abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82369995
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:52 schreef Rotter het volgende:
OT-

Wat nou prachtig is... Koningdavid is de stereotype gelovige. Je kan lullen als brugman, hij zal het toch nooit aannemen. Dat heet ook wel volhardend, of gewoon star.
Haha, dit vind ik zo mooi altijd. "David is zo star omdat hij onze meningen niet overneemt". Ik hoor dit vaak maar waar de fok slaat dat op? Wat verwachten jullie? Dat ik mijn geloof, mijn denkbeelden en overtuigingen, die in vele jaren gevormd zijn mede door een onderzoekende geest, opgeef omdat een paar schreeuwerige atheïsten hun gal spuien? En nu ben ik 'star'?
quote:
Sorry David, ookal ken ik je niet, je posts zijn TE selectief waarop je wel/niet ingaat
Aha... voorbeeldje? Best lef heb je overigens. Ik discussieer in mijn eentje tegen zo ongeveer 10 man, reageer op alles, en dan nog krijg ik zo'n verwijt.
quote:
en waarop je ingaat wordt een cirkelredenatie om je eigen gelijk erin te verwerken
Ah. Geef eens een voorbeeld van een dergelijke cirkelredenatie.
quote:
En wat nog mooier is dat geloof, gebaseerd op een boekje van 2000 jaar oud, helemaal de simpelheid van de mens aantoont. Vroeger kon men geen wetenschappelijke verklaring geven voor sommige verschijnselen en kwam er een 'wonder' of andere verklaringen voor. We hadden geen idee hoe de mens functioneerde, totdat iemand er maar eens een opensneed. Dit is misschien niet echt wetenschap, ik zou het voortschrijdend inzicht noemen en Christenen hebben een gebrek aan voortschrijdend inzicht, deze vertonen en-masse cognitieve dissonantie en sluiten zich van de werkelijkheid af. Zo ook het geloof, wat uitleg gaf voor het ontstaan van de aarde en een aantal andere zaken. Nu zien we dat minimaal 99 procent achterhaald is en die ene procent we nog geen (alternative) verklaring voor hebben.
Dit gaat op voor natuurreligies, niet bepaald voor het christendom.
quote:
EO jongerendag is niks anders dan elke andere indoctrinatie en methode gebruikt om een groep volgelingen te krijgen, Mao deed het, Hitler deed het en ga zo maar verder. De vergelijking roept altijd op: 'OHHHH zegt die dat nou?!'. Ja, omdat mensen zodra het woord geloof erbij komt ineens heel anders reageren (niet alleen bij een Christen, ook bij een moslim)

Verbieden deze dag, einde indoctrinatie.
! En dan heb jij het over 'trollen', flikker toch op man.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_82370055
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:52 schreef heiden6 het volgende:
Echt zonde dat zo'n volkomen terecht bashtopic wordt verziekt door zo'n discussie met hersenloze geloofsmalloten. Door daar op te reageren met iets anders dan ze heel hard uit te lachen verleen je ze status en een podium om te spreken en behandel je wat ze zeggen alsof het inhoudelijk ook maar enigszins serieus te nemen is in plaats van als teken van psychische problemen.
Ah... weer zo'n hautain Dawnkinsaanbiddertje. Schattig.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:52 schreef heiden6 het volgende:
Richard Dawkins weigert in debat te gaan met creationisten met de respons: that would lookgreat on your CV, not so good on mine.
Dawkins is een bange druif. Met dat excuus weigert hij keer op keer christelijke intellectuelen, die echt kilometers dik in de rij staan om hem te debatteren, die allesbehalve creationist zijn.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_82370079
sinds wanneer mag je niet meer 'kipnugget' zeggen?

btw. Wel stoere boy, die dan soms zegt piknugget!!!
Fap fapt Fop
pi_82370094
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:48 schreef Zero17 het volgende:
Tering, die mensen.
Wat zijn ze ziek.
Jij was eerst een stuk genuanceerder toch, of heb ik het mis?
pi_82370127
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je schrikt pas echt als je hem hoort praten. Als er een god bestaat heeft hij zeker een hekel aan deze man.
Nou he, één van de beste interviewers van radio en tv en bovendien een zeer aardige en humoristische kerel in real life.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 17:24:35 #256
303028 Broder
kevinsangel
pi_82370241
Gelovigen
Christenen
Mensen die in sprookjes geloven
EO jongerendag
koningdavid
team is eng ready for whatever als het moet
  zaterdag 5 juni 2010 @ 17:26:01 #257
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_82370282
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 10:13 schreef WillFerrell het volgende:
Ach boeiend, ze storen mij er niet mee. Laat ze dan daar maar mooi doen waar ze zin in hebben.
Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
  zaterdag 5 juni 2010 @ 17:40:03 #258
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_82370617
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:19 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Jij was eerst een stuk genuanceerder toch, of heb ik het mis?
Over gelovigen ja.
Over EO'ers allerminst.
Daar zijn evangelisten goed in, doen alsof de non-theïsten de onverlichten zijn.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_82370676
Wacht ff, zijn dit dezelfde fokkertjes die roepen dat iedere gelovige lekker zelf moet doen wat hij wil? Zolang dat betreffende fokkertje er maar zelf niet mee lastig gevallen wordt?
pi_82370849
Koningdavid
٩๏̯͡๏)۶
pi_82371105
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:42 schreef KingOfMars het volgende:
Wacht ff, zijn dit dezelfde fokkertjes die roepen dat iedere gelovige lekker zelf moet doen wat hij wil? Zolang dat betreffende fokkertje er maar zelf niet mee lastig gevallen wordt?
Ja, die FOK!kertjes zijn dat, ja.
pi_82371162
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nou he, één van de beste interviewers van radio en tv en bovendien een zeer aardige en humoristische kerel in real life.
Het is gewoon onbegrijpelijk dat iemand met zo'n volstrekt gebrek aan scherpzinnigheid en persoonlijkheid presentator is. Dan heb ik nog liever Andries Knevel.

Trouwens, een gelovige die het denigrerend heeft over 'aanbiddertje' en zichzelf een onderzoekende geest toedicht.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_82371314
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is gewoon onbegrijpelijk dat iemand met zo'n volstrekt gebrek aan scherpzinnigheid en persoonlijkheid presentator is. Dan heb ik nog liever Andries Knevel.
Je kan veel over Tijs zeggen, maar zeggen dat hij niet scherp is... poeh, veel verder kan je er niet naast zitten, vind ik.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:59 schreef heiden6 het volgende:
Trouwens, een gelovige die het denigrerend heeft over 'aanbiddertje' en zichzelf een onderzoekende geest toedicht.
Vind het altijd mooi hoe die Dawkinsadeptjes, die enkel Dawkinsiaanse clichées kunnen uitbraken, zeggen dat gelovigen niet voor zichzelf kunnen nadenken. Hypocrisie is grappig.
pi_82371375
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]

Dawkins is een bange druif. Met dat excuus weigert hij keer op keer christelijke intellectuelen, die echt kilometers dik in de rij staan om hem te debatteren, die allesbehalve creationist zijn.
Op wat voor manier kan je uberhaupt een debat hebben met mensen die als eindregel de stelling hebben "ik vind van niet omdat in dit boek staat dat...."? Ze laten dat punt toch niet los, dus waarom zou je dan de moeite moeten doen om met dat soort mensen in discussie te treden, het is puur een verspilling van tijd.

Ik geef Dawkins groot gelijk op dit vlak. Hij kan nog met zoveel op wetenschap gebaseerde feiten schermen als hij wil, ik zou me ronduit beledigd voelen als iemand dan met het argument komt "maar in de bijbel staat....". Op zo'n manier kan je gewoon geen debat voeren.
deal with it
pi_82371438
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:09 schreef RTB het volgende:

[..]

Op wat voor manier kan je uberhaupt een debat hebben met mensen die als eindregel de stelling hebben "ik vind van niet omdat in dit boek staat dat...."?
Ja, want zo debateren die christelijke intellectuelen waar ik het over heb?
quote:
Ik geef Dawkins groot gelijk op dit vlak. Hij kan nog met zoveel op wetenschap gebaseerde feiten schermen als hij wil, ik zou me ronduit beledigd voelen als iemand dan met het argument komt "maar in de bijbel staat....". Op zo'n manier kan je gewoon geen debat voeren.
Reken maar dat veel van die mensen die Dawkins uitdagen betere debaters zijn en meer expertise hebben over dit onderwerp dan Dawkins.

Dawkins' excuses slaan nergens op, hij is gewoon een bange druif. Hij wekt die impressie in ieder geval.

Neem dit:

Craig's enige staat van dienst is dat hij een professionele debater is?
quote:
William Lane Craig (born August 23, 1949) is an American philosopher, theologian, and Christian apologist known for his contributions to the philosophy of time, philosophy of religion, and historical Jesus studies. He is one of the most visible contemporary proponents of natural theology, often participating in debates on the existence of God. In 1979, Craig authored The Kalam Cosmological Argument, which is today the most published-on contemporary argument for theism in philosophy.[1]
While Craig holds that theism can be demonstrated, he also embraces the Plantingian view that argument is unnecessary for justified belief in God.[2] A leading philosopher of space and time[3] and metaphysics,[4] Craig advocates a tensed or A-Theory of time and a Neo-Lorentzian interpretation of the Theory of Relativity.[5] An enthusiastic proponent of Molinism, Craig’s theological research has focused on divine omniscience, as well as divine eternity and aseity.[5]
As a New Testament scholar, Craig’s work has centered on the accounts of Jesus’ resurrection. He has propounded an historical apologetic which argues inferentially from the particulars of early Christianity to what Craig calls “the resurrection hypothesis.”[5] An ardent defender of the Christian faith, and a seasoned debater, Craig has been called “the finest Christian apologist of the last half century.”[6] He is currently a Research Professor of Philosophy at Talbot School of Theology, Biola University.[7]
Bovendien is hij geen creationist. Dawkins praat onzin.
pi_82371480
quote:

[..]

Op wat voor manier kan je uberhaupt een debat hebben met mensen die als eindregel de stelling hebben "ik vind van niet omdat in dit boek staat dat...."? Ze laten dat punt toch niet los, dus waarom zou je dan de moeite moeten doen om met dat soort mensen in discussie te treden, het is puur een verspilling van tijd.

Mee eens, je kunt net zo goed met de muur in gesprek gaan.

Verder denk ik dat koningdavid met termen als Dawkinsadept en Darwiniaans nogal bezig is met projectie. Hij snapt zeker niet dat je ook uit een boek kunt quoten, het ergens mee eens kunt zijn, en iemand intellectueel kunt waarderen zonder dat je diegene of wat hij zegt en schrijft heilig verklaart en tot onfeilbare bron van alle wijsheid verklaart.
pi_82371574
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mee eens, je kunt net zo goed met de muur in gesprek gaan.

Verder denk ik dat koningdavid met termen als Dawkinsadept en Darwiniaans nogal bezig is met projectie. Hij snapt zeker niet dat je ook uit een boek kunt quoten, het ergens mee eens kunt zijn, en iemand intellectueel kunt waarderen zonder dat je diegene of wat hij zegt en schrijft heilig verklaart en tot onfeilbare bron van alle wijsheid verklaart.
Dawkins is voor veel atheïsten heilig, dat heb ik in zoveel discussies al gemerkt. Hij is een beetje de paus van de internetatheïsten. Zelfs als hij overduidelijke onzin praat neemt men hem nog in bescherming.
pi_82371701
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:18 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dawkins is voor veel atheïsten heilig, dat heb ik in zoveel discussies al gemerkt. Hij is een beetje de paus van de internetatheïsten. Zelfs als hij overduidelijke onzin praat neemt men hem nog in bescherming.
Pure projectie. Dawkins is een raswetenschapper die jeuk krijgt van het woord heilig, wat het toch wel bijzonder twijfelachtig maakt. Iemand heilig verklaren en alles wat hij zegt aannemen terwijl hij zegt dat iets heilig verklaren schadelijk, gevaarlijk en belachelijk is. Overigens: dit zou je weten als je ook maar een van zijn boeken had gelezen, wat sowieso ontezttend verstandig van je zou zijn, maar waarschijnlijk zinloos.
pi_82371733
Komt koningdavid weer rellen hoor.
pi_82371765
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Pure projectie. Dawkins is een raswetenschapper die jeuk krijgt van het woord heilig, wat het toch wel bijzonder twijfelachtig maakt. Iemand heilig verklaren en alles wat hij zegt aannemen terwijl hij zegt dat iets heilig verklaren schadelijk, gevaarlijk en belachelijk is.
Dat is nou juist de grappige paradox met waar Dawkins (en veel Nieuw-Atheïsten) voor staat en hoe ze zich gedragen.
quote:
Overigens: dit zou je weten als je ook maar een van zijn boeken had gelezen, wat sowieso ontezttend verstandig van je zou zijn, maar waarschijnlijk zinloos.
Haha, grappig. Ik durf te wedden dat ik meer van Dawkins heb gelezen dan jij.
pi_82371789
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:23 schreef Dastan het volgende:
Komt koningdavid weer rellen hoor.
Tegengeluid is vervelend he?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 18:26:20 #272
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82371799
Kunnen we weer leuk gaan lachen om al die trolls op Ned 2. in plaats van serieuze discussies te houden?
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_82371811
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:25 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat is nou juist de grappige paradox met waar Dawkins (en veel Nieuw-Atheïsten) voor staat en hoe ze zich gedragen.
[..]

Haha, grappig. Ik durf te wedden dat ik meer van Dawkins heb gelezen dan jij.
Jammer dat het niets heeft uitgehaald, je hebt dan blijkbaar toch professionele hulp nodig.

Ik ben nu bezig in nummer twee, en voor mij is dat The Selfish Gene.
pi_82371842
quote:

[..]

Pure projectie. Dawkins is een raswetenschapper die jeuk krijgt van het woord heilig, wat het toch wel bijzonder twijfelachtig maakt. Iemand heilig verklaren en alles wat hij zegt aannemen terwijl hij zegt dat iets heilig verklaren schadelijk, gevaarlijk en belachelijk is. Overigens: dit zou je weten als je ook maar een van zijn boeken had gelezen, wat sowieso ontezttend verstandig van je zou zijn, maar waarschijnlijk zinloos.
Dawkins is zo heilig overtuigd van zijn gelijk dat ik het een vervelend mannetje vindt. Hij houdt als theoretisch mens zo stevig vast aan ratio en bewijzen dat hij zich niet voor kan stellen dat er iets superieur is aan de geëvolueerde mensheid, iets dat wij niet kunnen bevatten. Alles verklaren vanuit de ratio is doodlopend, alles verklaren vanuit het geloof/gevoel eveneens.
Derevaun Seraun.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 18:28:41 #275
3185 Adelante
To let it go now
pi_82371865
Ik stond verdomme in een file waar iedereen een vis achter op z'n auto had
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')