abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82387406
Vraagje, kip en rundvlees met uiterste datum van 5-6-2010 is toch nog wel goed een paar dagen erna? M.a.w. er wordt toch altijd een ruime marge genomen?
pi_82387443
Die datum staat er niet voor niks op, vooral bij kip zou ik uitkuiken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_82387471
Ligt eraan.

Als het vlees van de Plus bij mij in de buurt afkomt, moet je sowieso een paar dagen van de houdbaarheidsdatum aftrekken. Gehakt is meestal maar goed tot gisteren.
pi_82387507
Zolang het vlees op zijn plaats blijft liggen is er niet veel aan de hand.
pi_82387569
Constant in de koelkast gelegen en het vlees is gehaald bij AH .
pi_82387709
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:19 schreef kevin_ het volgende:
Constant in de koelkast gelegen en het vlees is gehaald bij AH .
in het ergste geval poep je even wat soepeler.
pi_82387725
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:25 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

mooie verwoording
  Vis een optie? zondag 6 juni 2010 @ 11:28:46 #8
70532 loveli
N
pi_82387847
Er is een verschil tussen een tht (ten minste houdbaar tot) en een tgt (te gebruiken tot) datum. Een pak melk blijft best nog een week goed als je het ongeopend in de kast hebt staan, maar met vlees moet je uitklijken. Met kippevlees is de kans groter dat er een salmonella in zit, weet niet of ik erop zou gokken.

In ons studentenhuis was onze kat voorproever. Als die z'n neus ervoor ophaalde, wisten we hoe laat het was. Die rook het eerder dan wij.
crap in = crap out
pi_82387903
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
vooral bij kip zou ik uitkuiken
pi_82387958
Je kan het natuurlijk ook in de vriezer stoppen..

Mocht je die niet hebben, dan kan je het ook eerst braden en in bakken stoppen (om het weer op te warmen bij de echte bereiding). Dan kan je het nog een paar dagen langer bewaren dan zo als rauw vlees.
  zondag 6 juni 2010 @ 11:35:35 #11
66083 Platina
78th Element
pi_82388037
Als je het goed verhit kan het weinig kwaad. Mits de verpakking niet eerder geopend geweest is.
  zondag 6 juni 2010 @ 11:47:21 #12
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_82388409
Als je het langer dan een dag 'over de datum' nog wilt kunnen eten, kun je het ook in de vriezer doen. waarom hebben ze dat anders? brood kun je ook invriezen en paar week daarna over de houdbaarheidsdatum eten hoor. ik ben nog nooit daar ziek van geworden
U will have a job, my Dear!
pi_82388774
Ok, bedankt iedereen .
pi_82388916
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:00 schreef kevin_ het volgende:
Ok, bedankt iedereen .
Ok en smakelijk!
  zondag 6 juni 2010 @ 12:07:45 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_82388972
Tenzij je het meteen invriest, dan kan het een stuk langer mee.
pi_82389847
Ik vroeg me eigenlijk af of het vlees al ingevroren is geweest voordat het in de winkel ligt?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 6 juni 2010 @ 12:56:55 #17
301906 Koning_Friemel
maar jij mag Fred zeggen!
pi_82390761
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af of het vlees al ingevroren is geweest voordat het in de winkel ligt?
nee dat moet op de verpakking staan namelijk, vlees kun je niet opnieuw invriezen na ontdooien
joepie!
pi_82390816
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:56 schreef Koning_Friemel het volgende:

[..]

nee dat moet op de verpakking staan namelijk, vlees kun je niet opnieuw invriezen na ontdooien
Ah oke, thx.

Ik vond trouwens het vlees van de slagerij na 1 dag al redelijk stinken en van de supermarkt niet. Is dat omdat de supermarkt meer chemicaliën in het vlees heeft zitten?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Vis een optie? zondag 6 juni 2010 @ 13:08:32 #19
70532 loveli
N
pi_82391212
quote:

[..]

Zeker weten? Ik weet van fabrieksslagers dat ze (iig in het verleden) vaak bevroren vlees samen met vers vlees door de gehaktmolen draaiden.
crap in = crap out
pi_82391730
Supermarktvlees kan je gewoon invriezen hoor, geen probleem.
pi_82392142
quote:

[..]

Moet dat op de verpakking staan? Ik zie wel soms "geschikt om in te vriezen op de dag van aankoop" op de verpakking staan.
Voor zover ik weet heb ik nog nooit een waarschuwing "is al ingevroren geweest" of "niet in te vriezen" op de verpakking zien staan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 6 juni 2010 @ 13:39:42 #22
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_82392434
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:25 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Lekker subtiel, dat dan wel weer.
Qui habet aures audiendi audiat
  zondag 6 juni 2010 @ 13:43:05 #23
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_82392574
Stuur het op naar Peru; daar zit iemand die het waarschijnlijk nog wel lust. Het zal in elk geval de laatste keer zijn dat hij nog eens fatsoenlijk eet in de komende 25 jaar.

En soepel poepen? Ach, dat komt bij hem ook vanzelf.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_82394633
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Stuur het op naar Peru; daar zit iemand die het waarschijnlijk nog wel lust. Het zal in elk geval de laatste keer zijn dat hij nog eens fatsoenlijk eet in de komende 25 jaar.

En soepel poepen? Ach, dat komt bij hem ook vanzelf.
* anoniemelurker wilde hier een opmerking maken over wat Berlusconi in zo'n situatie zou zeggen, maar de opmerking was te grof
  zondag 6 juni 2010 @ 14:32:11 #25
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_82394776
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:28 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

* anoniemelurker wilde hier een opmerking maken over wat Berlusconi in zo'n situatie zou zeggen, maar de opmerking was te grof
Post het eens in het Italiaans, misschien valt het dan nog mee.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 6 juni 2010 @ 15:45:49 #26
301906 Koning_Friemel
maar jij mag Fred zeggen!
pi_82397998
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:32 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Moet dat op de verpakking staan? Ik zie wel soms "geschikt om in te vriezen op de dag van aankoop" op de verpakking staan.
Voor zover ik weet heb ik nog nooit een waarschuwing "is al ingevroren geweest" of "niet in te vriezen" op de verpakking zien staan.
in het andere geval staat er dan bij "niet geschikt om in te vriezen"
joepie!
pi_82398659
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:13 schreef kevin_ het volgende:
Vraagje, kip en rundvlees met uiterste datum van 5-6-2010 is toch nog wel goed een paar dagen erna? M.a.w. er wordt toch altijd een ruime marge genomen?
Vraagje: wat vind je belangrijker, een paar euro's of je gezondheid?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82418535
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kan best.
De Keuringsdienst van Waarde liet vorig jaar een keer zien dat vlees van heel ver (Brazilië, Argentinië) soms erg lang diepgevroren bewaard wordt.
Moet ook wel, want zo snel vaart een schip nou ook weer niet en onderweg kan het behoorlijk warm worden, onder de evenaar!

Maar die tht-datum is alleen juridisch bedoeld: tot de tijd wordt het gegarandeerd. Daarna kan het nog best een hele tijd goed blijven, als je het goed bewaart.
Gewoon: goed ruiken en kijken en proeven, of de kat als proefdier gebruiken natuurlijk. Maar dat moet je eigenlijk altijd doen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82420606
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:58 schreef Aylin het volgende:

[..]

Vraagje: wat vind je belangrijker, een paar euro's of je gezondheid?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb vandaag al een deel op met veel spices eroverheen. Geen enkel probleem tot nu toe . Wat was er gebeurd met je nichtje dan?
pi_82424546
quote:
Op zondag 6 juni 2010 22:35 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ik heb vandaag al een deel op met veel spices eroverheen. Geen enkel probleem tot nu toe . Wat was er gebeurd met je nichtje dan?
Kruiden, en zeker specerijen, maskeren de smaak en maken het voor jou dus moeilijker om te proeven of iets bedorven is. En (de meeste) kruiden en zelfs specerijen doden ook geen bacteriën.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82424754
quote:
Op zondag 6 juni 2010 22:35 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Nou die had kip, dat al wel gewoon was klaargemaakt, twee dagen later nog gegeten.
Ze is toen gewoon onwijs ziek geworden. Overgeven, koorts, trillen, gewoon totale malaise..
Terwijl zij nooit ziek is. Dat zegt toch maar weer dat je met vlees echt voorzichtig moet zijn..
Maar hopelijk is er bij jou niks aan de hand!!
  zondag 6 juni 2010 @ 23:52:03 #32
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_82425110
sja, voedselvergiftiging kan je wel overal van krijgen.
Zelf had ik het een keer met voorverpakte afbak broodjes. Kan je zeggen dat je er goed ziek van kan worden, en die waren net die dag in de supermarkt gekocht, niks over datum. Je kan gewoon pech hebben.
Al zou ik vlees niet eten als het al zo lang ligt te rotten...
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_82425197
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:43 schreef Aylin het volgende:

[..]

Nou die had kip, dat al wel gewoon was klaargemaakt, twee dagen later nog gegeten.
Ze is toen gewoon onwijs ziek geworden. Overgeven, koorts, trillen, gewoon totale malaise..
Terwijl zij nooit ziek is. Dat zegt toch maar weer dat je met vlees echt voorzichtig moet zijn..
Maar hopelijk is er bij jou niks aan de hand!!
Ja hallo! Met dit warme weer!
Uit de verpakking gehaald, klaargemaakt en dan twee dagen laten staan. Dat heeft niks meer te maken met de tht-datum op de verpakking, dat heeft te maken met een beetje kijken, ruiken, proeven en je hersens gebruiken.
pi_82425507
hahaha het stond wel in de koelkast he... dus "met dit warme weer" is een beetje een raar argument. Het laatste heb je natuurlijk 100% gelijk in, maar ach, dat meissie woont net 3 weken niet meer bij dr ouders, hier wordt ze wijs en hard van!
pi_82425709
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:02 schreef Aylin het volgende:
hahaha het stond wel in de koelkast he... dus "met dit warme weer" is een beetje een raar argument. Het laatste heb je natuurlijk 100% gelijk in, maar ach, dat meissie woont net 3 weken niet meer bij dr ouders, hier wordt ze wijs en hard van!
OK, dat wist ik niet.
Krijgt ze weerstand van. Deze bacterie weet ze de volgende keer wel te pareren.
Maar hoe dan ook: als ze het vlees goed gaar gemaakt heeft, kan het amper aan de overschrijding van de tht-datum liggen.
pi_82454325
Net weer 300 gram kip op van 5 juni . Nog steeds geen problemen .
pi_82470771
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, dat wist ik niet.
Pft "krijgt ze weerstand van"

Ik hoop dat iemand dat eens tegen jou zegt wanneer je kokholzend met een teiltje op de wc zit terwijl de onderkant van je lichaam iedere paar minuten lijkt te gaan exploderen.
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:28 schreef kevin_ het volgende:
Net weer 300 gram kip op van 5 juni . Nog steeds geen problemen .
Het kan een half weekje duren
pi_82478604
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:32 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Pft "krijgt ze weerstand van"

Ik hoop dat iemand dat eens tegen jou zegt wanneer je kokholzend met een teiltje op de wc zit terwijl de onderkant van je lichaam iedere paar minuten lijkt te gaan exploderen.
Oh, dat is me ook wel eens gebeurd. Maar dat hoeft dan niemand te zeggen, dat denk ik dan zelf wel.
Zo verschrikkelijk is dat nou toch ook weer niet.
quote:
[..]

Het kan een half weekje duren
pi_82480249
Hoeveel uur achter elkaar heb je zo op de wc moeten zitten dan?
pi_82480269
quote:

[..]

In de praktijk is het echter soms wél zo dat supermarkten het uit de diepvries in de bak gooien, terwijl het er niet op staat.
pi_82503155
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, dat wist ik niet.
Maar hoe dan ook: als ze het vlees goed gaar gemaakt heeft, kan het amper aan de overschrijding van de tht-datum liggen.
Hahahaha, tsja, je kan altijd alles ook positief bekijken natuurlijk!
pi_82503160
- oeps... mezelf gequote...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:54:43 #43
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_82503208
Adviesdatum.

Hoewel het met vlees natuurlijk idd uitkijken is, de rest is vaak nog wel een week goed op zuivelproducten e.d. na
Tics van je petten.
pi_82529334
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:53 schreef Aylin het volgende:

[..]

Hahahaha, tsja, je kan altijd alles ook positief bekijken natuurlijk!
Ikben natuurlijk ook wel erg ad rem en leuk ,
maar ook wel serieus. Het blijkt uit onderzoeken dat kinderen die in hun jeugd met veel verschillende ziektekiemen in aanraking zijn geweest, een betere weerstand hebben dan kinderen die beschermder opgevoed zijn. Veel huisdieren aaien, ook als die in de modder hebben liggen rollen, bijvoorbeeld. Veel verschillende groenten eten of gewoon zand uit de tuin. (Geen taxusnaalden natuurlijk!)
Dat geldt trouwens ook voor je geestelijke weerstand.
Een gezegde is: "Van wat je niet doodt, word je sterker."

De grote truc is onderscheid leren maken tussen wat bij jou hoort en wat niet. En daarvoor moet je oefenen en proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')