Wikipedia over 'Pulsa denura' ;quote:Israeli Arab MK Ahmed Tibi on Monday received a threatening letter, apparently from far-rightists, claiming that he had only "180 days to live" and that his death would be "sudden and cruel".
The letter from a group dubbing itself "Pulsa Denura" was the second death threat received by the United Arab List MK in the last two days. The group's name derives from the Aramaic phrase 'whip of fire', a death curse far-rightists have in the past issued against former prime ministers, Yitzhak Rabin and Ariel Sharon.
"Because of your poisonous stance against Israel and Zionism, the management of this group has issued a pulsa denura against you," claimed the letter. "You have 180 days to live. Your death will be sudden and cruel, accompanied by great pain… it is time to prepare your will. Your friend in terrorist organization will be happy to prepare an infirmary for the last days of your life."
Tibi responded to the letter by accusing his right-wing colleagues of inciting the threats, and lodged a complaint with Knesset security.
The "pulsa denura threat" came just a day after Tibi received a number of voice messages on his cellular phone, in Hebrew, telling him: "Your days are numbered… dirty Arab. I promise you, your days are numbered. You and all Arabs will die. If a dear prime minister can be murdered, what is it to kill you?"
United Arab List chairman Talab al-Sana also received death threats on Monday, apparently from members of the public angered by his reaction to Israel's raid on a Gaza-bound aid convoy.
Sana's office received an anonymous fax message reading "you're dead". The MK also lodged a complaint with Knesset authorities after suffering verbal abuse as he entered the parliament building in Jerusalem.
Last week the UAL party leader caused anger among Israelis when he compared navy commandos to Nazis after an Israel Defense Force raid on the 'Mavi Marmara', a Turkish protest ship, left nine activists dead.
In response to the threats, Sana accused the political right-wingers of inciting hatred. Sana said the atmosphere in Israel reminded him of the eve of the assassination of Rabin, a prime minister gunned down by a Jewish extremist in 1996.
"Rabin fell victim to the Right and to its thoughtless campaign of hatred," Sana said.
He added: "The nation faces a leadership crisis and the public is venting its anger on the [Arab] minority in its midst. This process has happened in other countries, where right-wing fascist extremists have exploited the mood of crisis to take control of government.
Sana's comments came as a Knesset's committee on Monday recommended revoking the parliamentary privileges of Hanin Zuabi MK, who was aboard one of the flotilla ships during the raid last week..
"We won't be a punching bag for anyone who is frustrated with the state," Sana said.
http://www.haaretz.com/ne(...)ath-threats-1.294920quote:De Pulsa denura is een modern kabbalistisch ritueel waarin God wordt gevraagd om een vermeende zondaar te vervloeken. Het wordt vertaald met boog van vuur of striemen van vuur.
Deze vloek werd door extreem-rechtse Israëliërs uitgesproken over de Israëlische premier Yitzchak Rabin, enkele dagen voordat hij werd vermoord. Op 26 juli 2005 werd dezelfde vloek ook uitgesproken over de Israëlische premier Ariel Sharon.
De gangbare visie is evenwel dat een dergelijk gebed tegenstrijdig is met de joodse wet. Onderzoekers claimen dan ook dat onder de noemer Pulsa denura feitelijk een excommunicatieritueel wordt opgevoerd.
quote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:09 schreef Roi het volgende:
[..]
![]()
Israel is een westerns land, dit bericht staat op alle nieuwssites.
Western.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:09 schreef Roi het volgende:
[..]
![]()
Haaretz is een van de paar goede Israelische kranten. Ze hebben de persvrijheid hoog zitten, zelfs al betekent dat dat hun journalisten door Israel worden gearresteerd en lastig gevallen. Amira Hass was hun eerste journalist in meer dan twee jaar die naar de Gazastrook zou gaan om haar werk te doen. Gazastrook was verboden gebied voor Israelische journalisten. Ze werd gearresteerd door het Israelische leger. Daarvoor is ze ook een paar keer gearresteerd geweest, omdat ze op een hulpschip van vredesactivisten de Gazastrook probeerde aan te doen. Haaretz journalisten zien zich soms zelfs genoodzaakt te vluchten voor het Israelisch regime. Uri Blau bijvoorbeeld vluchtte naar Londen, toen hij een aantal kritische artikelen over de IDF schreef. Ben het met je eens, maar 'goed' is een understatement.quote:
Noem je dat westers? Dat concentratie kamp wat ze zelf gebouwd hebben?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:09 schreef Roi het volgende:
[..]
![]()
Zijn er ook vergelijkbare kranten aan Palestijnse kant? Zo ja, welke? Zo nee, waarom niet?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:25 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Haaretz is een van de paar goede Israelische kranten. Ze hebben de persvrijheid hoog zitten, zelfs al betekent dat dat hun journalisten door Israel worden gearresteerd en lastig gevallen. Amira Hass was hun eerste journalist in meer dan twee jaar die naar de Gazastrook zou gaan om haar werk te doen. Gazastrook was verboden gebied voor Israelische journalisten. Ze werd gearresteerd door het Israelische leger. Daarvoor is ze ook een paar keer gearresteerd geweest, omdat ze op een hulpschip van vredesactivisten de Gazastrook probeerde aan te doen. Haaretz journalisten zien zich soms zelfs genoodzaakt te vluchten voor het Israelisch regime. Uri Blau bijvoorbeeld vluchtte naar Londen, toen hij een aantal kritische artikelen over de IDF schreef. Ben het met je eens, maar 'goed' is een understatement.
Wat een ontzettend domme post, met alle respect.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:33 schreef SnoopNL het volgende:
[..]
Noem je dat westers? Dat concentratie kamp wat ze zelf gebouwd hebben?
Waarvan uit ze ongeveer hetzelfde doen als dat ze 60 jaar geleden zo zielig voor waren?
O dat stukje land bedoel je!
Zo treurig, die holocaust vergelijkingen. Minder dan 10.000 doden in 60 jaar gelijkstellen aan rond de zes miljoen in zes jaar, complete uitsluiting uit het openbare leven vergelijken met gelijke rechten voor Israelische Arabieren...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:33 schreef SnoopNL het volgende:
[..]
Noem je dat westers? Dat concentratie kamp wat ze zelf gebouwd hebben?
Waarvan uit ze ongeveer hetzelfde doen als dat ze 60 jaar geleden zo zielig voor waren?
O dat stukje land bedoel je!
Eensquote:
In theorie wellicht, in praktijk wordt er wel heel wat gediscrimineerd :quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zo treurig, die holocaust vergelijkingen. Minder dan 10.000 doden in 60 jaar gelijkstellen aan rond de zes miljoen in zes jaar, complete uitsluiting uit het openbare leven vergelijken met gelijke rechten voor Israelische Arabieren...
Ik vraag me altijd af of dit soort idiote uitspraken uit achterlijkheid of uit haat gedaan worden. Ben jij achterlijk of Jodenhater?
Goede engelstalige online Palestijnse nieuws-outlets zijn 'Ma'an' en 'The Palestine Chronicle'. Maar meestal kijk ik naar Aljazeera.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zijn er ook vergelijkbare kranten aan Palestijnse kant? Zo ja, welke? Zo nee, waarom niet?
Uri Blau is trouwens niet op de vlucht omdat hij een paar kritische artikelen schreef, maar omdat hij geheime documenten publiceerde. En Amira Hass was op eigen houtje naar Gaza gegaan, zonder toestemming van het IDF. Nou lijkt dat misschien onschuldig, maar ze is Joods Israelisch, en Hamas of andere groepen zouden haar kunnen kidnappen om druk op Israel te zetten. En dan is het IDF verantwoordelijk.
De situatie is alles behalve zwart/wit. In Israel is het een feit dat er zaken gebeuren die nooit naar buiten komen. Als het niet aan bepaalde journalisten lag, die hun leven op het spel zetten en tegen het regime ingaan om de feiten te brengen, hadden we een andere discussie nu.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:40 schreef Viajero het volgende:
Hakim, als Israel een gelijke persvrijheid zou hebben als de Palestijnen dan had je nooit over deze zaak gehoord. Er zijn waarschijnlijk zaken die daar gebeuren die dus nooit naar buiten komen.
Zou je misschien eens moeten nadenken over of de situatie daar wel zo zwart wit is als jij denkt?
Cool, bedankt. Al Jazeera kijk ik ook vaak.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:14 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Goede engelstalige online Palestijnse nieuws-outlets zijn 'Ma'an' en 'The Palestine Chronicle'. Maar meestal kijk ik naar Aljazeera.
Voor Nederland geldt dat, want wat Nederland betreft sta je alleen zodra je de Nederlandse grens oversteekt. Israel is een stuk serieuzer in het beschermen van zijn burgers in het buitenland.quote:Hij is wel opgepakt omdat hij kritische artikelen schreef. Wat jij noemt is enkel een smoesje om journalisten uit Gaza te weren. Heb je ooit meegemaakt dat een Nederlandse minister van Buitenlandse zaken , Nederlandse journalisten oppakt en in de cel gooit, omdat ze naar Irak of Afghanistan zijn gegaan? Hoogstens een reisadvies. Het blijft gewoonweg de verantwoordelijkheid van de journalist.
Tja, dat is de ene kant, aan de andere kant kunnen documenten over legeroperaties ook de vijand helpen. Moeilijk. Het lukraak doodschieten van Palestijnen is natuurlijk wel een zeer slechte zaak.quote:Die geheime documenten toonden aan dat Israelische militairen - tegen alle wetten en regels in- Palestijnen liquideren. Iets dat illegaal is, zou nooit geheim moeten zijn. Het hoort bij een van de taken van een journalist.
'Geheim' staat - in het geval van israel - synoniem voor 'doofpot'.
Moslims hebben precies hetzelfde hoor. Als een Moslim door een Jood vermoord is dan is het een ramp, wordt een Moslim door een andere Moslim vermoord dan boeit het niemand, niet de Moslims en niet de Europeanen/Amerikanen die claimen aan Palestijnse kant te staan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik begrijp die Joden niet die een Joods lijkje heel erg hoog inschalen en lijken van Moslims beschouwen als iets niet ergs.
Vanwaar dat superioriteitsgevoel?²
Dat is toch heel logisch? En het werkt 2 kanten op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik begrijp die Joden niet die een Joods lijkje heel erg hoog inschalen en lijken van Moslims beschouwen als iets niet ergs.
Grap was al gemaaktquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:09 schreef Roi het volgende:
[..]
![]()
Nou, wat ik niet begrijp is dat veel westerlingen geen donder geven om die activisten die vorige week werden neergeknald. Terwijl wanneer er een Israelische soldaat wordt vermoord er nog net geen condoleance-register wordt geopend.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Als hij nog maar precies 180 dagen te leven heeft is het beëindigen van dat leven toch helemaal niet zo plotseling?quote:claiming that he had only "180 days to live" and that his death would be "sudden and cruel".
Waarom blijf je weer rare dingen verzinnen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, wat ik niet begrijp is dat veel westerlingen geen donder geven om die activisten die vorige week werden neergeknald. Terwijl wanneer er een Israelische soldaat wordt vermoord er nog net geen condoleance-register wordt geopend.
Het is gewoon allebei erg.
Ik verzin niks. Misschien moet jij die blauw-witte bril eens afdoen. Zat users die het allemaal doodnormaal vonden dat er negen activisten werden neergeknald.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waarom blijf je weer rare dingen verzinnen?
Blauw witte brilquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verzin niks. Misschien moet jij die blauw-witte bril eens afdoen. Zat users die het allemaal doodnormaal vonden dat er negen activisten werden neergeknald.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verzin niks. Misschien moet jij die blauw-witte bril eens afdoen. Zat users die het allemaal doodnormaal vonden dat er negen activisten werden neergeknald.
Blij dat je geen vredesactivisten zegtquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo simpel Koosje.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, wat ik niet begrijp is dat veel westerlingen geen donder geven om die activisten die vorige week werden neergeknald. Terwijl wanneer er een Israelische soldaat wordt vermoord er nog net geen condoleance-register wordt geopend.
Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:53 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Blauw witte bril
Koos, weet je wat jij doet? Lekker met jezelf blijven discussieren.
Ik vind een genocide erger maar daar hoor ik jullie nooit overquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat moet je laten rustenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:27 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ik vind een genocide erger maar daar hoor ik jullie nooit over
Koosje, je hebt gewoon gelijk!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad om je dood aan te ergeren daar hoor je MOSLIMS nooit over maar dan ook nooit maar zodra 0,1 dode valt door een Jood of door een Amerika staat gelijk circus in midden oosten op scherpquote:
Hoe lang mogen Joden dat nog gebruiken om elke moord goed te praten? Ik vind de holocaust afschuwelijk, maar kom op, dat is geen vrijbrief om ook maar een 0,1 (?:P) dode goed te praten, please!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:16 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Inderdaad om je dood aan te ergeren daar hoor je MOSLIMS nooit over maar dan ook nooit maar zodra 0,1 dode valt door een Jood of door een Amerika staat gelijk circus in midden oosten op scherp
Moet ik elke dag een kaarsje opsteken voor de slachtoffers van de holocaust? Ik bezoek elk jaar de lokale dodenherdenking en spreek mij uit tegen mensen die de holocaust ontkennen. Maar dat is blijkbaar niet voldoende.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:27 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ik vind een genocide erger maar daar hoor ik jullie nooit over
Waar hoor je moslims nooit over?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:16 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Inderdaad om je dood aan te ergeren daar hoor je MOSLIMS nooit over maar dan ook nooit maar zodra 0,1 dode valt door een Jood of door een Amerika staat gelijk circus in midden oosten op scherp
Waar praat een jood een dode goed vanwege de holocaust?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:18 schreef Aylin het volgende:
[..]
Hoe lang mogen Joden dat nog gebruiken om elke moord goed te praten? Ik vind de holocaust afschuwelijk, maar kom op, dat is geen vrijbrief om ook maar een 0,1 (?:P) dode goed te praten, please!
Wil je het topic doorlezen aub?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:24 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waar praat een jood een dode goed vanwege de holocaust?
Dat heb ik gedaan ben er sinds het begin bij maar waar staat dit dan?quote:
Uit de post van Triggershot valt op te maken, iig ik maakte er uit op, dat Moslims niet zo moeten zeuren over 0,1 dode, omdat de Holocaust is geweest, en genocide is veel erger dan een dode hier of daar..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:26 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan ben er sinds het begin bij maar waar staat dit dan?
Ik bedoelde geen holocaust en met de holocaust bedoel ik dus niet alleen joden we herdenken ook minder begaafde mensen/gehandicapten/ anders denkendequote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet ik elke dag een kaarsje opsteken voor de slachtoffers van de holocaust? Ik bezoek elk jaar de lokale dodenherdenking en spreek mij uit tegen mensen die de holocaust ontkennen. Maar dat is blijkbaar niet voldoende.
Hè? Ik reageerde op iets, wat iemand zei??quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:29 schreef Amos_ het volgende:
Dat mag je dan even quoten, dat blijkt ook niet uit dat wikipedia-artikel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |