abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 22:32:03 #101
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_82470710
En als je er niet uitkomt?

Dan zet je t ff in de ijskast.
Denk en praat je er later nog eens over......zo simpel.

Onder het mom van geloof de baas willen spelen over de vrouw.....wat een gebrek aan respect....ondanks al die mooie woorden
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_82470753
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En als je er dan niet uitkomt?
In een goede relatie vertrouw je elkaar. Je leert elkaar kennen, de sterke en zwakke punten. De man is beter in dit, de vrouw is beter in dat. Als je er niet uitkomt, dus het oneens bent dan zal een van beiden de doorslag moeten geven, diegenen die op dat punt beter is. De ander moet daarop vertrouwen. Soms gaat dat fout, niemand is perfect, maar je kunt elkaar vergeven, want je hebt een goede relatie en op de ze manier gaat het meestal wél goed, daar is dat vertrouwen ook op gebaseerd, namelijk de ervaring dat het werkt.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_82471100
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:32 schreef KarinJ. het volgende:
En als je er niet uitkomt?

Dan zet je t ff in de ijskast.
Denk en praat je er later nog eens over......zo simpel.

Onder het mom van geloof de baas willen spelen over de vrouw.....wat een gebrek aan respect....ondanks al die mooie woorden
Lees toch niet zo selectief. Jij ziet ook alleen maar wat je wil zien om een reden te hebben om aan te klagen, de verzen over complete zelfopoffering voor je vrouw, zoals Jezus uit liefde gestorven is voor ons, zoveel dienen mannen hun vrouwen lief te hebben, die vergeet je maar. Je bent niet eerlijk bezig hier vind ik.
pi_82471480
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:32 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

In een goede relatie vertrouw je elkaar. Je leert elkaar kennen, de sterke en zwakke punten. De man is beter in dit, de vrouw is beter in dat. Als je er niet uitkomt, dus het oneens bent dan zal een van beiden de doorslag moeten geven, diegenen die op dat punt beter is. De ander moet daarop vertrouwen. Soms gaat dat fout, niemand is perfect, maar je kunt elkaar vergeven, want je hebt een goede relatie en op de ze manier gaat het meestal wél goed, daar is dat vertrouwen ook op gebaseerd, namelijk de ervaring dat het werkt.
Dit klinkt goed, ben het er ook helemaal mee eens hoor. Er staat ook nergens dat dit niet kan. Het is niet zo dat de vrouw niets te vertellen heeft, of geen inbreng heeft. Dat ging voornamelijk over het bestuderen van de bijbel, en gedrag in de gemeente, wat ook al is uitgelegd. Het gaat denk ik veel meer om ultieme beslissingen nemen, dat doet de man als het hoofd van de familie. En nogmaals, dit is geschreven aan mensen met een relatie met God. Dat verandert de zaak nogal, is mijn eigen ervaring. Als niet-christen leef je toch voornamelijk voor jezelf. Als christen leef je voor God. Dat zet je leven in een heel ander perspectief, met andere doelstellingen, en andere verwachtingen. Daarin dient orde te zijn, en die orde heeft God zelf aangebracht, opdat Gods werk niet verhinderd wordt. Dus eigenlijk kun je hier niet echt over discussieren, als je geen deel uitmaakt van die gemeente, je leven niet aan God hebt gegeven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-06-2010 22:50:05 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 22:50:27 #105
304638 KarinJ.
pi_82471947
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Maar ik beschouw mijzelf wel uiteindelijk als hoofd van hypothetische familie, als autoriteit, en daar is niets mis mee. Dat ging duizenden jaren goed. 'Moderne' opvattingen leiden tot uitsterving van de mens, aangezien er steeds minder kinderen worden geboren in 'moderne' landen als Nederland. Dus wat is dan natuurlijker.
Hoofd van de familie....autoriteit.....

Komt mij nogal ehhhh kleinerend naar de vrouw toe over.

Ömdat IK het zeg"......jaja

Het ging eeuwenlang goed?Voor wie? Voor de man of voor de vrouw?

Overbevolking????????
Op het ogenblik zijn er zo'n 7 miljard mensen, elke 50 jaar verdubbeld dat.
Gevolg.....
Mag je toch blij zijn met de "moderne"opvattingen van vele,zodat de mensheid niet ten ondergaat door honger en gebrek aan water
pi_82471994
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:11 schreef Dwerfion het volgende:

1 Kor 14:34-35 is wat dubieus, omdat het mogelijk een latere interpolatie is. Zie bijvoorbeeld hier.
Goed dat je dit punt van de authenticiteit aanhaalt, want ik vond 1 Korintiërs 14:34-35 ook moeilijk te plaatsen in mijn visie op Paulus.

Inderdaad worden ook Titus en Timoteüs veelal niet aan Paulus toegeschreven.
pi_82472186
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:50 schreef KarinJ. het volgende:

[..]

Hoofd van de familie....autoriteit.....

Komt mij nogal ehhhh kleinerend naar de vrouw toe over.
Dat kan ik wel begrijpen, maar dat is niet zoals ik het me voorstel. De woorden roepen andere beelden op. Ik kan slechts zeggen, dat liefde niet tot kleinering leidt. Niet bij mij in ieder geval.
quote:
Ömdat IK het zeg"......jaja

Het ging eeuwenlang goed?Voor wie? Voor de man of voor de vrouw?
Voor beide. Bij christenen dan he.
quote:
Overbevolking????????
Op het ogenblik zijn er zo'n 7 miljard mensen, elke 50 jaar verdubbeld dat.
Gevolg.....
Mag je toch blij zijn met de "moderne"opvattingen van vele,zodat de mensheid niet ten ondergaat door honger en gebrek aan water
Ik geloof niet dat het aantal mensen het primaire probleem is.
  maandag 7 juni 2010 @ 23:12:59 #108
304638 KarinJ.
pi_82473294
...Dat kan ik wel begrijpen, maar dat is niet zoals ik het me voorstel. De woorden roepen andere beelden op. Ik kan slechts zeggen, dat liefde niet tot kleinering leidt. Niet bij mij in ieder geval.....

Zoiets als : Ik hou van je, als je maar wel doet wat ik zeg.?
En als ze niet luistert? Dan laat je je autoriteit gelden? Hoe doe je dat dan liefdevol?
Iets als die men lief heeft kastijdt men?....Dat staat dacht ik ook in de bijbel....
pi_82480725
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:12 schreef KarinJ. het volgende:
...Dat kan ik wel begrijpen, maar dat is niet zoals ik het me voorstel. De woorden roepen andere beelden op. Ik kan slechts zeggen, dat liefde niet tot kleinering leidt. Niet bij mij in ieder geval.....

Zoiets als : Ik hou van je, als je maar wel doet wat ik zeg.?
En als ze niet luistert? Dan laat je je autoriteit gelden? Hoe doe je dat dan liefdevol?
Iets als die men lief heeft kastijdt men?....Dat staat dacht ik ook in de bijbel....
Als jij je nu eerst open stelt voor de mogelijkheid dat de bijbel en ikzelf in dit geval niet beschrijven dat de vrouw als een hond behandeld kan of mag worden, ben ik misschien bereid je vragen te beantwoorden.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 08:50:01 #110
304638 KarinJ.
pi_82481598
pi_82482952
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:52 schreef Berjan1986 het volgende:
Je hebt gelijk met dat je vroeg of Paulus dat wilde. Even niet aan gedacht, net terug van het werk

Maar met een ding heb je GEEN gelijk:
[..]

Er zijn veel meer grote verschillen. Joden geloven in 1 God, zonder Zoon. Christenen geloven dat er drie goden zijn, die toch een zijn. De Vader, de Zoon en Heilige Geest.
De drieëenheid is inderdaad een heikel punt voor Joden. Het is natuurlijk een Christelijk dogma, maar de manier waarop mensen het opvatten loopt nogal uiteen. Ik ken zelf Christenen die er weinig waarde aan hechten. Daarbij, toen Paulus zijn brieven schreef was er van zo'n dogma nog weinig tot niks bekend.
quote:
Joden geloven dat goede mensen naar God gaan, en slechte mensen naar de Hel MAAR tijdelijk om vervolgens TOCH bij God te komen, nadat hun ziel schoon gewassen is.
Christenen daarentegen geloven in een eeuwige Hemel, en dus ook een eeuwige Hel.
Maar dat heeft ook weer te maken met de rol die Christus speelt. Volgens Paulus was de dood van Christus nodig, en als reden schuift hij het scheppingsverhaal naar voren.
quote:
Als je dit doortrekt, dan kom je tot de conclusie dat een Jood die Christen is geworden, ALLE overtuigingen van een Jood opzij moet zetten, ten bate van het geloof van de Christenen.
Ja, maar veel van die zaken zijn terug te zetten naar de rol van Christus in het Christendom. Tegenwoordig liggen het Christendom en het Jodendom een stuk verder uit elkaar dan vroeger. Dat heeft ook heel veel te maken met het instituut "kerk"
pi_82483005
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jij hebt liever een vrouw die de broek aanheeft? Die alle beslissingen neemt? Die overal mee met je in discussie gaat als ze het er niet mee eens is en doorgaat totdat ze haar zin krijgt?
Doe mij maar een evenwichtige vrouw die inderdaad met mij beslissingen neemt, en die mag best haar mening verdedigen als ze denkt dat ze een goed punt heeft
pi_82485608
quote:
Ja, maar veel van die zaken zijn terug te zetten naar de rol van Christus in het Christendom. Tegenwoordig liggen het Christendom en het Jodendom een stuk verder uit elkaar dan vroeger. Dat heeft ook heel veel te maken met het instituut "kerk"
En dat is precies mijn punt
pi_82489439
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 08:50 schreef KarinJ. het volgende:
Ehhh nee dus.

http://home.tiscali.nl/ti112509/vrouw.htm

Oke, als je dat allemaal zonder meer wil geloven, en gebruiken om je standpunt kracht bij te zetten, veel plezier ermee.
pi_82489632
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:41 schreef Haushofer het volgende:

Maar dat heeft ook weer te maken met de rol die Christus speelt. Volgens Paulus was de dood van Christus nodig, en als reden schuift hij het scheppingsverhaal naar voren.

Nodig voor wat?
pi_82489861
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Oke, als je dat allemaal zonder meer wil geloven, en gebruiken om je standpunt kracht bij te zetten, veel plezier ermee.
En als jij geen enkele moeite doet om uit te leggen waarom je deze teksten ziet als het perfecte woord van God, dan is het niet zo vreemd dat ze deze teksten gebruikt om haar standpunt kracht bij te zetten. Dus laat ik het je eens op de man af vragen: was het Gods wil dat meisjes bij wie de maagdelijkheid op de huwelijksnacht niet gevonden kon worden werden gestenigd voor de deur van hun vaders huis, of was dat niet Gods wil?
pi_82490088
@ KarinJ, je dwaalt teveel van het onderwerp af. Nu heb je het de hele tijd over de praktijk; man versus vrouw. Je schetst een verkeerd beeld waardoor je de religie ervoor kwalijk neemt. Ik had ook antwoord gegeven op jouw "hoofdvraag"....kun je er wat mee? Bovendien; Als ik tegen jou zeg dat de eiffeltoren niet is gebouwd, maar dat hij gewoon per toeval is ontstaan..zou je het dan geloven? Nee! Nou dan, de mens is het meest complexe "apparaat" ooit en jij wilt zeggen dat het niet is geschapen maar dat toevallig wat aminozuren bij elkaar kwamen en die maakten per toeval eiwitten en hopla daar was de mens.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:55:02 #118
304638 KarinJ.
pi_82490815
quote:

Ik ben niet degene die dit geloofd, dat ben jij ..Ik heb het alleen maar opgezocht en gelezen.....lijkt mij niet echt gelijkwaardig allemaal.

Number seven. Jou hoofdvraag is niet de mijne.
De gelovigen zeggen een heilig boek te hebben waarin precies staat hoe ze moeten leven.
Toch jammer dat er in de praktijk zo weinig van te merken valt.

Tot nu toe heeft nog geen een gelovige mij kunnen overtuigen dat hun god bestaat of wat het nut ervan is.
Gelovig zijn lijkt me eerder een beperking (zeker als je vrouw bent).
pi_82490898
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:37 schreef NumberSeven het volgende:
@ KarinJ, je dwaalt teveel van het onderwerp af. Nu heb je het de hele tijd over de praktijk; man versus vrouw. Je schetst een verkeerd beeld waardoor je de religie ervoor kwalijk neemt. Ik had ook antwoord gegeven op jouw "hoofdvraag"....kun je er wat mee? Bovendien; Als ik tegen jou zeg dat de eiffeltoren niet is gebouwd, maar dat hij gewoon per toeval is ontstaan..zou je het dan geloven? Nee! Nou dan, de mens is het meest complexe "apparaat" ooit en jij wilt zeggen dat het niet is geschapen maar dat toevallig wat aminozuren bij elkaar kwamen en die maakten per toeval eiwitten en hopla daar was de mens.

pi_82491133
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:56 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vertel mij; hoe is de eerste mens ontstaan. Leg het me uit alsof je het aan een kleuter uitlegt oké?
pi_82492191
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:01 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Vertel mij; hoe is de eerste mens ontstaan. Leg het me uit alsof je het aan een kleuter uitlegt oké?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens

Maar waarom vind je dit zo belangrijk?
pi_82494320
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nodig voor wat?
Ik denk om de breuk tussen God en de mens weer te "herstellen". Tenminste, dat is hoe Paulus het verhaal in het hof van Eden opvat: met Adam is de dood gekomen, en met Christus weer het leven.
pi_82496068
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:01 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens

Maar waarom vind je dit zo belangrijk?
Dit legt wel uit hoe de mens is ontstaan, maar dat zoekt numberseven natuurlijk niet. Z'n vraag zal waarschijnlijk nu zijn, hoe is dan die amfibie ontstaan of die vis, etc. Hoe is 't leven ontstaan zonder God? Wat is de eerste oorsprong van 't leven?

En numberseven denkt dat dat ontstaan is door een onzichtbare supernatuurlijke entiteit die er altijd al geweest is, of zichzelf geschapen heeft, of een of andere rare oplossing die kant nog wal raakt, die alles heeft gemaakt. Het universum, de planeten, alles. En hij maakte eerst het licht en toen pas de zon. Hij maakte de man uit grond en de vrouw uit een rib van de man. En toen vond hij 't een goed idee om die mensen in een paradijs te laten leven, maar wetende dat deze mensen zwak waren (ook al had hij ze gemaakt in zijn evenbeeld) gaf hij ze een boom waar ze de vruchten van niet mochten eten, ook al wist hij dat ze dat wel zouden doen. Enzoverder enzoverder.

Daarom vond numberseven 't zo belangrijk hoe je 't aan een kind moest uitleggen, want alleen een kind zou zo'n stompzinnig verhaal geloven.

EDit: Wow, laat maar zitten. Heb even gekeken naar wat posts van numberseven. Daar zit niks meer in. Dag des oordeels, vage bijbelcitaten die als waar worden aangenomen. Ik stap eruit Verloren zaak.

[ Bericht 7% gewijzigd door DikkePanda op 08-06-2010 14:52:45 ]
pi_82508661
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:32 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

En als jij geen enkele moeite doet om uit te leggen waarom je deze teksten ziet als het perfecte woord van God, dan is het niet zo vreemd dat ze deze teksten gebruikt om haar standpunt kracht bij te zetten.
Ze kan zichzelf toch ook kritische vragen stellen over hoe die texten daar geinterprenteerd worden?

Maar als ze dat al niet doet, wat kan uitleg van mijn kant dan nog verder doen?

Ik voel me niet alsof ik me moet verdedigen ofzo.
Wat ik wel ver vermoed dat als ze zich open stelt voor een andere interpretatie, de gehele bijbel erbij gebruiken enz. dat haar zelf zou helpen om wat rust te krijgen, aangezien de verontwaardiging mij erg groot lijkt.
Maar dat is haar eigen verantwoordelijkheid.
quote:
Dus laat ik het je eens op de man af vragen: was het Gods wil dat meisjes bij wie de maagdelijkheid op de huwelijksnacht niet gevonden kon worden werden gestenigd voor de deur van hun vaders huis, of was dat niet Gods wil?
Waar in de bijbel staat dat?
pi_82508978
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:04 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk om de breuk tussen God en de mens weer te "herstellen". Tenminste, dat is hoe Paulus het verhaal in het hof van Eden opvat: met Adam is de dood gekomen, en met Christus weer het leven.

Oke, denk het ook ja. Door vergeving van zonden door Christus hebben wij opnieuw toegang tot God, en daarmee het leven zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')