Op hun manier doen ze dat wel, in het wild spreken ze onder andere "tactieken" af, hoe ze de prooi gaan vangen.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:35 schreef Klonterpot het volgende:
Zoals wij het doen is dat natuur, hadden die stomme beesten maar moeten leren praten
Maar het is niet andersom..quote:Op maandag 7 juni 2010 16:36 schreef Gkhn het volgende:
Geloof me, als het andersom was geweest dan hadden de dieren hetzelfde gedaan met mensen.
Dit dus.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:41 schreef A-mineur het volgende:
Maar ik vind het achterlijk als sommige mensen zeggen dat ze meer zijn dan een dier, omdat het een dier is. Wat is de mens dan.
Euhhhh... wel een national geographic gekeken?quote:Op maandag 7 juni 2010 16:37 schreef BunnyCookii het volgende:
[..]
Maar het is niet andersom..
Vroeger gingen de echte mannen ( mensen ) vechten om hun vrouw, dat doen beesten eigenlijk ook..
Het enige verschil is dan dat mensen vechten tot de ander er dood bij neer valt, en beesten doden zelden één van hun eigen soort.
quote:Op maandag 7 juni 2010 16:44 schreef Feestkabouter het volgende:
de discussie is dus eigenlijk: hoe natuurlijk is evolutie tussen mens en dier.
Ik kijk niet zoveel tv.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Euhhhh... wel een national geographic gekeken?
quote:Op maandag 7 juni 2010 16:37 schreef BunnyCookii het volgende:
[..]
Maar het is niet andersom..
Vroeger gingen de echte mannen ( mensen ) vechten om hun vrouw, dat doen beesten eigenlijk ook..
Het enige verschil is dan dat mensen vechten tot de ander er dood bij neer valt, en beesten doden zelden één van hun eigen soort.
Dieren doden ook wel eens hun eigen soort hoor. Van dolfijnen is bijvoorbeeld bekend dat de mannetjes soms jongen opeten zodat het vrouwtje weer vruchtbaar wordt en ze er overheen kunnen. Het idee van het "edele dier" en de slechte mens is onzin.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:18 schreef Gkhn het volgende:
[..]. Jij weet dus duidelijk niet veel over dieren/beesten.
Maar inderdaad, de mens is de enige soort die zijn eigen soort doodt. Dieren vechten, mensen voeren oorlog.
Maar wellicht zijn we juist nu waar we zijn doordat we oorlogen hebben gevoerd. Dankzij oorlogen hebben de grootste sprongen in de technologie plaatsgevonden.
I stand corrected.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:22 schreef Hard_Feesten het volgende:
[..]
Dieren doden ook wel eens hun eigen soort hoor. Van dolfijnen is bijvoorbeeld bekend dat de mannetjes soms jongen opeten zodat het vrouwtje weer vruchtbaar wordt en ze er overheen kunnen. Het idee van het "edele dier" en de slechte mens is onzin.
Correctie: dieren hebben wel degelijk een bewustzijn. Wat jij bedoelt is zelfbewustzijn. Wat bepaalde (maar niet veel) andere diersoorten trouwens ook hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:21 schreef Hard_Feesten het volgende:
Dieren zijn ondergeschikt aan mensen omdat ze geen bewustzijn hebben.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je met dieren maar alles mag doen.
gebeurt bij heel veel mannetjes zo, als een mannetje het vrouwtje afpakt... als ik me niet zo vergis bij leeuwen gebeurt dat ook dan dood de mannetjes leeuw de welpjes waardoor het vrouwtje weer bezig wil..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:22 schreef Hard_Feesten het volgende:
[..]
Dieren doden ook wel eens hun eigen soort hoor. Van dolfijnen is bijvoorbeeld bekend dat de mannetjes soms jongen opeten zodat het vrouwtje weer vruchtbaar wordt en ze er overheen kunnen. Het idee van het "edele dier" en de slechte mens is onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |