Wat heeft dit allemaal met naïviteit te maken?quote:Je geen zorgen maken over het olielek, het gedonder rond Israël, de kredietcrisis, de verschrikkelijke voorutizichten van een paars kabinet, belachelijke ACTA wetgeving die eraan komt, pedobear, etc. Dan kun je gewoon lekker links stemmen, elke dag uitslapen, heel de dag bij iedereen in de sociale werkplaats rondhangen etc. Je niks aantrekken van allerhande problemen.. Heerlijk toch..
Je bedoelt "zorgenloos".quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:08 schreef BlackLining het volgende:
Eigenlijk meer een klacht over mezelf dan over de mensen uit de TT
Ik vraag me altijd af, waarom kan ik niet gewoon zo naïef en onbezonnen zijn?
Heerlijk toch? Je geen zorgen maken over het olielek, het gedonder rond Israël, de kredietcrisis, de verschrikkelijke voorutizichten van een paars kabinet, belachelijke ACTA wetgeving die eraan komt, pedobear, etc. Dan kun je gewoon lekker links stemmen, elke dag uitslapen, heel de dag bij iedereen in de sociale werkplaats rondhangen etc. Je niks aantrekken van allerhande problemen.. Heerlijk toch..
Klacht: wil ook naïef zijn
Klinkt meer als laksheid. Maar goed...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:14 schreef BlackLining het volgende:
Ofterwijl, alles vertrouwen en verwachten dat alles zichzelf wel gaat oplossen en alles goed komt. Niet dat ik nou zo'n doemdenker ben, maar wat zou het toch heerlijk zijn als ik gewoon te dom was om er uberhaupt over na te denken
Maar door er over na te denken los je die dingen in de OP toch niet op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:14 schreef BlackLining het volgende:
Derde definitie van Van Dalen
naïef
[bijvoeglijk naamwoord]• wie te goed van vertrouwen is
vb:zij is erg naïef, ze ziet nooit ergens kwaad in
Nooit ergens kwaad in zien, goed van vertrouwen zijn. Ofterwijl, alles vertrouwen en verwachten dat alles zichzelf wel gaat oplossen en alles goed komt. Niet dat ik nou zo'n doemdenker ben, maar wat zou het toch heerlijk zijn als ik gewoon te dom was om er uberhaupt over na te denken
Schapen en weekdieren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:16 schreef Ben_Weekdier het volgende:
[..]
Klinkt meer als laksheid. Maar goed...
Nadenken kan nooit kwaad. Doemdenken of niet. De weide bevat al genoeg schapen.
Stimmt. Daarom zou het ook zo fijn zijn er uberhaupt niet over na te denken. Lost toch niks op. Dan maar onbezorgd doorleven en je niks aantrekken van de haatbaardjes, cohen, of ander tuig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:17 schreef Sportex het volgende:
[..]
Maar door er over na te denken los je die dingen in de OP toch niet op.
Ik zei ook niet dat er iets mis mee was. Ik ben erg graag laks, mag ik je wel zeggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Schapen en weekdieren.
Alleen hoeven die schapen er niet over na te denken. Doen anderen wel voor je. Alles komt goed. En wat is er mis met laks zijn dan? Lekker rustig
Probeer je eens meer te verdiepen in die dingen die door je hoofd spoken. Meestal als je goed op de hoogte van iets bent, kun je het ook gemakkelijker afsluiten. En het houdt je blijkbaar bezig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Schapen en weekdieren.
Alleen hoeven die schapen er niet over na te denken. Doen anderen wel voor je. Alles komt goed. En wat is er mis met laks zijn dan? Lekker rustig
[..]
Stimmt. Daarom zou het ook zo fijn zijn er uberhaupt niet over na te denken. Lost toch niks op. Dan maar onbezorgd doorleven en je niks aantrekken van de haatbaardjes, cohen, of ander tuig.
Ik kan op de ICSC-kaart van butaan (aanstekergas) niks vinden over blijvende schade.. Overigens bedoel ik dat helemaal niet. Doe niet zo idiootquote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:31 schreef Hard_Feesten het volgende:
Blaas eerst 3 ballonnen op. Pak effe zo'n busje aanstekergas, en dan inhaleren. Doorgaan tot je zoveel hersencellen gesloopt hebt dat je geen reet meer van de wereld begrijpt, en dan nog drie keer.
Daarna veel plezier met de ballonnen.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik kan op de ICSC-kaart van butaan (aanstekergas) niks vinden over blijvende schade.. Overigens bedoel ik dat helemaal niet. Doe niet zo idioot
Zero17 is een naïeve linkse.quote:
Communisme zal alles oplossen.quote:
Dat bedoel ik dus.quote:
Ja hè. Communisme is dan ook het meest prachtige wat er is. Ook werkt het in de praktijk bijna foutloos.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.Dát lijkt me nou prachtig, om alleen maar dat te denken.
Geintje man.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik kan op de ICSC-kaart van butaan (aanstekergas) niks vinden over blijvende schade.. Overigens bedoel ik dat helemaal niet. Doe niet zo idioot
Daar zit inderdaad wat in al denk ik niet dat je het voor elkaar krijgt die fles leeg te zuigen. Mocht het zover komen dat je flauw valt (dat gebeurd doorgaans voor de echt erge schade begint te ontstaan) laat je die fles uit je handen vallen en ga je weer lucht ademen. Maargoed, ik snap wel dat dat niet serieus isquote:Op dinsdag 8 juni 2010 03:01 schreef Hard_Feesten het volgende:
[..]
Geintje man.
De schade wordt trouwens door zuurstofgebrek veroorzaakt.
Sommige mensen inhaleren zulke gassen om ervan te hallucineren. Dat komt door zuurstofgebrek, je ademt wel wat in maar ipv zuurstof is het gas. Uiteraard niet aan te radenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 03:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daar zit inderdaad wat in al denk ik niet dat je het voor elkaar krijgt die fles leeg te zuigen. Mocht het zover komen dat je flauw valt (dat gebeurd doorgaans voor de echt erge schade begint te ontstaan) laat je die fles uit je handen vallen en ga je weer lucht ademen. Maargoed, ik snap wel dat dat niet serieus isGa je overwegen om jezelf op die manier te verstikken, heb je héle andere problemen en moet je nodig op zoek naar hulp
De klacht is niet die mensen. Wat ze denken klopt inderdaad niet, dat ben ik volledig met je eens. Laat dat duidelijk zijn. De schoppen-onder-tafel naar links zijn cynisch bedoeld maar wel met een achtergrond. Wat ik echter probeer te zeggen is dat het leven als het soort persoon wat je daar beschrijft toch heerlijk moet zijn, en dat ik dat niet kan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 03:12 schreef Tware het volgende:
Terechte klacht. De kredietcrisis bestaat niet volgens hen. Als er al wat betaald moet worden hiervoor, is dat door de hard werkenden en banken, alsof de rekening niet bij iedereen terechtkomt later… Verder denken linkse mensen denken dat iedereen relatief rijk en welvarend kan zijn doordat mensen die wel wat doen en kunnen hun geld maar inleveren...
Dat klopt, maar komt in principe op hetzelfde neer als het inhaleren van helium om zo'n piepstem te krijgen. Ook leuk trouwens hoor, maar helemaal gezond ook niet. Het is niet zo dat je er meteen dood aan gaat, of dat je IQ met 20 punten zakt. * Overigens heb ik van het inhaleren van butaan nog nooit gehoordquote:Op dinsdag 8 juni 2010 03:17 schreef Hard_Feesten het volgende:
[..]
Sommige mensen inhaleren zulke gassen om ervan te hallucineren. Dat komt door zuurstofgebrek, je ademt wel wat in maar ipv zuurstof is het gas. Uiteraard niet aan te radenMaar dat is dus wel degelijk schadelijk voor je hersenen, zo kwam ik erop.
Je bent anders net zo goed naïef wanneer je mensen die geld hebben keer op keer wegzet als 'hardwerkend'.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 03:12 schreef Tware het volgende:
Terechte klacht. De kredietcrisis bestaat niet volgens hen. Als er al wat betaald moet worden hiervoor, is dat door de hard werkenden en banken, alsof de rekening niet bij iedereen terechtkomt later… Verder denken linkse mensen denken dat iedereen relatief rijk en welvarend kan zijn doordat mensen die wel wat doen en kunnen hun geld maar inleveren...
En die helium doe je eerst in een ballon, waardoor het vermengd is met zuurstof. Ook lachgas is niet schadelijk voor de hersenen, waar het verschil nou precies in zit weet ik eigenlijk niet. Maar:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 03:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat klopt, maar komt in principe op hetzelfde neer als het inhaleren van helium om zo'n piepstem te krijgen. Ook leuk trouwens hoor, maar helemaal gezond ook niet. Het is niet zo dat je er meteen dood aan gaat, of dat je IQ met 20 punten zakt. * Overigens heb ik van het inhaleren van butaan nog nooit gehoordMaar het zal allicht vreemde bijwerkingen hebben. Alleen verwacht ik neit dat het bijzonder schadelijk is op lange termijn, of je moet belachelijk veel gebruiken.
* Nou moet daar wel de kanttekening bij gemaakt worden dat helium een inert edelgas is en butaan niet, maargoed.
Alleen ff om gelijk te krijgen hoor.quote:De effecten op lange termijn zijn hersenbeschadiging en aantasting van lever en nieren. Ook de kans op overlijden door de giftige effecten van de geïnhaleerde stoffen is groot.
Nou, dan heb je bij deze gelijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 03:34 schreef Hard_Feesten het volgende:
[..]
En die helium doe je eerst in een ballon, waardoor het vermengd is met zuurstof. Ook lachgas is niet schadelijk voor de hersenen, waar het verschil nou precies in zit weet ik eigenlijk niet. Maar:
http://nl.psychiatrie.be/bgdisplay.jhtml?itemname=nonprofbacksub029&s=6 zegt:
[..]
Alleen ff om gelijk te krijgen hoor.
Ik wil dat ook, maar ik heb meer profijt van alles proberen uit te dokteren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:08 schreef BlackLining het volgende:
Eigenlijk meer een klacht over mezelf dan over de mensen uit de TT
Ik vraag me altijd af, waarom kan ik niet gewoon zo naïef en onbezonnen zijn?
Heerlijk toch? Je geen zorgen maken over het olielek, het gedonder rond Israël, de kredietcrisis, de verschrikkelijke voorutizichten van een paars kabinet, belachelijke ACTA wetgeving die eraan komt, pedobear, etc. Dan kun je gewoon lekker links stemmen, elke dag uitslapen, heel de dag bij iedereen in de sociale werkplaats rondhangen etc. Je niks aantrekken van allerhande problemen.. Heerlijk toch..
Klacht: wil ook naïef zijn
Heeft hij nog werk?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 03:59 schreef RaXz het volgende:
Doet mij denken aan een stukje van Hicks, vooral het laatste stuk.![]()
na·ïef bn, bw; naïever, -st al te goed van vertrouwenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:43 schreef Maxco het volgende:
Wist je dat naïef niet in het woordenboek staat?
Aidsquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
na·ïef bn, bw; naïever, -st al te goed van vertrouwen
Leg mij die dan eens uit. Ik verwachtte dit soort crap al en heb daarom het woordenboek er zelfs nog even op nageslagen en die definitie lijkt mij kraakhelder.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |