abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82645379
Ey ben net 21 en ga van Utrecht (3 jaar geschiedenis dus bachelor hopelijk) dit jaar nog hopelijk naar de UvA met een andere studie. Ben een beetje rond wezen kijken en de SSRA leek me het leukst.

Weet iemand of de SSRA een leuke vereniging is (lijkt het op het Korps of juist niet). Wat ik er van mee heb gekregen en gezien op de site lijkt het me zeer gezellig. Maar wil al beetje een echt idee hebben voor de introductieperiode.

Oh ja, en over de SSRA, hoe is het met die disputen daar gereld.
Zoals ik al zei lijkt het me leuk na wat ik gezien en gehoord heb.
Maar de site is nu niet echt heel erg uitgebreid en wel aan een kleine update toe dunkt me.
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:48:22 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_82645617
De beste ervaring is gewoon zo'n week. Wij kunnen je wel wat vertellen, maar je zult het imo toch zelf moeten ontdekken.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_82645743
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 23:48 schreef Zeroku het volgende:
De beste ervaring is gewoon zo'n week. Wij kunnen je wel wat vertellen, maar je zult het imo toch zelf moeten ontdekken.
Ik doe die week uiteraard ook wel, maar als je al een beetje een beeld hebt is dat natuurlijk wel prettig, sowieso ben ik blij dat ik wat ouder ben en meer ervaring heb dan de meeste 18e jarige freshmen .
Maakt me wat kritischer
zoals je misschien ziet.
pi_82648921
Oh ja, en hoe gereformeerd is gereformeerd bij deze vereniging,
aangezien ik dat dus niet ben .
pi_82653019
Een vriendinnetje van mij zit erbij, en ik heb nog nooit iets gehoord over de gereformeerde achtergrond, dus die zal wel niet enorm aanwezig zijn.
De ontgroening was wel best zwaar, ze moest elke dag na college daarheen, en dan daar koken, eten, en borrelen tot half 4, maar ze mocht wel thuis slapen en volgens mij waren de avonden ook niet vervelend.
pi_82850474
Had nog een beetje rondgekeken en dat gereformeerde komt nog best vaak terug.
Ik denk dat ik nu m'n pijlen ga richten op Nonomes, wachten op de introductieweek, ben iin zeer benieuwd.
pi_82851078
Het enige dat ik van NoNoMes weet is dat ze in de Intreeweek altijd megaranzige afhaal-chinees serveren als je daar moet eten
Voor zover dat iets over verenigingen zegt; Unitas heeft altijd heeeeerlijk eten
pi_82898311
Weet iemand ook of Unitas SA een ontgroening heeft?
pi_82898701
Unitas heeft sowieso wel een kennismakingsperiode oid, je ziet al die groepjes altijd in hun Unitas-overall door de stad fietsen, maar wat er precies gebeurd zou ik niet weten.
pi_82898773
Ja het is mij dus ook niet precies duidelijk haha.
Lijkt me wel dat die disputen een soort ontgroening hebben, die bij het ene dispuut vast heftiger is dan bij het andere. Maar meestal als een vereniging geen ontgroening heeft, melden ze dat ook expliciet.
pi_83463512
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat SSRA van de vier grote verenigingen (LANX/USC/UNITAS/SSRA) het minst aan ontgroenen doet. Er wordt wel de nadruk gelegd op aanwezigheid, maar dat is gewoon de beste manier om zoveel mogelijk mensen te spreken en zo een goede dispuuts keuze te maken. En als je geen zin hebt om er tijd in te steken, dan kun je je afvragen of je uberhaupt ergens lid wil worden.

Verder heeft SSRA het mooiste pand, net voorbij De Melkweg, op de hoek.

En wat dat gereformeerde betreft, dat was 100 jaar geleden zo, dus het zit in onze naam, sinds de jaren 70 heeft SSRA geen enkele religieuze grondslag meer, in tegenstelling tot bijvoorbeeld SSR-U.

En een groot verschil met andere verenigingen is dat SSRA heel erg gebaseerd is op disputen en niet op jaarclubs. Iedereen wordt dan ook lid bij een dispuut. Je krijgt dan niet vooral alleen een band met de mensen met wie je lid wordt, je jaarclub, maar ook met mensen die al langer (of korter) lid zijn. Dit kan een groot voordeel zijn als je al wat ouder bent dan de gemiddelde beginnende student. Je komt dan niet in een clubje 18 jarigen terecht.

[ Bericht 13% gewijzigd door ter3 op 29-06-2010 22:04:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')