ik ga nu echt mijn ogen maar dichtdoen. sorry voor mijn discussiemengeling maar ik vond het zo lullig tegenover Z. Doeeiiiiquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik ben nooit goed in voorbeelden, ik moet daarmee ophouden![]()
Denk dat Z. zich prima redt als ik hem zo inschatquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Reactie op Sun:
[..]
ik ga nu echt mijn ogen maar dichtdoen. sorry voor mijn discussiemengeling maar ik vond het zo lullig tegenover Z. Doeeiiii
trustequote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Reactie op Sun:
[..]
ik ga nu echt mijn ogen maar dichtdoen. Doeeiiii
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:05 schreef LieLie het volgende:
Ik voel me helemaal op een lijn met jullie, Sun en Tav
Maar nog niet ver genoeg.quote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:00 schreef Isabeau het volgende:
Wat lees ik nu, FF? Ga jij op de mooiste stropdas stemmen??
Peilingen zijn ook weinig waard zo de laatste dagen. Maar ik denk nog steeds dat de VVD niet de grootste zal worden. PvdA of zelfs nog CDA denk ik.quote:
CDA geloof ik niet dat die het redden.. Pvda is na VVD grootste kanshebber.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:11 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Peilingen zijn ook weinig waard zo de laatste dagen. Maar ik denk nog steeds dat de VVD niet de grootste zal worden. PvdA of zelfs nog CDA denk ik.
CDA had voor Balkenende I ook opeens een rotsprong omhoog gemaakt, op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:11 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Peilingen zijn ook weinig waard zo de laatste dagen. Maar ik denk nog steeds dat de VVD niet de grootste zal worden. PvdA of zelfs nog CDA denk ik.
Met jou topinkomen is dat ook logisch natuurlijkquote:
Weet je het nu nog niet?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
* Stereotomy slingert kieskompas nogmaals aan![]()
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Met jou topinkomen is dat ook logisch natuurlijk![]()
PvdA of D66quote:
Doe dan D66quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
PvdA of D66![]()
Rest heb ik buiten de deur gekickt.
Wat dan?quote:
Ooooooooooooooooooooh ja! Hmmm.....waar woon je?quote:
Far, far awayquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ooooooooooooooooooooh ja! Hmmm.....waar woon je?
Ik ben keigoed met kieswijzers.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:27 schreef LieLie het volgende:
Steer, je bent ook niet zo goed met kieswijzers of wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One hundred and Eeeeeeighty!Confidence through competence
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben keigoed met kieswijzers.
Hahaha, dat is wel kansloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One hundred and Eeeeeeighty!
Succes
![]()
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben keigoed met kieswijzers.
Het kleurloze middan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One hundred and Eeeeeeighty!
Dan kom je toch al gauw bij D66 uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
oed dat je het zegt. Ik moet m'n dagelijkse portie (Die ik sinds 3 dagen doe) buikspier en beenoefeningen nog doenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kom zo terug btw....eerst ff de dagelijke calorieeeninvuloefening doen
Ik zou het midden niet kleurloos willen noemen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Het kleurloze middan.
Ik geef ook de voorkeur aan D'66 boven PvdA en ik weet niet zo goed meer waarom.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:30 schreef golfer het volgende:
Het kleurloze middan.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:31 schreef Laydina het volgende:
Steer.. van mij mag jij op de piratenpartij stemmen
Omdat je CDA te rechts geworden vindt, je eigenlijk niet op een linkse partij wil stemmen en daardoor dan maar D66 als oplossing ziet?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geef ook de voorkeur aan D'66 boven PvdA en ik weet niet zo goed meer waarom.
Maar D66 vind dat we allerlei belangrijke dingen zelf moet kiezen/beslissen. En we hebben net een discussie gehad die goed laat zien waarom ik daar mijn twijfels bij heb.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Omdat je CDA te rechts geworden vindt, je eigenlijk niet op een linkse partij wil stemmen en daardoor dan maar D66 als oplossing ziet?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:33 schreef Stereotomy het volgende:
Omdat je CDA te rechts geworden vindt, je eigenlijk niet op een linkse partij wil stemmen en daardoor dan maar D66 als oplossing ziet?
Buitenland? anders brand ik wat DVD'squote:
Bijna, Drenthequote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Buitenland? anders brand ik wat DVD'sDa's makkelijker uitleggen
![]()
Oh...daar kom ik volgend weekend in de buurtquote:
Ik geloof die doorrekeningen niet. Die zijn gebaseerd op modellen en er speelt *altijd* wel iets in de tussentijd waardoor die modellen geen reet voorstellen. Alsof iemand in 2005 had voorspeld dat er in 2009 een enorme crisis zou zijn, ende zoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]geloof dat het nationaal planbureau het economische plan van PvdA niet levensvatbaar vond oid, zoiets
Zelfde als het plan van de PVV, ook niet econimisch haalbaar.
..... klinkt goed.... alleen bij de sambal heb ik twijfels.... maar daar zul jij middels dit recept wss al meer ervaring mee hebben dan ikquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:43 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb vandaag echt lekker gegetenGeen zin om de deur uit te gaan dus de vriezer opengerukt
Rijst koken (toch wel 30 gram
), haricot verts koken (280 gr.
) en garnalen bakken in een theelepeltje sambal
Daar vervolgens de rijst bijgooien en ff meebakken en toen de boontjes erbij en ff meebakken. Was echt goed
Het was een experimentjequote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:46 schreef Braamyo het volgende:
[..]
..... klinkt goed.... alleen bij de sambal heb ik twijfels.... maar daar zul jij middels dit recept wss al meer ervaring mee hebben dan ik
We hadden daar net een mooie discussie over in onze afdeling. Wij zijn het er in onze afdeling het redelijk eens dat de democratisering niet door moet slaan. Op dat punt zijn wij matiger dan het landelijke.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:35 schreef LieLie het volgende:
[..]
Maar D66 vind dat we allerlei belangrijke dingen zelf moet kiezen/beslissen. En we hebben net een discussie gehad die goed laat zien waarom ik daar mijn twijfels bij heb.
hahaquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh...daar kom ik volgend weekend in de buurt
Gij hebt een PMquote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:49 schreef borisz het volgende:
[..]
We hadden daar net een mooie discussie over in onze afdeling. Wij zijn het er in onze afdeling het redelijk eens dat de democratisering niet door moet slaan. Op dat punt zijn wij matiger dan het landelijke.
Simpel argument wat al zo veel zegt. 20% van NL stemde op een lijk.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
![]()
![]()
Is Boris van der Ham een beetje een slimme man, Borisz?
ik ga het hier ff met je eens zijn manquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:49 schreef borisz het volgende:
[..]
We hadden daar net een mooie discussie over in onze afdeling. Wij zijn het er in onze afdeling het redelijk eens dat de democratisering niet door moet slaan. Op dat punt zijn wij matiger dan het landelijke.
Simpel argument wat al zo veel zegt. 20% van NL stemde op een lijk.
Mirella van Markus dus. Presenteert goedemorgen NL.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:00 schreef Stereotomy het volgende:
Oooh, dat vrouwtje bij Knevel / vd Brink had exact dezelfde antwoorden als ik. Ze had op haar briefje D66 geschreven, en daaronder: 'of strategisch PvdA'.
Wie was ze?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:05 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ze is lesbisch
Ik vond dat kapsel al zo pittig.
Daar kom ik niet overheen zondagquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:43 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb vandaag echt lekker gegetenGeen zin om de deur uit te gaan dus de vriezer opengerukt
Rijst koken (toch wel 30 gram
), haricot verts koken (280 gr.
) en garnalen bakken in een theelepeltje sambal
Daar vervolgens de rijst bijgooien en ff meebakken en toen de boontjes erbij en ff meebakken. Was echt goed
En? Het wordt lijst 17?quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:05 schreef Stereotomy het volgende:
Anyway, ben d'r uit.Bedankt allemaal voor de discussies en de goede (plus minder goede
) argumenten!
de eerste vrouw op de lijstquote:Op woensdag 9 juni 2010 00:30 schreef borisz het volgende:
Gaan jullie op voor de nr 1 op de lijst of kiezen jullie iemand anders?
Ik stond vanmiddag eventjes te wachten in het gemeentehuis van Haarlem om onze vriendin te zoenen, hing daar een kandidatenlijst... weer even gekeken, maar ik wil toch principieel op een vrouw stemmen (dat doe ik altijd, en meestal iemand die zorg in haar pakket heeft)quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:30 schreef borisz het volgende:
Gaan jullie op voor de nr 1 op de lijst of kiezen jullie iemand anders?
Verdonk.quote:
Ga dan voor Renske Leijten. Het oog wil ook wat in de TKquote:Op woensdag 9 juni 2010 00:37 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik stond vanmiddag eventjes te wachten in het gemeentehuis van Haarlem om onze vriendin te zoenen, hing daar een kandidatenlijst... weer even gekeken, maar ik wil toch principieel op een vrouw stemmen (dat doe ik altijd, en meestal iemand die zorg in haar pakket heeft)
Nu zie ik net haar filmpje, en dat vind ik dan weer minder
Die praat Verdonksquote:Op woensdag 9 juni 2010 00:41 schreef borisz het volgende:
Ga dan voor Renske Leijten. Het oog wil ook wat in de TK.
okquote:Op woensdag 9 juni 2010 00:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die praat VerdonksDie bedoelde ik dus
Freek op je nuchtere maag moet je wel aankunnen.quote:
Roemer kwam veelsteweinig aan het woordquote:Op woensdag 9 juni 2010 01:03 schreef borisz het volgende:
Ik heb het debat opgenomen gisteravond .. Ben dat nu aan het kijken.
Freek bewaar ik even voor vanmorgen.
Ik kijk nu meer langs de politici dan naar ze. Naar het publiek kijken, ik zie iets te veel bekende mensen in het publiekquote:Op woensdag 9 juni 2010 01:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Roemer kwam veelsteweinig aan het woord
quote:Dit is een belangrijke veiligheidsupdate. Wij het veiligheidsteam van de Online drang van het..
Dit is een belangrijke veiligheidsupdate. Wij het veiligheidsteam van de Online drang van het Bankwezen Rabo dat u uw rekening door een paar seconden te vergen om deze vorm in te vullen controle. Het moet uw rekening aan onze nieuwe server.
tevreden bevorderen voldoet zodat kunnen wij fraude tegenhouden..
klik hier om uw informatie bij te werken.
Allemaal meelopersquote:Op woensdag 9 juni 2010 01:25 schreef borisz het volgende:
Ik kijk nu meer langs de politici dan naar ze. Naar het publiek kijken, ik zie iets te veel bekende mensen in het publiek. Maar goed ik ken van naam en gezicht iets meer politici dan 'normaal' Nederland. Grappig om te zien hoe ze ja knikken of nee schudden.
quote:PVV grote winnaar Scholierenverkiezingen
Partij haalt bij verkiezingen op middelbare scholen dertig zetels
En dat terwijl een jaar of 2 geleden Rita Verdonk nog de grote winnaar was onder jullie leeftijdsgenoten.quote:
Moet ik nog even de peilingen van een jaar of 2 geleden tevoorschijn toveren?quote:
Alles onder de 30 is voor jou 'jullie leeftijdsgenoten' hè?quote:Op woensdag 9 juni 2010 02:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Moet ik nog even de peilingen van een jaar of 2 geleden tevoorschijn toveren?
Rita als de grote verlosser bij de jeugdige kiezers?
Ik ook, maar het kan nietquote:Op woensdag 9 juni 2010 07:50 schreef LieLie het volgende:
heerlijk geslapen!ik moet vandaag alleen vanalles..
quote:Op woensdag 9 juni 2010 02:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Moet ik nog even de peilingen van een jaar of 2 geleden tevoorschijn toveren?
Rita als de grote verlosser bij de jeugdige kiezers?
Da's kutquote:
Mooi irritant is datquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:10 schreef Laydina het volgende:
Heb gewoon minimaal een kwartier staan zoeken, maar niks! En heb ze of in de deur laten zitten.. of op de meest vreemde plek neergegooid.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:19 schreef z80 het volgende:
als Cohen aan het roer komt te staan, gaat er nog veel thee gedronken worden.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:23 schreef Aure het volgende:
Klaar met werken! (2 uurtjes flyeren op utrecht cs en iedereen dacht dat we eem politieke partij waren)
Nu in de trein naar rotterdam, daar ff op t station stemmentenzij t te druk is, dan fiets ik wel ff naar een ander stembureau.
Ik moest er wel om 5 uur uitquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Lekker hoor
Nu klaar met werken
Ik begin net
Toch maar even een meer inhoudelijke reactie.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:19 schreef z80 het volgende:
als Cohen aan het roer komt te staan, gaat er nog veel thee gedronken worden.
het wordt tijd dat er eindelijk eens wel wordt opgetreden.
en dan ook meteen met echte straffen, en niet een paar uur dienstverlening.
zo niet gaat het in NL compleet uit de hand lopen.
wie welquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:26 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik moest er wel om 5 uur uiten dat trek ik echt slecht, want dat ben ik helemaal niet gewend
Pff, wat een hondetijd. Ik vind alles voor 7 uur eigenlijk onmenselijkquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:26 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik moest er wel om 5 uur uiten dat trek ik echt slecht, want dat ben ik helemaal niet gewend
Ik heb met alles voor 9 uur moeitequote:Op woensdag 9 juni 2010 09:33 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Pff, wat een hondetijd. Ik vind alles voor 7 uur eigenlijk onmenselijk
Neuh, iedereen heeft nu eenmaal een ander voorkeursritme.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:38 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik heb met alles voor 9 uur moeitelui mens ben ik
Pushberichten (ipv pullquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:47 schreef LieLie het volgende:
![]()
We hebben een nieuwe directeur, las ik in de krant.
Want ze vonden het blijkbaar niet belangrijk genoeg voor een briefje, stond alleen een berichtje op intranet. En ja, daar kijken we elke dag wel op hoor
ik krijg het het AD in mijn hotelquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:09 schreef FutureFairytale het volgende:
brand vandaag in de oven waar amandelen branden, om 8.45u tijdens koffiepauze. brandweer is geweest, AD en nog meer pers dus ik sta morgen mooi op de fotonu kunnen we nog niet werken want overal is het blauw. tot later, dan lees ik terug
No shit, Sherlocks.quote:'Zorg verpleeghuis is gehaast'
Uitgegeven: 9 juni 2010 09:59
Laatst gewijzigd: 9 juni 2010 09:59
DEN HAAG - Twee op de vijf bewoners van verpleeg- en verzorgingshuizen vindt dat het personeel te weinig tijd en aandacht voor hen heeft.
© ANP
Dat concludeert het Sociaal en Cultureel planbureau (SCP) in een woensdag bekendgemaakt rapport.
Vijf jaar geleden onderzocht het SCP ook wat bewoners van de tehuizen van de zorg vonden. De conclusies waren toen ongeveer hetzelfde, stelt het SCP.
De bewoners vinden de zorg te gehaast. Ook is er geen tijd om met hen over levensvragen te praten als ze daaraan behoefte hebben. Verpleeghuisbewoners zeggen dat ze te weinig autonomie over hun leven hebben en te weinig privacy ervaren.
Ik heb net bij R'dam CS gestemd en daar was het echt heel rustig!quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:01 schreef Anthraxx het volgende:
Zo, twee keer D66 gestemd. Voor mij en mijn vriendin. Het was trouwens druk bij het stem bureau, was dat bij jullie ook zo?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:09 schreef FutureFairytale het volgende:
brand vandaag in de oven waar amandelen branden, om 8.45u tijdens koffiepauze. brandweer is geweest, AD en nog meer pers dus ik sta morgen mooi op de fotonu kunnen we nog niet werken want overal is het blauw. tot later, dan lees ik terug
Ik hoor daar nog wel bijquote:Op woensdag 9 juni 2010 02:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Alles onder de 30 is voor jou 'jullie leeftijdsgenoten' hè?
Helaas hoort D_H sinds deze week daar niet meer bij.![]()
Oei. Sterktequote:Op woensdag 9 juni 2010 10:09 schreef FutureFairytale het volgende:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:28 schreef borisz het volgende:
Oh bij een bedrijf in de buurt is Qkoorts vastgesteld.
Assendelft. Aan de overkant van het NZkanaal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
waar precies? plaats?
moet je trouwens niet onderschatten mocht je het oplopen, echt narigheid.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:31 schreef borisz het volgende:
[..]
Assendelft. Aan de overkant van het NZkanaal.
Nog even daargelaten dat ik het fundamenteel oneens ben met de oorzaak die Wilders geeft voor de problemen die er zijn in NL - ik denk echt niet dat de islam an sich het probleem isquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Toch maar even een meer inhoudelijke reactie.
Weet je wanneer het uit de hand loopt? Als we nu iedereen die maar enigszins tot een groep behoort die een probleem zou kunnen vormen gaan lopen beledigen en discrimeren met wederzijds steeds grotere haat.
Uiteraard straffen en aanpakken waar nodig (korte termijn oplossing, en daar ben ik het volledig mee eens), maar ook verbinding zoeken waar mogelijk (de meer duurzame oplossing). De MP moet vooral voor dat laatste staan en tevens zorgen dat het beleid zo is dat het eerste zeker niet vergeten wordt en mogelijk is. Straffen moet je individueel doen voor iedereen die zich misdraagt, als samenleving moet je willen werken aan verbinding.
Zit niet in het systeem an sich, maar is een gevolg van de overkill aan peilingen, als je die in de laatste maand afschaft zullen mensen veel zuiverder hun stem uitbrengen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:03 schreef Stereotomy het volgende:
Een vriend van mij die z'n hele leven al GL stemt heeft vandaag een strategische stem op PvdA gedaan. Wat raar dat je met onze kiesmethode opeens ook strategisch moet/kunt stemmen ipv je eigen voorkeur, da's toch eigenlijk raar?
geloof heeft geen ene drol te maken imo met de huidge problemen. Eerder cultuur verschillen...quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nog even daargelaten dat ik het fundamenteel oneens ben met de oorzaak die Wilders geeft voor de problemen die er zijn in NL - ik denk echt niet dat de islam an sich het probleem is
volgens mij heeftie het gewoon zelf gedaan en is die vakantie zijn alibiquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:38 schreef FutureFairytale het volgende:
brandweer is weg, ik zit weer binnen. het stinkt hier naar hele slechte bbq, mn kleren stinken en ik word aardig duizelig van die rook. alle ramen staan open maar er is zo veel ontwikkeling. en die ramptoeristen en pers hier.... niet leuk. ben na een tijdje andere kant op gelopen![]()
in de fabriek zelf is er geen koolmonoxide meer gemeten, maar dat was op 1 plek. nu dus maar hopen dat we met zn allen niet ziek worden. oja, en baas heeft net een week vakantie en zit in parijs. vorige keer dat hier brand was stond hij ook op het vliegveld
Da's grappig, die vriend van me mailde dat in Frankrijk ze het zo doen dat 2 dagen voor de verkiezingen er geen peilingen gehouden mogen worden, en dat dat het strategisch stemmen vermindert.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:33 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zit niet in het systeem an sich, maar is een gevolg van de overkill aan peilingen, als je die in de laatste maand afschaft zullen mensen veel zuiverder hun stem uitbrengen.
Half uurtje fietsen en ik ben in het centrum van Assendelft.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
hmm das een end uit de buurt, wel hopen dat het niet verspreid.
Wat ik wel grappig vind: de Antilliaanse bevolkingsgroep is volgens alle statistieken de meest criminele in Nederland. Maar hoor je Wilders daar ooit over?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:36 schreef cybermans het volgende:
[..]
geloof heeft geen ene drol te maken imo met de huidge problemen. Eerder cultuur verschillen...
zover ik weet is het in Marokko wat normaler dat kinderen tot laat buiten blijven... hier niet... zeg ik dan dat ze het maar niet moeten doen.. nee, maar er zou wel bijvoorbeeld op gestuurd kunnen worden dat er wat verandering in komt en anders bv hangplekken maken waardoor de overlast beperkt/weggenomen word.
Ik noem nu Marokaans voorbeeld, hiermee wil ik niet die bevolkingsgroep demoniseren maar meer een voorbeeld geven ter illustratie.
Inderdaad, de grote problemen worden veroorzaakt door gasten voor wie het geloof niet eens echt belangrijk is, meer een extra excuus om zich af te zonderen van deze maatschappij. Probleem zijn de cultuurverschillen, de wederzijdse onwil die te accepteren van elkaar en het feit dat we in veel gevallen volstrekt langs elkaar heen leven.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:36 schreef cybermans het volgende:
[..]
geloof heeft geen ene drol te maken imo met de huidge problemen. Eerder cultuur verschillen...
zover ik weet is het in Marokko wat normaler dat kinderen tot laat buiten blijven... hier niet... zeg ik dan dat ze het maar niet moeten doen.. nee, maar er zou wel bijvoorbeeld op gestuurd kunnen worden dat er wat verandering in komt en anders bv hangplekken maken waardoor de overlast beperkt/weggenomen word.
Ik noem nu Marokaans voorbeeld, hiermee wil ik niet die bevolkingsgroep demoniseren maar meer een voorbeeld geven ter illustratie.
Jawel, die wil hij ook terugsturen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat ik wel grappig vind: de Antilliaanse bevolkingsgroep is volgens alle statistieken de meest criminele in Nederland. Maar hoor je Wilders daar ooit over?
Criminaliteit lijkt meer gerelateerd aan inkomen, opleiding en sociale 'status' dan aan religie.
En registreren als Antilliaan, ongeacht de vraag of hij of zij een Nederlands paspoort heeftquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jawel, die wil hij ook terugsturen.
incl. dominosteentjes?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
nee hij kan er toch niets aan doen...quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:40 schreef cybermans het volgende:
[..]
volgens mij heeftie het gewoon zelf gedaan en is die vakantie zijn alibi
komtie niet eens terug voor zoiets?
OK, laat ik het zo stellen: als een 'moslim' een oma van haar handtas berooft, is het een hate-crime van de islam (even daargelaten dat de koran volgens mij ook niet erg enthousiast is over stelen, maar allezquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop! Die marokkanen die op straat overlast veroorzaken doen dat ook echt niet met de hand op de Koran, net zo min als voetbalhooligans met de bijbel rondlopen. Tuig is tuig.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
OK, laat ik het zo stellen: als een 'moslim' een oma van haar handtas berooft, is het een hate-crime van de islam (even daargelaten dat de koran volgens mij ook niet erg enthousiast is over stelen, maar allez), maar als een antilliaan hetzelfde doet, is het geen katholieke hate-crime. Hoezo twee maten?
ik ook! Puur omdat je aan dat soort basale voorwaarden moet voldoen om uberhaupt mee te kunnen draaien in dit land.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:49 schreef cybermans het volgende:
Waar ik wel voorstander van ben is dat ieder persoon die in Nederland woont, minimaal Nederlands goed genoeg moet kunnen spreken. Dus als er nog mensen zijn die dat niet kunnen, VERPLICHT op cursus!
euh oven is nog wel bruikbaar enzo? volgens mij als ondernemer hoor je toch bij incidenten je personeel aan te sturen (of dit is iets standaards waar je alles procedures al voor hebt klaar liggen)quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nee hij kan er toch niets aan doen...
Kruizentaxquote:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:51 schreef cybermans het volgende:
[..]
euh oven is nog wel bruikbaar enzo? volgens mij als ondernemer hoor je toch bij incidenten je personeel aan te sturen (of dit is iets standaards waar je alles procedures al voor hebt klaar liggen)
komt denk omdat de criminaliteit van marokkanen veel vaker in het nieuws komt dan antillianen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop! Die marokkanen die op straat overlast veroorzaken doen dat ook echt niet met de hand op de Koran, net zo min als voetbalhooligans met de bijbel rondlopen. Tuig is tuig.
Niet expliciet nee, dat zou zelfs hem te ver gaan. Maar hij suggereert wel degelijk een verband.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:49 schreef Stereotomy het volgende:
Nee, volgens mij stelt Wilders niet dat de Islam een oorzaak is van dat petty crime. Hij stelt dat Marokkanen gewoon tuig zijn (even los van de Islam) en dat dáárnaast de Islam geindoctrineerde troep is die niet in de Joods-Christelijke traditie van Nederland past.
Ik heb hem nog nooit horen zeggen dat de Koran petty crime bevordert.
Cursussen zijn niet de oplossing. Je moet aan de inherente motivatie en plezier van mensen werken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:49 schreef cybermans het volgende:
Waar ik wel voorstander van ben is dat ieder persoon die in Nederland woont, minimaal Nederlands goed genoeg moet kunnen spreken. Dus als er nog mensen zijn die dat niet kunnen, VERPLICHT op cursus!
Komt meer omdat we graag dingen ophangen aan iets wat ver van ons af staat.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
komt denk omdat de criminaliteit van marokkanen veel vaker in het nieuws komt dan antillianen.
ben ik niet met je eens.. geef die mensen een cursus.. dan word het maken van contacten makkelijker waardoor ze dus minder snel in een taal isolement komen..quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Cursussen zijn niet de oplossing. Je moet aan de inherente motivatie en plezier van mensen werken.
Het plezier hen laten inzien van het met Nederlanders omgaan, met Nederlanders vrienden te maken (en dat dat niet eng is), en dat het leuk is om in het Nederlands mee te doen ipv in een hoekje met je eigen mensen je eigen taal te spreken, dat is al een veel betere aanpak.
Klopt Steer, dat is de duurzame oplossing, maar je zult her en der ook druk moeten zetten om de niet willers ook ergens toe te dwingen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Cursussen zijn niet de oplossing. Je moet aan de inherente motivatie en plezier van mensen werken.
Het plezier hen laten inzien van het met Nederlanders omgaan, met Nederlanders vrienden te maken (en dat dat niet eng is), en dat het leuk is om in het Nederlands mee te doen ipv in een hoekje met je eigen mensen je eigen taal te spreken, dat is al een veel betere aanpak.
De vervuiler betaald, 5 euro per BimBamquote:
we weten wat we moeten doen en kijken wat we kunnen doen. brandweer bellen, technische dienst komt langs kijken wat de schade is. en we kunnen na schoonmaken wel weer roosteren, alleen niet schaven dus die klanten hebben even een probleemquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:51 schreef cybermans het volgende:
[..]
euh oven is nog wel bruikbaar enzo? volgens mij als ondernemer hoor je toch bij incidenten je personeel aan te sturen (of dit is iets standaards waar je alles procedures al voor hebt klaar liggen)
oeh dus even snel geschaafde amandelen inslaan voor boven op de taart edquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
we weten wat we moeten doen en kijken wat we kunnen doen. brandweer bellen, technische dienst komt langs kijken wat de schade is. en we kunnen na schoonmaken wel weer roosteren, alleen niet schaven dus die klanten hebben even een probleem
denk je dat? hmm denk niet dat iedereen zo denkt. realiteit willen mensen best onder ogen zien geloof ik. maar doordat er vaak in de krant staat "getint" of "marokkaanse afkomst", daardoor komt op een gegeven moment de afkeer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:53 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Komt meer omdat we graag dingen ophangen aan iets wat ver van ons af staat.
Die directe link legt hij ook niet, maar hij legt wel de link 'tuig' en 'islam' en volgens mij is die link er niet in die directe vorm.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:49 schreef Stereotomy het volgende:
Nee, volgens mij stelt Wilders niet dat de Islam een oorzaak is van dat petty crime. Hij stelt dat Marokkanen gewoon tuig zijn (even los van de Islam) en dat dáárnaast de Islam geindoctrineerde troep is die niet in de Joods-Christelijke traditie van Nederland past.
Ik heb hem nog nooit horen zeggen dat de Koran petty crime bevordert.
doei, ze wachten maarquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:56 schreef cybermans het volgende:
[..]
oeh dus even snel geschaafde amandelen inslaan voor boven op de taart ed
Contacten van een Turkse vrouw met een Antilliaanse vrouw in dezelfde klas? Dat gaat goed met elkaar communiceren, en die twee culturen zitten doorgaans nog veel verder van elkaar verwijderd in vergelijking met Nederlanders.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:53 schreef cybermans het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens.. geef die mensen een cursus.. dan word het maken van contacten makkelijker waardoor ze dus minder snel in een taal isolement komen..
Maar het concept van de plezierige, multiculturele samenleving is al bijna tien jaar doodquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
sinds wanneer zijn Nederlandse mensen leuk dan?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Contacten van een Turkse vrouw met een Antilliaanse vrouw in dezelfde klas? Dat gaat goed met elkaar communiceren, en die twee culturen zitten doorgaans nog veel verder van elkaar verwijderd in vergelijking met Nederlanders.![]()
Contacten van een Turkse vrouw met een andere Turkse vrouw? Die drinken ook thee met elkaar buiten de cursus, en raad eens welke taal ze dan met elkaar spreken?
Cursussen zijn niet de oplossing, maar een krakkemikkig symptoombestrijding. Het gaat erom dat je de mensen laat inzien dat het niet eng is om Nederlandse vrienden te maken, dat het leuk is om in het Nederlands mee te doen, en dat mensen na hun cursus nog de inherente motivatie en het plezier hebben om met Nederlanders om te gaan in het Nederlands, en dan juist dáár goed Nederlands leren spreken.
dat is jammer ja. het lukt wel op sommige plaatsen maar op andere plaatsen niet en dat is jammerquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar het concept van de plezierige, multiculturele samenleving is al bijna tien jaar dood
Omdat mensen in het buitenland (Turken hier, Nederlanders in een ander land - doorgaans Engelstalig, waardoor het makkelijker voor ze aanpassen is) in hun eigen enclave eigen taal blijven spreken. Kijk maar naar die gepensioneerden in Spanje, die spreken nauwelijks beter Spaans dan Turkse ouderen Nederlands hier doen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar het concept van de plezierige, multiculturele samenleving is al bijna tien jaar dood
als je met Nederlanders zelf praat leer je het wel een stuk sneller! maar mensen die dat niet doen hebben best baat bij een cursusquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:02 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn ouders hebben ook op 'cursus' gezeten en ze vonden het verschrikkelijk. Wel nuttig, maar verschrikkelijk. Waar ze veel meer plezier en nut uithaalden was elke zondag gezellig praten met vrienden van de kerk. Als ze alleen de cursus hadden, en geen Nederlandse vrienden, was de weerzin tegen Nederlands waarschijnlijk zo groot geworden dat ze uit protest nooit meer Nederlands zouden praten.
Nee. Van een cursus van 8 weken leer je geen Nederlands spreken. Dat ben je na een paar maanden weer vergeten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
als je met Nederlanders zelf praat leer je het wel een stuk sneller! maar mensen die dat niet doen hebben best baat bij een cursus
Ik zie (verplichte) community service met andere Nederlanders als een betere opstap.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:04 schreef cybermans het volgende:
Ik zou die verplichte cursus eerder als opstapje zien om je verder te ontwikkelen erin
dat geloof ik ook ja. is het 8 weken dan????quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee. Van een cursus van 8 weken leer je geen Nederlands spreken. Dat ben je na een paar maanden weer vergeten.
Ik heb geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat geloof ik ook ja. is het 8 weken dan????
en als je dat nou eens combineert...quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zie (verplichte) community service met andere Nederlanders als een betere opstap.
80% community service en 20% klaslokaal lijkt me wel een goede mix. Laagopgeleide allochtoon zijnde leer je géén taal in een klaslokaal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:07 schreef cybermans het volgende:
[..]
en als je dat nou eens combineert...
In principe ben ik het wel eens met wat je hier omschrijft (inderdaad, zo integreer je dus!), maar volgens mij is de motivatie van zowel allochtonen als autochtonen om op deze manier te integreren tot onder het nulpunt gedaald.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:02 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn ouders hebben ook op (vrijwillig) 'cursus' gezeten 20 jaar geleden en ze vonden het verschrikkelijk. Wel nuttig, maar verschrikkelijk. Waar ze veel meer plezier en nut uithaalden was elke zondag gezellig praten met vrienden van de kerk. Als ze alleen de cursus hadden, en geen Nederlandse vrienden, was de weerzin tegen Nederlands waarschijnlijk zo groot geworden dat ze uit protest nooit meer Nederlands zouden praten.
Als assistente meehelpen op de kleuterdagverblijf van je koters, bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:07 schreef cybermans het volgende:
[..]
en als je dat nou eens combineert...
hoe stel je trouwens die community service voor dan?
Dat is een organisatorische rámp. Ga er maar vanuit dat dat in de praktijk gewoon niet haalbaar is.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
80% community service en 20% klaslokaal lijkt me wel een goede mix. Laagopgeleide allochtoon zijnde leer je géén taal in een klaslokaal.
Ik denk dat het deels best haalbaar is eigenlijk. Ik zie klussen genoeg die onderdeel zouden kunnen zijn voor sociale activering.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is een organisatorische rámp. Ga er maar vanuit dat dat in de praktijk gewoon niet haalbaar is.
Je projecteert nu wel heel erg hoe het bij je ouders ging op de rest van de samenleving
Er zijn geen redenen om aan te nemen dat het níet zo zal gaan bij andere laagopgeleide allochtonen uit andere conservatieve culturen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is een organisatorische rámp. Ga er maar vanuit dat dat in de praktijk gewoon niet haalbaar is.
Je projecteert nu wel heel erg hoe het bij je ouders ging op de rest van de samenleving
sorry, maar nee dank je..... voorbeeld lijkt me een heel slecht idee....quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als assistente meehelpen op de kleuterdagverblijf van je koters, bijvoorbeeld?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:13 schreef freecell het volgende:
Toen ik zei: dan loopt hij weg, houdt u hem even in de gaten? Was het 'o, kan hij al lopen? *schrik*' en toen mocht het ineens wel.
Zie hier de vicieuze cirkel waar we inzitten! Integreren en je mengen onder bevolking, maar niet in mijn omgeving.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:14 schreef cybermans het volgende:
[..]
sorry, maar nee dank je..... voorbeeld lijkt me een heel slecht idee....
die koters moeten eveneens Nederlands leren en hoe wil je de huidige medewerkers laten commuiniceren met de "externen" als het enkel met handen en voeten in het begin gaat.... Denk ook niet dat veel ouders hun kinderen naar een opvang sturen waar de kids "proefkonijnen" zijn
en mijn koters.. dat duurt nog wel even
Die koters gaan niet slechter Nederlands praten als 1 assistent op de andere leidsters slechter Nederlands spreekt. Je kunt instromen met taken waarbij er niet veel talen nodig zijn, en spelenderwijs geraak je er wel in, zeker als je als kinderliefhebster (!) voor die community service gekozen hebt. Spelenderwijs leren, intrinsieke motivatie, wat je écht leuk vind maar misschien niet kunt omdat je geen Nederlands spreekt. Dát is de manier om een taal goed te gaan leren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:14 schreef cybermans het volgende:
[..]
sorry, maar nee dank je..... voorbeeld lijkt me een heel slecht idee....
die koters moeten eveneens Nederlands leren en hoe wil je de huidige medewerkers laten commuiniceren met de "externen" als het enkel met handen en voeten in het begin gaat.... Denk ook niet dat veel ouders hun kinderen naar een opvang sturen waar de kids "proefkonijnen" zijn
en mijn koters.. dat duurt nog wel even
zo bedoel ik het dus NIET..... het ging mij om dit voorbeeld...quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zie hier de vicieuze cirkel waar we inzitten! Integreren en je mengen onder bevolking, maar niet in mijn omgeving.
Ik heb ook hele andere dingen geleerd over veranderingsprocessenquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Pushberichten (ipv pull) ftw.
Basistheorie voor elke communitcatieafdeling van een bedrijf, zou je haast zeggen.
met uiteraard een goede screening vooraf zodat je niet de verkeerde soort "kinderliefhebster/kinderliefhebber" krijgt...quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die koters gaan niet slechter Nederlands praten als 1 assistent op de andere leidsters slechter Nederlands spreekt. Je kunt instromen met taken waarbij er niet veel talen nodig zijn, en spelenderwijs geraak je er wel in, zeker als je als kinderliefhebster (!) voor die community service gekozen hebt. Spelenderwijs leren, intrinsieke motivatie, wat je écht leuk vind maar misschien niet kunt omdat je geen Nederlands spreekt. Dát is de manier om een taal goed te gaan leren.
En met niveau op kinderen met een beperkt vocabulaire communiceren is aan het begin juist fantastisch om je Nederlands op te krikken. Weet je hoeveel allochtoonse volwassenen naar het jeugdjournaal kijken? Elke avond verplicht jeugdjournaal kijken ipv satellietschotel naar Al-Jazeera, dat zou ik ook nog een goede verplichting vinden!
Nee, maar je argument vind ik nogal mager. Alsof je kind ineens belabberd Nederlands gaat praten als er een assistent bij loopt die de taal nog niet zo goed spreekt. Als je dit soort redeneringen blijft volgen kun je ze nergens inzeten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:21 schreef cybermans het volgende:
[..]
zo bedoel ik het dus NIET..... het ging mij om dit voorbeeld...
Um... ja.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:22 schreef cybermans het volgende:
[..]
met uiteraard een goede screening vooraf zodat je niet de verkeerde soort "kinderliefhebster/kinderliefhebber" krijgt...
Bedoelt u niet intrinsieke motivatie?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
jaquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
gered. maar wat is t benauwd buiten zeg, pfff
En ik denk ook dat kinderen véél vergevingsgezinder zijn dan volwassenen wat betreft één buitenlandse kleuterleidster op je opvang. Juist spannend, want nieuw en anders! Moeten ze natuurlijk niet in Burka op het werk verschijnen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nee, maar je argument vind ik nogal mager. Alsof je kind ineens belabberd Nederlands gaat praten als er een assistent bij loopt die de taal nog niet zo goed spreekt. Als je dit soort redeneringen blijft volgen kun je ze nergens inzeten.
Het is nu een verplicht onderdeel van de inburgeringscursus voor hoger opgeleiden, die moeten een aantal uren vrijwilligerswerk doen. Koffieschenken in een buurthuis, ofzo. Maar dan moet er dus voor iedere cursist een passende job gevonden worden (je kunt de heel introverten bijvoorbeeld al niet op zo'n buurthuis neerpoten, om maar eens wat te noemen), een geschikte begeleider, uren die zinnig zijn i.v.m. de rest van het bestaan van de cursist (als diegene kinderen op school/thuis heeft, bijvoorbeeld)....quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:14 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik denk dat het deels best haalbaar is eigenlijk. Ik zie klussen genoeg die onderdeel zouden kunnen zijn voor sociale activering.
Komt dat meer voor onder niet Nederlanders danquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:22 schreef cybermans het volgende:
[..]
met uiteraard een goede screening vooraf zodat je niet de verkeerde soort "kinderliefhebster/kinderliefhebber" krijgt...
Wat gaan we dan doen voor de lageropgeleidenquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef ColdFeet het volgende:
Goed, ik heb ook van dichtbij wel gezien dat dat niet zo makkelijk te regelen is. Het kán, maar met mate en vooral voor hoger opgeleiden.
Gratis Jip & Janneke boeken uitdelenquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat gaan we dan doen voor de lageropgeleiden
En dát is dus de trend van de afgelopen tien jaar, dat ging in de jaren '90 nog een stuk beter - toen was het voor Nederlanders nog hip om je een beetje multiculti op te stellenquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zie hier de vicieuze cirkel waar we inzitten! Integreren en je mengen onder bevolking, maar niet in mijn omgeving.
wat ik dan een beter idee zou vinden is helpen in zorgcentra voor bejaarden... die een beetje uitlaten enzoquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nee, maar je argument vind ik nogal mager. Alsof je kind ineens belabberd Nederlands gaat praten als er een assistent bij loopt die de taal nog niet zo goed spreekt. Als je dit soort redeneringen blijft volgen kun je ze nergens inzeten.
Ik dacht meer aan allochtoonse films nasynchroniseren in het Nederlands en het ze dan laten kijken, evt met ondertiteling in eigen taal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:27 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Gratis Jip & Janneke boeken uitdelen
Dat is toch niet de probleemgroep, die redden zich zo welquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kleuterspeelzaal was maar een voorbeeld. En ik denk dat die kids meer woorden van elkaar leren dan van de leiding. Dat komt op de lagere school wel. Bovendien ben je dan als allochtoon op stage niet de kleuterleidster, maar een assistent voor de andere kleuterleidsters. Je kinderen gaan er geen woord slechter Nederlands van praten hoor.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:28 schreef cybermans het volgende:
[..]
wat ik dan een beter idee zou vinden is helpen in zorgcentra voor bejaarden... die een beetje uitlaten enzoen daarmee gesprekken gaan voeren.
Kleuteropvang is een plek waar de kinderen veel woorden leren. Alleen als de begeleiding die nieuwe woorden niet kan "aanleveren" zal er dus weinig ontwikkeling in hun vocabulaire zijn. De "externe" begeleiding zal eveneens weinig woorden leren omdat de koters gewoon een vrij beperkte woordenschat hebben
Wat een onzin joh. Tuurlijk leren kinderen op die leeftijd de taal. Maar je denkt toch niet echt dat dat door een paar uur in in de omgeving te zijn van paar personen die minder goed de taal kunnen ineens stil staat?quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:28 schreef cybermans het volgende:
[..]
Kleuteropvang is een plek waar de kinderen veel woorden leren. Alleen als de begeleiding die nieuwe woorden niet kan "aanleveren" zal er dus weinig ontwikkeling in hun vocabulaire zijn. De "externe" begeleiding zal eveneens weinig woorden leren omdat de koters gewoon een vrij beperkte woordenschat hebben
Wat volgens mij voor lageropgeleiden wel helpt, is als ze actief door Nederlanders worden benaderd. Zeg, de koffieochtend in het buurthuis, waar de dames een paar vriendinnen naar kunnen meenemen. Alleen moet er dan veel animo van autochtone zijde zijn om echt het gesprek aan te gaan in het Nederlandsquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
geen idee... maar het "voordeel" van autochtone begeleiding is dat je makkelijker kan screenen vanwege de langere verleden hier.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Komt dat meer voor onder niet Nederlanders dan![]()
Is pedofilie niet gewoon een hype? Komt dat nu niet evenvaak voor als vroeger? Misschien minder vaak zelfs, als ik die oude Grieken zo zie.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:32 schreef cybermans het volgende:
[..]
geen idee... maar het "voordeel" van autochtone begeleiding is dat je makkelijker kan screenen vanwege de langere verleden hier.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:34 schreef ColdFeet het volgende:
Om het weer even op culi-niveau te brengen: ik denk dat samen koken érg goed werkt. In Den Haag werd dat ook wel georganiseerd, van die middagen in de keuken. Leer Libanees koken van een echte Libanees. Daar lok je wel een bepaalde groep autochtonen mee
AhhhhEten verbindt
quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:30 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wat een onzin joh. Tuurlijk leren kinderen op die leeftijd de taal. Maar je denkt toch niet echt dat dat door een paar uur in in de omgeving te zijn van paar personen die minder goed de taal kunnen ineens stil staat?
waar kan ik me inschrijven voor iets in mijn regioquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:34 schreef ColdFeet het volgende:
Om het weer even op culi-niveau te brengen: ik denk dat samen koken érg goed werkt. In Den Haag werd dat ook wel georganiseerd, van die middagen in de keuken. Leer Libanees koken van een echte Libanees. Daar lok je wel een bepaalde groep autochtonen mee
AhhhhEten verbindt
quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:34 schreef cybermans het volgende:
[..]
weet niet hoor... paar uur... volgens mij is het toch heel wat uren...
ik zeg niet dat het stil staat, maar minder snel gaat danwel beperkter blijft. Maybe moet je eens wat minder zwart-wit kijken maar er ook tussen in
Wie kijkt er nu zwart-wit? Wel de eerste keer in mijn leven dat ik daar van betcht wordt trouwensquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:34 schreef cybermans het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het stil staat, maar minder snel gaat danwel beperkter blijft. Maybe moet je eens wat minder zwart-wit kijken maar er ook tussen in
Verder ben ik het overigens wel met je eens. Mensen moeten ook intrinsiek gemotiveerd zijn om daadwerkelijk iets te leren. Je kunt niet zeggen 'we doen ze op cursus, en dan vertellen we ze wel even wat ze moeten weten, en dan redden ze zich wel'. Zo werkt het niet in ons hoofd, dus ook niet bij hen.quote:
*grinquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zal ervoor zorgen dan mijn kinderen later hun vingers in de oor stoppen wanneer mijn ouders Nederlands tegen ze gaan praten, want die doen dat absoluut ook niet zuiver en met een redelijk accent. Ik wil natuurlijk wel dat mijn kids goed Nederlands leren, hè?
Mijn oudtante deed datquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat volgens mij voor lageropgeleiden wel helpt, is als ze actief door Nederlanders worden benaderd. Zeg, de koffieochtend in het buurthuis, waar de dames een paar vriendinnen naar kunnen meenemen. Alleen moet er dan veel animo van autochtone zijde zijn om echt het gesprek aan te gaan in het NederlandsEn dat laatste is niet bepaald de trend in NL
Ik denk dat jij het belang van PSZ-leidsters op de taalontwikkeling overschatquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:34 schreef cybermans het volgende:
[..]
Van zulke mensen zouden er meer moeten zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn oudtante deed datDie had 1x in de week geloof ik een aantal allochtone dames over de vloer waarmee ze dan Nederlands ging oefenen. Gewoon gesprekken voeren bij de koffie en zo. En spelletjes als scrabble. En ik geloof dat ze ook nog eens met z'n vieren kookten
Was iig een gezellige boel
Mijn oudtante is nou echt de enige van mijn familie die ik echt wel een beetje mis nadat ze is overleden
Zoiets ja, dat is hartstikke leuk & leerzaam. In beide richtingen. Maar het is ook vreselijk moeilijk om daar mensen voor te vinden die het leuk vinden en de tijd ervoor hebben. Want da's natuurlijk allemaal vrijwilligerswerk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn oudtante deed datDie had 1x in de week geloof ik een aantal allochtone dames over de vloer waarmee ze dan Nederlands ging oefenen. Gewoon gesprekken voeren bij de koffie en zo. En spelletjes als scrabble. En ik geloof dat ze ook nog eens met z'n vieren kookten
Was iig een gezellige boel
Mijn oudtante is nou echt de enige van mijn familie die ik echt wel een beetje mis nadat ze is overleden
quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zal ervoor zorgen dan mijn kinderen later hun vingers in de oor stoppen wanneer mijn ouders Nederlands tegen ze gaan praten, want die doen dat absoluut ook niet zuiver en met een redelijk accent. Ik wil natuurlijk wel dat mijn kids goed Nederlands leren, hè?
Totaal geen Nederlands lijkt me ook geen goed plan nee. Je mag sowieso wel een basisniveau verwachten voor je mensen zoiets laat doen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:42 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zou het best leuk vinden, maar het lijkt mij bij voorbaat al moeilijk communiceren als ze totaal geen Nederlands kunnen.
maybe wel en maybe nietquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het belang van PSZ-leidsters op de taalontwikkeling overschatAlsof er niet genoeg dyslectische, plat Haags sprekende leidsters op dat soort toko's werken - daar ga je toch ook niet zo moeilijk over doen? Kinderen hebben dan nog >10 jaar taalontwikkeling in het verschiet liggen, van een paar grammaticafoutjes raken ze echt niet verbaal gehandicapt.
Ik kan me voorstellen dat het voor allochtonen een stuk laagdrempeliger is om met peuters te praten dan met volwassenen.
Mijn kleuteropvang heeft echt nada bijgedragen aan mijn opvoeding hoor, ik denk dat je dat erg overschat. Tevens heb ik het meeste Nederlands geleerd door met andere kinderen te spelen daar, en op straat. Ik zou niet eens meer weten wat de leiding destijds allemaal tegen me gezegd had.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:42 schreef cybermans het volgende:
[..]
dat is even wat anders he. kleuteropvang zitten kinderen heel wat langer dan bij jou ouders en speelt volgens mij ook een wat belangrijkere rol in hun opvoeding. Maar goed als men het punt niet wil zien wat ik probeer te maken dan ga ik er maar over ophouden want het heeft geen zin...
Nou, ik denk dat als je in de kleinere dorpjes gaat kijken dat dit veeeeeeeeeel meer speelt dan in de grote onpersoonlijke steden. Tante woonde in Eerbeek en ondanks dat ze 88 was en bijzonder slechtziend had ze een erg druk sociaal levenquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Van zulke mensen zouden er meer moeten zijn.
Sluit IE dan maar even afquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:41 schreef TAV74 het volgende:
Pff, ik zit ook met een stapeltje deadlines, maar ik krijg de stukken die ik er voor uit moet werken slecht uit mijn vingers vandaag. ZO de eerste maar eens afronden, daar ben ik wel tevreden over.
Had ik wel, was geen probleemquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:43 schreef LieLie het volgende:
Mag je de stempas ook dubbelvouwen? Ik moet eerst nog naar de bakker, en anders past ie niet in m'n jaszak en moet ik een extra tas mee voor die stempas. Verkiezingsdillema's
Eigenlijk zouden de wat geïntegreerdere allochtonen hun zwakkere broeders eerst een tijdje op sleeptouw moeten nemen. Da's laagdrempelig en niet eng voor de mensen die het waarschijnlijk sowieso eng vinden om een nieuwe taal te leren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Totaal geen Nederlands lijkt me ook geen goed plan nee. Je mag sowieso wel een basisniveau verwachten voor je mensen zoiets laat doen.
doen jouw ouders dat?quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden de wat geïntegreerdere allochtonen hun zwakkere broeders eerst een tijdje op sleeptouw moeten nemen. Da's laagdrempelig en niet eng voor de mensen die het waarschijnlijk sowieso eng vinden om een nieuwe taal te leren.
Kloptquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zoiets ja, dat is hartstikke leuk & leerzaam. In beide richtingen. Maar het is ook vreselijk moeilijk om daar mensen voor te vinden die het leuk vinden en de tijd ervoor hebben. Want da's natuurlijk allemaal vrijwilligerswerk.
Hm, dan had het ook maatschappelijke dienstverlening moeten zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:45 schreef LieLie het volgende:
[..]
Misschien wel, Cyber, in het Nederlands.
Waar?quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm, dan had het ook maatschappelijke dienstverlening moeten zijn.
Maar dan spreken ze dus weer geen Nederlands onderling. Of je moet een Senegalees koppelen aan een Armeen ofzoquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden de wat geïntegreerdere allochtonen hun zwakkere broeders eerst een tijdje op sleeptouw moeten nemen. Da's laagdrempelig en niet eng voor de mensen die het waarschijnlijk sowieso eng vinden om een nieuwe taal te leren.
Mijn vader neemt wel eens koks uit het restaurant vers van China mee naar zijn modelbouwvliegclub. Dat vinden die gasten machtig mooi.quote:
Naja, als ze allemaal laagopgeleid geen Nederlands spraken dan niet, maar wat ik dus bedoel is dat als je een iets hoger opgeleide, beter Nederlands sprekende aan het roer zet en er een 'spreek Nederlands-dag' van maakt, dat het dan wel beter werkt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar dan spreken ze dus weer geen Nederlands onderling. Of je moet een Senegalees koppelen aan een Armeen ofzo
Sjongejongejongequote:
oh dat is even een verrassing..quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef freecell het volgende:
[..]
ja
Viel mij ook tegen!
En fijn dat je het gered hebt
Ow, en een brief, samenvatting is dat mijn bijstand wordt stopgezet omdat ze een baan hebben voor me, en die moet ik accepteren, want ik ben onder de 27
En het leuke is: TARA gaat iets meer uren werken, dus we konden vanaf nu zonder de bijstand, maar die bleef nog wel even lopen, want we hadden een restschuldje omdat we een belastingteruggave hebben gehad die volgens hun van de bijstand af ging.
Samengevat: omdat wij ons zelf weer kunnen redden moet ik nu óf gaan werken of 500,- betalen
Nee...handig zegquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef freecell het volgende:
[..]
ja
Viel mij ook tegen!
En fijn dat je het gered hebt
Ow, en een brief, samenvatting is dat mijn bijstand wordt stopgezet omdat ze een baan hebben voor me, en die moet ik accepteren, want ik ben onder de 27
En het leuke is: TARA gaat iets meer uren werken, dus we konden vanaf nu zonder de bijstand, maar die bleef nog wel even lopen, want we hadden een restschuldje omdat we een belastingteruggave hebben gehad die volgens hun van de bijstand af ging.
Samengevat: omdat wij ons zelf weer kunnen redden moet ik nu óf gaan werken of 500,- betalen
Dat staat er niet bijquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh dat is even een verrassing..![]()
wat voor baan hebben ze voor je gevonden?
Ze willen een gesprek met me van 45 minuten op een spitsmoment van de dag hierquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee...handig zegEn hoe zit het dan met kinderopvang?
Snap dat dat ontzettend onhandig is, maar als je beschikbaar bent voor werk is het niet onlogisch dat ze het van je vragen toch?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat staat er niet bijHet is een werk-leer traject
[..]
Ze willen een gesprek met me van 45 minuten op een spitsmoment van de dag hier
Dus ik zal dan wel gaan roepen dat ik twee kinderen heb en we zien wel
[
Ik ben officieel niet beschikbaar voor werk, want ik heb 2 kinderen onder de driequote:Op woensdag 9 juni 2010 12:10 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Snap dat dat ontzettend onhandig is, maar als je beschikbaar bent voor werk is het niet onlogisch dat ze het van je vragen toch?
Klopt, ik mis ook wel wat uitdaging af en toe en wil ook wel weer gaan werken....quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:12 schreef ColdFeet het volgende:
Maar Freecell (even de knuppel in het hoenderhok!): waarom zoek je niet werk, parttime? Kan me herinneren dat je vorig jaar weleens verzuchtte dat je het miste, ofzo. Dat je niet de hele dag op peuterniveau wilt communiceren.
En anders hopen dat de CU aan de macht komt
Ah ja, ben niet zo thuis in bijstand, daar gaat het om toch?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben officieel niet beschikbaar voor werk, want ik heb 2 kinderen onder de drie
[..]
Mja, ik heb zelf wel eens stage gelopen in een crèche, vandaar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:24 schreef ColdFeet het volgende:
Werkt je man dan fulltime, fc?
Ik vind het 'in de creche dumpen' als alternatief voor een opvoeding persoonlijk behoorlijk denigrerend en ook generaliserend
Ik ook. Mijn zus werk ook part-time. één dag gaat neefje naar oma, en twee naar de creche. En hij vindt het geweldig, want hij kan heerlijk spelen met andere kinderen. En het is een ontzettend leuk, goed opgevoed kind. Er wordt ze daar echt wel structuur en regels aangeleerd.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:24 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind het 'in de creche dumpen' als alternatief voor een opvoeding persoonlijk behoorlijk denigrerend en ook generaliserend
toch niet zoals in de reclames van olvarit?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:30 schreef DarkElf het volgende:
ik snap de aversie tegen kinderopvang niet zo. mijn neefje van 3 gaat 2 dagen per week naar de opvang en heeft t serieus ontzettend leuk daarzelf gezien toen ik hem eens ging halen.
hij maakt vriendjes en vriendinnetjes en als hij met mijn zus naar de markt gaat groet hij zijn kennissenals ze die kindjes weer tegenkomen met hun ouders, echt grappig
.
mijn zus werkt 3 dagen en mijn zwager 4. dus hoeven mijn neefjes ook maar 2 dagen ernaartoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |