Natuurlijk niet, het enige verschil dat je dan krijgt is dat het niet in de shop verkocht wordt maar in het steegje ernaast, zonder kwaliteitscontrole. Die hele rimram moet gewoon legaal, hoe legaler iets is hoe minder spannend voor de jeugd en hoe minder aantrekkelijk voor de criminaliteit.
Sowieso vind ik de semi-criminele status die een aantal partijen aan softdrugs ophangen te bekrompen voor woorden. Ik ben zelf niet eens een geregelde blower, maar wel reeël en open. Vertel mij eens hoeveel overlast softdrugs veroorzaken ten opzichte van alcohol? Volgens mij vrijwel nihil. Het gebruik van het ene is echter volledig ingeburgerd, terwijl het ander nog steeds een etiket draagt. Onterecht en bizar.
Tevens is het weer een teken van de groeiende intolerantie in dit land. Als iemand wil blowen en er niemand mee lastigvalt, gun 'm dan die mogelijkheid. Als iemand wil trippen op een paddo, láát 'm dan.
Drugsrunners en domme toeristen zijn een vervelende bijkomstigheid, maar geen reden om alles stante pede de illegaliteit in te gooien. Doet afbreuk aan het recht op zelfbeschikking en helpt geen moer.
[ Bericht 9% gewijzigd door Kriegel op 09-06-2010 21:08:20 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort?
neem een abonnement)