abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:27:45 #201
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82682356
Volgens mij is Willow ook een dondersteen .
pi_82683598
Haha, jullie zijn zo lief dat ik er alleen maar harder van moet huilen.

Stom hè, om je altijd maar schuldig te voelen? Op m’n werk voel ik me schuldig, tegenover Lente, de hond. En op de een of andere manier áltijd tegenover m’n moeder.

Maar goed, op m’n werk hebben ze me gelukkig laten weten dat ik genoeg credits heb om eens een paar uurtjes te missen.

Lente had vanmorgen weer 39.1. Dus naar m’n eigen ha geweest. Hij vond d’r oortje er vrij rustig uitzien, maar omdat ze al zolang kwakkelt, heeft ie een penicillinekuurtje voorgeschreven. Ik hoop dat ze er nu echt eens goed vanaf komt, ze ziet zo witjes ook.

Mef, een werkster heb ik hier ook vaak geopperd, maar daar heeft N. z’n veto over uitgesproken. Hij vindt het snobistisch, elitair en lui. Dat je ’t even weet. Hoewel ze laatst op de infoavond van z’n nieuwe opleiding het wel aanraadden om een werkster te nemen om zo je relatie te ontlasten. Het schijnt nogal veel huiswerktijd te vergen nl. Dus ik zal het nog eens in de groep gooien.

Thuiswerken is geen optie (gelukkig). Ik moet 24 uur op m’n werk aanwezig zijn en overuren krijg ik niet uitbetaald, ook geen tijd voor tijd. Dus hoewel ik regelmatig thuis m’n mailbox leeg, ga ik er geen gewoonte van maken. Ik kan vanuit huis ook niet in de systemen.

Miss, wat gek, van je liezen. Hoe is ’t nou?

Mef, wat heb je daar ineens een echt peutertje zitten! Grappig, Lente lust juist alleen nog maar zelfgemaakt.

Wat een lief berichtje, Sorbo, zo midden in de nacht. Moest je werken vandaag? Dan zal het een gaar dagje zijn geweest… Hoop op een beter nacht voor jullie! Ik vind je altijd zo vrolijk overkomen, ondanks je slaapgebrek. Zou ik niet kunnen, vrees ik.

Arme Stef. Hopelijk is het nu écht snel achter de rug, Trix. En ben jij van die nachtvoedingen af!

Jeumig, Wup, jij ook al? Wat is dat toch?

Hihi, BE, wat knap! Grappig idd dat ie dat zo herhaalt dus.

Willow, leuk hè, snoertjes! Lente is er ook gek op!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 11-06-2010 21:09:09 ]
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:38:12 #203
100412 mefke79
komt goed!
pi_82685808
Ik hol even snel binnen, moet nog wat voorbereiden voor morgen en moet morgen werken ( ) en al om zeven uur (!) present zijn. Maar cb vandaag was prima, een pluim en 9,4 kilo en 74,5 cm. Oja en de truc om em meer stukjes te laten eten is volgens het cb dat je em ook echte grovere stukken moet geven. Vandaag geprobeerd met een 12 maanden potje en het werkt.

Voor iedereen een en slaap lekker, morgen lees ik effe fatsoenlijk bij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82686477
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:54 schreef Ssserpente het volgende:

Jeumig, Wup, jij ook al? Wat is dat toch?
Wisten we het maar.. Met drie maand heeft ze een paar weken doorgeslapen en sindsdien niet meer. Dat van ieder uur is bijna gewoonte. We hebben een goede nacht als we eens drie uur achter elkaar hebben geslapen. Gaat ooit wel over...
pi_82687169
Men, wat een boel nachtbrakers hier! je zou ze haast bij elkaar zetten, kunnen ze elkaar snachts gaan entertainen en kunnen de papa's en mama's lekker slapen.

Ssserpente, wat naar dat je je zo schuldig voelt. Kan ik wel zeggen dat het niet nodig is, maar dat gevoel zit er nou eenmaal en gaat zomaar niet weg. Je bent een hartstikke lieve mama voor Lente!
Wat sneu toch dat ze zo ziekjes blijft steeds, tis echt net Meike toen ze zo klein was. Ook ontwikkelen als een razende roeland en ondertussen de ene oorontsteking na de andere. Zij kreeg toen ook sort of preventief AB. En na haar eerste verjaardag was het klaar!
Nu heeft ze af en toe nog wel eens een vies oor, maar daar blijft het bij.
Hoop dat het snel beter gaat met je meis, want oorpijn sucks en doet echt zeer!

Lars heeft vanmorgen een beetje broccoli geprobeerd, lekkerrrrr!
En geen reactie, fijn!
Want nu hij geen wortels meer lust moet er eigenlijk wel wat anders voor in de plaats, anders is het avondeten weer alleen maar boontjes. Het lijkt er waarachtig op dat Lars een beetje over zijn allergie heen groeit! Broccoli hadden we al eens eerder geprobeerd, en toen ging het niet, en nu dus wel! Hoezeeee!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:09:25 #206
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82687529
Het klinkt misschien een beetje onaardig, maar het is toch echt wel fijn om te lezen dat je niet de enige bent die soms met dingen worstelt. Ik heb jullie toch wel gemist hoor!

Ik lees dat veel van jullie diksap geven. Volgens mijn moeder (assistente kaakchirurg) is 'ouderwetse' roosvicee beter voor de tandjes, omdat daar veel minder fruitzuren inzitten. Dat is dus de variant met rozenbottel. Nou varieert het advies over wat 'het beste' is ongeveer van week tot week, maar dit zijn dus mijn two cents.

Het schema van Thomas (9,5 mnd):
ergens tussen 5.30 en 6.30 wakker, evt. wat melk of water drinken om rustig te houden
7.00 opstaan
7.30 bordje pap (formaat enigszins afhankelijk van eerder gedronken hoeveelheid melk)
9.30 fruit (1 st), water, thee of roosvicee
10.30 fles 180/6, maar gaat niet altijd op
slaapje
12:00 boterham met boter, water/thee
15.00 fles 180/6, gaat ook niet altijd op
slaapje
Tussendoor soms soepstengel/rijstewafel
17.00 water/roosvicee
18.00 warme maaltijd (kleine stukjes)
Wat later toetje (volle yoghurt, kwarkje of nog wat fruit)
20.00 fles 210/7

Flessen gaan niet altijd leeg, thuis drinkt hij wat meer dan op het kinderdagverblijf valt me wel op. Herkent iemand dat?
Dranken naast melk probeer ik zo veel mogelijk uit een tuitbeker te geven (zachte tuit, Nuby) maar als ik het gevoel heb dat hij te weinig drinkt (afgelopen week bijvoorbeeld) dan krijgt hij het nog uit zijn flesje.

Het slapen gaat sinds een week of 2 beter, eerder waren vooral zijn slaapjes overdag meestal maar 45 min. Inslapen ging eigenlijk alleen bij mij op schoot met een fles.
Gemakshalve was dat ok voor ons. Maar toen hij ineens niet meer in bedje gelegd wilde worden (gillen!) heeft hij ons wel gedwongen om 'stappen' te ondernemen.
Met een paar dagen doorbikkelen (bij het bedje zitten, troosten maar zo min mogelijk aandacht geven aan het huilen) is het nu beter, hij slaapt nu in na 5 minuutjes mopperend huilen (en dan hoeven we er niet meer bij te zitten). Ook als hij tussendoor wakker wordt kunnen we hem nu laten liggen, dan slaapt hij zelf weer in. Voorheen raakte hij totaal overstuur huilen als we dat probeerden. De slaapjes overdag zijn nu ineens ook een stuk langer, fijne bonus.
Wel heeft hij de laatste paar dagen 's nachts weer wat dorst. Maar ik zorg dat er een flesje water klaarstaat naast zijn bed dus dan hebben we hem zo getroost. En natuurlijk zitten we een beetje met de spalkjes. Die dingen zijn van plastic, dus te vergelijken met het in bed liggen met lieslaarzen voor ons. Zeker met warm weer is dat niet lekker, en dan doe ik ze soms af. Dan mag hij wel bij ons in bed, want we moeten dan in de gaten kunnen houden of zijn knieen niet uit de kom gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ca.ra op 11-06-2010 22:18:22 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_82698970
Driekus, beertje. Wij geven Lente ook potjes voor 12 maanden, hoor. En wat we zelf maken prakken we echt behoorlijk grof. Dat vindt ze lekkerder dan heel fijn.

Poeh, Wup, da’s wel heel vaak. Laat je het maar gaan of heb je al eea geprobeerd?

Dank je, Karin. Ik voel me alweer wat beter, hoor. Een nachtje goed slapen doet wonderen. Leuk dat Meike en Lente zo op elkaar lijken. Naja, jammer van de oorpijn natuurlijk. Klinkt wel als een geruststelling dat het na een jaar bij Meike over was. En als Lente nou verder ook zo leuk als Meike wordt, komt het helemaal goed!

Fijn dat de broccoli goed ging! Dat zou wel super zijn hè, als ie er overheen groeit!

Thomas. Hoelang moet ie die spalkjes, Ca.ra? En is het problem dan ook echt verholpen? Want hij mist z’n achterste banden toch ofzo? Sorry, heb het niet helemaal gevolgd.
pi_82701757
Enige wat helpt tegen haar alarm 's nachts is de borst. Ze hoeft geen speen, wil niet vastgehouden worden, heeft het niet te warm, niet te koud, vriend hoeft niet in de buurt komen dus dan zucht ik maar weer eens diep en trek haar uit de co-sleeper waar ze de nacht in begint en nooit eindigt.

Wat fijn dat het slapen beter gaat Ca.ra! Lijkt me ook vervelend liggen met die spalkjes.
Karin, goed plan om ze bij elkaar te zetten 's nachts. Ik vrees alleen dat jullie kinderen dan wakker worden gehouden door mijn kleine luchtalarm.
Mefke mooie stats hoor
pi_82704958
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:01 schreef innepin het volgende:
Wat tof, Menicole, dat ie gebaren kan leren! Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt Bedoel je dat je 'm een paar gebaren hebt geleerd, of dat hij op 'les' ofzo gaat?
We waren er thuis al beetje mee begonne. Nu deed ie vorige week ineens het gebaar van hond. eerst dachten we dat het toeval was. Nu deed ie eergisteren ineens ook het gebaar van meer en honger. Dus toen heb ik aan de ka gevraagt wat we ermee konden. Die heeft ons doorverwezen en daar mogen we nu 2 keer in de week met Leander heen zodat ie nog meer gebaren leert. Mocht ie met praten moeite krijgen hebben we dat in ieder geval!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:28:47 #210
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82706528
Tof Nicole! Dat bewijst dan meteen dat het met het 'begijpende' deel van taal wel goed gaat. Nu duimen dat het met het actieve taalgebruik ook gaat lukken, en anders heb je inderdaad een mooie backup met het gebaren.

Serpente, fijn dat een goede nacht je goed heeft gedaan! Zo nu en dan is zo'n nacht echt een kadootje he...
Wat betreft je vraag over de spalkjes, die zijn alleen symptoombestrijding. De echte behandeling begint pas als ze een definitieve diagnose hebben gesteld, na de MRI. Begin Juli hopen we daar een uitslag van te hebben.
Ik heb nog een schattig filmpje gemaakt met een semi-kruipende Thomas, maar nu wil mijn laptopje mijn telefoon ineens niet herkennen. Heerlijk, die techniek....
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:48:27 #211
100412 mefke79
komt goed!
pi_82709211
Zo, he he, effe tijd.
Driekus vindt doorslapen sinds een week of 8 ook maar lastig. Nu toevallig weer wel twee nachten achter elkaar, maar dat is dus uitzondering. Het lijkt erop dat ie dorst heeft 's nachts en dan drinkt ie ook wel water of hele dunne melk. Water gaat hier uit een rietjes beker of, als die beker niet bij de hand is, met een rietje uit een beker. En eigenlijk alleen water, hij krijgt wel eens ooit diksap, maar lust water net zo lief.
Ca.ra, wat rot van die spalkjes. Dat zal inderdaad wel enorm zweten ja. Hopen dat je snel de uitslag hebt en dan ook aan de slag kan.
Me_Nicole, dat is een mooie backup van die gebaren. En inderdaad, taal begrijpen gaat dus wel.
Ssserpente, nachtje slaap kan wonderen doen he. Voel je inderdaad niet schuldig als je niet alles kan, ik probeer dat ook. Nou kan ik wel inloggen op het werk en woon ik er dichtbij, dat geeft mij al zoveel rust. Ik merk ook dat ik veel beter in mijn vel zit dan een maand of 3 geleden.
O en Driekus is juist helemaal geen beertje, hij heeft nog steeds geen vetjes...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82712477
Je hebt gelijk, Mef, maar het klinkt zo zwaar. Lente woog tijdens het laatste cb-bezoek 7765 gram (70 cm). Maar dat was ook op 10 mei, da’s alweer even geleden.

Pittig hoor, Wup. Toen Lente nog naast ons sliep, ging het precies zo. Ze is pas door gaan slapen zodra ze in d’r eigen kamertje sliep. Nu hoor ik ‘r nog wel eens wakker worden, maar dan valt ze zo weer in slaap.

Goed teken dus, Nicole! Ben jij zelf doof, of je man/vriend?

Pfoe, die uitslag duurt dus nog ff, ca.ra. Heb je het idee dat ie (ondanks de warmte) nu wel minder pijn heeft?

Eten jullie kindjes eigenlijk vlees? Lente nog helemaal niet. Wij eten zelf ook maar een keer in de week vlees. Zit me namelijk ineens te bedenken of ze wel genoeg ijzer binnenkrijgt. Juist omdat ze zo vaak ziek is de laatste tijd.
pi_82713495
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:

over het avondeten:
hoe krijgen ze het bij jullie (voor degene die niet rapley't)
helemaal glad gepureerd of geprakt?

En als ik boontjes/aardappeltjes ga pureren wordt het heel plakkerig, wat kan ik daar aan doen?
Tis echt net lijm.
1) geprakt, soms gepureerd

2) Ik doe er dan wat melk doorheen (30 cc met 1 schepje)

En voor wat betreft het niet verteren (bonen in de poep), dat komt doordat zijn darmen nog niet alles kunnen verteren, en dat is de reden waarom het 'bijvoeding' heet tot 1 jaar. Daarna gaat het stukken beter met verteren.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82713871
Karin, volgens mij wordt het zo plakkerig door het pureren van de aardappel. Daarom worden aardappels vaak gestampt. Misschien dat je de boontjes los kan pureren en van de aardappels op een andere manier puree kan maken.
  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 19:51:09 #215
5428 crew  miss_sly
pi_82717355
Ben ik weer. Twee dagen op bed gebivakeerd. De pijn in de liezen was over, maar toen werd ik gisterochtend wakker met een hele fikse buikgriep Nu eindelijk weer een beetje opgekrabbeld. Schaap dus 2 dagen voor Senna gezorgd en ik heb haar alleen een paar keer even aangelegd om te drinken. Ze snapte er niks van, volgens mij.

Wupwup, bij ons hetzelfde als bij Sserpente: toen ze in haar eigen kamertje ging slapen en ik haar als ze kwam daar voedde ipv bij ons in bed, ging ze snel doorslapen.

innepin, Willow is echt een snel boefje het kinderslot al openmaken!

Sserpente, Senna krijgt wel eens een stukje vlees als we dat eten. Stukje kipfilet dat ergens doorheen zit, of wat vis door pasta ofzo. Maar dat zijn echt kleine stukjes. IJzer kun je ook uit appelstroop halen (op de boterham), maar ik geloof dat bijvoorbeeld brocolli ook een grote bron van ijzer is, evenals spinazie. Bovendien krijgt ze nog bv en dat is de beste bron.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:04:13 #216
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82717939
Serpente, ik weet niet of het je geruststelt, maar S heeft ook veel last gehad van oorontstekingen en loopoortjes, vanaf dat ze een maand of 9 was (komst eerste tandje) tot en met 1jr en 3 mnd. Sinds vorige zomer heeft ze helemaal geen last meer gehad . Ze is er ook overheen gegroeid .
pi_82719272
Getver, Miss, buikgriep is echt klote! Zou die pijn in de liezen een voorbode zijn geweest? Voel je je nu weer goed? Nou maar hopen dat Senna niet ziek wordt.

Thanks, jij ook Groof! ’t Kan ook bijna niet anders of ze krijgt genoeg ijzer binnen. We eten elke avond groente en aardappels en ze krijgt idd bv. Naja, hoop maar dat ze snel opknapt. Ze heeft nu weer diarree, zal wel van de penicilline komen, en ze is ineens wakker nu.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:38:48 #218
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82719509
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:34 schreef Ssserpente het volgende:
Getver, Miss, buikgriep is echt klote! Zou die pijn in de liezen een voorbode zijn geweest? Voel je je nu weer goed? Nou maar hopen dat Senna niet ziek wordt.

Thanks, jij ook Groof! ’t Kan ook bijna niet anders of ze krijgt genoeg ijzer binnen. We eten elke avond groente en aardappels en ze krijgt idd bv. Naja, hoop maar dat ze snel opknapt. Ze heeft nu weer diarree, zal wel van de penicilline komen, en ze is ineens wakker nu.
S kreeg na drie rampzalige keren 'luieruitslag door de diarree' ook geen kuur meer, maar alleen nog maar oordruppeltjes. Jeetje dat was ik alweer vergeten ja. Haar billetjes lagen bij zo'n kuur echt meteen helemaal open.
  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 20:49:14 #219
5428 crew  miss_sly
pi_82719930
Wat een nare bijwerking van de AB Als het dan iig maar helpt!

Ik ben behoorlijk opgeknapt, gelukkig. Ik had ook nog op onverklaarbare wijze erge pijn in mijn rug. Alles is nu gelukkig vrijwel weg, maar de rugpijn alleen te houden met paracetamol.
Ik hoop idd niet dat Senna nu ook ziek wordt. Ik heb schaap iig al haar eten laten doen, daar heb ik zelf niet aangezeten. Hopen dus dat ze van het drinken niet ziek wordt. Vooralsnog lijkt ze nergens last van te hebben, gelukkig.
pi_82720345
Zo, Wup. Wat enorm zwaar zeg, elk uur en dan elke nacht, dat is toch niet meer op te brengen? Misschien kan je idd haar eigen kamertje eens proberen.

Over vlees. Wij gaan dat binnenkort introduceren. We hebben nu 2 groentes, 1 zetmeelbron en 1 fruitssoort gehad, zonder reactie. Over twee dagen krijgt hij meloen, daarna ga ik kipfilet in zijn avondhap mengen. Duurt wel lang zo, elke keer 3 dagen voordat je weer iets nieuws mag proberen. Maar het voornaamste is dat hij er geen last van heeft. Koken jullie trouwens het fruit voordat je het geeft (de niet-rapleys onder ons)
Hier waren de boontjes met aardappel ook een groot succes, ook al was het nogal plakkerig.

Karin, wat fijn dat broccoli geen probleem was. Hopelijk blijft hij het lekker vinden. Staat hier ook op het menu, nadat we meloen en kip hebben geprobeerd.

Thomas is weer een beetje humeurig, maar zo te zien komen zijn boventandjes door. Hopelijk duurt het niet te lang...

Ow, nu vergeet ik bijn ssserpente, wat zielig voor Lente. Hoelang krijgt ze de AB, 5 dagen?
pi_82720605
Poeh.... even heel ego stoom afblazen hoor!

Isabeau is helemaal uit d'r hum. Veel huilen (lees: krijsen), constant entertainment nodig en slecht, nee SLECHT slapen. Zodra ze overdag doorheeft dat ze in haar slaapkamer is begint ze te gillen. 's Nachts 5 a 6 keer wakker. Ik ga hier nooit meer vertellen dat ze een nacht goed geslapen heeft. Het wordt meteen afgestraft.

Ik denk nog steeds dat ze last heeft van de hoektand die door wil komen, maar er zit weinig schot in de zaak. Verder heb ik echt geen idee. Ik wilde dat ze me kon vertellen wat er aan de hand is.

Ik ben zó moe... ik merkte dat ik vanmiddag gewoon agressie voelde toen ze maar bleef krijsen. Ik schrok gewoon van mezelf. Dat mag je toch niet voelen? Kan echt wel even een potje janken
pi_82720703
En waar ik écht heel slecht tegenkan is dat ze, als ze zo verdrietig is, d'r haren letterlijk uit haar hoofd trekt. Dat snijdt me echt door mijn ziel.
pi_82720937
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:08 schreef Sorbootje het volgende:
Poeh.... even heel ego stoom afblazen hoor!

Isabeau is helemaal uit d'r hum. Veel huilen (lees: krijsen), constant entertainment nodig en slecht, nee SLECHT slapen. Zodra ze overdag doorheeft dat ze in haar slaapkamer is begint ze te gillen. 's Nachts 5 a 6 keer wakker. Ik ga hier nooit meer vertellen dat ze een nacht goed geslapen heeft. Het wordt meteen afgestraft.

Ik denk nog steeds dat ze last heeft van de hoektand die door wil komen, maar er zit weinig schot in de zaak. Verder heb ik echt geen idee. Ik wilde dat ze me kon vertellen wat er aan de hand is.

Ik ben zó moe... ik merkte dat ik vanmiddag gewoon agressie voelde toen ze maar bleef krijsen. Ik schrok gewoon van mezelf. Dat mag je toch niet voelen? Kan echt wel even een potje janken

Nou ik herken het wel hoor, niet van Lars, want dat is echt een uberrelaxt persoon, maar Meike af en toe.... deze week was ze ook weer zo aan het tekeer gaan dat ik tegenover haar ben gaan staan en keihard terug ging schreeuwen
Natuurlijk is dat niet de manier, maar soms ben je het even zo zat, dat het je gewoon aanvliegt ofzo.
en later voel je je schuldig.... maar, onthoud: je bent ook maar een mens! Een mens met gevoel en emoties.

Je leest ook weleens over baby's met het shaken-baby-syndroom, die zo huilen en tekeer gaan dat de ouders ten einde raad het kind door mekaar rammelen uit wanhoop.
niet goed te praten uiteraard, maar ik begrijp het wel dat je zo ten einde raad kunt zijn.

In de tijd dat Lars zoveel huilde heb ik ook weleens mijn moeder gebeld dat ze hem NU moest komen halen omdat ik niet meer voor mezelf in stond.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_82721034
Dank je

Ik kende het nog niet van mezelf. En natuurlijk handelde ik er niet naar, maar ik voelde me écht boos worden. Op een klein mensje dat geen enkele andere manier heeft om mij te vertellen wat eraan schort. En dan voel ik agressie... dat maakt me gewoon verdrietig.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:19:22 #225
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82721155
sorbo Ik denk ook dat het heel menselijk is dat je het soms echt even he-le-maal zat bent hoor! Aan de andere kant, let op jezelf, als het niiet meer gaat, en als je merkt dat je jezelf verliest: schakel hulp in (in de zin van: ff bijtanken, isabeau mss een nachtje uit logeren, of plan een middagje voor jezelf ofzo). Je bent dan een veel leukere mama die veel meer kan hebben, wat logisch is.
Ik vind het wel iets van ' onmacht' , maar ik snap je heeeeeel goed
pi_82721445
Ja ik heb gelukkig zelf heel goed in de gaten wat er met me gebeurt en grijp daar ook meteen op in. Als i'n Isabeau even aan mijn lief toevertrouwen en een warm bad nemen ofzo. En ik wéét dat ik haar nooit iets aan zou doen. Toch, alleen al dat gevoel vind ik heel lelijk aan mezelf.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:26:54 #227
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82721490
Nee, dat is juist goed van jezelf, dat je het herkent zeg maar. En natuurlijk ook dat je jezelf in kunt houden. Wees daar juist trots op
pi_82721637
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:08 schreef Sorbootje het volgende:
Je mag het misschien niet van jezelf, maar het is wel menselijk. En herkenbaar ook nog. Dat je het voelt en herkent is goed, dan kun je je inhouden. Je bent toch verder van huis als je je kind een lel geeft en daarna denkt 'oh... misschien was ik boos'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:31:10 #229
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82721721
Ach Sorbo, zolang je maar grip houdt op je handelen. Iedereen voelt wel eens onmacht, woede, frustratie, weet k het.

Ik heb mijn schoppende en tierende dochter één keer (nog niet zo heel lang geleden) in haar bed gezet en ben toen zelf in de kamer ernaast gaan zitten afkoelen, omdat ik echt bang was dat ik haar anders een tik zou geven. Het huilen stond me toen ook echt nader dan het lachen.

Toen het uiteindelijk weer goed was en ik haar nog een keer helemaal plat geknuffeld had toen ze al bijna sliep , ben ik beneden een potje gaan zitten janken. Dit wilde ik nooit meer voelen! En weet je, het zal nog wel eens vaker gebeuren.

Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 22:02:17 #230
5428 crew  miss_sly
pi_82723139
Sorbootje, ik kan me voorstellen dat je verdrietig wordt dat je dat voelt, maar zolang je het kunt herkennen en op een goede manier oplossen, ben je alleen maar een menselijke moeder
pi_82724732
Sorbo, ik herken het ook hoor. Graeme heeft ook zo'n periode gehad dat echt niks goed was, steeds maar huilen, en alles maar 1 minuut leuk vinden en dan was het weer mopperen/huilen/krijsen, en ook slecht slapen. Ik vond dat ook echt heel moeilijk, en vond hem ook echt ontuitstaanbaar toen, en dat vond ik dan ook weer heel erg van mezelf. Ik heb in die periode zowat elke dag mijn Lief opgebeld om te vragen of hij alsjeblieft eerder naar huis kon komen, omdat ik het gewoon niet meer trok.
Maar ook zo'n periode gaat weer voorbij, en dan is ze gewoon ineens weer haar lieve leuke zelf. Komt allemaal goed
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82724955
Ik herken het ook wel hoor Sorbootje...
Gisteren nog. Niels wil de laatste tijd vaak niet in de doek, als hij er eenmaal inzit vindt hij het wel leuk. Maar ik had dus een sollicitatiegesprek en miste bijna de bus omdat hij echt ging vechten in de doek. Hij viel er bijna uit! Toen zette ik hem weer op de grond, maar hij voelde wel aan dat ik gestressed en geërgerd was en kroop huilend van me weg en ging een eindje verder heel zielig liggen huilen Ik voel me nog steeds rot en schuldig als ik er aan denk.

Niels is vandaag best wel ui tzijn doen na gisteren bijna de hele dag bij de gastouder geweest te zijn. Iedere keer dat ik hem in bed wilde leggen raakte hij helemaal hysterisch en hij heeft dan ook vrijwel niet geslapen vandaag. Gelukkig ging het vanavond wel goed met in bed leggen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_82725040
het is gewoon niet alleen maar leuk hè?!

Lief zijn jullie

De wakkerwordteller staat al op twee trouwens... en ze ligt sinds 7 uur in bed.... joepie
pi_82725393
Sterkte vannacht Sorbo, hopelijk slaapt ze nu lekker door!
pi_82731578
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:56 schreef McLaura het volgende:
Sterkte vannacht Sorbo, hopelijk slaapt ze nu lekker door!
Dank je!

Maar niet dus.... Net gevoed, maar daarna grote drama's. Gelukkig heb ik na maar lieft 3 kwartier de tegenwoordigheid van geest gehad om haar luier te checken. Die had ze flink volgepoept. Maar lief en ik zijn beide verkouden dus we hadden niks geroken . Ik zou ook niet gaan slapen met zo'n dik plakkaat poep tegen mijn billen...

Maar goed. ze zit nu gezellig bij me op schoot... en we wagen zo maar weer een poging.
pi_82731923
Pff ze is nu alweer anderhalf uur wakker, dus ik dacht ik waag een poging. En jawel, ze was stil.... welgeteld 2 minuten.... Ik TREK dit niet. Ik wil gewoon eens een keer slapen.
pi_82732700
Vijf minuten na mijn vorige post heeft mijn man 't voor elkaar gekregen en daarna heeft ze geslapen tot half 7. Ik voel me gek genoeg door die paar uurtjes slaap al een heel stuk positiever. En die grote glimlach van Isabeau net hielp ook

Trouwens, gisteravond een strakke actie. Heeft ze lekker het bad volgepoept
  zondag 13 juni 2010 @ 07:19:05 #238
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82732743
aah Lieve Sorboo; wat ontzettend vervelend dat die ene goede nacht gevolgd werd door deze onrust.... kan me helemaal voorstellen dat je nogal kapot bent en toe aan bijtanken...
en dat voelen van woede/boosheid bij aanhoudend krijzen enzo, dat herken ik, jammer genoeg, ook...
nu niet meer, maar in het begin, was Evie ook wel vaak huilerig enzo, en ik was aan het einde van mijn latijn, dan zat ik te kolven (wat ik toen nog 8!! keer op een dag deed) en Evie zat in de wipstoel; alleen maar te huilen en krijzen, gewoon dat hele half uur...ik kan me herinneren dat ik toen een keer heeeeeel hard mijn hand op het stenen aanrechtblad heb geslagen.. (en daar dagen last van heb gehad ). En ook ik ben wel eens even de kamer uitgelopen... even tot mezelf komen.

en over baby's met het shaken baby syndroom; onze buren hebben hun kindje ook 'geschud' en daar is een hele hoop actie op ondernomen...vind het vreselijk, zowel voor ouders als voor het kindje..de buurvrouw krijgt nu al een paar maanden psychische hulp en het lijkt erop dat het kindje uiteindelijk weer thuis mag komen wonen, maar het blijft afwachten hoe de schade (neurologisch) is op de lange termijn...

een dikke knuffel voor Miss Sly en dr zere rug.. enorm vervelend. Hoop dat je dr snel een beetje minder last van hebt

even jompelen voor de CB-uitslagen

@Twinkly; ahhh kan me voorstellen dat je hart dan wel ff breekt.... maja ja kan niet altijd, 24 uur per dag, 7 dagen per week, de absolute perfecte mama zijn... ook mama's zijn wel eens even een beetje mopperig of chagarijnig...

jeeej voor Lars en de brocolli

en schema's, Evie heeft een schema die ze soms, op de dagen dat ik de hele dag thuis ben, soms wat om het zeep helpt, door mama-honger, gevolgd door even snel 'snacken' aan de borst, gisteren bijvoorbeeld:

9:30 uur BV
11:30 uur fruithapje
(tussendoor even snel 10 min aan de borst ivm moeheid)
13:00 uur papfles
(hierna naar bed; geslapen tot 16:30 uur)
16:30 BV
17:30 uur groentehapje
('snacken')
20:00 uur papfles
(en hierna door naar bed, meestal slapen tot 9:00-9:30 uur ongeveer)

de fruit en groentehapjes zijn nog maar kleine beetjes, Evie is nog aan het oefenen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Beessie-Jen op 13-06-2010 07:30:35 ]
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_82732828
Sorbo herkenbaar hoor, ik heb dat ook wel eens gehad. Toen ben ik maar even op het balkon gaan staan en Jamie in de box laten krijsen. Heel frustrerend als niks goed is. Maar gelukkig dat je even een paar uur hebt kunne slapen.
Jeetje Miss dat is vervelend buikgriep gelukkig dat je al weer een stuk beter voelt.

Hier gister avond het eerst opvoed moment gehad. We zaten aan tafel en Jamie boog zich voorover om op de rand van de tafel te knagen. Je hoorde zn tand gewoon krassen (heb nu ook deukjes in de tafel) Dus vriend lief en ik hem vertellen dat het niet mag en dat zo een paar keer. Tot dat Jamie door kreeg dat mn lief het echt meende. Jamie keek hem aan, keek boos terug en begon histeries te krijsen. Ik moest echt moeite doen om niet te lachen, Jamie keek zo boos alsof hem het grootste onrecht was aangedaan.
pi_82733606
Sorbootje, herkenbaar hoor. En volgens mij heel menselijk
Omdat Wolf zo makkelijk is heb ik volgens mij al best wel gauw dat hij me wat begint te irriteren als hij een dagje wat huilerig is. Wat jij doet doen wij ook; mijn man en ik wisselen elkaar dan af en kunnen zo tijdig voorkomen dat we onterecht boos op hem gaan zitten zijn. Dat is wel heel prettig

Twinkly, met de sollicitatie van deze week dus niks geworden?

Oh gets BJ wat een horrorverhaal!
Ik moet trouwens steeds aan jouw naam denken als ik in de AH met beesies loop

hahaha die Jamie, prachtig dat wordt me dr nog eentje Martine

Wolf is al een poosje zo snel driftig/bozig omdat kruipen nog net niet lukt. Pfff kleine gil-sirene
Had beide slaapzakjes in de was, dus vannacht lag hij even zonder in bed. Weet niet hoe hij het voor elkaar kreeg maar hij zwom door het hele bed steeds op zn buik; op buik met hoofd tegen voeteneind, overdwars met een voetje bij de spijlen,bij hoofdeind hoofd stoten.
Ik ben er geloof ik wel 20x uitgeweest voor gehuil. Maar als je dan 's ochtends dat kamertje in komt lopen en een glimlach ziet van oor tot oor maakt dat alles weer goed
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 13 juni 2010 @ 10:35:46 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82734056
Oscar trok zich vanmorgen op aan de tafel! Wat gaat het dan hard ineens! Ik lag zelf nog te slapen, maar ik kreeg een uitgebreid verslag van trotse papa.
pi_82734098
Wat knap van Oscar! Balen dat je het zelf niet gezien hebt, maar hij zal het komende dagen ongetwijfeld vaker gaan laten zien
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82734300
Och, Sorbo, volgens mij heeft iedereen wel eens zo'n moment. Maar omdat we er niet trots op zijn post niemand dat (until now).
Ik heb het eigenlijk in het begin gehad, tijdens mijn verlof. Ik zat niet lekker in mijn vel, het was koud en nat buiten en dan de hele dag een huilende baby (van de honger bleek later, BV liep niet meer). Toen lief thuis kwam zat ik met hem in mijn armen te huilen en hard. Ik heb hem bij lief in zijn armen gedrukt en ben op bed verder gaan huilen. En daarna kan je er weer tegen aan.

Hier iemand die met alle macht probeert te kruipen. knietjes gaan goed onder zijn lijfje, maar ze schieten steeds naar achter zonder dat hij vooruit komt. denk dat het niet meer lang gaat duren
pi_82734703
Wat goed van Oscar!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82734899
Thanks allemaal. Voelt goed al die relativerende woorden. En eerlijk gezegd helpt zo'n nieuwe dag ook gewoon heel erg. Vanmorgen was Isabeau lekker vrolijk en kon ze zichzelf goed vermaken. En nu ligt ze alweer twee uur heerlijk te knorren. (schade inhalen) Straks een meet van een ander forum in 't park (die meet gaat vandaag wél door ). Leuk om die baby'tjes weer te zien

Kortom, ik ben d'r weer hoor.
  zondag 13 juni 2010 @ 16:23:24 #246
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82746165
ahhh Oscar kan zich al optrekken tot staan! wat tof BE! heb je er al foto's van gemaakt???

lieve wolf; ik herken je frustratie helemaal; Evie zit ook in die fase. Wel willen, maar nog niet helemaal kunnen kruipen...
en slapen zonder slaapzak is hier ook geen optie...
Evie kan dan ook niet rustig liggen en gaat ook het hele bed door...

@Sorboo; lekker dat Isabeau toch nog lekker even een dutje heeft gedaan..

Evie heeft diarree; weet niet zo goed waar het van komt: fruithapje? papfles? groente? wij zijn natuurlijk flink aan het oefenen de laatste dagen...
kan natuurlijk ook van tandjes komen? daar krijgen ze ook 'andere' poep van toch??
kan iemand dat voor me omschrijven? haha
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_82750150
Tandjespoep was/is hier dun groenig en ruikt zuur!. Maar dat groene kan misschien ook wel komen van het eten.
Hmm ja lastig is dat he dat je niet weet of het nou wel of niet van eten komt, toch jammer dat ze het zelf niet even zeggen kunnen
Zo heeft Wolf sinds vanmorgen ineens uitslag in zn gezicht en ik vraag me dus ook af of het een reactie is op het potje (met ei) wat hij gister gehad heeft
pi_82750820
BJ, ik kan wel wat opsturen?

Fijn dat je je beter voelt, Sorbo. Slaapgebrek is natuurlijk ook echt killing voor je relativeringsvermogen. De gevoelens die je hebt zijn normaal, hoor. En het is juist hartstikke gezond dat je ze herkent.
Ik heb gister en vandaag ook momenten gehad waarin ik me afvroeg waar we in hemelsnaam aan begonnen zijn. Álles was weer janken. Zelfs het kleinste dingetje, zoals d'r mouwen even opstropen in de kinderstoel, was reden om theatraal te gaan blèren. Ik zat voor m'n gevoel de hele dag in het gejank en kreeg echt een punthoofd van d'r. Gelukkig ben ik vanmorgen toen ze sliep zelf ook nog even in bed gedoken. En dat heeft me goed gedaan.

Gelukkig herkent tot nu toe iedereen met kinderen die ik spreek dit soort fases. Net nog vertelde een vriendin dat precies op het moment dat je denkt: 'dit trek ik écht niet meer', het over is.

Sterkte, vooral vannacht!
  zondag 13 juni 2010 @ 18:08:48 #249
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_82751009
Ik kom ook maar eens updaten
De laatste tijd ging de ontwikkeling snel en dat ging gepaard met weinig slaap en eenkennigheid. Opeens heeft hij tandjes (eerst 1 en een week later 5 meer), brabbelt van alles en nog wat, zegt al een beetje 'mama' en verder ik ben de hele dag achter hem aan aan het rennen. Hij kruipt niet meer sinds een paar weken maar hij loopt langs de tafel, bank, etc. En hij heeft veel plezier, echt een lekker ding, mijn 'baby'.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 13 juni 2010 @ 18:19:22 #250
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82751414
Zo snelle jelle die L. van jou Rocks

Hier vindt ze het nog steeds wel best met buikschuiven. Sinds een dag of wat wil ze wel de hele dag staan en ze trekt zich op tot staan in de box maar het wiebelt nog aan alle kanten Gewoon zn gangetje, beetje gemiddeld tempo hier dus.

Amélie reageert trouwens enorm op vragen, en dat is echt zó leuk
krijgt mama een kusje? en dan zo'n open mond mét tong tegen je wang of krijgt mama ook een hapje en dan schuift ze dr afgekloven broodje in je mond... waar is papa? Gelijk kijken en wijzen en als we voorlezen uit boekjes en ik vraag waar is dit of waar is dat dan wijst ze het aan op de pagina. Zo gek hoe ze dan ineens toch heel erg veel opgepikt heeft al.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')