abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 14:38:05 #76
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82442373
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ligt er wat mij betreft aan of het een legitieme blokkade is.
* gniffelt da's 't probleem hé ? Israel zegt van wel en Hamas en zegt van niet.

Maar voor zover mij bekend hoort de zee daar gewoon bij Israel.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 7 juni 2010 @ 14:39:02 #77
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_82442424
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ah kijk, misschien had ik je verkeerd begrepen. Of het verstandig is om daar tegenin te gaan is inderdaad ten zeerste de vraag. Ik vind echter dat je wel in je recht staat als je dat doet.
Misschien had ik het verkeerd verwoord!

Gelijk hebben is in ieder geval wat anders dan gelijk krijgen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_82442494
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

* gniffelt da's 't probleem hé ? Israel zegt van wel en Hamas en zegt van niet.

Maar voor zover mij bekend hoort de zee daar gewoon bij Israel.
Het was in internationale wateren als ik me niet vergis. Israel en Hamas zeggen idd tegenstrijdige dingen, daarom moet er naar geen van beiden geluisterd worden en een objectief oordeel geveld worden. Israel mag ook best wel eens op de vingertjes getikt worden met betrekking tot beleid.
pi_82442685
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ligt er wat mij betreft aan of het een legitieme blokkade is.
Zelfs als die legitiem zou zijn, wat die natuurlijk niet is, is het enteren op open zee nog steeds niet legitiem maar een daad van agressie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:47:17 #80
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82442856
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:28 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Oke, dus als 'een land' en blokkade oplegt is het goed? Dus als Iran een blokkade om Israel heen zou leggen zou Iran in zijn recht staan om Israelische schepen die daar doorheen proberen te varen te enteren en kapen? Hypocriet noemt men dat.
Hoezo? Als Israël en Iran met elkaar in oorlog waren zou Iran ook in zijn recht staan.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_82442912
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:47 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Hoezo? Als Israël en Iran met elkaar in oorlog waren zou Iran ook in zijn recht staan.
Ja, klopt, maar ik vraag me af wat Israel dan zegt.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:48:15 #82
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82442922
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zelfs als die legitiem zou zijn, wat die natuurlijk niet is, is het enteren op open zee nog steeds niet legitiem maar een daad van agressie.
En dat is al 100x bestreden. Enteren op open zee is de manier op een blokkade uit te voeren. Maar goed, we zijn geen van alleen maritiem juristen, jij ook niet, dus zeker weten doen we het nooit.
bron
  maandag 7 juni 2010 @ 14:49:27 #83
78780 deedeetee
pi_82442991
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:40 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het was in internationale wateren als ik me niet vergis. Israel en Hamas zeggen idd tegenstrijdige dingen, daarom moet er naar geen van beiden geluisterd worden en een objectief oordeel geveld worden. Israel mag ook best wel eens op de vingertjes getikt worden met betrekking tot beleid.
De blokkade zal toch niet in de internationale wateren liggen ?

De entering vond daar wel plaats en dat is dus een ander geval.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:49:38 #84
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82443007
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:48 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar ik vraag me af wat Israel dan zegt.
Israël zou die blokkade doorbreken. Het wordt een ander verhaal als Nederland dat namens Israël ging proberen. (Zoals nu het geval is, o.a. Turkse burgers(!) proberen het i.p.v. de Hamasmarine).
bron
pi_82443079
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:49 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Israël zou die blokkade doorbreken. Het wordt een ander verhaal als Nederland dat namens Israël ging proberen. (Zoals nu het geval is, o.a. Turkse burgers(!) proberen het i.p.v. de Hamasmarine).
Ja das allemaal leuk en aardig, maar de Palestijnen hebben natuurlijk geen eigen marine.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:51:23 #86
97934 ASroma
Flamboyant
  maandag 7 juni 2010 @ 14:53:48 #87
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82443268
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:50 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ja das allemaal leuk en aardig, maar de Palestijnen hebben natuurlijk geen eigen marine.
Inderdaad, daar zorgt Israël wel voor. Echter, dat geeft burgers van een andere natie niet opeens het recht om voor marine te gaan spelen. En als ze het wel doen moeten ze niet verbaasd zijn dat ze als zodanig worden behandeld.
bron
  maandag 7 juni 2010 @ 14:55:05 #88
16715 Mylene
*schatje*
pi_82443340
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoax! In een ander topic zag ik een foto van een lachende Gazaan.
Deze foto's van concentratiekamp van Gazastrook.

A Palestinian woman pays a vendor at a street market in Gaza City on March 19, 2010.

Palestinian men buy sandwiches from a street vendor at a market in Gaza City on March 19, 2010.

Palestinians stand in a supermarket aisle in Gaza City, Friday, May 28, 2010. Over the past three years Israel has determined down to the tiniest detail what gets into the Gaza Strip and to its population of 1.5 million. Secret guidelines are used to differentiate between humanitarian necessities and nonessential luxuries, and Palestinians are often baffled by what is let is and what is barred.

AP Photo 15 hours ago

Palestinians enjoy a water pipe on the beach in Gaza City, Sunday, June 6, 2010. The push for an international inquiry puts Israel under further pressure to explain how its attempt to stop the aid ship flotilla from breaching a tight blockade of Hamas-ruled Gaza Strip turned deadly, with 9 activists killed, including 8 Turks and a U.S. citizen of Turkish origin.

AP Photo 15 hours ago

Palestinians enjoy a boat ride in Gaza City, Sunday, June 6, 2010. The push for an international inquiry puts Israel under further pressure to explain how its attempt to stop the aid ship flotilla from breaching a tight blockade of Hamas-ruled Gaza Strip turned deadly, with 9 activists killed, including 8 Turks and a U.S. citizen of Turkish origin.

AP Photo 15 hours ago

Palestinians enjoy the beach in Gaza City, Sunday, June 6, 2010. The push for an international inquiry puts Israel under further pressure to explain how its attempt to stop the aid ship flotilla from breaching a tight blockade of Hamas-ruled Gaza Strip turned deadly, with 9 activists killed, including 8 Turks and a U.S. citizen of Turkish origin.

AP Photo 1 day ago

Palestinian boys, one holding a kite with the colors of the national flag, enjoy a bicycle ride in Gaza City, Sunday June 6, 2010. An Israeli official said Sunday that U.N. chief Ban Ki-moon is moving ahead with plans for an international commission to investigate Israel's deadly raid on a Gaza-bound aid flotilla.

Reuters Pictures 1 day ago

A Palestinian boy jumps into the sea at Gaza Seaport in Gaza City June 5, 2010. Israel's navy boarded the ship Rachel Corrie, which was carrying aid to Gaza, without incident on Saturday, five days after its troops killed nine people on a Turkish aid boat while enforcing a blockade Washington has called "unsustainable".
  maandag 7 juni 2010 @ 14:59:34 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82443558
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:27 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als ze richting Gaza varen laat Israel ze deze keer wat verder komen. Zodra ze in de territoriale wateren zijn krijgen de Iraanse schepen het vriendelijke verzoek op te rotten en worden de schepen alsnog gestopt.
Dit dus
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82443708
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:48 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En dat is al 100x bestreden. Enteren op open zee is de manier op een blokkade uit te voeren. Maar goed, we zijn geen van alleen maritiem juristen, jij ook niet, dus zeker weten doen we het nooit.
Ik heb wel een vrij goed beeld van het zeerecht en het oorlogsrecht, en er is gewoon geen enkele manier waarop dit legitiem zou zijn. Ik zou mijn mening op dat punt dan ook niet gelijkstellen met het achterlijk geshop in verdragsteksten van zionistische gelegenheidsjuristjes zonder enig talent terzake.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:08:25 #91
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82443975
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb wel een vrij goed beeld van het zeerecht en het oorlogsrecht, en er is gewoon geen enkele manier waarop dit legitiem zou zijn. Ik zou mijn mening op dat punt dan ook niet gelijkstellen met het achterlijk geshop in verdragsteksten van zionistische gelegenheidsjuristjes zonder enig talent terzake.
Dan is het jammer dat jij je zo radicaal anti-Israëlisch dat jouw kennis niet als een betrouwbare objectieve bron kan worden gebruikt. Zou interessant zijn geweest, een gemiste kans. Ook juristen shoppen in verdragsteksten om hun eigen gelijk te staven.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 07-06-2010 16:21:49 ]
bron
pi_82444269
quote:

[..]

Is deze meneer een zionistische gelegenheidsjurist? Israel’s naval blockade pitches and rolls with the Law of the Sea
pi_82444341
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:08 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dan is het jammer dat jij je zo radicaal anti-Israëlisch dat jouw kennis niet als een betrouwbare objectieve bron kan worden gebruikt.
? Toe maar, het zou ook niet he. Iedereen die kritiek heeft op de misdaden van de staat Israël is een racist.
quote:
Zou interessant zijn geweest, een gemiste kans. Ook juristen shoppen in verdragsteksten om hun eigen gelijk te staven.
Nee, die shoppen niet en al helemaal niet om hun eigen gelijk te staven. Die kijken hoe het juridisch zit en dan pluk je er dus niet maar eventjes een stukje tekst uit wat een standpunt lijkt te ondersteunen voor een niet al te snugger figuur.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 07-06-2010 16:23:46 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 15:17:39 #94
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82444443
quote:

[..]

Jah, je merkt gewoon dat je er verstand van hebt. Serieus.

Blokkades zijn verzonnen om een non-agressieve manier te bedenken in Internationale wateren omdat direct aanval een oorlogsverklaring betekent. Juist in territoriale wateren is men vrij om te handelen, dus afschieten.
Derhalve zijn blokkades in terroriale wateren ook een contradictie. En, zoals jij beweerd, dat blokkades in internationale wateren verboden zijn, dan ook zinloos. Sterker, blokkades zijn dan nergens geschikt.
Gaat je argument.

Blokkades werden in het verleden altijd in internationale wateren uitgevoerd.Blokkades zijn daarom ook geen garantie voor een vreedzame oplossing, maar meer een stellingname waarvan de uitkomst onzeker is.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:26:59 #95
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_82445014
Er zijn natuurlijk verschillende soorten concentratiekampen.

Deze lijkt uiteraard nog het meest op een interneringskamp (uit Wikipedia)::
quote:
In interneringskampen staat de controle op politieke tegenstanders of politiek onbetrouwbaar geachte bevolkingsgroepen centraal. Krijgsgevangenenkampen zijn eveneens interneringskampen, waarbij echter steeds internationaalrechtelijke normen dienen te worden nageleefd.
Met dien verstande dat Israël wel een soort 'uithongerings'-taktiek op Gaza probeert toe te passen. Iets wat dan weer volgens het internationaal recht niet mag.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 7 juni 2010 @ 15:27:25 #96
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82445045
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Antisemitisch nog wel? Toe maar, het zou ook niet he. Iedereen die kritiek heeft op de misdaden van de staat Israël is een racist.
[..]

Nee, die shoppen niet en al helemaal niet om hun eigen gelijk te staven. Die kijken hoe het juridisch zit en dan pluk je er dus niet maar eventjes een stukje tekst uit wat een standpunt lijkt te ondersteunen voor een niet al te snugger figuur.
Jij was toch diegene die het steeds over herrenvolk en lebensraum moest hebben? Maar goed, daar kan ik me in vergissen, dan neem ik het antisemitisme terug. Dan blijft je vooringenomenheid natuurlijk wel staan.
bron
pi_82445201
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Antisemitisch nog wel? Toe maar, het zou ook niet he. Iedereen die kritiek heeft op de misdaden van de staat Israël is een racist.
[..]

Kom op he Weltschmerz, het is niet de eerste keer dat je dat verwijt krijgt,
laten we eerlijk blijven.
pi_82445240
De TT klopt niet geheel, het betreft hier niet de Iraanse marine maar de marine van de Iraanse Revolutionaire Garde, dat zijn twee verschillende machten.
Alhoewel ze beide kansloos zijn tegen Israel.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:40:51 #99
78780 deedeetee
pi_82445767
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:17 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Jah, je merkt gewoon dat je er verstand van hebt. Serieus.

Blokkades zijn verzonnen om een non-agressieve manier te bedenken in Internationale wateren omdat direct aanval een oorlogsverklaring betekent. Juist in territoriale wateren is men vrij om te handelen, dus afschieten.
Derhalve zijn blokkades in terroriale wateren ook een contradictie. En, zoals jij beweerd, dat blokkades in internationale wateren verboden zijn, dan ook zinloos. Sterker, blokkades zijn dan nergens geschikt.
Gaat je argument.

Blokkades werden in het verleden altijd in internationale wateren uitgevoerd.Blokkades zijn daarom ook geen garantie voor een vreedzame oplossing, maar meer een stellingname waarvan de uitkomst onzeker is.
Is dat zo ? ik ging er van uit dat een blokkade gewoon tussen de internationale en het eigen, territoriale water ligt. Dus grenst aan het laatst genoemde dus.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:48:14 #100
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82446158
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is dat zo ? ik ging er van uit dat een blokkade gewoon tussen de internationale en het eigen, territoriale water ligt. Dus grenst aan het laatst genoemde dus.
Dat kan waar iedereen dat zelf wil. Nederland kan in principe een blokkade van schepen plaatsen, 140 km van de Poolse kust.
Of het verstandig is, nuttig is, zinvol is... nah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')