Ja, inderdaad. Van een leraar wordt het contract niet verlengd. Niets aan de hand. Totdat blijkt dat de leraar in kwestie een PVV-aanhanger is. Dan slaat ´ineens´ de vlam in de pan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:30 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Het is vrij duidelijk wat er is gebeurd.
Neuh, vooral in een crisis kan het wel eens zo uitkomen dat alleen mensen die als goed of zeer goed beoordeeld worden verder mogen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Nja op internet dan. Voldoende betekent meestal goed genoeg voor een nieuw contract.
Hij is niet ontslagen. Zijn contract is niet verlengt. En het hoeft inderdaad niet aan zijn functioneren te hebben gelegen. Misschien dat het budget niet toereikend was, en dat ze daarom steeds een gedetacheerde kracht aannemen, waar ze ieder moment ook van af kunnen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neuh, vooral in een crisis kan het wel eens zo uitkomen dat alleen mensen die als goed of zeer goed beoordeeld worden verder mogen.
Begrijp me niet verkeerd, als hij echt ontslagen is om zijn politieke kleur, dan is dat zeer kwalijk, maar daar zal echt iets meer bewijs voor moeten zijn dan "nou moe ik dee het toch aardig".
Hij functioneerde niet goed, zijn functioneren was voldoende. Op scholen geldt in het algemeen dat een 6 voldoende is en een 8 goed, of dat voor leraren ook precies zo werkt weet ik niet, maar 'voldoende' lijkt me niet zomaar een reden voor een nieuw contract.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:52 schreef Xaobotnik het volgende:
Verder kan hij ook gewoon niet in het team passen. Laat duidelijk zijn dat dit gewoon kan in Nederland. Als je goed functioneert, heb je niet meteen recht om een contract. Ze hoeven je onder geen enkele voorwaarden te verlengen.
Poepie die maar blijft ronddraaien in semantische mierenneukerij.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij functioneerde niet goed, zijn functioneren was voldoende. Op scholen geldt in het algemeen dat een 6 voldoende is en een 8 goed, of dat voor leraren ook precies zo werkt weet ik niet, maar 'voldoende' lijkt me niet zomaar een reden voor een nieuw contract.
Waarom zou het wel erg toevallig zijn? Er worden toch wel vaker contracten niet verlengd?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:37 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik snap dat het niet is bewezen, maar het zou wel erg toevallig zijn.
Het zal niet vaak gebeuren dat van iemand zo kort na een TV-uitzending, die ging over dat hij lid was van een controversiële politieke partij, zijn contract niet wordt verlengd. Ik denk dat het een makkelijke oplossing was om dat contract dat op het punt stond te eindigen, niet te verlengen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou het wel erg toevallig zijn? Er worden toch wel vaker contracten niet verlengd?
TV-uitzending?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:51 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Het zal niet vaak gebeuren dat van iemand zo kort na een TV-uitzending, die ging over dat hij lid was van een controversiële politieke partij, zijn contract niet wordt verlengd.
Dat is er sowieso niet, ik zie alleen de toevalligheid niet. Een vriend van me is ook leraar, en daarbij loopt ook voortdured het contract af, en dan moet hij weer op zoek naar een andere school met plek. En ook hij krijgt telkens te horen dat het best goed gaat. Maar niet goed genoeg om hem voor de school te willen behouden.quote:Ik denk dat het een makkelijke oplossing was om dat contract dat op het punt stond te eindigen, niet te verlengen.
Uiteraard heb ik geen bewijs, maar mijn gevoel zegt dat het niet klopt. Als ik rechter was en moest oordelen over deze zaak zou ik waarschijnlijk zeggen dat er geen bewijs was.
Tsja, de einddatum van z'n contract stond voor de uitzending ook al vast natuurlijk. Daarbij lijkt het mij ook erg sterk dat niet bekend was dat de man op de lijst van de PVV stond.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:51 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Het zal niet vaak gebeuren dat van iemand zo kort na een TV-uitzending, die ging over dat hij lid was van een controversiële politieke partij, zijn contract niet wordt verlengd. Ik denk dat het een makkelijke oplossing was om dat contract dat op het punt stond te eindigen, niet te verlengen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |