We zullen wellicht aan iets anders denken bij comfortabel. Ik zie comfortabel als algeheel woongenot. imo ben je daar toch vooral zelf voor verantwoordelijk en niet anderen.quote:
Andere mensen kunnen dat woongenot behoorlijk voor je verpestenquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
We zullen wellicht aan iets anders denken bij comfortabel. Ik zie comfortabel als algeheel woongenot. imo ben je daar toch vooral zelf voor verantwoordelijk en niet anderen.
Huizenprijzen hangen vast met een stukje feitelijke waarde (grond, de stenen etc.) en een stukje marktwerking (hoe gewild is een huis?). Kennelijk zijn er relatief veel mensen die geen huis in Zuid of West willen, of in algemenere zin een Rotterdams huis. Als ik echter op verschillende gebieden kijk wat veel mensen wél willen, zegt dat echter vrij weinig over de kwaliteit.
Thanksquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
[ quote ] en [ /quote ]. Kind kan de was doen.
Absoluut.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:41 schreef junkiexp het volgende:
Andere mensen kunnen dat woongenot behoorlijk voor je verpesten
Jep.quote:True, maar het is allemaal zo verschrikkelijk relatief.
Waar de één nog niet dood wil worden gevonden is voor de ander een paradijs
Ach, je hoeft ook niet altijd samen tot een conclusie te komen. De leerzaamheid zelf is alleen al leuk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:46 schreef junkiexp het volgende:
Wel leuk altijd hoor die discussie's, alleen jammer dat je er nooit uitkomt.
Maar het is wel leerzaam
Ik vind het verbazingwekkend en ik vind het een beetje verwend overkomen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:52 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja, is dat zo raar ?
Ik vind comfortabel wonen één van de belangrijkste dingen in mijn leven !
Nee dat denk ik niet, maar wat IK comfortabel vind is blijkbaar duurquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:14 schreef SingleCoil het volgende:
Haha, jij denkt dat "duur" hetzelfde is als "comfortabel". EN je denkt ook het "recht" te hebben om comfortabel te wonen. Terwijl je dat alleen kan betalen met een hypotheek die je de komende 30 jaar niet af kan lossen en gedurende die looptijd vooral grote maatschappelijke risico's met zich meebrengt. En uiteraard is dat allemaal niet jouw probleem, maar dat van de overheid en de banken. Immers, die hebben er maar voor te zorgen dat jij het plaatje krijgt dat de commercie er bij jouw als "comfortabel bestaan" heeft ingetrapt.
Er is geen reden tot ongerustheid, echt niet!
Ik ben ook verwend en probeer het me zo comfortabel mogelijk te maken.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind het verbazingwekkend en ik vind het een beetje verwend overkomen.
dat verklaart een hoopquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:30 schreef junkiexp het volgende:
Maar ik snap dat jij geen hypotheek hebt ?
Jij woont bij de Leuvehaven tochquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:05 schreef junkiexp het volgende:
[..]
De kans dat ze opgaan voor Zuid en/of West is gewoon een stuk groter.
Ik weet dat ik in centrum gewoon lekker kan wonen zonder gezeik.
Het is niet gezegd dat je in West of Zuid automatisch gezeik hebt, maar het woongenot voor mij gaat onwijs omlaag als er veel gebeurt in zo'n wijk, je verschrikkelijke asociale buren treft, wordt veel ingebroiken.
Veel vervelende allochtonen op straat.
Het HOEFT niet, maar de kans is veel groter in Zuid en/of West.
Dat zal vast door de hoge zelfmoordcijfers komen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:11 schreef SingleCoil het volgende:
tja, nieuwbouw...ik hoor dat er in capelle nogal wat te koop staat
nee, want je woont er heel comfortabel, weinig allochtonen enzo...quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zal vast door de hoge zelfmoordcijfers komen.
Queen of South zit je toch met een meesterlijk uitzicht voor, wat is het, anderhalve ton?quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:02 schreef Asgard het volgende:
[..]
Jij woont bij de Leuvehaven toch.
Gast, loop 5 minuutjes en je zit in zuid.
Aandeel van allochtonen in zuid is groot, maar dat is het in zowat heel R'dam. En bij jou in de buurt is het zeker niet minder. Vooral dat "vervelende allochtonen op straat" gedeelte klopt niet helemaal, dat heb je bij de Leuvehaven net zo goed.
Wss heb je wel minder allochtone buren, maar op straat zal het aandeel allochtonen toch wel iets groter zijn, gok ik.
Er zit ook best veel verschil in waar je nou in zuid woont. Verder geef ik je wel gelijk hoor (over waar je niet wilt wonen, de HRA moet wel gewoon afgeschaft worden).
@ de rest
De huizenprijzen in zuid zijn trouwens echt alles behalve relaxed.
Ja, als je in een krot ergens bij de Pleinweg wilt wonen kan je lekker goedkoop een huis kopen. Maar bijv. nieuwbouw of een fatsoenlijke huis moet je toch wel 200k neertellen.
Die criminelen durven zelfs voor de nieuwbouw op Katendrecht minstens 240k te vragen.![]()
![]()
Dan zit je pas in een kutbuurt in een schandalig klein hok.
Wij wonen in een ontzettend gaaf huis, op een centralere locatie dan jijquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:32 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik ben ook verwend en probeer het me zo comfortabel mogelijk te maken.
Een andere rijdt een auto van 80 k of gaat 3 x per jaar op vakantie
Ik wil in een onwijs gaaf huis wonen midden in het centrum !
Wij gaan 1 x per jaar op vakantie en ik rij in een auto van 25 jaar oud die belastingvrij is.
Je kan je geld maar één keer uitgeven
Ja maar die brug is een magische ding hoorquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:02 schreef Asgard het volgende:
[..]
Jij woont bij de Leuvehaven toch.
Gast, loop 5 minuutjes en je zit in zuid.
Aandeel van allochtonen in zuid is groot, maar dat is het in zowat heel R'dam. En bij jou in de buurt is het zeker niet minder. Vooral dat "vervelende allochtonen op straat" gedeelte klopt niet helemaal, dat heb je bij de Leuvehaven net zo goed.
Wss heb je wel minder allochtone buren, maar op straat zal het aandeel allochtonen toch wel iets groter zijn, gok ik.
Er zit ook best veel verschil in waar je nou in zuid woont. Verder geef ik je wel gelijk hoor (over waar je niet wilt wonen, de HRA moet wel gewoon afgeschaft worden).
Wij hebben een dakterrasquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wij wonen in een ontzettend gaaf huis, op een centralere locatie dan jijhebben geen auto. En toch zijn we tegen de hypotheekrenteaftrek
SC's mening gaat mij wel wat ver, maar in theorie zou dat wel ideaal zijn omdat de huizenprijs zich toch wel aanpast. En jullie wonen toch in A's koophuis? Ik neem aan dat die ook een hypotheek heeft
Er word aardig wat gebouwd hoor in zuidquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:11 schreef SingleCoil het volgende:
tja, nieuwbouw...ik hoor dat er in capelle nogal wat te koop staat
Mjah, ik heb ook wel meerdere keren 's nachts van Centraal naar Maashaven gelopen omdat er geen metro's reden (quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja maar die brug is een magische ding hoor
Ik woon nu 5 jaar in deze buurt en ik kan dag en nacht op straat lopen maar ik heb nog nooit problemen gehad.
Hier bij mij heb je echt geen hangjeugd, of gastjes die hele dagen met scooters heen en weer rijden, of overlast !
http://www.zuidstad.nl/search.asp?Action=detail&key=320809&code=quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Queen of South zit je toch met een meesterlijk uitzicht voor, wat is het, anderhalve ton?
In West en op Zuid is dat net zo. Sowieso heb je in Rotterdam weinig buurten waar je niet normaal over straat kunt 's nachts.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja maar die brug is een magische ding hoor
Ik woon nu 5 jaar in deze buurt en ik kan dag en nacht op straat lopen maar ik heb nog nooit problemen gehad.
Hier bij mij heb je echt geen hangjeugd, of gastjes die hele dagen met scooters heen en weer rijden, of overlast !
Maar dat is iets wat in je hoofd zit.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:17 schreef junkiexp het volgende:
Ik voel me niet op me gemak als ik 's nachts over maashaven heen moet hoor
En dat is nou juist wat ik wel wil
Wat heeft een dakterras dat mijn balkon van 20m2 niet heeft?quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:04 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Wij hebben een dakterras![]()
Maargoed, zoals eerder gezegd ieder zijn mening hé
Zon.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat heeft een dakterras dat mijn balkon van 20m2 niet heeft?
Ik heb gewoon een aantal vervelende gebeurtenissen meegemaaktquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dat is iets wat in je hoofd zit.
10,80 x 1,85quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:50 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar je hebt een balkon van 5 x 4 meter
quote:
Dan was mn huis maar 5 meter breed geweestquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:46 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nice
Maar beter was het 5 x4 of niet ?
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:59 schreef junkiexp het volgende:
quote:Heeft alweer een of andere mongool tegen mijn auto aangezeten, de nummerplaat verbogen en de houder kapot.
Die conclusie had je toch al getrokken? Nee, wij hebben een koopwoning. Met een hypotheek. Die lager is dan ons gezamenlijke jaarinkomen. En een balkon. En een tuin met een terras. In een drukke buurt in Schiedam waar 70% allochtoon is en dus nooit iets gebeurt waar we last van hebben (alleen worden onze fietsen steeds gestolen).quote:
Die jas zou jou ook wel goed staan denk ik.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:10 schreef SingleCoil het volgende:
...maar is het niet ook mijn maat? Ik wil wel graag een jas!
Hmm hoe moet ik dat zien?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:49 schreef Isegrim het volgende:
Ow okee.Je rijdt een beetje zoals de oma van mijn ex
Ik vind het prettig om een beetje op te schieten, maar da's ook zo'n beetje het enige. Spannender wordt het meestal niet.quote:, alleen gelukkig zonder de kamikazecapriolen die zij uithaalde zoals abrupt en zonder knipperlicht (en zonder om zich heen te kijken) van rijbaan wisselen op de snelweg of ineens bedenken dat je de afrit moet hebben en dan dwars door alle verkeer heen duiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |