abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82506556
En gordijnrails ophangen kan ik ook al niet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:14:21 #227
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82507049
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
En gordijnrails ophangen kan ik ook al niet.
Ik ook niet! Sowieso niks waar een boor bij te pas moet komen
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:23:40 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82507503
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:14 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik ook niet! Sowieso niks waar een boor bij te pas moet komen
'aan te pas' .

Maar je bent vast nog niet helemaal uitgerust .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:24:57 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82507553
Klopt... heb hele kleine oogjes. Vannacht van 1:30 - 6:00 geslapen... en dat na een dag van >28 uur. Maar in Peru is het nu 11:30 en dát gevoel heb ik niet. Beetje raar. Tijdsloos ofzo .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:32:01 #230
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82507881
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik stem eigenlijk al jaren op dezelfde partij, dus vanavond maar eens kijken of ik dat dit deze keer ook ga doen. .

En faal. . Ik had een kast gezien op de site van IKEA die nog mooi naast m'n bed zou passen, en ik had bedacht, in het kader van zelfredzaamheid en onafhankelijkheid, om dat ding met de bus op te gaan halen. Kom ik daar, krijg ik 'm niet eens van z'n plek. . 32 kilo. Ik heb 'm maar laten liggen.
je kan voor 25 euro m laten bezorgen he? dezelfde dag nog!

ik voelde me ook vrij hopeloos toen ik vol goede moed in mn eentje al mn nieuwe meubels ging kopen. ik kreeg niet alles zelf uit de stellingen, en toen had ik alles uiteindelijk, waren het drie grote karren vol... zie dat maar eens in je eentje naar en door de kassa te krijgen. ik kon wel janken. maar maak gebruik van de mogelijkheden die je hebt! laat dingen bezorgen! laat mensen je helpen!

edit: spuit elf. ik dacht dat de snelservice bezorgen 25 euro was. maar voor 1 kast is dat best veel geld ja...
Kwak
pi_82507939
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:25 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Dat een bepaalde groep mensen er blijkbaar voor gevochten heeft, is voor mij geen reden om het te behouden. Ik denk dat het belangrijk is dat kinderen op school zo vroeg mogelijk in contact komen met veel verschillende mensen met alle mogelijke overtuigingen en van allerlei culturen. Ik vind het niet goed dat kinderen opgroeien in een vacuüm, en zo buiten de maatschappij worden gehouden, waar ze uiteindelijk wel deel van moeten uitmaken. Als je kinderen volgens een bepaalde religie wilt opvoeden doe je dat maar thuis. Religie is een privé-aangelegenheid (vind ik).
Ik heb altijd op Christelijke scholen (en zelfs op een Christelijke universiteit gezeten) en kan nu niet echt zeggen dat ik in een vacuüm ben opgegroeid.
De Islamitische kindertjes van de school hier om de hoek spelen buiten schooltijd ook gewoon met de niet-Islamitische kindertjes.
Ik zie het probleem niet zo en van mij hoeft het zeker niet afgeschaft te worden.

Ik stem Groen Links trouwens, maar dat is vast geen grote verrassing.
De eerste keer dat ik mocht stemmen werd het de EVP, ik heb een keer strategisch gestemd op de PVDA en twee keer Europees op de PVDD, maar verder altijd Groen Links.
Dit jaar zelfs twee keer, omdat ik de volmacht van mijn zus heb.
Ik heb ook de volmacht van mijn schoonbroer, dus ik ga voor het eerst in mijn leven op D66 stemmen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:33:51 #232
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82507966
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eens met jou. Religie is iets wat je binnenskamers moet houden en waar je het publieke leven niet mee moet bevuilen. Persoonlijk vind ik kinderen religieus opvoeden zelfs kindermishandeling, maar goed, aangezien ouders het recht hebben hun kind zo op te voeden als zij dat willen, valt hier helaas weinig tegen te ondernemen.
dat vind ik behoorlijk zwaar gesteld, en erg gekleurd. ik ben ook religieus opgevoed en heb er nooit last van gehad. ik ben liberaal genoeg om te vinden dat mensen ook vrij moeten zijn hun eigen scholen te stichten om hun kinderen christelijk te onderwijzen, dan wel islamitisch. als de basisvereisten voor goed onderwijs maar gehaald worden op die school.
Kwak
pi_82508006
O m'n vader kookt 1x per jaar en vandaag is het zo ver. Ik heb honger !
pi_82508020
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef kwakz0r het volgende:
je kan voor 25 euro m laten bezorgen he? dezelfde dag nog!
Yep, vanaf een bepaald gewicht wordt het uitbesteed en daarmee een stuk goedkoper, heb ik ook gedaan met mijn bed.
DaD, kun je je ouders niet lief aankijken om een keertje te rijden?
Ze zullen toch ook wel je nieuwe huisje willen zien?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:35:12 #235
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82508022
Ik ben echt niet partijtrouw. Heb van alles al gestemd... VVD, SP, PvdA, CDA... groot verschil ook wat ik landelijk stem en gemeentelijk. Landelijk zit ik vaak linksig en gemeentelijk juist veel liberaler. Tja.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:35:33 #236
236335 neen
schone schijn
pi_82508041
Ik ben een van de openbare stinksigare
het lijkt niet wat het is
pi_82508138
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:33 schreef kwakz0r het volgende:
dat vind ik behoorlijk zwaar gesteld, en erg gekleurd. ik ben ook religieus opgevoed en heb er nooit last van gehad. ik ben liberaal genoeg om te vinden dat mensen ook vrij moeten zijn hun eigen scholen te stichten om hun kinderen christelijk te onderwijzen, dan wel islamitisch. als de basisvereisten voor goed onderwijs maar gehaald worden op die school.
Helemaal eens.
Manlief is niet gelovig (meer), maar mochten er ooit kindjes komen dan gaan ze naar een Christelijke school omdat we beiden de normen en waarden (plus de bijbelkennis die cultureel en literair gezien erg handig is) die we daar geleerd hebben enorm waarderen.
Plus dat je de kinders dan de kans biedt om zelf een keuze te maken, wat een stuk lastiger wordt als je geen kennis van (het) geloof hebt.
pi_82508165
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:35 schreef neen het volgende:
Ik ben een van de openbare stinksigare
Ik snap niets van wat je nu zegt.

Edit: Oh wacht, dat was het liedje waarmee je de kinders van de openbare school moest pesten.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:39:47 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82508213
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik dus niet met jou eens .
Maar ik wil best toegeven dat mijn mening hieromtrent erg gekleurd is. Ik (en nachtwacht ook dus) ben opgevoed met ouders die hun visie presenteerden als dé waarheid. Tot mijn 22e wist ik niet beter dan dat God bestond. Dat vind ik een kwalijke zaak. Ik kon ervan loskomen, maar veel anderen slagen daar niet in. Die blijven hun hele leven die angst voor hel en verdoemenis voelen.
Je mag je kinderen best opvoeden volgens de visie die jij aanhangt, maar wees je er dan wel van bewust dat het een visie is en breng je kinderen ook op de hoogte van alternatieve visies, zonder die visies te veroordelen. Dit geldt wmb overigens alleen voor mensen die hun kind met een bepaalde godsdienst willen opvoeden, niet voor atheïsten. Ik vind dat dat wat de wetenschap ons zegt staat bóven alles wat verschillende religies zeggen. En dat mag je hypocriet vinden .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:40:33 #240
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82508253
oh ik was van de RehoRotschool (Rehobothschool) en ik weet niet meer waar wij de openbare school voor uitscholden. De katholieke school (de Akker) was de Kakker, dat weet ik nog wel. Niet dat er kakkers waren in die tijd in ons dorp, t waren allemaal boerenkinkels
Kwak
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:44:20 #241
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82508405
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar ik wil best toegeven dat mijn mening hieromtrent erg gekleurd is. Ik (en nachtwacht ook dus) ben opgevoed met ouders die hun visie presenteerden als dé waarheid. Tot mijn 22e wist ik niet beter dan dat God bestond. Dat vind ik een kwalijke zaak. Ik kon ervan loskomen, maar veel anderen slagen daar niet in. Die blijven hun hele leven die angst voor hel en verdoemenis voelen.
Je mag je kinderen best opvoeden volgens de visie die jij aanhangt, maar wees je er dan wel van bewust dat het een visie is en breng je kinderen ook op de hoogte van alternatieve visies, zonder die visies te veroordelen. Dit geldt wmb overigens alleen voor mensen die hun kind met een bepaalde godsdienst willen opvoeden, niet voor atheïsten. Ik vind dat dat wat de wetenschap ons zegt staat bóven alles wat verschillende religies zeggen. En dat mag je hypocriet vinden .
ik snáp je wel. maar ik vind ook dat iedereen het recht heeft hun mening, of dat nu een mening is die ik deel, of niet (bijvoorbeeld dat god bestaat en na je dood hel of hemel wacht), over te brengen aan hun kinderen.

wat jij impliciet doet, is het hebben van een geloof ónder het niet hebben van een geloof/atheisme stellen. en hoewel ik zelf niet (meer) gelovig ben, vind ik dat toch een basisrecht van mensen. je kan het ermee oneens zijn, maar je kunt in dit soort gevallen, vind ik, niet je eigen waarheid boven die van anderen stellen als een "betere" waarheid...

ik vind het overigens juist belangrijk dat kinderen die niet gelovig worden opgevoed leren over het wereldbeeld en de geschiedenis van de wereldgodsdiensten. ik vind dat elk kind hoort te weten wat er met kerstmis gevierd wordt, waar de ramadan voor bestaat, waarom gelovigen bidden en het niet leuk vinden als je vloekt. ik vind dat niet meer dan normaal..

ben zelf overigens ook best fan van openbaar onderwijs hoor, mijn moeder geeft les op een openbare school, maar daar legt ze wel aan kinderen uit waarom zij niet wil dat ze godverdomme zeggen. en er zijn ook kindjes die willen bidden voor het eten "omdat opa en oma dat doen" en daar praten ze dan over, wat dat is, en dat sommige mensen daarin geloven en anderen niet, maar dat het netjes is om dan als iemand dat wil doen wel eventjes je mond te houden voor het eten.
Kwak
pi_82508424
quote:

[..]

Wauw, dat hoor je ook niet vaak. Als ik vragen mag (antwoorden staat vrij maar dat weet je wel), hoe kwam je er achter dat voor jou God misschien niet bestond of dat je iig aan dat geloof ging twijfelen? En hoe is de relatie nu met je ouders dan, als jouw mening welicht zo verschillend is als die van hen? (hier heb ik enige aannames gedaan, vergeef me..!) Vind het echt interessant, ik ken eigenlijk niemand die gelovig is opgevoed.
pi_82508450
quote:

[..]

Bizar.

Geloven je ouders dat ook echt 100%?

Bizar.

Maar ik heb dan bijvoorbeeld ook nooit in Sinterklaas geloofd omdat het verhaal mij niet plausibel in de oren klonk.
pi_82508474
quote:
Je mag je kinderen best opvoeden volgens de visie die jij aanhangt, maar wees je er dan wel van bewust dat het een visie is en breng je kinderen ook op de hoogte van alternatieve visies, zonder die visies te veroordelen.
Helemaal eens.

Gelukkig ben ikzelf ook zo opgevoed, manlief met wat hardere hand.
Ik geloof ( ) sowieso dat de Hervormde kerk in het noorden van het land wat strenger van leer is.
pi_82508492
Ik dacht dat gelovigen wel in god geloofden maar dat ze ook wel begrepen dat hij niet opeens voor de deur zou staan.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:46:36 #246
236335 neen
schone schijn
pi_82508501
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:45 schreef P.F het volgende:

[..]

Maar ik heb dan bijvoorbeeld ook nooit in Sinterklaas geloofd omdat het verhaal mij niet plausibel in de oren klonk.
Wat zeg je me nu?
het lijkt niet wat het is
pi_82508517
Mijn ouders wilden mij na mijn 12e op Bijbelles doen, dat was net iets te laat

Gierend lag ik op de grond
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:48:40 #248
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82508594
Het probleem zit 'm vaak in de acceptatie / begrip voor iemand met een andere visie. Maar ik ben het wel met Vik eens dat het vaker zo is dat gelovigen problemen hebben met de 'acties' van niet-gelovigen (op zondag winkelen, etc) dan vice versa. Hier in Gouda hebben de christelijke partijen echt m.i. achterhaalde partijpunten. Zoals geen filmvertoningen meer op zondag, godslasterlijke boeken uit de bibliotheek, enz. Dat vind ik idioot en werkt op m'n irritatiezenuw. Ik probeer toch ook niet de godsdienstige boeken uit de bieb te jagen??
pi_82508622
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:46 schreef neen het volgende:

[..]

Wat zeg je me nu?
Ik had verschillende ansichtkaarten met verschillende sinterklazen er op. Dat klopte natuurlijk niet!

Ik weet wel dat ik het dus altijd al wist en dat ik het nooit mocht zeggen en ik vond alle kinderen van mijn school _ZO_ DOM
pi_82508684
En dat ik op schoot zat van Sinterklaas (ik was een jaar of vier, vijf) en dat hij "voorlas" uit een gekaft telefoonboek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')