abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82552008
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:30 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Het is vrij duidelijk wat er is gebeurd.
Ja, inderdaad. Van een leraar wordt het contract niet verlengd. Niets aan de hand. Totdat blijkt dat de leraar in kwestie een PVV-aanhanger is. Dan slaat ´ineens´ de vlam in de pan.

Ik zou er overigens een groot probleem mee hebben als mijn kinderen les zouden krijgen van een PVV-er.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_82552538
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Nja op internet dan. Voldoende betekent meestal goed genoeg voor een nieuw contract.
Neuh, vooral in een crisis kan het wel eens zo uitkomen dat alleen mensen die als goed of zeer goed beoordeeld worden verder mogen.

Begrijp me niet verkeerd, als hij echt ontslagen is om zijn politieke kleur, dan is dat zeer kwalijk, maar daar zal echt iets meer bewijs voor moeten zijn dan "nou moe ik dee het toch aardig".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:52:06 #53
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_82554661
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Neuh, vooral in een crisis kan het wel eens zo uitkomen dat alleen mensen die als goed of zeer goed beoordeeld worden verder mogen.

Begrijp me niet verkeerd, als hij echt ontslagen is om zijn politieke kleur, dan is dat zeer kwalijk, maar daar zal echt iets meer bewijs voor moeten zijn dan "nou moe ik dee het toch aardig".
Hij is niet ontslagen. Zijn contract is niet verlengt. En het hoeft inderdaad niet aan zijn functioneren te hebben gelegen. Misschien dat het budget niet toereikend was, en dat ze daarom steeds een gedetacheerde kracht aannemen, waar ze ieder moment ook van af kunnen.

Overigens gebeurt ook vaak zat dat dit soort zaken onder een noemer worden geplaatst, maar vervolgens blijkt dat hij vanuit die noemer handelingen deed die niet koosjer waren. Als hij zijn PVV-ideeën loopt te promoten voor de klas, terwijl hij het als leraar Duits het helemaal niet over politiek moet hebben lijkt me sprake van onheus gedrag.

Verder kan hij ook gewoon niet in het team passen. Laat duidelijk zijn dat dit gewoon kan in Nederland. Als je goed functioneert, heb je niet meteen recht om een contract. Ze hoeven je onder geen enkele voorwaarden te verlengen.

Overigens kun je wel zeggen dat je van een leraar verwacht dat hij in staat is de juiste maatschappelijke analyses te maken. Wanneer je stemt op de PVV vanuit het idee dat hun ideeën legitimiteit dragen op basis van juistheid, ben je duidelijk niet in staat om die analyses te maken, en voldoe voor mij niet als leraar.

Tegenwoordig worden echter de meest idiote mensen leraar. Zeker in het middelbare technisch onderwijs worden mensen zowat vanuit de garage voor de klas neergezet. Maar de 2e graads opleidingen staan ook bol van de doorgestroomde MBO-ers die eigenlijk niet aan het eigenlijk vereiste denkniveau voldoen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:15:19 #54
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82555709
De telegraaf maakte gewoon sensatie van dit verhaaltje, en bendk trapte er met beide benen in.... "dat dit kan in Nederland, ongelofelijk".

De beste man heeft gewoon geen contractverlenging gekregen, en de reden waarom het juist nu gebeurde is simpelweg omdat het schooljaar is afgelopen en de zomervakantie is begonnen. En je kunt blijven speculeren over het waarom, maar er is geen enkel bewijs dat dit zou komen door zijn PVV lidmaatschap/kandidaatschap, en als het kandidaatschap van een partij er mee te maken heeft gehad, dan zou dan net zo goed gebeurd kunnen zijn als hij op de lijst stond voor Groen Links.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82559238
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:52 schreef Xaobotnik het volgende:

Verder kan hij ook gewoon niet in het team passen. Laat duidelijk zijn dat dit gewoon kan in Nederland. Als je goed functioneert, heb je niet meteen recht om een contract. Ze hoeven je onder geen enkele voorwaarden te verlengen.
Hij functioneerde niet goed, zijn functioneren was voldoende. Op scholen geldt in het algemeen dat een 6 voldoende is en een 8 goed, of dat voor leraren ook precies zo werkt weet ik niet, maar 'voldoende' lijkt me niet zomaar een reden voor een nieuw contract.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82559426
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij functioneerde niet goed, zijn functioneren was voldoende. Op scholen geldt in het algemeen dat een 6 voldoende is en een 8 goed, of dat voor leraren ook precies zo werkt weet ik niet, maar 'voldoende' lijkt me niet zomaar een reden voor een nieuw contract.
Poepie die maar blijft ronddraaien in semantische mierenneukerij.
Voldoende is voldoende om over te gaan, om in de klasjes-terminologie te blijven.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:37:46 #57
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_82559665
Ik snap dat het niet is bewezen, maar het zou wel erg toevallig zijn. Alleen een getuige of een uitgelekt document of telefoongesprek zou het kunnen bewijzen. Dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
pi_82559842
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:37 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik snap dat het niet is bewezen, maar het zou wel erg toevallig zijn.
Waarom zou het wel erg toevallig zijn? Er worden toch wel vaker contracten niet verlengd?
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:51:51 #59
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_82560386
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zou het wel erg toevallig zijn? Er worden toch wel vaker contracten niet verlengd?
Het zal niet vaak gebeuren dat van iemand zo kort na een TV-uitzending, die ging over dat hij lid was van een controversiële politieke partij, zijn contract niet wordt verlengd. Ik denk dat het een makkelijke oplossing was om dat contract dat op het punt stond te eindigen, niet te verlengen.

Uiteraard heb ik geen bewijs, maar mijn gevoel zegt dat het niet klopt. Als ik rechter was en moest oordelen over deze zaak zou ik waarschijnlijk zeggen dat er geen bewijs was.
pi_82561014
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:51 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Het zal niet vaak gebeuren dat van iemand zo kort na een TV-uitzending, die ging over dat hij lid was van een controversiële politieke partij, zijn contract niet wordt verlengd.
TV-uitzending?
quote:
Ik denk dat het een makkelijke oplossing was om dat contract dat op het punt stond te eindigen, niet te verlengen.

Uiteraard heb ik geen bewijs, maar mijn gevoel zegt dat het niet klopt. Als ik rechter was en moest oordelen over deze zaak zou ik waarschijnlijk zeggen dat er geen bewijs was.
Dat is er sowieso niet, ik zie alleen de toevalligheid niet. Een vriend van me is ook leraar, en daarbij loopt ook voortdured het contract af, en dan moet hij weer op zoek naar een andere school met plek. En ook hij krijgt telkens te horen dat het best goed gaat. Maar niet goed genoeg om hem voor de school te willen behouden.

Het kan van alles zijn, misschien mogen ze hem gewoon niet. Misschien hebben ze er geen vertrouwen in dat hij lang leraar wil blijven, hij heeft immers andere ambities, misschien waren ze bang dat hij verkozen zou worden, ook niet aantrekkelijk voor een werkgever. Misschien hebben ze hem kwalijk genomen dat hij Powned naar de school haalde, misschien hebben ze besloten dat PVV-ers niet op scholen moeten werken, misschien hebben ze geen leraar Duits meer nodig voor zoveel uur, of misschien dachten ze een betere leraar te kunnen krijgen.

Het kan van alles zijn, het idee dat het wel PVV-pesterij moet zijn slaat nergens op. Het is niet uitgesloten, maar het is ook niks waarschijnlijker dan al die andere redenen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:07:09 #61
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_82561044
Joepie ja jeeej!
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_82561277
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:51 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Het zal niet vaak gebeuren dat van iemand zo kort na een TV-uitzending, die ging over dat hij lid was van een controversiële politieke partij, zijn contract niet wordt verlengd. Ik denk dat het een makkelijke oplossing was om dat contract dat op het punt stond te eindigen, niet te verlengen.
Tsja, de einddatum van z'n contract stond voor de uitzending ook al vast natuurlijk. Daarbij lijkt het mij ook erg sterk dat niet bekend was dat de man op de lijst van de PVV stond.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_82561341
Die PVV-ers zijn een stel zeikerds!
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:27:39 #64
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_82561808
Van iemand die zo openlijk solliciteert op een andere baan, zou ik het contract ook niet verlengen. Of dat nu een functie als Kamerlid of als ober is...
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')