Jullie heeft/hebbenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:42 schreef WRH het volgende:
eigenlijk moet je andersom redeneren; hij moet zijn eigen troep opruimen maar mag niet zonder jouw toestemming de troep in jouw tuin opruimen, dus moet hij ofwel je toestemming vragen om jouw tuin te betreden hiervoor, ofwel aangeven dat je het zelf moet / kunt doen.
aangezien jullie duidelijk niet zo'n beste verstandhouding heeft, heeft hij de eerste stap overgeslagen en laat hij het lekker aan jou zelf over.
tuurlijk staat het je vrij om jouw kant van de heg niet te snoeien en de troep in jouw tuin ook niet op te ruimen, maar die 5 minuten paar takjes bij elkaar vegen en weggooien lijkt mij toch niet zo'n mega probleem en dan ziet je tuin er voor jou toch ook weer netter uit?
Je kunt natuurlijk wel voor elk dingetje keihard op je strepen gaan staan maar je moet je ook gaan afvragen wat je er mee bereikt en wat precies je doel is, doel zal toch zijn; gewoon lekker wonen?
ja, dat is inderdaad by far de zinvolste reactie op het probleem van TS...quote:
Ik heb al een tip gegevenquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:10 schreef WRH het volgende:
[..]
ja, dat is inderdaad by far de zinvolste reactie op het probleem van TS...
daar zal hij echt iets aan hebben, dank
Er is geen "jouw kant", de heg is gezamenlijk eigendom.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:39 schreef Xiphos het volgende:
En de buurman mag uiteraard jouw kant van de heg niet snoeien.
Ook daaraan kan heel goed een "jouw kant" zitten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:13 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Er is geen "jouw kant", de heg is gezamenlijk eigendom.
Met daarbij één zijde die van jou is.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:13 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Er is geen "jouw kant", de heg is gezamenlijk eigendom.
50 cm? Dat lijkt me nietquote:Op woensdag 9 juni 2010 01:23 schreef Onrust. het volgende:
Ik heb een zelfde soort situatie alleen staat de heg technisch gezien op zijn grond (erkend door de buurman) maar niet op 50 cm afstand van de erfscheiding zoals verplicht met heggen. We hebben beide de tuin zoals ie is geaccepteerd mag ik wortels van de heg die in mijn tuin zitten doorhakken met een bijl ?
Over de 'erfgrens' wellicht niet, maar over de beplanting wel.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als het huurhuizen zijn dan heeft de buurman niet eens zoveel over zijn eigen tuin te zeggen, aangezien hij deze huurt van de woningstichting...
(50cm vanaf de stam)quote:
http://www.neerlandstuin.nl/algemeen/jurhaag.htmlquote:4. Verboden zone
Op grond van Art. 5:42 BW is bepaald dat het niet geoorloofd is binnen bepaalde afstanden van eens anders erf bomen, heesters of heggen te hebben. Voor bomen is deze afstand in beginsel 2 m, voor heesters en heggen 50 cm. Dit geldt echter niet voor en op openbaar gebied! De wet formuleert hiermee de zo genoemde 'verboden zone'.
Hierop zijn tal van uitzonderingen. Om er een paar te noemen zonder volledig te kunnen zijn:
* een daarop betrekking zijnde notariële akte.
* een door buren onderling en afzonderlijk ondertekend briefje.
* een mondeling overeengekomen toestemming welke in het bijzijn van (een) getuige(-n) is uitgesproken.
Langdurig gedogen en niet protesteren tegen een bepaalde beplanting vormt echter geen argument voor de rechter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |