Interessante vraag, zal mij benieuwenquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:18 schreef pagadder het volgende:
Ik vraag het me louter hypotetisch af, maar stel nu dat Joran gisteren had willen stemmen. Had dat dan gekunnen?
Ze hebben dus alle details die Joran heeft bekend, kunnen staven met bewijzen.quote:“We’ve practically closed the case,” he told The Associated Press. “He’s confessed with a wealth of details that have been corroborated through criminal investigative rigor.”
Zou dit betekenen dat ze Jorans verhaal van doodslag enzo geloven?quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:20 schreef Felixa het volgende:
Even gekopieerd uit het vorige topic:
[..]
Ze hebben dus alle details die Joran heeft bekend, kunnen staven met bewijzen.
Dan is het misschien kort door de bocht, maar als je alles bij elkaar optelt, kom ik voor mezelf tot de conclusie dat hij gewoon de moordenaar is.
hahahuhuh grappig ben waarom fysio of ben je maar het is nog maar vraag of joham je iets wel zou vraag of nietquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:48 schreef plonsplons het volgende:
[..]
tegen geld zo'n 250.000 dollar had ik joran wel geholpen hoor, die prijs is geen afpersing maar slijtage vergoeding , want zo'n zware koffer slepen kost mijn rug en jaren lang fysio
![]()
natuurlijk had joran zijn bekentenis aan gepast ik heet als alias ook daury
Dat zullen we over anderhalf uur wel horen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:22 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Zou dit betekenen dat ze Jorans verhaal van doodslag enzo geloven?
Johamquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:24 schreef Redux het volgende:
[..]
hahahuhuh grappig ben waarom fysio of ben je maar het is nog maar vraag of joham je iets wel zou vraag of niet
dat is vraag voor zover je het vraag niet begreep hoor
En nu nog een keer in het Nederlands, aub.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:24 schreef Redux het volgende:
[..]
hahahuhuh grappig ben waarom fysio of ben je maar het is nog maar vraag of joham je iets wel zou vraag of niet
Waar jij vandaan komenquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:24 schreef Redux het volgende:
[..]
ja !!!! zelfs de grootste gek mag stemmen, als hij tenminste kan aantonen met id dat hij de gek is die op het fotootje lijktquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:18 schreef pagadder het volgende:
Ik vraag het me louter hypotetisch af, maar stel nu dat Joran gisteren had willen stemmen. Had dat dan gekund?
Als verdachte en in hechtenis gesteld zijnde in Peru?quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:27 schreef plonsplons het volgende:
[..]
ja !!!! zelfs de grootste gek mag stemmen, als hij tenminste kan aantonen met id dat hij de gek is die op het fotootje lijkt
Gelukkig maar dat jij niet in de politiek zit, lekker makkelijkquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:31 schreef missyB het volgende:
geloof niet dat joran hier in Arnhem zijn kiespas om heeft laten zetten.
Buiten dat om geloof ik niet dat hij mag stemmen.
ja dan ook nog , je had er wel een hoop papierwerk voor over moeten hebben , maar had net als andere in het buitenland kunnen stemmen, het stemrecht ontnemen doet men niet graag.quote:
quote:
Ik denk dat hij middels een volmacht best iemand anders had kunnen laten stemmen maar hij zal wel iets anders aan zijn hoofd gehad hebben en zich daar niet druk over maken. Volgens mij heeft hij niet zoveel met Nederland gezien zijn reisjes en verblijfplaatsen de afgelopen jaren.quote:AMSTERDAM - Als het aan de gedetineerden in tbs-kliniek De Kijvelanden in Poortugaal ligt, wordt de PvdA de grootste partij. Het was voor het eerst dat een tbs-kliniek veroordeelden de mogelijkheid bood om te stemmen. De partij van Job Cohen haalde uiteindelijk vijftien van de 69 stemmen.
De PVV werd tweede met veertien stemmen, één meer dan GroenLinks. De VVD, die landelijk om 23.30 uur nog gelijk op 31 zetels stond met de PvdA, scoort slecht in de tbs-kliniek.
Ook van buiten de kliniek
Bij de uitslagen moet in aanmerking genomen worden dat ook mensen van buiten de kliniek er konden stemmen. Of veel mensen de moeite hebben genomen om de strenge controles te doorstaan om bij de stembus in de kliniek te komen, is niet bekend.
De gemeente Albrandswaard, waar Poortugaal onder valt, en de kliniek ten zuiden van Rotterdam vinden dat tbs-patiënten ook zelf moeten kunnen stemmen. Tot nu toe kon dat alleen via een volmacht, maar in de praktijk is dat voor de patiënten volgens de gemeente niet altijd even gemakkelijk te regelen.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:24 schreef Redux het volgende:
[..]
Ja, een TBS kliniek is geen gevangenis.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:35 schreef missyB het volgende:
he maar hoe zit dat dan?
het 1 zegt dat er dus niet gestemd mag worden en in die tbs kliniek weer wel?
Word dat dan weer anders gezien als een gevangenis?
waarom moeilijk joran was nog voortvluchtig vrij man op 30 mei, die oproepkaarten zijn allang verstuurt ( en aangekomen als ze niet op straat lagen) dus joran had moeders sloot gemachtigd hebben en hup stemmen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:35 schreef missyB het volgende:
he maar hoe zit dat dan?
Gevangenen mogen gewoon stemmen. Iedereen mag stemmen, tenzij je stemrecht ontnomen wordt. En dat komt maar HEEL weinig (niet) voor.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:35 schreef missyB het volgende:
he maar hoe zit dat dan?
Ja, uiteraard. Echter, zodra hij zijn stemrecht verliest wordt de stempas ongeldig en dit is bekend bij alle stembureaus binnen de gemeente. Er kan dan niet meer mee gestemd worden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:38 schreef plonsplons het volgende:
[..]
waarom moeilijk joran was nog voortvluchtig vrij man op 30 mei, die oproepkaarten zijn allang verstuurt ( en aangekomen als ze niet op straat lagen) dus joran had moeders sloot gemachtigd hebben en hup stemmen.
zou hij voor PVV gaan ? harder straffen
Onzin dus. Gevangenen mogen gewoon stemmen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:40 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Echter, zodra hij veroordeeld wordt is de stempas ongeldig en dit is bekend bij alle stembureaus binnen de gemeente. Er kan dan niet meer mee gestemd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |