abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82559918
eigenlijk moet je andersom redeneren; hij moet zijn eigen troep opruimen maar mag niet zonder jouw toestemming de troep in jouw tuin opruimen, dus moet hij ofwel je toestemming vragen om jouw tuin te betreden hiervoor, ofwel aangeven dat je het zelf moet / kunt doen.
aangezien jullie duidelijk niet zo'n beste verstandhouding heeft, heeft hij de eerste stap overgeslagen en laat hij het lekker aan jou zelf over.

tuurlijk staat het je vrij om jouw kant van de heg niet te snoeien en de troep in jouw tuin ook niet op te ruimen, maar die 5 minuten paar takjes bij elkaar vegen en weggooien lijkt mij toch niet zo'n mega probleem en dan ziet je tuin er voor jou toch ook weer netter uit?
Je kunt natuurlijk wel voor elk dingetje keihard op je strepen gaan staan maar je moet je ook gaan afvragen wat je er mee bereikt en wat precies je doel is, doel zal toch zijn; gewoon lekker wonen?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:01:40 #27
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_82566435
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:42 schreef WRH het volgende:
eigenlijk moet je andersom redeneren; hij moet zijn eigen troep opruimen maar mag niet zonder jouw toestemming de troep in jouw tuin opruimen, dus moet hij ofwel je toestemming vragen om jouw tuin te betreden hiervoor, ofwel aangeven dat je het zelf moet / kunt doen.
aangezien jullie duidelijk niet zo'n beste verstandhouding heeft, heeft hij de eerste stap overgeslagen en laat hij het lekker aan jou zelf over.

tuurlijk staat het je vrij om jouw kant van de heg niet te snoeien en de troep in jouw tuin ook niet op te ruimen, maar die 5 minuten paar takjes bij elkaar vegen en weggooien lijkt mij toch niet zo'n mega probleem en dan ziet je tuin er voor jou toch ook weer netter uit?
Je kunt natuurlijk wel voor elk dingetje keihard op je strepen gaan staan maar je moet je ook gaan afvragen wat je er mee bereikt en wat precies je doel is, doel zal toch zijn; gewoon lekker wonen?
Jullie heeft/hebben
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82566980
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:01 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Jullie heeft/hebben
ja, dat is inderdaad by far de zinvolste reactie op het probleem van TS...
daar zal hij echt iets aan hebben, dank
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:10:51 #29
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_82567020
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:10 schreef WRH het volgende:

[..]

ja, dat is inderdaad by far de zinvolste reactie op het probleem van TS...
daar zal hij echt iets aan hebben, dank
Ik heb al een tip gegeven
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82567172
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:39 schreef Xiphos het volgende:
En de buurman mag uiteraard jouw kant van de heg niet snoeien.
Er is geen "jouw kant", de heg is gezamenlijk eigendom.
pi_82568488
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:13 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Er is geen "jouw kant", de heg is gezamenlijk eigendom.
Ook daaraan kan heel goed een "jouw kant" zitten.
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 20:44:38 #32
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_82601006
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 01:23 schreef Onrust. het volgende:
Ik heb een zelfde soort situatie alleen staat de heg technisch gezien op zijn grond (erkend door de buurman) maar niet op 50 cm afstand van de erfscheiding zoals verplicht met heggen. We hebben beide de tuin zoals ie is geaccepteerd mag ik wortels van de heg die in mijn tuin zitten doorhakken met een bijl ?
50 cm? Dat lijkt me niet
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82615293
als het huurhuizen zijn dan heeft de buurman niet eens zoveel over zijn eigen tuin te zeggen, aangezien hij deze huurt van de woningstichting...

als je van de heg af wil: flikker er wat round up in....
pi_82617586
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als het huurhuizen zijn dan heeft de buurman niet eens zoveel over zijn eigen tuin te zeggen, aangezien hij deze huurt van de woningstichting...
Over de 'erfgrens' wellicht niet, maar over de beplanting wel.
pi_82699823
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 07:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

50 cm? Dat lijkt me niet
(50cm vanaf de stam)
quote:
4. Verboden zone
Op grond van Art. 5:42 BW is bepaald dat het niet geoorloofd is binnen bepaalde afstanden van eens anders erf bomen, heesters of heggen te hebben. Voor bomen is deze afstand in beginsel 2 m, voor heesters en heggen 50 cm. Dit geldt echter niet voor en op openbaar gebied! De wet formuleert hiermee de zo genoemde 'verboden zone'.
Hierop zijn tal van uitzonderingen. Om er een paar te noemen zonder volledig te kunnen zijn:
* een daarop betrekking zijnde notariële akte.
* een door buren onderling en afzonderlijk ondertekend briefje.
* een mondeling overeengekomen toestemming welke in het bijzijn van (een) getuige(-n) is uitgesproken.
Langdurig gedogen en niet protesteren tegen een bepaalde beplanting vormt echter geen argument voor de rechter.
http://www.neerlandstuin.nl/algemeen/jurhaag.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Onrust. op 12-06-2010 11:01:57 ]
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:19:23 #37
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_82828543
Belangrijker is wat de lokale bomenverordening hierover zegt. In de Tilburgse bomenverordening bijvoorbeeld opgenomen dat afstand voor bomen tot de erfgrens geen 2 meter is maar 0,5 meter en de afstand voor heggen en heesters is nihil.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')