Daar had de PvdA natuurlijk volkomen gelijk in. Ik ben benieuwd of je nog op mijn voorlaatste post in het vorige topic wil reageren.quote:Sprak Draaijer:
Ik vind het gek dat het CDA veel heeft verloren dankzij Balkenende en dat terwijl de PVDA de stekker uit het laatste kabinet heeft getrokken.. Paupers
quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:50 schreef chauchat het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets te weinig vertrouwen in de positie van de VVD hebt, nu. Een coalitie met de PVV wordt hoogstwaarschijnlijk een brekebeenkabinet. Het CDA zal evenmin een loyale partner zijn voor een hervormingsagenda, die zullen zich vooral heel erg bezighouden met hun eigen profiel en het herwinnen van de provincie, op diezelfde VVD.
In een paarspluskabinet zal de PvdA niet heel erg eerste viool kunnen spelen, en ik denk zelfs dat veel van de sjeu zal moeten komen van D66 en GL, die ook als het gaat om economische hervorming, veel minder conservatief zijn dan de PvdA, het CDA en de SP. Je moet je natuurlijk niet blindstaren op de HRA. Die zal hoe dan ook over tien jaar niet meer in deze vorm bestaan. En terecht, ik begrijp werkelijk niet wat daar nu zo 'liberaal' aan zou zijn.
Daar had de PvdA inderdaad volkomen gelijk in!quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:57 schreef chauchat het volgende:
[..]
Daar had de PvdA natuurlijk volkomen gelijk in. Ik ben benieuwd of je nog op mijn voorlaatste post in het vorige topic wil reageren.
Eens.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar had de PvdA inderdaad volkomen gelijk in!
Ik denk dat GroenLinks op veel punten bereid zal zijn compromissen te sluiten zolang ze van de coalitie-partners vrij spel krijgen om het milieu-beleid volledig te bepalen. Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:24 schreef Morendo het volgende:
Dus nu is GL opeens de beste vriend van de VVD op economisch vlak? Zo maar wat twistpunten:
- GL wil de HRA helemaal afschaffen, VVD wil niet tornen aan die belastingkorting.
- VVD wil een versoepeling van het ontslagrecht, GL een aanscherping.
- GL wil een extra toptarief invoeren, VVD is daar tegen. Meer in het bijzonder steunt de VVD een verlaging.
- VVD wil de Afrikaanse dictator-subsidie (ontwikkelingssamenwerking) beperken, GL wil die uitbreiden.
- GL wil tig van nieuwe milieubelastingen invoeren, VVD is tegen.
- VVD is tegen invoering van het rekeningrijden, GL is voor.
- GL is tegen aanscherping van immigratiewetgeving, VVD is voor.
En dan heb ik het nog niet eens op de algemene visie over bedrijfsleven, immigratie en integratie, veiligheid, welke rol dient de overheid te spelen in iemands leven. Twee partijen die op elk mogelijk vlak diametraal tegenover elkaar staan.
Omdat het een dogmatische, extreme partij is. De SGP, SP en PvdD hebben ook nog nooit geregeerd.quote:
Dat klinkt mij al bijzonder onaantrekkelijk in de oren.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.
Dat is uitgesloten voor de VVD.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk dat GroenLinks op veel punten bereid zal zijn compromissen te sluiten zolang ze van de coalitie-partners vrij spel krijgen om het milieu-beleid volledig te bepalen. Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.
VVD-PvdA-CDA, dat gaat hem uiteindelijk, na heel veel wikken en wegen en een half jaar formatie worden denk ik.quote:
Hoewel ik dat jammer vind, denk ik dat je gelijk gaat krijgen. Maar goed, het is natuurlijk altijd beter dan het alternatief. Moet er toch niet aan denken dat de VVD en het CDA in een kabinet stappen met de PVV. Is ook niet echt een combi die direct flink aan het werk gaat, iets wat Rutte zo graag wil.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD-PvdA-CDA, dat gaat hem uiteindelijk, na heel veel wikken en wegen en een half jaar formatie worden denk ik.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD-PvdA-CDA, dat gaat hem uiteindelijk, na heel veel wikken en wegen en een half jaar formatie worden denk ik.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:25 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Femke is duidelijk voor een Paars/groen-combo.
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik denk dat GroenLinks op veel punten bereid zal zijn compromissen te sluiten zolang ze van de coalitie-partners vrij spel krijgen om het milieu-beleid volledig te bepalen. Geen kern-centrales, geen uitbreiding wegenwet, kilometerheffing.
Eigenlijk alle drie dingen waar de VVD mordicus tegen is. Nee, dat gaat hem niet worden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Iedereen moet inbinden, ook de VVD. Of er komt gewoon helemaal geen regering, dat kan ook.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigenlijk alle drie dingen waar de VVD mordicus tegen is. Nee, dat gaat hem niet worden.
De VVD minder dan de rest.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Iedereen moet inbinden, ook de VVD. Of er komt gewoon helemaal geen regering, dat kan ook.
Net zoveel als de PvdA.quote:
Ik denk dat GL milieubeleid eist, maar dat mobiliteit daar niet bijhoort.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is uitgesloten voor de VVD.En gelukkig maar. Het zou compleet gestoord zijn als GL zeggenschap krijgt over het mobiliteitsbeleid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |