BESTSELLER RUPSJE NOOITGENOEG NU OP DVD!Verteld door Carice van HoutenIn samenwerking met
Just4Kids mogen wij maar liefst 10 DVD's weggeven van
Rupsje Nooitgenoeg!Het wereldberoemde Rupsje Nooitgenoeg en andere verhalen van Eric Carle wordt vanaf 21 juni 2010 door uitgeverij Just4Kids uitgebracht op dvd. Eén van Nederlands bekendste actrices, Carice van Houten, vertelt het verhaal van Rupsje Nooitgenoeg en de andere verhalen van kinderboekenschrijver en tekenaar Eric Carle. De animaties zijn gemaakt in de herkenbare stijl van de boeken van Rupsje Nooitgenoeg en zijn nooit eerder in Nederland op dvd uitgebracht.
De dvd brengt de vijf verhalen in beeld met de titels ‘Rupsje Nooitgenoeg’, ‘De Kakelbonte Kameleon’, ‘De Krekel die niet Tjirpen kon’, ‘Papa, pak je de maan voor mij?’ en ‘Ik zie kleurige klanken’. In ‘Rupsje Nooitgenoeg’ heeft het rupsje honger. Op maandag eet hij zich dwars door een appel, op dinsdag door twee peren, enz. Hij eet maar door, totdat hij verschrikkelijke buikpijn krijgt. Hij bouwt een huisje om zich heen en dan gebeurt er iets bijzonders... In ‘De Kakelbonte Kameleon’, gaat een kameleon naar de dierentuin. Daar wordt hij jaloers op de bijzondere eigenschappen van andere dieren. ‘De Krekel die niet tjirpen kan’, probeert tegen iedereen wat te zeggen, maar het lukt maar niet. ‘Papa, pak je de maan voor mij?’ gaat over het meisje Monica, zij vraagt haar vader of ze heel even de maan mag vasthouden. Haar vader wil natuurlijk graag aan dit verzoek voldoen. En tenslotte creëert een violist prachtige beelden als hij speelt in ‘Ik zie kleurige klanken’.
Eric CarleEric Carle groeide op in Duitsland en verhuisde na de oorlog naar Engeland, daar studeerde hij aan de kunstacademie. De prentenboeken van Eric Carle zijn over de hele wereld verkocht en behoren tot de bestverkochte kinderboeken.
Carice van HoutenCarice van Houten is de één van de bekendste actrices van Nederland. Ze heeft in haar eerdere werk al laten zien dat ze een geweldige uitstraling heeft op kinderen. Ze kan haar gevoel en creativiteit goed kwijt in kinderverhalen. En ze heeft een prettige en herkenbare voorleesstem.
Just4KidsUitgeverij Just4Kids brengt de dvd ‘Rupsje Nooitgenoeg en andere verhalen van Eric Carle’ uit in Nederland en België. Eerder dit jaar bracht Just4Kids ‘La Linea’ uit bij de Volkskrant, de theaterdvd van de ‘Woezel en Pip’ en worden de dvd’s van ‘Calimero’ opnieuw vormgegeven en uitgebracht.
![]()
Winnen
Ga naar
Ouder(s) om te zien hoe je kunt winnen!
Meedoen kan tot en met 28 juni!