SO YOU THINK YOU CAN DANCE SEASON 7 – TOP 9 PERFORMMet deze week:
![]()
* So Wong it was right
* OMG Dmitry!
* OMG Dave Scott!
* Emmy-geschooi
* He’s gonna cry! He’s gonna CRY!!
This is why we love So You Think You Can Dance!

!!
Wat een geweldige show. Superlatieven te over! Alex en… Twitch! Ik ben zo blij dat ze dat gedaan hebben

! AdéChiké die eindelijk uit zijn schulp kruipt. Robert die zich gedraagt. Melinda die bevestigt dat ze crap is

. Ashley die wéér super is. Jose die gewoon zijn eigen ding blijft doen en er iedere week weer mee weg komt. En de terugkeer van twee van mijn favoriete choreografen: Dmitry Chaplin en – vooral – Dave Scott! Yes!!!!
De minpuntjes – we blijven kritisch! – volgen hieronder wel.
AdéChiké & Lauren – hip hop – Dave ScottFrickin’ Dave Scott

! Fantastische choreograaf en erg lekker. Het was ook helemaal een Dave Scott-ding, tot aan de outfits toe. Loved it, al had het stripactje halverwege niet gehoeven voor mij. Technisch sterk, synchroniteit en chemistry erg goed, AdéChiké’s persoonlijkheid kwam eindelijk eens overtuigend uit de verf… alles kwam op het juiste moment samen. Fantastisch begin van de show en hopen dat hij de stijgende lijn voort kan blijven zetten

. Minpuntje: Lauren met haar Disney Club-hoofd. Heb helemaal niks met dat meidje.
Ashley & Ade – contemporary – Dee CasparyHoewel ik die nieuwe choreograaf maar een droogstoppel vond – er kon de hele avond geen lachje vanaf – wist hij wel even een visitekaartje af te geven. Wat zeg ik, hij gooide een hele doos op de jurytafel

. My oh my! Ietsiepietsie druk af en toe, maar inderdaad zo soepel en vloeiend. De kracht en schoonheid zat ‘em in de details. En voetje zo hier, en handje zo daar. Prachtig. Weer een hele andere stijl contemporary dan die van Mia, Travis, Tyce

. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar Ade is gewoon de allerbeste partner van SYTYCD (en nee Tha_Erik, ik wil niet Ashley zijn want dat mag ik die Nubian God van een Ade écht niet aandoen

). Ashley… ja, ze is heel erg goed. Maar toch… ze krijgt wéér contemporary, dus we hebben nog steeds niet anders van haar gezien. In tegenstelling tot Lauren, die al hip hop en nu Broadway had. Beetje oneerlijk om haar dan met zoveel bombarie tot het beste meisje uit te roepen. Wat echter niets afdoet aan het feit dat ze super gedanst heeft en dat deze dans misschien wél één van de meest memorabele van het seizoen zal blijken te zijn.
solo Billy:
goed zoals altijd. Eigenlijk word ik langzaam een beetje gestoord van dat infantiele gehinnik van hem.
Robert & Courtney – jazz – Sonya TayehIk denk dat Robert afgelopen week online is gegaan en heeft gelezen dat zo’n beetje de hele wereld geroepen heeft dat ‘ie de crap moet cutten, want hè hè, wat een verademing om hem redelijk ‘gewoon’ te zien doen. Zou die moeder er nou blij mee geweest zijn dat hij live op televisie haar volledige medische dossier lichtte

? Dit was natuurlijk een match made in heaven. Net als Mark is Robert geboren om voor Sonya te dansen. Ik vond dit niet Sonya’s beste werk, maar technisch was het om van te smullen. Als hij dat laatste restje onzingedoe ook thuislaat en gewoon lief, normaal grappig, ongelooflijk heerlijk en technisch briljant blijft, dan maakt hij grote kans mijn favoriet van dit seizoen te worden

.
solo Jose:
ik ben helemaal niet zo kapot van die headspins van hem, in tegenstelling tot al die handstandvariaties, die wel erg mooi zijn.
Melinda & Pasha – salsa – Fabian SanchezHoorde ik dat nou goed gvd? Mia en Shankers die spijt hebben van het wegstemmen van Cristina? Bloody bitches. Die Melinda hadden ze in week 1 er al uit moeten flikkeren met haar uitsteekkont

. Lekker voor Cristina om dit te horen zeg. Het was dat Pasha op het podium stond (met wit matrozenpak met borduurseltjes en een plakkerige zijscheiding… dweil me op

!), maar dit was echt te erg voor woorden. Duivenpoten, een kont die zover naar achteren stak dat je hem als biertafel kunt gebruiken, absoluut geen controle over haar gehele bovenlichaam, de uitstraling van een vrieskist… wat een drama. Bovendien nada chemistry met Pasha en alleen al daarom verdient ze het om naar huis gestuurd te worden. O ja… Fabian Sanchez… de nieuwe Alex Da Silva

? Was niet onder de indruk van de choreo, dat over de grond rollen, moest dat nou?
solo Kent:
redelijk, vond die eerste sprong wel mooi. Had de floormanager dat krijsende speenvarken in het publiek niet even kunnen neerpatsen met zijn clipboard?
solo Alex:
übertechneut, maar het kwam een beetje wanhopig over
Lauren & Neil – Broadway – Joey DowlingTyce Diorio, eat your heart out

. Dít was nou een leuke, authentieke, originele Broadway-choreografie, ouwe recyclebitch! Tante Joe vind ik nog steeds een beetje eng, maar ik moet toegeven dat ze best leuke dingen in elkaar draait. Ik heb Lauren op de een of andere manier hoog zitten, dat komt nog door haar auditiesolo en haar solo in Vegas. Haar interpretatie was echt supergoed, old Hollywood, en ik heb echt geen seconde naar Neil gekeken. Niet de meest in het oog springende dans van de avond, maar als ze in de bottom three zou belanden, zou dat onterecht zijn. Wie vond die reactie van de judges op de ‘bijna nipple slip’ ook zo tenenkrommend puriteins Amerikaans

? Yuk.
solo Ashley:
goed maar niet bijzonder
Billy & Kathryn – contemporary – Stacey TookeyOoh Stacey Tookey… niet weer een dramatische relatie-choreo. Verzin eens wat anders, dame

. Billy Bell… die kennen we nu wel. Dat gevoel heb ik langzamerhand bij hem. We weten al twee seizoenen dat hij een fantastische technische danser is, maar de hype is zo lang uitgerekt dat het voor mij niet meer zo hoeft. Hij wordt niet beter, maar verknalt ook niks, hij blijft gewoon good old Billy Bell. Qua persoonlijkheid vind ik hem al weken niet meer boeiend (giebel giebel) en qua dans raakt hij me zelden

. Die dans met Alex en Ade in de eerste week, met dat autootje, dat staat me nog het meeste bij, maar wat ‘ie daarna heeft gedaan… Hij is opgevreten door Alex en Robert en misschien zelfs wel door AdéChiké. Wat ik zeggen wil… goede dans, geen wow, vond vooral dat moment dat ze op de grond zaten en elkaar tegen hun ruggen omhoog duwden wel mooi.
solo Robert:
supermooi. Prachtige eigen stijl. Sowieso, dansen op Ray LaMontagne

. Blijf alsjeblieft doorgaan zoals je nu bezig bent liefje.
Jose & Anya – samba – Dmitry ChaplinHeyyyy Dmitry! Dmitry is toch wel de Sexy Samba King van de SYTYCD Family. En achguttekes, wat deed die Jose toch weer een stinkende best.

‘Tuurlijk was het technisch niet best, Mary zou hem opgevreten hebben (het wordt overigens hoog tijd voor wat roulatie in de jury, er is grote behoefte aan een ballroom judge (lees: Jason Gilkison

)). Maar het was absoluut niet de slechtste SYTYCD-samba allertijden. Jose is magic indeed! Die big smile, die hongerige puppyoogjes, dat niet af te remmen enthousiasme… heerlijk, ik kan er naar blijven kijken. En gewoon weer door naar volgende week, ja hoor (denk ik).
solo Melinda:
ze doet maar wat hoor, echt. Volgens mij sloeg Nigel de spijker op z’n kop toen hij zei dat hij twijfelt of zij muziek/ritme wel hoort. En die kippenkont is zo onflatteus

.
Kent & Allison – jazz – Mandy MooreDie Kent. Langzaam begint zijn voetstuk af te brokkelen. Want het probleem is duidelijk: Kent is Kent © en is alleen maar Kent ©. Wonderbaarlijk dat hij niet kan acteren in de dansen

, want hij kan het daarbuiten wél. Dat hele adorable farmboy-deer in the headlights-the only (not!) gay in the village-personage dat hij heeft gecreëerd en zo langzamerhand tot op de laatste vezel heeft uitgebuit is namelijk Oscarwaardig acteren, hoor. Tja, deze choreo was niet echt boeiend en memorabel. Kan me niet voorstellen dat Kent in de bottom three terechtkomt, want daarvoor is hij (nog) te populair, maar eigenlijk vind ik dat ‘ie daar wel een plaatsje verdient, al was het maar om hem even flink wakker te schudden.
solo AdéChiké:
met afstand de beste solo van de avond

!
solo Lauren:
standaard contemporary meisje-solo, maar ze heeft wel iets
Alex & Twitch – hip hip – NappytabsOMG, OMG, OMG

. Hoe lang is het geleden dat ik me zo vermaakt heb tijdens een dans van SYTYCD USA? How frickin’ cool was that? Tof dat ze besloten hebben om nu al een man-man-duet te doen (wie weet nu ook een vrouw-vrouw-duet, als er nog vrouwen overblijven tenminste

?). Wie had ooit gedacht dat Alex dit in zich zou hebben? En hij heeft een persoonlijkheid! Ik zal bijna te gillen van plezier en tegelijkertijd was ik ontroerd door het ‘momentum’: ik realiseerde me dat ik naar de ‘geboorte’ van Alex zat te kijken

. Diepe buigingen voor Nappytabs, hun beste choreo tot nu toe. Ik ga nog een keer kijken, heerlijk.
Bottom three: moeilijk, moeilijk. Als het aan mij zou liggen: Melinda, Billy en Kent, waarbij Melinda er dan uiteraard uitvliegt en Billy en Kent zo schrikken dat ze volgende week terugkomen ‘with a vengeance’. Het zou me echter niet verbazen als Robert toch weer erbij zit en misschien ook wel Lauren.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 01-07-2010 15:26:58 ]