abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 15:28:35 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82445110
Het is er bij ons ingeslopen dat Jen van tafel gaat zodra ze klaar is... Meer voor mn eigen rust..

Bij de 2e laat ik de kinderstoel langer staan, met beugel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82445126
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat is toch niet erg?
nee maar teveel tandpasta is volgens mij niet goed
pi_82445139
oh nee soms vind ik die "gevechtjes" ook wel mooi maar ik heb af en toe het gevoel dat het er 100 op een dag zijn en natuurlijk laat je de niet belangrijke liggen maar dan blijven er nog genoeg over...

Waar ik meer naar toe wil is of deze hoeveelheid normaal is... (heb ik een abnormaal kind)
Of
Ben ik zo'n enorme zeur?
ps
serieus ik vind het echt gewoon heel zwaar en bedenk me meerdere malen per week... hoe doen andere dit in shemelsnaam???
  maandag 7 juni 2010 @ 15:29:35 #54
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82445163
Nee hier moet ze blijven zitten tot we allemaal klaar zijn (uitzonderingen zoals hele kerstdiners uitgesloten natuurlijk ) en dat gaat prima.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:30:30 #55
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82445214
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:28 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

nee maar teveel tandpasta is volgens mij niet goed
Klopt, maar een tweede keertje valt ook wel mee denk ik.
Ik los dat op door haar aan de wastafel te laten poetsen met lopend water.
Dan is èèn keertje meestal genoeg & gaan ze poetsen met water.
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:29 schreef Stiemie het volgende:
Nee hier moet ze blijven zitten tot we allemaal klaar zijn (uitzonderingen zoals hele kerstdiners uitgesloten natuurlijk ) en dat gaat prima.
Hier loopt ze gewoon tijdens het avond eten gewoon heen en weer & te spelen.
En ze eet veel & goed & geen strijd
pi_82445300
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:28 schreef Stiemie het volgende:
Ja en dan gerust 20 minuten gillen en tieren dat ze gewone plakjes kaas wil en geen piii-hhiiiii---ndaaaaah-kaaaahhhaaaaaas *snik*
Gelukkig... dat doet niet alleen die van mij
pi_82445321
oh ik vind juist een ontbijt wel heel erg belangrijk als ze dat niet deed zou ik me meer zorgen maken dat is de motor voor de dag. Het avondeten vind ik minder erg. Ze heeft er al een dag goed eten opzitten.
Ze mag hier wel een toetje inderdaad en ze krijgt kindersoyamelk en dan is ze ook gelukkig.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:32:52 #58
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82445343
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:32 schreef LadyS het volgende:

[..]

Gelukkig... dat doet niet alleen die van mij
check
pi_82445391
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:29 schreef tinny het volgende:
Waar ik meer naar toe wil is of deze hoeveelheid normaal is... (heb ik een abnormaal kind)
Of
Ben ik zo'n enorme zeur?
ps
serieus ik vind het echt gewoon heel zwaar en bedenk me meerdere malen per week... hoe doen andere dit in shemelsnaam???
maar mischien moet je je eens afvragen of het het elke keer ward is om tegen je kind in te gaan
Het viel mij zelf op dat ik Dana soms wel iets verbood..en dat ik achteraf zelf geen idee had waarom.
Mischien probeer je wel te krampachtig je kindje goed op te voeden en maak je het jezelf daarom onnodig moeilijk?

Ik weet het niet hoor, ik heb nl geen idee wat jij veel vind of abnormaal en waar je bijvoorbeeld strijd over hebt met de kleine
pi_82445500
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:30 schreef SacreCoeur het volgende:
Klopt, maar een tweede keertje valt ook wel mee denk ik.
Ik los dat op door haar aan de wastafel te laten poetsen met lopend water.
Dan is èèn keertje meestal genoeg & gaan ze poetsen met water.
hehe ja een tweede keer vind ik ook nog wel oke, maar Dana kan dat best een keer of 6 volhouden Maar inderdaad alleen als ze dr tandjes in bad poetst, anders neemt ze met 1 x wel genoegen
pi_82445511
Kijk, dat tieren hebben we hier dan weer amper. Even een minuut, maar daarna trekt het wel weer bij.. Of hij dan wel eet is een ander verhaal, maar dat is dan zijn keuze.. Dan de volgende maaltijd maar wat meer..

En als hij zijn schoenen niet aanwil als dat moet, dan zeg ik weinig meer, maar zet ik hem neer, pak zijn voeten en doe ze aan. Zelfde met tandenpoetsen, desnoods in de houtgreep. Maar verder weinig (positieve/negatieve) reacties op zijn gedrag. En dat houd dat dwarse gedrag hier nooit lang stand. Al probeer ik het eerst op een zachte manier op te lossen (laten kiezen tussen 2 paar schoenen, hem kietelen zodat zijn mond open gaat voor het poetsen, of met de spiegel erbij)..

Er zijn wel dagen dat het "zwaar" voelt, maar dat ligt eerder aan mezelf (studie die niet loopt, PMS etc) dan aan de kleine. Vorige week nog even. Maar dan ga ik dus strijd-dingen uit de weg.. Dan maar samen een uur treinen bouwen, of koekjes bakken, of naar de kinderboerderij.. Even de volle aandacht, waarbij we allebei uit de standaard situaties zijn en niet zo negatief hoeven te botsen..
Al is dat natuurlijk met 1 kind makkelijker..
  maandag 7 juni 2010 @ 15:36:41 #62
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82445544
Nee etenstijd is iets dat we met zijn allen aan tafel doorbrengen. Ze hoeft niet te eten. Geen trek? prima! Maar wel blijven zitten. Overigens heeft ze tot nu toe misschien 10 keer niet willen eten en ze is al bijna 3 Toetje hebben we eigenlijk nooit en als we het hebben is het fruit en dat gaat er altijd wel weer in.
pi_82445723
Nog zo'n wijze les ooit ergens gehoord: "pick your battles".. Hoe erg is het als dingen op hun manier gaan, hoe erg is het als dingen niet gebeuren zoals jij het wil.
Het blijven kinderen die nooit 100% jou manieren volgen. Het zijn eigen persoontjes met eigen willetjes en behoeftes. Daar moet je ook een beetje op inspelen. Het zijn geen robots.
Zo kan Chris de laatste tijd moeilijker van de ene naar de andere situatie over (naar bed, gaan eten etc), dan vertel ik hem "nog 1 verhaaltje/filmpje"of nog 5 minuten, en dan elke minuut even een melding. Dan is hij daarna een stuk makkelijker mee te krijgen.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:43:57 #64
298315 SacreCoeur
pi_82445919
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:32 schreef Pvoesss het volgende:
oh ik vind juist een ontbijt wel heel erg belangrijk als ze dat niet deed zou ik me meer zorgen maken dat is de motor voor de dag. Het avondeten vind ik minder erg. Ze heeft er al een dag goed eten opzitten.
Ze mag hier wel een toetje inderdaad en ze krijgt kindersoyamelk en dan is ze ook gelukkig.
Nee zorgen maken doe ik niet.
Ze eet verder als een bootwerker, dus in dat opzicht.
Heb ook weleens drink ontbijt geprobeerd of laatst dat breaker breakfast.
Drink ontbijt vind ze helemaal niets & BB wilt ze af en toe.
Vaker niet dan wel, maar ik ga het er niet inproppen.
Dat is voor niemand goed.
Zorgen maken over iets in dat opzicht doe ik vrijwel nooit.
't Gaat gewoon z'n gangetje, allemaal vanzelf & lekker simpel.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:44:05 #65
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82445928
Zo zat ik zaterdag avond tot kwart voor 12 naast haar bed... Niet willen slapen.. Helaas had ze al een uur geslapen, dus ze kon het makkelijk volhouden.. pfff. Ik werd eigenlijk steeds wat bozer en moedelozer... Maar toen vroeg ze nog een flesje.. prima mam gaat een flesje halen, jij blijft liggen. "Ja". En ik kwam terug en ze lag nog lekker in bed.. He das nieuw! "Mama titten" Ok mam weer even zitten.. Nog een keer weggelopen omdat ik moest plassen, en nog steeds bleef ze liggen... Tot ik me dus bedacht, "mama gaat nu ook slapen, weltrusten schatje". "Ja".... En ik lig in bed, hoor haar nog even babbelen tegen de knuffeltje en mevrouw gaat gewoon slapen... Heb ik me voor niets zitten opvreten die 3 uur naast haar bed.. Waarschijnlijk had ze het ook goed gevonden als ik om 10 uur zei dat ik ging slapen ...
pi_82446080
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:44 schreef Ticootje het volgende:
Zo zat ik zaterdag avond tot kwart voor 12 naast haar bed... Niet willen slapen.. Helaas had ze al een uur geslapen, dus ze kon het makkelijk volhouden.. pfff. Ik werd eigenlijk steeds wat bozer en moedelozer... Maar toen vroeg ze nog een flesje.. prima mam gaat een flesje halen, jij blijft liggen. "Ja". En ik kwam terug en ze lag nog lekker in bed.. He das nieuw! "Mama titten" Ok mam weer even zitten.. Nog een keer weggelopen omdat ik moest plassen, en nog steeds bleef ze liggen... Tot ik me dus bedacht, "mama gaat nu ook slapen, weltrusten schatje". "Ja".... En ik lig in bed, hoor haar nog even babbelen tegen de knuffeltje en mevrouw gaat gewoon slapen... Heb ik me voor niets zitten opvreten die 3 uur naast haar bed.. Waarschijnlijk had ze het ook goed gevonden als ik om 10 uur zei dat ik ging slapen ...
Maar het is ook zo gezellig natuurlijk (vindt Jen ). Iris is net zo "Jij nog even hier blijven?" En dan haar armpjes uitstrekken voor een knuffel. Nou, dan ben ik verkocht, dan ga ik even lekker knuffelen en dan kroelt ze in mijn nek.... Uiteindelijk raap ik mezelf dan bij elkaar en ga dan weg.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:47:58 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82446144
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:46 schreef LadyS het volgende:

[..]

Maar het is ook zo gezellig natuurlijk (vindt Jen ). Iris is net zo "Jij nog even hier blijven?" En dan haar armpjes uitstrekken voor een knuffel. Nou, dan ben ik verkocht, dan ga ik even lekker knuffelen en dan kroelt ze in mijn nek.... Uiteindelijk raap ik mezelf dan bij elkaar en ga dan weg.
Nee, ik maakte het expres niet gezellig... Heb bewust geen oogcontact gemaakt ed.. Ze moest gewoon gaan slapen.. Maar ja...
  maandag 7 juni 2010 @ 15:49:41 #68
298315 SacreCoeur
pi_82446223
Ik las laatst een artikel in de Kek mama of Kinderen over de nieuwste opvoed rage.
'Luie ouders' noemde ze dat, het kwam er gewoon op neer dat je kinderen veel dingen zelf moet laten doen.
Kinderen blij, iedereen blij, geen strijd & het is goed voor de zelfstandigheid.
Ik dacht echt bij dingen als, zelf naar de wc laten gaan, zelf brood laten smeren, zelf aan laten kleden wat is daar nou lui aan.
pi_82446619
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, ik maakte het expres niet gezellig... Heb bewust geen oogcontact gemaakt ed.. Ze moest gewoon gaan slapen.. Maar ja...
Owe Dan heb ik niks gezegd.

Ook dat probeer ik bij Iris: terug naar bed brengen met de mededeling dat het tijd is om te slapen, kus en knuffel geven en resoluut weer weglopen. Maar helaas, soms ben ik niet zo resoluut als ik zou willen...
En als ze echt door het lint gaat is negeren het beste, maar dan heb ik weer een huilende Amber die niet kan slapen (en wél wil slapen). Maar daarvoor las ik hier vn de week een goede tip. Amber die dan even bij me mag zitten tot Iris stil is. Kijken hoe dat gaat en ik had zo'n grote mond voordat ik kinderen had, maar het is verdomd moeilijk om consequent te zijn
  maandag 7 juni 2010 @ 16:12:29 #70
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82447496
Oh maar als ze gewoon moet gaan slapen is het simpel, dat kan ze best alleen Daar hoef ik niet voor te blijven. Mama gaat even koffie drinken en dan ook slapen (let op maak niet de fout iets leuks te noemen als was opvouwen, tv kijken of oma bellen want dan heb je drama want dat wil ze niet missen ).
En dat pick your battles snap ik, maar soms moeten dingen gewoon. Kan moelijk zeggen: "joh dan poets je lekker 3 weken niet je tanden als je dat niet wil of nee joh douchen/wassen is zoooooo 2009, laat maar zitten"
  maandag 7 juni 2010 @ 16:13:31 #71
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82447550
Hier geldt ook bij Esmee expres wakker maken dat Esmee naar bnnen mag en Linde dus niet Werkt (bijna) altijd
pi_82447641
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:13 schreef Stiemie het volgende:
Hier geldt ook bij Esmee expres wakker maken dat Esmee naar bnnen mag en Linde dus niet Werkt (bijna) altijd
Volgens mij had ik het ook van jou gelezen
pi_82447700
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:56 schreef LadyS het volgende:
en ik had zo'n grote mond voordat ik kinderen had, maar het is verdomd moeilijk om consequent te zijn
hier ook...
2007: kinderen? dat heb ik wel in het snotje!

hahahahaha NOT! het is zwaar en bij vlagen zelfs onmenselijk zwaar
pi_82448020
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:16 schreef tinny het volgende:

[..]

hier ook...
2007: kinderen? dat heb ik wel in het snotje!

hahahahaha NOT! het is zwaar en bij vlagen zelfs onmenselijk zwaar
Ook hierbij ben ik gelukkig niet de enige
pi_82449301
O jee onmenselijk zwaar? Dat klinkt wel heel ernstig.

Ik heb hier ook weleens mot met Meik, maar met een compromis bereik je heel veel.
Als ze op een gegeven moment aan tafel zit, en niet meer wil eten mag ze van mij zelf kiezen hoeveel hapjes ze nog wil eten. En wat zegt ze dan: "5!" en eet dan nog 5 happen op ook.

ik vind ook dat een ouder niet altijd perse hoeft te "winnen" maak er een compromis van en het kind voelt dat voor zichzelf als een overwinning.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')