonen en buigt voor intimidatie. Zwak.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:26 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Zo, jij bent echt grandioos geweldig stoer!
Internetheldquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:25 schreef Achterlijke-Gladiool het volgende:
De eerste de beste keer dat ik een dergelijk pakketje in de bus krijg, gaat er bij alle betrokken partijen, inclusief justitie, platenmaatschappij, advocatenkantoren en andere persoonlijk betrokkenen, een dikke molotov-cocktail door de ramen naar binnen.
Moeten meer mensen doen. Kijken hoe lang die etterbakken dan nog met deze TERREUR door blijven gaan. Misschien vinden ze het dan toch een beter idee om met hun tijd mee te gaan en hun oplichtingspraktijken te stoppen. Een bedrag ten hoogste van het dubbele van het bedrag van het betreffende album kunnen ze krijgen. En dat is al ZEER riant. Als ze meer willen, kunnen ze meer krijgen
Juist, en wie komt met dat plaatje? Mensen die zeggen downloaden is geen diefstal, of I would download a car denken als een kind, en dat blijkt dus maar weer.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:27 schreef Achterlijke-Gladiool het volgende:
[..]
Nope. Je laat alleen maar zien dat je heel erg stom bent. Want zelfs met een plaatje wat een baby-schaap begrijpen kan, kom je met een verhaal wat kant noch wal raakt ten aanzien van het aangevoerde argument.
En dan zeg je ook nog: zo, daar gaat je argument. Terwijl je eigenlijk had moeten zeggen: ik wil graag een punt maken, maar ik weet niet goed hoe.
Het geldt voor alle data die je onrechtmatig verkregen hebt. Omdat in Duitsland downloaden ook illegaal is geldt dat ook voor usenet dus.quote:
Als je dan toch met zo'n kutplaatje komt waarop je loopt te mierenneuken over het woord piracy: piraten jatten hele schepen leeg. Dus ja, piracy=diefstal.quote:
Jij gaat dus bij elke betrokkene een molotovcocktail naar binnen gooien, en omdat ik belachelijk vind en niet zou doen ben ik zwak? Soit, het zij zo.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:29 schreef Achterlijke-Gladiool het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind van niet. Ik vind het vreselijk. Maar ja, jij laat je met 85% van de rest van de bevolking klaarblijkelijk graag lekker diep uitwonen en buigt voor intimidatie. Zwak.
Of ben je stiekem een beetje boel jaloers dat je nu zelf niet meer tegen de draad in kan gaan, wat je graag doet natuurlijk, je daarom de loef afgestoken voelt, en je nu maar tegen mij keert. Uit frustratie? Dubbel zwak.
Of maakt Poepoog of vriendjes of familie van Poepoog wellicht deel uit van die schurkenbende? Dan zou ik ze snel adviseren om een ander baantje te zoeken...
Fixed it for you:quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:50 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Als je dan toch met zo'n kutplaatje komt waarop je loopt te mierenneuken over het woord piracy: piraten jatten hele schepen leeg. Dus ja, piracy=diefstal.
Ik ken een aantal mensen in Duitsland die al zo'n schikkingsvoorstel hebben mogen ontvangen, en dan is deze best nog wel schappelijk, ik ken ook iemand die een schikkingsvoorstel kreeg van 3000 euro.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:53 schreef nicholasvanorton het volgende:
[...]
Mijn advies ben je in Duitsland en overkomt je dit (ten eerste neem geen T-online kijk naar provider die je privacy iets meer respecteren) neem geen overhaaste beslissing bij schikkings brieven als deze (ze willen juist intimideren) neem rechtshulp onderteken nog niets.
Het is dus geen boete, het is een schikkingsvoorstel. Het staat je dus ook vrij om er niet op in te gaan. In dat geval moeten ze naar de rechter en dan is het maar de vraag of en zo ja wat voor straf deze oplegt. Best kans dat deze straf lager zal zijn. Of veel hoger, dat kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:05 schreef nicholasvanorton het volgende:
Het gaat hier niet om dat je fout zit maar hoe de boetes worden uitgedeeld.
Ik mag hopen dat je hiermee niet doelt op 15% PVV en de rest 85%. Want juist de PVV heeft het helemaal niet hoog zitten met privacy, laat staan dat ze een visie hebben op de toekomst van het internet en het downloaden etc.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:29 schreef Achterlijke-Gladiool het volgende:
Maar ja, jij laat je met 85% van de rest van de bevolking klaarblijkelijk graag lekker diep uitwonen en buigt voor intimidatie. Zwak.
Nieuwsgroepen zonder SSL is ook geen problemo hoor. Volgens mij snap jij niet zo goed hoe men aan de gegevens komt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:47 schreef newbie11111 het volgende:
nieuwsgroepen + SSL verbinding = no problemo
Je kan als klant ook gewoon je commerciele stem laten spreken en de producten van hun achterhaalde verdienmodel niet meer kopen, of zie jij molotov-cocktails gooien niet als terreur?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:25 schreef Achterlijke-Gladiool het volgende:
omdat het geen boete is, maar een schikkingsvoorstel. Op deze manier koop je een rechtsgang af.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:29 schreef SamEnMoos het volgende:
Ik snap niet waarom je in het geval dat je een boete moet betalen dit aan een advocatenbureau moet doen? Waarom niet aan justitie?
Overigens zou ik als ik zo'n brief zou krijgen meteen terug naar NL verhuizen.
Die gegevens halen ze gewoon van je provider vandaanquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:13 schreef FredvZ het volgende:
Hoe zijn ze eigenlijk aan je IP-adres gekomen?
Hoe zit de opdracht van het advocatenkantoor eigenlijk in elkaar. Heeft Sony zelf geconstateerd dat je het album hebt gedownload?
Heb zomaar het vermoeden dat het advocatenkantoor zelf een pc met een torrent client heeft draaien en populaire muziek seed om zo leechers te vinden.
Dat is waarschijnlijk teveel moeite en niet lucratief genoeg voor de overbevolking aan advocaten die we tegenwoordig hebben en dan komen er vanzelf die daar brood in zien.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:07 schreef mstx het volgende:
Gewoon een vorm van afpersing. What's next? Op 30 december kinderen die vuurwerk afsteken fotograferen en dreigen met een rechtzaak tenzij ze even ¤800 betalen?
In Duitsland is downloaden verboden. Ook al heb je de CD zelf in je bezit.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je ken toch ook zonder advocaat bij de rechter vertellen dat je gewoon een CD gedownload hebt als back-up voor de orginele versie?
Geen rechter die je gaat veroordelen ook niet in Duitsland.
Als je kinderen fotografeert die vuurwerk afsteken ben je geen benadeelde partij , als ze je CD downloaden ben je dat als platenmaatschappij wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:07 schreef mstx het volgende:
Gewoon een vorm van afpersing. What's next? Op 30 december kinderen die vuurwerk afsteken fotograferen en dreigen met een rechtzaak tenzij ze even ¤800 betalen?
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:05 schreef pervertedhermit het volgende:
Wow wat een verhaal. Geen idee dat het al zo erg was daar. Sterkte iig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |