Metallica in de Kuip was in dat jaar net zo duur.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:32 schreef Tokus het volgende:
[..]
als ik de tickets van destijds bekijk, stond er toch Rijnhal op.
[ afbeelding ]
Dat is eigenlijk de reden dat ik praktisch niet meer naar dit soort dure concerten ga. Ik vind het gewoon buitensporig veel geld, ook al vind ik Iron Maiden een fantastische band. Maar als mensen blijven gaan, dan worden de kaartjes zeker niet goedkoper. Ik houd het nu lekker bij kleinschalige concerten van onbekende(re) bands.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:00 schreef Komakie het volgende:
Maar goed we betalen het wel dus ze kunnen het vragen
Ook op het moment dat mensen niet meer gaan wordt het echt niet goedkoper hoor. Dan wordt het gewoon niet meer georganiseerd. Gezien alle kosten die de concerten met zich mee brengen kan het gewoon niet heel veel goedkoper en die worden echt niet lager als mensen niet meer gaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:30 schreef Aikara het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de reden dat ik praktisch niet meer naar dit soort dure concerten ga. Ik vind het gewoon buitensporig veel geld, ook al vind ik Iron Maiden een fantastische band. Maar als mensen blijven gaan, dan worden de kaartjes zeker niet goedkoper. Ik houd het nu lekker bij kleinschalige concerten van onbekende(re) bands.
Ik denk vooral ook dat er een hoop mensen geld aan verdienen die eigenlijk niet zo heel veel toegevoegde waarde hebben. Zoals je zelf al zei zijn bijvoorbeeld die servicekosten totaal van de zotte. In de hypothetische situatie dat mensen niet meer naar concerten (in de huidige vorm) zouden gaan, gaan artiesten/organisatoren toch wat anders verzinnen en kijken waar ze kosten kunnen besparen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ook op het moment dat mensen niet meer gaan wordt het echt niet goedkoper hoor. Dan wordt het gewoon niet meer georganiseerd. Gezien alle kosten die de concerten met zich mee brengen kan het gewoon niet heel veel goedkoper en die worden echt niet lager als mensen niet meer gaan.
Het is echt niet zo dat ze gaan zeggen "misschien moeten we het maar goedkoper maken, want mensen komen niet meer". In deze orde van grootte heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:55 schreef Aikara het volgende:
[..]
Ik denk vooral ook dat er een hoop mensen geld aan verdienen die eigenlijk niet zo heel veel toegevoegde waarde hebben. Zoals je zelf al zei zijn bijvoorbeeld die servicekosten totaal van de zotte. In de hypothetische situatie dat mensen niet meer naar concerten (in de huidige vorm) zouden gaan, gaan artiesten/organisatoren toch wat anders verzinnen en kijken waar ze kosten kunnen besparen.
Is dat zo gek dan? Ik vind 65,- voor een concert flink veel geld. Daar komen dan ook nog reiskosten en drankkosten bij. Dan kom ik uit rond de ¤ 100,-. Tja dan ga ik liever naar een kleiner (en goedkoper) concert hier in de buurt. Overigens download ik geen muziek maar koop ik nog steeds originele CD's. Daarnaast ga ik dus zeer regelmatig naar concerten, maar dus niet naar hele dure concerten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:46 schreef Tokus het volgende:
Na de "artiesten moeten maar gaan optreden om geld te verdienen, want ik download omdat ik niet wil betalen voor muziek" krijgen we nu ook "de tickets zijn te duur dus ik ga niet meer naar concerten"-roepers?
Het is ook "niet erg" dat die concerten zo duur zijn maar die administratiekosten slaan gewoon als `n tang op een varken. Ik bedoel: wat moeten ze nou helemaal doen? service kosten my ass.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:30 schreef Aikara het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de reden dat ik praktisch niet meer naar dit soort dure concerten ga. Ik vind het gewoon buitensporig veel geld, ook al vind ik Iron Maiden een fantastische band. Maar als mensen blijven gaan, dan worden de kaartjes zeker niet goedkoper. Ik houd het nu lekker bij kleinschalige concerten van onbekende(re) bands.
Eens!quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Het is ook "niet erg" dat die concerten zo duur zijn maar die administratiekosten slaan gewoon als `n tang op een varken. Ik bedoel: wat moeten ze nou helemaal doen? service kosten my ass.
Dat ze dat bedrag dan per transactie vragen, per ticket is echt een schande
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |