abonnement Unibet Coolblue
pi_82537521
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, het welbekende verhaal 'jullie zijn geen haar beter dan Wilders' Stem jij maar lekker PVV knulletje. Kan mij geen reet interesseren. Wil alleen niet dat de PVV in het kabinet komt.
Ach ja, je zal er eens inhoudelijk op in gaan, he?
En knulletje? Met die uitspraak toon je nou precies het misplaatste superioriteits gevoel van linksen aan.
Je kent me geneens, maar toch moet je even kleineren, in plaats van argumenteren.

Stress is voor idioten.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 9 juni 2010 @ 10:18:22 #52
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_82537526
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik snap niet dat Paul niet doorheeft dat zijn stem op de PvdA de allergrootste antireclame is die je je kan voorstellen. Dat iedereen denkt 'hmm, ik heb wél nagedacht over politiek, dan kan ik toch nooit op dezelfde partij als Paul stemmen'.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:19:20 #53
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_82537572
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:28 schreef mime_negert het volgende:
Ik ga straks stemmen op de Piratenpartij, omdat ik Willem Barth, Rene Schuurmans, Jannes, Frans Duijts, Bouke, Monique Smit, Sieneke, Rob Zorn, Peter Beense, Jacques Herb, Vinzzent, Django Wagner, Henk Damen, Ferry de Lits, Wolter Kroes, 3Js en dergelijke naar de top wil helpen!
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:19:51 #54
67174 Dos37
Come on Twente
pi_82537590
ik niet
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:21:04 #55
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_82537636
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:33 schreef Chooselife het volgende:
Ja, stemmen op de Pvda, want iédereen telt mee! Behalve de PVV-stemmer.

Ondemocratisch zooitje.
De PvdA ondemocratisch noemen. Als er een partij is die ondemocratisch is, dan is het wel de PVV.
pi_82537654
Sukkel je stemt toch neit op zo'n wisselvallige partij klunzen...
pi_82537655
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:19 schreef Dos37 het volgende:
ik niet
Ik ook al niet... oh oh PvdA stevent af op een debacle.
pi_82537656
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:18 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Ach ja, je zal er eens inhoudelijk op in gaan, he?
En knulletje? Met die uitspraak toon je nou precies het misplaatste superioriteits gevoel van linksen aan.
Je kent me geneens, maar toch moet je even kleineren, in plaats van argumenteren.


Een partij uitsluiten die een deel van de bevolking wil uitsluiten vind jij vreemd? Stel dat er een partij bestond die vindt dat er geen synanogen meer mogen worden gebouwd en dat de Talmud niet langer mag worden gelezen in ons land. Had jij die partij toegelaten in onze regering? Of denk je niet dat het misschien in het belang is van ons land om zijn partij toegang te ontzeggen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:30:22 #59
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_82538005
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een partij uitsluiten die een deel van de bevolking wil uitsluiten vind jij vreemd? Stel dat er een partij bestond die vindt dat er geen synanogen meer mogen worden gebouwd en dat de Talmud niet langer mag worden gelezen in ons land. Had jij die partij toegelaten in onze regering? Of denk je niet dat het misschien in het belang is van ons land om zijn partij toegang te ontzeggen?
Waarom zou je in vredesnaam partijen 'niet willen uitsluiten'? De PvdA en de PVV kennen nou eenmaal te grote verschillen op zowel economisch als sociaal gebied. Die twee zouden dan ook never nooit in een coalitie zitten, ongeacht of ze elkaar hebben uitgesloten of niet.
pi_82538179
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een partij uitsluiten die een deel van de bevolking wil uitsluiten vind jij vreemd? Stel dat er een partij bestond die vindt dat er geen synanogen meer mogen worden gebouwd en dat de Talmud niet langer mag worden gelezen in ons land. Had jij die partij toegelaten in onze regering? Of denk je niet dat het misschien in het belang is van ons land om zijn partij toegang te ontzeggen?
Toch nog inhoudelijk

Wat een partij voor denkbeelden hanteert en ventileert, zal me worst zijn eerlijk gezegd. Dat valt naar mijn idee onder de vrijheid van meningsuiting. En die geldt voor iedereen.

De kiezer mag bepalen in hoeverre een dergelijke partij voet aan de grond krijgt. Dat noemen we democratie.
Je kan een partij bestrijden op argumenten, maar niet door mensen die er op willen gaan stemmen te classificeren als nazi's, tokkies en wat nog meer bedacht is.
Daarmee maak je mensen namelijk monddood. Er zijn legio mensen die er niet eens voor uit durven te komen dat ze PVV stemmen. Puur vanwege het stempel dat ze dan opgeslagen krijgen.
Er zijn zelfs al mensen hun baan kwijtgeraakt daardoor.

Dat is de reden dat ik een proteststem op Wilders ga uitbrengen.
Omdat de tegenstanders van de PVV het nodig vinden mensen met een andere mening niet met argumenten te bestrijden, maar door ze weg te zetten als racisten en fascisten.

En dat deugt niet in mijn ogen. Dan doen PVV tegenstanders precies wat ze de PVV kwalijk nemen.
Mensen hun recht op vrije meningsuiting en expressie ontzeggen.
En dat ondermijnt een democratie. En dat zou men niet moeten willen.
Stress is voor idioten.
pi_82538644
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:35 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Toch nog inhoudelijk

Wat een partij voor denkbeelden hanteert en ventileert, zal me worst zijn eerlijk gezegd. Dat valt naar mijn idee onder de vrijheid van meningsuiting. En die geldt voor iedereen.

De kiezer mag bepalen in hoeverre een dergelijke partij voet aan de grond krijgt. Dat noemen we democratie.
Je kan een partij bestrijden op argumenten, maar niet door mensen die er op willen gaan stemmen te classificeren als nazi's, tokkies en wat nog meer bedacht is.
Daarmee maak je mensen namelijk monddood. Er zijn legio mensen die er niet eens voor uit durven te komen dat ze PVV stemmen. Puur vanwege het stempel dat ze dan opgeslagen krijgen.
Er zijn zelfs al mensen hun baan kwijtgeraakt daardoor.

Dat is de reden dat ik een proteststem op Wilders ga uitbrengen.
Omdat de tegenstanders van de PVV het nodig vinden mensen met een andere mening niet met argumenten te bestrijden, maar door ze weg te zetten als racisten en fascisten.

En dat deugt niet in mijn ogen. Dan doen PVV tegenstanders precies wat ze de PVV kwalijk nemen.
Mensen hun recht op vrije meningsuiting en expressie ontzeggen.
En dat ondermijnt een democratie. En dat zou men niet moeten willen.
Er worden zat argumenten gebruikt tegen de PVV. Dat heb je de afgelopen jaren waarschijnlijk wel meegekregen. Hoewel ik je punt begrijp, ben ik het er niet mee eens. De jaren dertig hebben ons geleerd wat er kan gebeuren wanneer een politieke partij haar pijlen richt op een bevolkingsgroep. En ik beweer geenszins dat Wilders van plan is moslims op trein te zetten. Echter, een partij die hele groepen wegzet en bepaalde rechten wilt ontnemen, heeft in mijn ogen geen bestaansrecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82538778
Goedzo Paul.

Luister niet naar de gefrustreerden!
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:48:38 #63
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82538780
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:19 schreef Paul het volgende:

[..]

Asielzoekers
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_82538992
Het zou krom zijn als partijen met elkaar zouden moeten samenwerken. Dat zou er feitelijk op neerkomen dat partijen elkaars standpunten zouden moeten overnemen. Maar als je iets wil bereiken waar ook op de lange termijn draagvlak voor is is samenwerking wel aangeraden.
pi_82540189
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er worden zat argumenten gebruikt tegen de PVV. Dat heb je de afgelopen jaren waarschijnlijk wel meegekregen. Hoewel ik je punt begrijp, ben ik het er niet mee eens. De jaren dertig hebben ons geleerd wat er kan gebeuren wanneer een politieke partij haar pijlen richt op een bevolkingsgroep. En ik beweer geenszins dat Wilders van plan is moslims op trein te zetten. Echter, een partij die hele groepen wegzet en bepaalde rechten wilt ontnemen, heeft in mijn ogen geen bestaansrecht.
Gelukkig zijn er inderdaad ook mensen die het met argumenten doen

De vergelijking met de jaren dertig kan ik begrijpen, maar daar ben ìk het niet mee eens. Die gaat naar mijn idee namelijk volledig mank. Ik heb Wilders nooit horen zeggen dat àlle moslims aangepakt moeten worden. Alleen diegenen die zich misdragen. En geloof me, uit ervaring weet ik dat dat er nogal wat zijn.
Alleen is 'de moslim' naar mijn idee het verkeerde begrip om deze groep mee te duiden.

Dat de PVV in jouw ogen geen bestaansrecht heeft, is je goed recht. Het bestaansrecht van welke partij dan ook, wordt bepaald door de kiezer. En die kiezer, dat zijn onder andere jij en ik.
Daarom zal vanavond, wanneer de stemmen geteld zijn, het bestaansrecht van partijen vastgesteld zijn. Door de kiezer, zoals het hoort...

Een ander criterium voor mij is natuurlijk het wettelijk kader.
Daarom heeft een partij als de Pedo partij imho geen bestaansrecht, omdat hun grootste issue een strafbaar feit oplevert.

En dat is eigenlijk wat ik wil zeggen, een ieder moet het bestaansrecht van een partij mogen beargumenteren. En daar met argumenten op bediscussieerd worden.
En niet door een persoon in een foute hoek te drukken.
(waar ik me eerlijk gezegd ook schuldig aan heb gemaakt, door over 'linksen' te beginnen. En dat was verkeerd van mij.)
Stress is voor idioten.
pi_82540398
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:16 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er inderdaad ook mensen die het met argumenten doen

De vergelijking met de jaren dertig kan ik begrijpen, maar daar ben ìk het niet mee eens. Die gaat naar mijn idee namelijk volledig mank. Ik heb Wilders nooit horen zeggen dat àlle moslims aangepakt moeten worden. Alleen diegenen die zich misdragen. En geloof me, uit ervaring weet ik dat dat er nogal wat zijn.
Alleen is 'de moslim' naar mijn idee het verkeerde begrip om deze groep mee te duiden.

Dat de PVV in jouw ogen geen bestaansrecht heeft, is je goed recht. Het bestaansrecht van welke partij dan ook, wordt bepaald door de kiezer. En die kiezer, dat zijn onder andere jij en ik.
Daarom zal vanavond, wanneer de stemmen geteld zijn, het bestaansrecht van partijen vastgesteld zijn. Door de kiezer, zoals het hoort...

Een ander criterium voor mij is natuurlijk het wettelijk kader.
Daarom heeft een partij als de Pedo partij imho geen bestaansrecht, omdat hun grootste issue een strafbaar feit oplevert.


En dat is eigenlijk wat ik wil zeggen, een ieder moet het bestaansrecht van een partij mogen beargumenteren. En daar met argumenten op bediscussieerd worden.
En niet door een persoon in een foute hoek te drukken.
(waar ik me eerlijk gezegd ook schuldig aan heb gemaakt, door over 'linksen' te beginnen. En dat was verkeerd van mij.)
Goed dat je dit noemt. Wanneer we kijken naar de PVV levert ook deze een strafbare feit op. Namelijk het discrimineren op basis van geloof/cultuur. Vandaar dat hij ook artikel 1 van de grondwet wilt wijzigen, zodat hij niet meer strafbaar bezig is. En daarom vinden dat veel mensen de PVV geen bestaansrecht heeft.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:22:05 #67
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_82540460
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:38 schreef n3z het volgende:

[..]

Nee. Ik vindt immigranten niet erg, maar aub alleen hoogopgeleide.
Deze komt in mn signature.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:23:42 #68
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_82540555
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Deze komt in mn signature.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:25:26 #69
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82540647
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

VVD "We moeten met zn alle de crisis betalen, behalve de rijken. Want die profiteren van de belastingverlaging en het behoud van de HRA."

Nee, dank je. Zit er zelf behoorlijk warmpjes bij maar een stem op de VVD botst met al mijn principes. Ik ga voor Cohen.


Jongen dan geef je toch zelf een deel van je salaris weg als je dat zo graag wilt. Ow nee, alleen als iedereen het moet die wat van zijn leven gemaakt heeft, dat is pas solidair.
pi_82540671
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Deze komt in mn signature.
pi_82540857
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef Klummie het volgende:

[..]



Jongen dan geef je toch zelf een deel van je salaris weg als je dat zo graag wilt. Ow nee, alleen als iedereen het moet die wat van zijn leven gemaakt heeft, dat is pas solidair.
Het is toch de omgekeerde wereld dat de rijkelui er geen cent op achteruit gaan in deze tijden van economische crisis, terwijl de armoedzaaiers moeten inleveren. Dat vind ik moreel verwerpelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:32:22 #72
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_82540967
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef n3z het volgende:

[..]

Ja sorry hoor. Die was wel heel erg.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:32:31 #73
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82540975
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef n3z het volgende:

[..]


Het was wel een pareltje idd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_82541063
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:21 schreef n3z het volgende:

[..]

Goed dat je dit noemt. Wanneer we kijken naar de PVV levert ook deze een strafbare feit op. Namelijk het discrimineren op basis van geloof/cultuur. Vandaar dat hij ook artikel 1 van de grondwet wilt wijzigen, zodat hij niet meer strafbaar bezig is. En daarom vinden dat veel mensen de PVV geen bestaansrecht heeft.
Het zou naar mijn idee discriminatie zijn, wanneer hij de hele islam wil verbieden. En daar is volgens mij geen sprake van. Wilders had het tot nu toe steeds over de "uitwassen".
Waar ik overigens van de week in Een vandaag ook een VVD'er over hoorde. Is de VVD nu ook strafbaar?
En kun je op cultuur discrimineren?
Cultuur staat volgens mij voor hoe mensen plegen te leven. De cultuur van mensen kan in een samenleving passen als een meerderheid zo wil leven.
Wanneer de meerderheid niet zo wil leven, kan er dus een probleem ontstaan.
Het benoemen van die problemen kan ik niet als discriminatie zien.
Stress is voor idioten.
pi_82541153
Ik stem zo meteen ook PvdA. Ik denk niet dat ze vandaag de grootste zullen worden, alhoewel ik dat wel hoop uiteraard.

Juist met de komende bezuinigingen hebben we een grote sterke sociale partij nodig om zaken in menselijk perspectief te houden en te zorgen dat de zwaksten niet vertrapt raken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')