Ik reisde (als vrouw) met mijn zusje maar ben ook genoeg alleenreizende vrouwen/meisjes tegengekomen. Er zijn best hostels te vinden waar je andere reizigers tegenkomt, en veel van die alleenreizende meisjes hadden dan ook op die manier weer andere meisjes gevonden waar ze af en toe mee samen reisden.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:53 schreef _Boo_ het volgende:
Zijn er hier mensen die alleen gereisd hebben in Indonesie? Ben benieuwd of je veel mensen tegen komt die alleen reizen, of er hostels zijn en of het veilig is om als vrouw alleen Indonesie te bezoeken.
Ben er net 2 maanden geweest, en kwam erg veel dames tegen die alleen aan het reizen waren. Kan prima in Indonesie. Je trekt toch ook wel snel op met andere mensen die je tegenkomt, gaat allemaal vanzelf.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:53 schreef _Boo_ het volgende:
Zijn er hier mensen die alleen gereisd hebben in Indonesie? Ben benieuwd of je veel mensen tegen komt die alleen reizen, of er hostels zijn en of het veilig is om als vrouw alleen Indonesie te bezoeken.
Indonesië is een van de beste landen om alleen te reizen. Dat komt ook doordat je in losmens (goedkope hotels) heel snel contact hebt met andere reizigers. De meeste kamers liggen namelijk rond een binnenplaats met zitjes, zodat je heel gemakkelijk andere gasten ontmoet. Indonesiërs maken zelf ook graag en snel contact en gaan rustig bij je aan tafel zitten als je zit te eten bijvoorbeeld. Het begrip "privacy" kennen ze niet zo daar.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:53 schreef _Boo_ het volgende:
http://www.trivago.nl/quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:00 schreef elsterno het volgende:
Wij gaan in oktober/november 3 1/2 week richting Java en Bali. Nu willen we op Java rondtrekken en op Bali relaxen (ook wel wat zien natuurlijk). Omdat we echt willen uitrusten is ons oog gevallen op het 'Hyatt Hotel' in Sanur.
Nu zijn werkelijk op elke website die ik vind de prijzen hetzelfde. Dit terwijl ik toch wel enige ervaring heb met het vinden van de leukste prijzen. Nu vind ik de prijs op zich niet hoog, maar ik kan het niet uitstaan dat ik hem niet goedkoper kan vinden..
Betreft ofwel de garden view, of de Regency Club kamers.
Wie heeft ideeën? Vast dank!
Dus jij ziet ook nooit kindjes met bezems rondstruinen? Het was toch echt geen hallucinatiequote:Op maandag 19 juli 2010 04:46 schreef indahnesia.com het volgende:
Kinderen van de basisschool maken vaak wekelijks de school schoon, maar het zijn vaak allerlei dingen die ze hiervoor gebruiken, niet direct een bezem zoals je die in die hoedanigheid zou herkennen. Ook worden prikstokken gebruikt om vuilnis te prikken. Hun eigen vuilnis van de week ervoor wellicht.
de kans dat een binnenlandse vlucht van Bali naar Jakarta niet door gaat is niet zo heel groot, en in geval van nood gaat er een uur later ook vast wel weer 1. Op tijd vertrekken, en als je het toch niet zint gewoon een dagje eerder gaan. Hotelovernachting in Jakarta heb je ook wel voor 40-50 USD.. (Ibis hotel in bijvoorbeeld Slipi. Daar slaap ik wel eens bij een nachtje stevig uitgaan.quote:Op woensdag 21 juli 2010 07:35 schreef jack4ya het volgende:
3 weken. Aankomst op een zaterdag namiddag, vertrek op een zaterdag avond.
Ik probeer voor mezelf te bepalen wat ik graag wil doen.
Ik weet dat ik lekker eten belangrijk vind. (Ja, duh, maar het kan een vakantie maken of breken voor me.) Verder hou ik van cultuur. De 'gewone' cultuur; mensen, omgang, markten, leven op straat, gewoon de alledaagse gang bekijken en ondergaan. Kunstcultuur en geschiedenis cultuur ook wel, maar dat bekijk ik liever dan dat ik hele uren een gebrekkige gids moet aanhoren. (Vermoeiend!)
Natuur: beperkte hikes (geen dagen achtereen) mooie uitzichten, lagunes, meren, bergen, zee, grotten. Nationale parken graag!
En eigenlijk is dit natuurlijk overal wel te doen. Dus dat moet in orde komen.
Steden als Malang (vanwege omschrijvingen hier) wekten de interesse. Gewoon een fijne stad kennelijk?
Zijn er meer steden die opvallen door hun sfeer?
Gili's zijn misschien wat 'gewoon' (zei zij blasé) als je gesnorkeld hebt in Mexico (vissen, koralen, ceynotes) en Cuba (Guardalavaca is onbeschoft mooi snorkelen.) Bunaken is best uit de richting.
Een vulkaan 'doen' hoort erbijen mij redelijk om het even welke, aangezien me (bijna) iedere vulkaan uniek en mooi lijkt.
Vriendlief wil graag naar de Baliem Vallei en mij lijken de Toradja's weer mooi. Alleen is dit uiteraard allemaal niet te doen.
Vannacht kwam ik er ook niet goed uit. Hoe we het ook gaan doen. Ik denk dat we 'ver' beginnen en dan terug werken naar Bali. Ben je te vroeg terug in Bali, dan kan je daar dagen vullen, en anders is Bali vrij goed bereisbaar vanuit vele hoeken lijkt me. En dan op de vrijdag voor de vertrekzaterdag een vlucht van Bali naar Jakarta, en dan nog een dag in Jakarta. Al zijn de beschrijvingen daarover weinig liederlijk.
Ik durf niet zo goed om op de vertrekzaterdag ook de binnenlandse vlucht te doen. Stel dat die ecanceeled ofzo wordt. Iek!
De meeste grote steden ZIJN bijzonder lelijk en smerig. Gewoon een kwestie van teveel mensen per vierkante meter, weinig aan te doen op zeer korte termijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:21 schreef Klaphark het volgende:
De echt grote steden vond ik allemaal bijzonder lelijk en smerig. Een stad met echt veel sfeer, gezelligheid etc, is Yogyakarta. Daar zijn wij meteen een week gebleven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |