Ik heb even een vraag. Ik wilde na een lange tijd weer eens iets gaan doen aan sport (fitness doe ik wel, maar dat vind ik wat saai

). Ik heb op het forum hier al wat info gevraagd over hardlopen, maar eigenlijk zou ik liever wielrennen/fietsen. Ik dacht eerst dat dit sowieso een hele dure hobby was, maar nadat iemand me de tip gaf dat je met tweedehands ook best ver kan komen, dacht ik, laat ik toch maar wat vragen aan de mensen die er meer vanaf weten

.
Wat ik dus zeg, ik wilde eerst gaan hardlopen, maar ik heb redelijk zwakke knieën en een zwakke rug, dus ik dacht dat dat niet de slimste optie was. Fietsen vind ik leuk om te doen, dus ik dacht, misschien is wielrennen wat. Alleen zou ik het niet per se bij een club willen doen, maar gewoon "voor mezelf" zeg maar. Dan kan ik tenminste zelf bepalen wanneer ik ga.
Maar ik vroeg me een paar dingen af. Mijn hoofdredenen om te sporten zouden zijn om meer conditie en spieren op te bouwen, maar vooral ook voor vetverbranding. Is wielrennen dan een goeie keus, of juist niet?
En ik zou het ook best leuk vinden om door de bossen te rijden, maar dan zit ik denk ik meer richting mountainbiken? Maar is dat ook iets dat je kan doen voor conditie/vetverbranding, of kan je dan beter wielrennen (of is dit te combineren met 1 fiets, dus bossen en gewoon weg)? En is het dan ook echt raadzaam om een aantal keer per week te gaan, of zou ik met bijvoorbeeld 1/2 keer per week net zo goed iets kunnen opbouwen?
En heeft er iemand misschien tips voor tweedehands spullen? Ik ben een student, dus heb niet een heel hoog budget

. Zijn er dingen waar ik op moet letten bijvoorbeeld? Ik ben best lang (ongeveer 1.90) dus daar zal ik een geschikte fiets voor moeten hebben denk ik?
Goed een heel lang verhaal, dus hopelijk zijn jullie niet al afgehaakt

. Ik ben in ieder geval blij met alle tips

.