Dan hebben wij elkaar niets meer te zeggen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ten tijde van het oude testament, onder het bevel van God, ja.
Moslims geloven dat iedereen maar in 1 God gelooft dus ook christenen en joden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:36 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Er is maar één God en dat is Allah, die naam heeft hij zichzelf gegeven..dus wat bazel je nou allemaal? Bovendien aanbidden de Christenen voornamelijk jezus, en zien ze hem als God..dat is dus absoluut niet dezelfde als die wij aanbidden. Jezus is een profeet, en God is één..heeft geen zoon en geen vrouw.
Geloof jij in meerdere Goden dan? Ik hoop het niet voor je.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Op basis waarvan heb je bepaald dat de God van de bijbel en Allah dezelfde zijn?
quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:20 schreef SnakeEater het volgende:
[..]
Kom op man, fiets kan je ook in 50 talen vertalen maar het blijft toch hetzelfde object?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
Het punt is dat Lence Armstrong een heel ander beeld heeft bij het woord fiets, dan een willekeurig iemand in de binnenlanden van India.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:20 schreef SnakeEater het volgende:
[..]
Geloof jij in meerdere Goden dan? Ik hoop het niet voor je.
Allah is het Arabische woordje voor God.
Tanri is het Turkse woordje voor God.
Kom op man, fiets kan je ook in 50 talen vertalen maar het blijft toch hetzelfde object?
Ja maar jij toch niet?quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:49 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Het punt is dat Lence Armstrong een heel ander beeld heeft bij het woord fiets, dan een willekeurig iemand in de binnenlanden van India.
Maar elke fiets is toch niet een mountainbike?quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:20 schreef SnakeEater het volgende:
[..]
Geloof jij in meerdere Goden dan? Ik hoop het niet voor je.
Allah is het Arabische woordje voor God.
Tanri is het Turkse woordje voor God.
Nee hoor, alle goden zijn verzonnen. Denk maar na waarom verwerp je de griekse goden?quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar elke fiets is toch niet een mountainbike?
Ik geloof dat er maar 1 God is, maar ik geloof niet dat elke religieuze text, of in dit geval de bijbel en de koran, even waarheidsgetrouw zijn wanneer zij uitspraken doen over die God, of Hem direct zouden citeren.
Helaas, het is andersom, God heeft ons verzonnen. En nu roepen wij trots dat we Hem hebben verzonnen. Het is toch ongelooflijk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:58 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Nee hoor, alle goden zijn verzonnen. Denk maar na waarom verwerp je de griekse goden?
Het is evident dat de mensheid door de loop van de geschiedenis vele goden en entiteiten heeft verzonnen waar men later over het algemeen ook weer vanaf is gestapt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Helaas, het is andersom, God heeft ons verzonnen. En nu roepen wij trots dat we Hem hebben verzonnen. Het is toch ongelooflijk.
Waarom richt je deze post aan mij?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:37 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Het is evident dat de mensheid door de loop van de geschiedenis vele goden en entiteiten heeft verzonnen waar men later over het algemeen ook weer vanaf is gestapt.
Er is echter geen enkel bewijs dat er een ontwerp of plan ten grondslag ligt aan de mens en eerlijk gezegd zou dat ook tamelijk lachwekkend zijn, wanneer je de mensheid wat nauwkeuriger bestudeert.
Omdat ik de claim die jij maakt onzin vindt en er 1 die je totaal niet kunt hard maken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom richt je deze post aan mij?
Waarom heb je niet meer op mijn laatste bericht gereageerd waarin ik je uitlegde waarom ik je een vraag stelde om tot het antwoord op jouw vraag te komen?
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:54 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Omdat ik de claim die jij maakt onzin vindt en er 1 die je totaal niet kunt hard maken.
Eerst negeerde jij mijn heldere vraag en toen stelde je een vraag- en antwoord spelletje voor. Daar pas ik voor. Je kunt er gewoon antwoord op geven of het ook lekker laten.
Nu je het een lastige vraag vindt - waarom weiger je gewoon vanuit jezelf te antwoorden? - is het ineens een kruisverhoor?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het leek wel een kruisverhoor wat je aflegt. Wil je mijn gedachtengang snappen of alleen maar weten of ik wel een antwoord heb?
Het is geen lastige vraag. Het antwoord zinnig overbrengen is lastig.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:04 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Nu je het een lastige vraag vindt - waarom weiger je gewoon vanuit jezelf te antwoorden? - is het ineens een kruisverhoor?
Ik heb toch uitgelegd dat men die vraag me al heel vaak heeft gesteld, en dat het mijn ervaring is dat als ik het hapklare antwoord geef, men het niet begrijpt. Dus ik laat je liever zelf nadenken en vooral inleven door vragen te stellen en dan kom je vanzelf op het antwoord wat ik ook zou geven maar wat je anders niet zou begrijpen. Jij vraagt mij om een antwoord, ik vraag je om vertrouwen dat je het antwoord heus wel krijgt als je even meewerkt.quote:Ik stelde die vraag gewoon en had min of meer een normale reply verwacht. Als dat er niet van komt, vind ik het ook best.
Ik denk dat ik het wel zal 'begrijpen' en anders stel ik er wel een vraag over. Geef anders maar een link naar 1 van de vele posts waarin je het alleens hebt uitgelegd.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is geen lastige vraag. Het antwoord zinnig overbrengen is lastig.
[..]
Ik heb toch uitgelegd dat men die vraag me al heel vaak heeft gesteld, en dat het mijn ervaring is dat als ik het hapklare antwoord geef, men het niet begrijpt. Dus ik laat je liever zelf nadenken en vooral inleven door vragen te stellen en dan kom je vanzelf op het antwoord wat ik ook zou geven maar wat je anders niet zou begrijpen. Jij vraagt mij om een antwoord, ik vraag je om vertrouwen dat je het antwoord heus wel krijgt als je even meewerkt.
Geen zin om op te zoeken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:12 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het wel zal 'begrijpen' en anders stel ik er wel een vraag over. Geef anders maar een link naar 1 van de vele posts waarin je het alleens hebt uitgelegd.
Je ziet dus precies een wereld en mensen die je zou verwachten wanneer er geen uitgedacht plan of ontwerp achter zit. De harteloosheid die je overal om je heen ziet en de meest vreselijke natuurrampen waarbij bijv. duizenden onschuldige kinderen omkomen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geen zin om op te zoeken.
Als je leed in Afrika of waar dan ook ziet kan dat verontwaardiging oproepen. Onrechtvaardigheid en gebrek aan naastenliefde overal kan ons doen inzien dat dit niet de juiste manier voor het leven is en motiveren te zoeken naar manieren voor een beter bestaan. Of zoeken waarom er zoveel leed is. Het kan ons raken en daarmee in beweging zetten.
We leven in de consequenties van de keuzes van onze voorgangers. Die kunnen ons motiveren om niet dezelfde keuzes te willen maken.
Als je helemaal teruggaat, zijn het de keuzes van onze eerste ouders geweest die daar verantwoordelijk voor zijn. Door hen is de dood en ziekte in de wereld gekomen. Volgens de bijbel was de wereld niet altijd zo'n puinhoop als dat ie nu is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:33 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Je ziet dus precies een wereld en mensen die je zou verwachten wanneer er geen uitgedacht plan of ontwerp achter zit. De harteloosheid die je overal om je heen ziet en de meest vreselijke natuurrampen waarbij bijv. duizenden onschuldige kinderen omkomen.
Virussen die ervoor zorgen dat hele generaties kids zonder ouders opgroeien of ervoor zelf dat ze zelf nooit volwassen zullen worden. Het heeft niets te maken met keuzen van voorgangers.
Welke keuzes van de 'eerste ouders' hebben er dan voor gezorgd dat er blinde kinderen worden geboren of dat er zoveel kinderen met leukemie in het ziekenhuis liggen vandaag?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je helemaal teruggaat, zijn het de keuzes van onze eerste ouders geweest die daar verantwoordelijk voor zijn. Door hen is de dood en ziekte in de wereld gekomen. Volgens de bijbel was de wereld niet altijd zo'n puinhoop als dat ie nu is.
Helaas lijden alle mensen hieronder ja. Het is niet anders.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:42 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Welke keuzes van de 'eerste ouders' hebben er dan voor gezorgd dat er blinde kinderen worden geboren of dat er zoveel kinderen met leukemie in het ziekenhuis liggen vandaag?
Waarom zijn er überhaupt altijd al ziektes en epidemieën voor zover we na kunnen gaan?
Insinueer je nu dat er slecht gehoorzaamd is en dat onschuldige mensen daar dan maar even voor moeten boeten?
Dan kunnen we iig vaststellen dat er geen sprake is van rechtvaardigheid. Hoe doordacht het plan ook was.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Helaas lijden alle mensen hieronder ja. Het is niet anders.
Maar niet alle mensen zijn losers en laten wat tegenzit in het leven ook daadwerkelijk hun leven zo verpesten dat het niets meer waard is. Kwestie van levenshouding en de mogelijkheden die je wel hebt zo goed mogelijk benutten.
Wat zou rechtvaardig zijn geweest dan?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:03 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Dan kunnen we iig vaststellen dat er geen sprake is van rechtvaardigheid. Hoe doordacht het plan ook was.
Dat zou je nu onderhand zelf moeten kunnen invullen.quote:En de moeder die haar 3 kinderen verliest bij een aardbeving heeft wel gewoon 'pech'? Toeval etc. Of zie je daar ook nog een bedoeling achter?
Dat hangt af waarop je je verwachtingen baseert.quote:Het zijn allemaal gebeurtenissen die je verwacht in een wereld die niet aangestuurd wordt door wie of wat dan ook en eigenlijk maak je op geen enkele manier aannemelijk dat het anders zou zijn.
De kern van het verhaal is dat jij op geen enkele wijze kunt hardmaken dat er enige bedoeling achter de wereld en de mensheid zit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat zou rechtvaardig zijn geweest dan?
[..]
Dat zou je nu onderhand zelf moeten kunnen invullen.
[..]
Dat hangt af waarop je je verwachtingen baseert.
Ben je trouwens net zo verontwaardigd over het onrecht wat je zelf aan anderen hebt gedaan, als wat je nu uit jegens God?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |